KBC touch prutsinterface tov KBC online

rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

ub4b schreef:1. export naar PDF bij zoekresultaten toont nu ook onderaan een footer zoals bij KBC online
2. zoeken we op een periode (bvb 01 jan tot 30 juni 2016), dan staat er nu wel een saldo in de PDF erbij:

Saldo op 30/06/2016 om 12:00 XXXX EUR
Saldo op 01/01/2016 om 12:00 XXXXX EUR

Ja, maar bij KBC online, kon je, als je bvb. afschriften van drie maanden opvroeg, die krijgen opgemaakt per afschrift (bvb. dagelijks) en stond er telkens een begin- en eindsaldo bij per afschrift. Nu lukt dat niet meer, je krijgt dan één grote lijst van drie maanden met één begin- en één eindsaldo. Als je de afschriften dagelijks vraagt, dan komt er elke dag een afzonderlijk afschrift, dus allemaal verschillene pdf-bestanden. Wanneer krijgen we de oude mogelijkheden terug ?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik erger mij nog steeds aan de KBC touch interface:

1. Afschriften

Als ik afschriften wil vragen, dan ben ik verplicht PDF of CSV te kiezen, maar ik kan niet 2 versies vragen.
Ik kan dus niet bvb aanmaken:

Afschrift Zaak PDF
Afschrift Zaak CSV

van zodra er reeds één afschrift cronjob loopt (of hoe dat bij kbc ook heet), kan je voor die rekening geen 2e aanmaken.

Bij PDF kan je extra text krijgen, die niet in de CSV zit. De CSV is dus niet compleet, de PDF wel.
Dus bij PDF is handig om te printen, maar CSV is handig om in te zoeken en op te rekenen, maar beide gaan niet.

2. kredietkaarten

Ik kan blijkbaar wel de uitgaven zien, maar waar vindt ik de uitgavenstaten zoals vroeger, dat was gewoon een PDF. Ik krijg ze uiteraard wel op papier, maar ik sloeg voordien ook de uitgavenstaten via KBC online als PDF op.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

ub4b schreef:Ik erger mij nog steeds aan de KBC touch interface:

1. Afschriften

Als ik afschriften wil vragen, dan ben ik verplicht PDF of CSV te kiezen, maar ik kan niet 2 versies vragen.
Ik kan dus niet bvb aanmaken:

Afschrift Zaak PDF
Afschrift Zaak CSV

van zodra er reeds één afschrift cronjob loopt (of hoe dat bij kbc ook heet), kan je voor die rekening geen 2e aanmaken.

Bij PDF kan je extra text krijgen, die niet in de CSV zit. De CSV is dus niet compleet, de PDF wel.
Dus bij PDF is handig om te printen, maar CSV is handig om in te zoeken en op te rekenen, maar beide gaan niet.
Kan je geen KBC-Online for Business account vragen? Daar kan dat wel.
ub4b schreef:2. kredietkaarten

Ik kan blijkbaar wel de uitgaven zien, maar waar vindt ik de uitgavenstaten zoals vroeger, dat was gewoon een PDF. Ik krijg ze uiteraard wel op papier, maar ik sloeg voordien ook de uitgavenstaten via KBC online als PDF op.
Je kan de uittreksels in PDF ontvangen via Doccle.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Is KBC touch aangepast aan normale breedbeeldschermen? NEEN

Ik vind het achterlijk dat ze het rekeningnr van de bestemmeling slechts deels tonen door alles in tegels op te delen, terwijl er resolutie zat is om de rekening van de bestemmeling te tonen. Ik denk niet dat veel mensen nog in 1024x768 surfen ?
Bijlagen
kbc breedbeeld.png
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ohja, hier geen gedoe met die touch, de klassieke interface is goed genoeg, alle rekeninguitreksels via CODA en verder geen miserie :)
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

En hoeveel kost Isabel ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:En hoeveel kost Isabel ?
Vanaf 90 euro per maand. :eek:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ken schreef:Ohja, hier geen gedoe met die touch, de klassieke interface is goed genoeg, alle rekeninguitreksels via CODA en verder geen miserie :)
wat is coda??
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CODA
Febelfin CODA
ING over CODA

Lees: een layout van in de jaren 50-60 ofzo?
Fixed layout als ik me niet vergis.
Je zou denken dat iedereen al op MT of XML berichten is overgeschakeld, maar dat is bij lange niet het geval.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hier gebruiken we exact online accounting met codabox. En voor 1 rekening doen we het manueel, coda files ophalen met de KBC online for business is nog te doen. Isabel services via KBC kost toch wel een pak minder hoor, de software op zich heb je niet nodig als kleine kmo. Voor grotere bedrijven is het wel een gemak...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Een export van alle transacties van een bepaald jaar lukt ook niet meer, dat ging vlotjes bij KBC Online:
jaarexport.png
Nu staat er wel een rekeningafschrift klaar maar dat begint midden in een jaar namelijk op 01/07/2015, daar heb ik bij een fiscale controle dus niks aan, want de fiscus controleert per jaar en wil alle transacties van een bepaald jaar kunnen zien, met begin en eindstanden van de rekening voor dat specifieke jaar.

Voor mij is dit niet werkbaar. Ik denk dat ik weg ga bij KBC Touch.

Update: ik ben naar mijn KBC kantoor gegaan, en daar konden ze wel een PDF met alle transacties maken van 2015. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we jaarlijks naar de bank rijden om dit op te vragen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Kan je niet KBC for business gebruiken?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Gewoon KBC for business gebruiken. Kost niet eens extra. De prijs van een gewone rekening is zelfde als de business. Tenzij je een gratis neemt voor je zaak . :roll:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

ljd schreef:Kan je niet KBC for business gebruiken?
Kom op ub4b, stoppen met janken hierover, ga even langs in uw KBC kantoor of bel, en ze fixen dat voor u! Dan kan je met de KBC Sign app op uw smartphone inloggen (geen smartcard) meer nodig. Zeer handig!
Ik kan u alleen maar proberen overuitgen! ;)
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tim.Bracquez schreef:Gewoon KBC for business gebruiken. Kost niet eens extra. De prijs van een gewone rekening is zelfde als de business. Tenzij je een gratis neemt voor je zaak . :roll:
heb alle uittreksels van vorig jaar, dus dit jaar switchen why not ....
maandag nog eens naar KBC gaan
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@ub4b je kan je rekening zowel in de touch als in de KBC for business interface gebruiken, hier zelfde rekening ooit eens over gezet, was snel gefixt
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ken schreef:Dan kan je met de KBC Sign app op uw smartphone inloggen (geen smartcard) meer nodig. Zeer handig!
Werkt ook bij 'gewone' rekeningen hoor. Ik gebruik deze app al een tijdje om in te loggen op KBC Touch. Wreed gemakkelijk voor die paar keer dat ik het nog gebruik (meestal gewoon snel checken via de KBC Mobile app). Gedaan met dat beginnen rommelen om die kaartlezer toch maar ergens op te graven, gewoon snel QR scannen en klaar. MobilePay, waarbij je voor online betalen via de KBC Mobile een QR kan scannen vind ik ook echt wel heel gemakkelijk en gebruik ik steeds wanneer mogelijk.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wij hebben met het hele gezin samen een vijftal zichtrekeningen bij KBC. Ik dacht even slim te zijn: 1 rekening heb ik laten omzetten naar Business Comfort. Zo krijg je toegang tot KBC-online for Business. Aan het loket hadden ze gezegd: "Ook uw andere rekeningen kan je ermee beheren ". Mooi zo dacht ik. KBC-Touch ligt hier buiten.

Te mooi om waar te zijn. Alleen de spaarrekeningen waren zichtbaar in Online for Business. En die ene Business zichtrekening.
Na wat heen en weer bellen kwam het antwoord van de kantoordirecteur: je privé-zichtrekeningen kunnen we niet zichtbaar maken in Online for Business ! Terug naar Af.

Hoewel zijn uitleg niet klopt, want ik zie dat hij er toch nog ééntje toegevoegd heeft. Eén die ook een redelijk zakelijk karakter heeft. Ze willen dus gewoon niet.

Ik merk eveneens dat Firefox stukken trager opstart dan vroeger door de veiligheidsmodule "Trusteer" (van IBM?).
Enfin, tis maar da get weet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ook BNP Paribas Fortis gaat vanaf 6 september 2016 een verandering doorvoeren voor hun PC banking, PC Banking wordt Easy Banking Web.
De huidige applicatie banking die nu Easy Banking genoemd wordt zal voortaan Easy Banking App heten.
Ik hoop dat er geen tegenvallers zullen zijn zoals met KBC touch.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”