Prepaidkaarten betaalkaarten

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

De prepaidkaarten betaalkaarten zijn momenteel echt in trek.
Volgens de tijd kan je niet over een hype spreken daar de verkoop 3 jaar na lancering blijft stijgen.
bij bpost zelf 350 000 waarvan 265000 actieve klanten.

bron : http://netto.tijd.be/budget/Uw_budget_o ... n=hlnblock
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

toch rekening mee houden dat je er niet overal kan mee betalen en er een behoorlijk kostenplaatje aan vasthangt..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Niet overal heb je een kostenplaatje
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Heb je dan gratis prepaid betaalkaarten?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

gewoon 10€ per jaar en verder geen kosten.
Bij de meeste grote banken betaal je ook 20-30€
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Da's 10€ te veel :P
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik Neteller. Het is grotendeels gratis in gebruik. Je laadt je kaart op door met Bancontact (1.5% fee) of Sofort (gratis - 1.5% fee) te betalen. Met Sofort - dat ook gewoon met "Bancontact" werkt - heb ik nog geen fee moeten betalen, weet niet waarom er op de site "free - 1.5%" staat.

Een fysieke kaart kun je bestellen door éénmalig 10 euro te betalen. Het gebruik op sites of met je fysieke kaart in de winkel is gratis. Geldafname is wel 4 euro fee.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

opvallend alle grote banken bieden dit aan met uitzondering ING
alle grotte banken bieden een windowsapp met uitzondering van ING
Heb toch den indruk dat deze bank niet echt vooruitstrevend is, seffens gaat argenta nog deze bank voorbijsteken in service.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Momenteel zijn er slechts 3 banken die prepaidkaarten aanbieden nl: BNP Paribas Fortis, Belfius en KBC.
De andere banken waaronder ING, AXA, Beo Bank, Europabank, Bpost Bank, ...enz bieden dat niet aan, of die banken in de toekomst ook van plan zijn om prepaidkaarten aan te bieden is een open vraag, ik zal dan eerstdaags een e-mail versturen naar die banken.
remko
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2009, 21:52
Bedankt: 2 keer

ik gebruik revolut
de kaart opladen is gratis (behalve via visa) en de kaart zelf is ook gratis

https://revolut.com/
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Hier ook zeer tevreden van Revolut.

Kost je niets en voor vreemde valuta is dit gewoon de best mogelijke oplossing!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Dima_2005 schreef:Heb je dan gratis prepaid betaalkaarten?

REVOLUT !!!!!

maar ik zie dat ik niet de eerste was :)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

apestaart schreef:Momenteel zijn er slechts 3 banken die prepaidkaarten aanbieden nl: BNP Paribas Fortis, Belfius en KBC.
De andere banken waaronder ING, AXA, Beo Bank, Europabank, Bpost Bank, ...enz bieden dat niet aan, of die banken in de toekomst ook van plan zijn om prepaidkaarten aan te bieden is een open vraag, ik zal dan eerstdaags een e-mail versturen naar die banken.
Ik heb eens naar een aantal banken zoals ING, Europabank en Argenta een e-mail verstuurd met de vraag of die banken in de toekomst prepaidkaarten zullen aanbieden en allen hebben geantwoord dat er momenteel geen plannen zijn om die kaarten aan te bieden, Europabank heeft zelfs aangegeven dat ze dat nooit of nimmer zal doen.
Ik moet nog alleen nog naar Bpost Bank een e-mail sturen als dat mogelijk is tenminste want bij AXA bank blijkt dat niet mogelijk te zijn.
Ik vrees dus dat het voorlopig bij die 3 banken zal blijven. :cry:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bpost Bank had dit reeds als één van de eersten: http://www.bpost.be/site/nl/bpaid-bpost ... aart/bpaid
Aan mij is het echter niet besteed, ik verkies het comfort van een klassieke kredietkaart waarbij je uitgaven gewoon aan het begin van de maand automatisch van je zichtrekening gaan. Geen gedoe met herladen e.d.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

remko schreef:ik gebruik revolut
de kaart opladen is gratis (behalve via visa) en de kaart zelf is ook gratis

https://revolut.com/
Lijkt allemaal gratis? Where's the catch ? 8)

Soms als ik online iets koop is er enkel Visa/Mastercard als betaaloptie.
Maar dat gebeurt niet vaak en daarvoor speciaal een kredietkaart aanvragen bij de bank vind ik er teveel aan
Dit zou dan een optie zijn?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en mijn visakaart die standaard in amazon zit? wat is hun verdienmodel van revolut?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

nickz schreef:Bpost Bank had dit reeds als één van de eersten: http://www.bpost.be/site/nl/bpaid-bpost ... aart/bpaid
Aan mij is het echter niet besteed, ik verkies het comfort van een klassieke kredietkaart waarbij je uitgaven gewoon aan het begin van de maand automatisch van je zichtrekening gaan. Geen gedoe met herladen e.d.
In eerste opzicht vond ik daar niks van terug op de website van Bpost Bank, het is dank zij uw link dat ik het gevonden heb maar het opladen is wel omslachtig, men moet ofwel daarvoor naar het postkantoor gaan ofwel met een overschrijving maar dan duurt het 3 dagen eer het saldo op die kaart staat, bij de andere banken kan men online herladen en dan staat het saldo onmiddellijk op de kaart.
Bij Bpost Bank kan alleen meerderjarigen over zo'n kaart beschikken, dat vind ik eigenaardig, bij de andere banken kunnen minderjarigen ook over zo'n kaart beschikken want er kunnen immers geen accidenten mee gebeuren aangezien er op voorhand geld opgeladen moet worden want anders kan men er niet mee betalen of geld opvragen daarom versta ik niet zo goed waarom Bpost Bank die prepaidkaart niet wil toekennen aan minderjarigen.
Ik heb echter nu toch bij Belfius een Mastercard Red Prepaid aangevraagd desondanks ik reeds een Mastercard Red kredietkaart, een VISA kaart met gespreide betaling bij BNP Paribas Fortis en een VISA kaart van Cofidis heb.
Die prepaid kaart zal ik dan ook als een soort reserve gebruiken want ik zal meestal die 3 kredietkaarten gebruiken waarvan de BNPBF VISA kaart het meest wordt gebruikt.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

en mijn visakaart die standaard in amazon zit? wat is hun verdienmodel van revolut?
Vermoed zoals elke visakaart? Commsies die de handelaars moeten betalen, commissies op de kosten bij afhalingen ,comissies op de wisselskoersen enz ...
Je kan dit bij andere kaarten ook afvragen, vanwaar komt de 1% die je krijgt bij beobank bij online betalingen met visa? Vanwaar haalt argenta/europabank/DB enz... zijn winst op de gratis mastercard?
OF bpost de eerste was weet ik niet, weet wel dat zij hier veel (aggressieve) reclame rond maken en hiermee de klanten van bpost die eens een pakje moeten halen lastig vallen. Vermoedelijk staat het personeel op commissie.
Ik heb echter nu toch bij Belfius een Mastercard Red Prepaid aangevraagd desondanks ik reeds een Mastercard Red kredietkaart, een VISA kaart met gespreide betaling bij BNP Paribas Fortis en een VISA kaart van Cofidis heb.
Die prepaid kaart zal ik dan ook als een soort reserve gebruiken want ik zal meestal die 3 kredietkaarten gebruiken waarvan de BNPBF VISA kaart het meest wordt gebruikt.
Als je dan toch zo graag een verzameling kredietkaarten aanlegt? Waarom dan de betalende ? Belfius red prepaid 23.16€/j Befluis red master eveneens 23.16/J classic kredietkaarten bij BNP fortis 21,96€ cofidis 5€ ... gij zit met 73.28€ aan kredietkaarten nog zonder ne frank te hebben betaald ;) .. hopelijk gebruik je de verzekeringen en blijf je weg van gespreide betalingen of betalingsmoeilijkheden bij cofidis..want 14 % JKP is best hoog .. (daarentegen staat wel dat afhalingen gratis zijn, wat zeer vaak niet het geval is bij kredietkaarten)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Flup schreef:Als je dan toch zo graag een verzameling kredietkaarten aanlegt? Waarom dan de betalende ? Belfius red prepaid 23.16€/j Befluis red master eveneens 23.16/J classic kredietkaarten bij BNP fortis 21,96€ cofidis 5€ ... gij zit met 73.28€ aan kredietkaarten nog zonder ne frank te hebben betaald ;) .. hopelijk gebruik je de verzekeringen en blijf je weg van gespreide betalingen of betalingsmoeilijkheden bij cofidis..want 14 % JKP is best hoog .. (daarentegen staat wel dat afhalingen gratis zijn, wat zeer vaak niet het geval is bij kredietkaarten)
Even een rechtzetting, mijn BNPPF VISA kaart zit inbegrepen in de prijs van mijn Comfort Pack nl € 2,60/maand dus of ik een kredietkaart heb of niet de prijs blijft toch dezelfde, bij Belfius is mijn zichtrekening van het type Comfort Red en ik betaal daarvoor € 4,50/maand en voor die prijs heb ik recht op 1 bankkaart en ofwel 2 kredietkaarten ofwel 2 prepaidkaarten ofwel 1 kredietkaart + 1 prepaidkaart, in mijn geval dat laatste.
Dus doe ik wel goedkoop, die prijzen van die kredietkaarten die je opsomt zijn voor klassieke zichtrekeningen waar men voor ieder product per stuk betaalt en dan komt men natuurlijk duurder uit vandaar dat die banken die forfait zichtrekeningen in het leven hebben geroepen.
Wat die kredietopeningen betreft: daar hoef je geen zorgen over te maken, ik heb de boel perfect onder controle, ik weet heus wat ik doe.
Zolang men met zo'n kredietopening zorgvuldig omspringt en dus met verstand gebruikt kunnen er geen accidenten gebeuren maar als men zoals sommige mensen daar nonchalant mee omspringt dan gebeuren er natuurlijk vroeg of laat serieuze accidenten en kan men goed in de problemen komen en dat gebeurt vlugger dan men denkt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

proximusboyke schreef:gewoon 10€ per jaar en verder geen kosten.
Bij de meeste grote banken betaal je ook 20-30€
Inderdaad, bij KBC krijg je gratis bij je rekening een visa, die je 30 euro per jaar betaald, banken hebben een ander idee van wat gratis is. Ondertussen lijkt het zo dat die nier meer inbegrepen is, maar 'k heb nooit anders geweten dan dat ik daar extra voor moest betalen.

Kinderen hebben een spaarrekening die moet betaald worden, 'k meende dat onder de 25 normaal je rekening gratis was, ..
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wil me registreren op revolut: 'There’s been incredible demand for Revolut recently.
We’re printing cards as fast as we can,
but at the moment there’s a short waiting list.'

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hier ook Revolut.
Ik vind het systeem met de app heel prettig, en de kaart ziet er ook heel aantrekkelijk uit, naar mijn mening.

Enkel jammer dat ze toch vrij veel dingen nog niet ondersteunen (zoals Neteller opladen) en dat hij niet gekoppeld kan worden aan je iTunes-account omdat het een Britse kaart is. Hierdoor wordt ook vaak voorgesteld om in GBP af te rekenen, dat vind ik iets minder.

Ik heb ooit ook een Flex-kaart van Carrefour besteld (VISA), maar die moet ik al sinds begin dit jaar gaan activeren in een Carrefour-winkel…
Daar moet ik eens werk van maken, want die heb ik voor €20 herladen toen …
Blond doesn't mean stupid :roll:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Nog een kleine bedenking: stel dat er op een prepaidkaart nog € 50 op staat en ik vraag die € 50 op aan een geldautomaat dan zal er natuurlijk nog € 0,00 op die kaart staan maar als men geld opvraagt worden er kosten aangerekend, in mijn geval is dat € 5 + 1% van het opgenomen bedrag (Belfius bank) dus op een geldopvraging van € 50 bedraagt die kost dus € 5,50 die nog niet van de kaart afgaat maar achteraf wordt aangerekend.
Dus hoe zal dat gaan als er geen geld op die kaart staat, zal er dan toch op die kaart een debetstand ontstaan of zal die bank die kosten afhouden van de aangekoppelde zichtrekening? Ik denk eerder dat laatste want ik kan moeilijk geloven dat men met zo'n kaart in het rood zou gaan.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een voordelige optie voor een pre-paid kaart is via NewB.coop Je moet coöperatief aandeelhouder worden voor minimaal 20 euro. Dan krijg je een gratis pre-paid Mastercard, voor zover je die minstens 1x per maand gebruikt. (anders 1 euro per maand)

Maar ik zie eigenlijk het nut niet van een pre-paid kaart. Of het moet zijn dat je ze wil geven aan een gebruiker wiens uitgave je strikt wil opvolgen of wanneer je uzelf niet kan vertrouwen om de limiet niet uit te geven.

Er zijn vele opties voor een gewone gratis debet-kredietkaart. Meest generieke gratis oplossing is Europabank. Heb zo'n kaart van hen. Enkel klant voor een Mastercard. Limiet van 2500 euro standaard. Ging vlotjes en zeer professioneel om te krijgen. Ze wilde wel loonbrieven zien, wat zeer redelijk is. En weten wat je schulden zijn. Ze doen een controle bij de kredietcentrale van de nationale bank.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

apestaart schreef:Nog een kleine bedenking: stel dat er op een prepaidkaart nog € 50 op staat en ik vraag die € 50 op aan een geldautomaat dan zal er natuurlijk nog € 0,00 op die kaart staan maar als men geld opvraagt worden er kosten aangerekend, in mijn geval is dat € 5 + 1% van het opgenomen bedrag (Belfius bank) dus op een geldopvraging van € 50 bedraagt die kost dus € 5,50 die nog niet van de kaart afgaat maar achteraf wordt aangerekend.
Dus hoe zal dat gaan als er geen geld op die kaart staat, zal er dan toch op die kaart een debetstand ontstaan of zal die bank die kosten afhouden van de aangekoppelde zichtrekening? Ik denk eerder dat laatste want ik kan moeilijk geloven dat men met zo'n kaart in het rood zou gaan.
Heel simpel: de transactie zal worden geweigerd. Al eens geprobeerd om met een Bancontact te tanken als er niet zo heel veel geld meer op je rekening staat? Je gaat je rekening meestal niet op 0 krijgen op die manier. Prepaid Mastercard werkt op dezelfde manier; niet genoeg reserve betekent geen transactie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

net op aliexpress betaald met mijn Beobank VISA die ik al jaren heb (vroeger kreeg je 'levenslang' 3% op online betalingen, dit is van 1 dag op andere teruggeschroefd naar 1% :cry: )

Moet ik mij zorgen maken om veiligheid dat ze mijn kaart plunderen?

https://www.beobank.be/nl/Contact/Veelg ... eCode.aspx
Je krijgt toch SMS van Beobank met bedrag van betaling, en dan moet je de code invoeren.
Ik veronderstel dat verkoper niet nadien ipv 3.6 USD er 3000 USD kan van maken?

Begin jaren 2000 had Beboank (citibank) een 'citi internet number' tool. Dus je gaf het bedrag in dat je wilde betalen, dan maakte hij een virtueel visakaartnumber aan, en deze was 24 u. geldig +/-. Men kon niet meer afhalen dan het bedrag dat jij ingegeven had.

Veronderstel dat dit evenveilig is? Kijk ik beter naar een prepaidkaart uit? Maar probleem is dat als je dan iets wilt betalen, je vb. bij NewB 3 dagen moeten wachten eer het op uw kaart staat, dus dan is de 'deal' al lang weg. :-(
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Je moet natuurlijk niet met een overschrijving uw prepaidkaart aanvullen want dan duurt het inderdaad 2 à 3 dagen eer het bedrag op uw prepaidkaart staat, je moet dat doen via je PC banking of applicatiebanking online uw prepaidkaart aanvullen.
Ik heb mijn Belfius Mastercard Prepaid ook zo op die manier aangevuld, in 1 seconde stond dat bedrag al op mijn prepaidkaart.
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

ik had eerst skrill prepaidkaart maar nadat ze die fee's voor geld op te zetten hebben gezet ben ik overgestapt naar kbc prepaid mastercard.
voordeel is dat ik nu met de kbc app geld erop kan zetten. want was bij monkeybookers iedere keer die cardreader gebruiken voor te uploaden beetje beu.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb ook rekening bij Belfius. 12€ vr prepaid/jaar. NewB gratis, maar dagenlang wachten eer het erop staat....andere alternatieven?

verstuurd via mijn Android smartphone using Tapatalk
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Je krijgt toch SMS van Beobank met bedrag van betaling, en dan moet je de code invoeren.
Ik veronderstel dat verkoper niet nadien ipv 3.6 USD er 3000 USD kan van maken?
Bij aliexpres inderdaad geen code invoeren , en ook geen sms met het bedrag.
Betalingen verlopen gelukkig correct.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook bij Amazon moet je geen sms code invoeren.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Nog iets, BNP Paribas Fortis biedt Prepaid Mastercard aan maar Fintro biedt geen prepaidkaarten aan en nochtans zitten die 2 banken bij dezelfde BNP Paribas Fortis groep.
Voor de rest bieden die 2 banken dezelfde bankproducten aan op die prepaidkaart na.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als je het aanbod van beide gaat vergelijken, ga je nog verschillen vinden.
bv: schuldsaldoverzekering:
BNPPF: AG Insurance -> ongelooflijk duur
Fintro: Cardigg -> spotgoedkoop

De top van BNPPF krijgt het blijkbaar aan het management in Parijs uitgelegd dat ze niet de schuldsaldoverzekeringen van hun eigen groep verkopen, maar wel die van een bedrijf waar ze innige banden mee hebben.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

carrefour heeft ook een visa kaart

http://flexprepaid.be/nl/tarieven
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

ik gebruik buy way prepaid...goedkoop ..virtueel of fysiek...ik gebruik virtueel met max 250 euro...in geval van misbruik kan er ook max 500 euro gestolen worden...spotgoedkoop in aankoop...1,99 euro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

marcvt63 schreef:ik gebruik virtueel met max 250 euro...in geval van misbruik kan er ook max 500 euro gestolen worden
Misbruik wordt normaal gedekt door de maatschappij... daar heb je dus heus geen virtuele kaart voor nodig (die vaak niet werkt).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Een oude tread vanonder het stof halen ipv nieuwe te openen.
Heeft iemand een bpaid kaart want ik heb een vraag voor een kennis(wij in frankrijk zitten vissa of mastercard automatisch in een bankkaart)
De overschrijvingen zijn gratis ; we zijn nu 2021 met instant betalingen, nu de vraag :
bij een overschrijving staat het geld onmiddellijk op de kaart, heeft iemmand ervaring mee ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

ik gebruik paysafecard...
ik zit niet veel geld erop
je kan altijd direct bijstorten als het moet via bancontact
je kan deze kaarten ook kopen in grootwarenhuizen

en veilig-
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

jaja maar is dat gratis om op te laden ?
bpaid kan ook direct in postkantoor of BC/MC aan 3.5€ per keer
en heb je een fysieke kaart in handen.
en hier gaat om een belgische kaart
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

neen niet gratis
er zijn altijd wel kosten aan verbonden
en je krijgt ook een fysieke kaart
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”