Bitcoins gekocht

Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

bartman schreef:hoe veilig zin die ledger wallet ik bedoel het is een soort usb stick maar stel dat er iets misloopt na het in of unpluggen van de stick en de inhoud is niet meer leesbaar? zijn er die hun Bitcoins bewaren op een stuk afgeprijsd papier en in een map bewaren waar ook ricisos aan verbonden zijn
Je kan een Ledger hardware wallet gewoon herstellen met een seed van 24 woorden. Zelfs als hij kapot gaat of gestolen wordt, kan je alles recupereren op eender welke pc, mits je over die seed beschikt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ik had destijds een kraken account aangemaakt en via daar dan eens Bitcoins gekocht maar ik raak niet meer ingelogd weet de username en password niet meer en ook het emailadres niet. ik weet ook niet meer of ik daar nog een tegoed heb staan. Naar support mailen heeft denk ik weinig zin aangezien ik haast geen info kan geven. Stel ik maak opnieuw een profiel aan zou dat lukken?. Ik heb dacht ik destijds een print van mijn ID kaart als bijlage verstuurd misschien word ik zo opnieuw herkent?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

probleem is dat ik iets terugvind in mijn lastpass kluis maar met die gegevens geraak ik niet ingelogd. volgens mij was dat enkel om te registreren

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Met je ID kaart moet de support je toch wel kunnen terugvinden hè ... lijkt me eerder laksheid dan een technisch issue :-) gewoon mailen dus ( en geduld hebben, ze zijn wat overloaded)

Email adres niet meer weten, hou je dan de verzonden e-mails ivm account activaties of bevestigingen niet bij in een archief ofzo? Als je zo een ontvangen mail kan terugvinden kan je aan de hand van de headers wel zien naar welk adres dat zij het hadden verstuurd hè.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Didymus schreef:Je kan een Ledger hardware wallet gewoon herstellen met een seed van 24 woorden. Zelfs als hij kapot gaat of gestolen wordt, kan je alles recupereren op eender welke pc, mits je over die seed beschikt.
Waar staan die Bitcoins dan ? Duidelijk niet op de hardware wallet want dan zou je ze niet kunnen terugkrijgen als hij gestolen wordt of defect geraakt.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat is toch net het/een doel van blokchan. ? BTC als virtuele coins zitten in de Shared ledger, jouw wallet/seed is toch enkel een (extra) proof of ownership ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

Vakantiegeld gestort , dus overweeg ik om te investeren in meerdere Currency.

Nu zie ik door het bos de bomen niet van de wallets.

Is er echt geen multi wallet dat draait als live linux op usb zoals : Bitkkey ?
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Vele cryptocoins zijn precies wel serieus aan het zakken de laatste 2 weken (afgelopen week vooral). Gaan toch veel mensen wat geld verliezen die op de hype gesprongen zijn :? Nu ja, alles is relatief zeker, kwestie van het misschien lang genoeg bij te houden in dat geval, maar een quick win zal er toch niet inzitten momenteel.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Veel hangt af wat er zal gebeuren over paar weken met bitcoin, gaat de munt in 2 delen verder of niet...



Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Naar aanleiding van dit topic heb ik mij in juni 2017 ook een kraken account aangemaakt en stelselmatig wat aankopen gedaan met het gedacht van die een jaar of meer bij te houden en te zien wat er gaat gebeuren. Dit natuurlijk wetende dat ik een hoog risico nam.
Daarnaast ben ik ook 'zeer beperkt' beginnen Monero minen (op mijn router die nog CPU over had en bij de extra load nauwelijks meer verbruikt). Hooguit haal ik hier één Monero per jaar uit, niet veel dus, maar dat heb ik dan toch maar :) De eerste payout moet ik hiervan nog krijgen.

Sinds midden juni ongeveer exact 700€ in dit verhaal gestoken en dit is nu vandaag (een erg positieve dag op dit moment) de balans (ter info voor de leek: de rate is dus de prijs per munteenheid en balance is het aantal munten dat ik heb):
krcrcu.jpg
Gisteren heb ik ook de 25€ BCH die ik ooit had gekocht aan zo'n 70€ verkocht toen ik de 'pump and dump' in gang zag, daarnaast ook de helft van mijn DASH-munt verkocht omdat die eigenlijk best hoog staan.
Mijn Ripple probeer ik ook te slijten, samen met nog een paar kleine.

De markt is mij eigenlijk wat te volatiel en manipuleerbaar dus ik begin te twijfelen aan mijn initiële gedacht dit als een lange termijn (hoog risico) belegging te zien. Wat zouden jullie doen? Laten staan, alles verkopen en de 'winst' pakken, de kleintjes verkopen en focussen op de 'betere' munten (en wat is dat dan wel) of zien dat ik mijn 700€ er uit haal en de rest als 'speelgeld' gebruiken?

Sidenote: Kraken valt me eigenlijk tegen. Weinig inhoudelijke info over mijn 'belegging' en als het wat druk wordt is de site meer niet bereikbaar dan wel...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

NuKeM schreef:Wat zouden jullie doen? Laten staan, alles verkopen en de 'winst' pakken, de kleintjes verkopen en focussen op de 'betere' munten (en wat is dat dan wel) of zien dat ik mijn 700€ er uit haal en de rest als 'speelgeld' gebruiken?
Dat is puur afhankelijk van welk risico profile jij wil nemen...

hoog - laat het staan
medium - hou de betere
laag - haal je 700 euro eruit

Iemand anders kan daar moeilijk over oordelen... en zoals steeds zijn prestaties uit het verleden geen garantie voor de toekomst :!:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb mij een wallet aangemaakt via Mycelium (app op android).

Ik wou nu op kraken wat EUR naar bitcoins omzetten.

Hoe link ik nu mijn wallet met die kraken? (dus zodat de gekochte bitcoins in mijn aangemaakte wallet op mycelium komen)?

Als ik op "get verfied" klik, krijg ik future disabled... is dat normaal? Moet ik nog iets doen voordat ik mij kan verifiëren?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nob schreef:Ik wou nu op kraken wat EUR naar bitcoins omzetten.
Wanneer gaat de bubble barsten hé... zeker als je weet dat er totaal niets tegenover staan.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@r2504: Niet, gaat af en toe wel eens een crash zijn maar uiteindelijk stijgen. Als je maar eens wist hoe makkelijk ze hiermee drugsgeld versluizen, ons bnp is er niets tegen :-D

De dag dat ze ineens beslissen om cash geld te limiteren dan is je euro/dollar in je hand niets meer waard spijtig genoeg
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 29 nov 2017, 21:57, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik weet dat het maar een gokje is, daarom da'k er ook geen fortuin ga insteken ;-)
r2504 schreef:zeker als je weet dat er totaal niets tegenover staan.
Wat staat er dan tegenover de 'EUR', de politiek die je belooft dat je geld iets waard is?
De centrale banken, die gewoon bijdrukken als ze vinden dat de economie een boost moet krijgen?
Jij en ik die zeggen dat we akkoord gaan dat we een transactie in EUR doen?
... ?

Lijkt me niet zoveel verschillend van bitcoin...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Nob schreef: Hoe link ik nu mijn wallet met die kraken? (dus zodat de gekochte bitcoins in mijn aangemaakte wallet op mycelium komen)?

Als ik op "get verfied" klik, krijg ik future disabled... is dat normaal? Moet ik nog iets doen voordat ik mij kan verifiëren?
Kraken heeft jou bitcoins ook in een wallet gezet. Je moet dus je bitcoins naar je mycelium wallet versturen.
In mycelium moet je op "receive" drukken om een adres te krijgen waar de bitcoins naar toe gestuurd moeten worden.

In kraken moet je dan gaan naar de tab "funds" en in deze tab "withdraw".
Dan moet je nog voor bitcoins kiezen (BTX) en daar krijg je de mogelijkheid om een adres toe te voegen en een transactie uit te voeren.

Op dit moment ligt kraken wel serieus op zn gat door de recente daling.

Bij "get verified" krijg je normaal een overzicht van de verschillende Tier 0 - 4
Om cash geld bij kraken te zetten moet je volgens mij al Tier 2 zijn.
Hiervoor moet je enkel je gegevens doorgeven, maar geen officiële papieren.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tim.Bracquez schreef:gaat af en toe wel eens een crash zijn maar stijgen
Het geloof is precies eindeloos... :eek:
Nob schreef:Wat staat er dan tegenover de 'EUR', de politiek die je belooft dat je geld iets waard is?
Dat ons klassiek geld ook geen super garantie heeft weten we van oa. Cyprus... maar die kans is toch vele malen kleiner dan bij een Bitcoin lijkt me.

De kans dat je morgen wakker wordt en je Bitcoin nog 0 euro waard is is reëel wat bij de euro eerder onbestaande is lijkt me.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Merci voor de info!

't Zal inderdaad zijn wegens de drukte dat die "get verified" niet goed werkt.
(alle bitcoin handelsplaatsen hebben precies last voor de moment).

r2504 schreef:Het geloof is precies eindeloos... :eek:
Zolang er dat geloof is, zal het blijven groeien ;-)
r2504 schreef: De kans dat je morgen wakker wordt en je Bitcoin nog 0 euro waard is is reëel wat bij de euro eerder onbestaande is lijkt me.
Daarom ook dat ik er geen al te grote bedragen in steek (dus geen groot verlies als BTC crashed).

Daarom ook da'k binnenkort eens wat goud ga kopen (wat geld ruilmiddel achter de hand voor als de EUR crashed).

Spreiden kan nooit kwaad. ;-)
Laatst gewijzigd door Nob 29 nov 2017, 22:00, in totaal 1 gewijzigd.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

En dan komen we dus bij de volgende vraag... waar koop ik best/goedkoopst bitcoins/ethereum met bancontact of kredietkaart ? laat ons zeggen met max 1000€ per keer.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Heb hierjuist nog geprobeerd met VISA (van KBC), maar die blokkeerden de transactie (ook hoge transactiekosten).

Daarom da'k via kraken wou gaan (eerst geld overschrijven op hun account en dan daarmee BTC kopen).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kraken ligt blijkbaar op z'n gat... niet moeilijk met een high/low verschil van 26%.

Last
€8,150.3

High
€9,500.0

Low
€7,440.3
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Wat een onzin, het high/low verschil van vandaag heeft helemaal niks te maken met het feit dat Kraken problemen heeft. Ze hebben al enkele weken/maanden problemen wegens exponentiële groei en hun platform kan het volume niet aan. Alsof hun platform plots op zijn gat ligt omdat er eens wat fluctuatie op de bitcoin prijs zit. :lol: Ze hebben trouwens wel een capaciteitsuitbreiding gepland op 1 december dat het zou moeten verbeteren.

De dip van vandaag zat er al een paar dagen aan te komen, iedereen verwachtte hem. Een sterke stijging zoals we de afgelopen week gezien hebben gaat bijna altijd gepaard met een correctie achteraf. Dat wil niet zeggen dat de bubbel gaat barsten. En stellen dat de bitcoin of cryptocurrencies in het algemeen niets hebben dat er tegenover staat is gewoon fout. De achterliggende technologie is waar de waarde in zit.
iceke schreef:En dan komen we dus bij de volgende vraag... waar koop ik best/goedkoopst bitcoins/ethereum met bancontact of kredietkaart ? laat ons zeggen met max 1000€ per keer.
Kraken is veruit de goedkoopste, maar wegens de problemen momenteel is het niet de betrouwbaarste. Coinbase is een alternatief, maar zeer duur ivm Kraken.
Laatst gewijzigd door gm123 29 nov 2017, 22:21, in totaal 1 gewijzigd.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik gebruik hier ook gewoon Kraken, zolang je je coins maar bij hun laat staan is het best goedkoop. Maar eens je je coins op je eigen wallet wilt zetten betaal je €8,00 per keer.

Kraken is nooit stabiel geweest zover ik weet maar het belangrijkste is: buiten de uptime werkt de site wel perfect.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik had nog enkele centiemen Bitcoin op een Rushwallet staan na enkele telefoons naar Thoorn, maar jammer genoeg vind ik mijn Rushwallet paswoord niet meer :cry: Portefeuille zou nu zo'n €60 waard zijn (€5,4 bij uitbetaling).

Balen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tim.Bracquez schreef:gaat af en toe wel eens een crash zijn maar uiteindelijk stijgen
Om hier nog even op terug te komen... december 2013 stond de Bitcoin rond de $1100 waarna het bergaf ging... pas in februari dit jaar is men hier terug boven gekomen (maar het is natuurlijk leuker te vertellen dat je nu plots op 9 maanden 900% winst maakt). Leuk om met wat "klein geld" te spelen, maar het blijft een gevaarlijk spelletje.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Al een geluk dat coinbase ook niet bereikbaar is :bang: 't wordt een goedkope avond.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

r2504 schreef:Om hier nog even op terug te komen... december 2013 stond de Bitcoin rond de $1100 waarna het bergaf ging
Als het verleden een garantie was voor de toekomst zou de bitcoin nu nooit tot €10.000 zijn geklommen. Bitcoin is ook geen bitcoin meer. Crypto-land is tegenwoordig veel meer dan bitcoin alleen, in tegenstelling tot in 2013. Zelfs al crasht de bitcoin nu volledig, dan neemt een andere het gewoon over. Het enige dat de opmars van cryptocurrencies nu nog kan tegenhouden is wetgeving, maar zo lang het niet volledig verbannen wordt ga je het binnen een aantal jaar niet meer weg kunnen denken. Enkele grote bedrijven zijn momenteel zelfs bezig met het uitrollen van applicaties gebaseerd op de blockchain (kijk maar eens naar wat IBM aan het doen is). Van zodra die applicaties gemeengoed worden zijn we pas echt vertrokken.

Volledig akkoord dat het gevaarlijk is (net zoals elke andere investering trouwens) en niemand kan voorspellen wat er morgen gaat gebeuren. Maar als je zo zeker van je stuk bent bent dat de bitcoin gaat crashen dan raad ik je aan om een short positie aan te gaan, dan kan je op de moment van de crash in 1 klap miljonair zijn. ;)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nob schreef:Wat staat er dan tegenover de 'EUR'
Het dagelijks brood van meer dan 338,6 miljoen mensen. De dagelijkse arbeid van meer dan 223 miljoen mensen.

Bitcoin was een leuke hobby toen het rendabel was om het zelf te minen.

Vandaag is het ecologische waanzin: Terawatturen aan elektriciteit omzetten in een gigantische zeepbel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gm123 schreef:Bitcoin is ook geen bitcoin meer. Crypto-land is tegenwoordig veel meer dan bitcoin alleen, in tegenstelling tot in 2013.
Inderdaad... iedereen kan er wel eentje verzinnen en daarna met de noorderzon (en geld) verdwijnen.

Om nog maar eens een zeer recent voorbeeld aan te halen... https://www.rtlz.nl/tech/nederlander-ac ... 18000-euro
gm123 schreef:Enkele grote bedrijven zijn momenteel zelfs bezig met het uitrollen van applicaties gebaseerd op de blockchain (kijk maar eens naar wat IBM aan het doen is). Van zodra die applicaties gemeengoed worden zijn we pas echt vertrokken.
IBM is bezig met blockchain technologie... niet met cryptocurrencies... beide hebben dan wel een link maar zijn twee aparte dingen :!:
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Stel ik wil €100 aan Bitcoins kopen (gewoon voor de fun en geen risico dus). Hoe begin ik daar eigenlijk aan?
Zijn er ook een soort transactiekosten aan verbonden bij het kopen? Ik koop bvb voor €100 aan Bitcoins, hoeveel zal ik effectief overhebben na de aankoop?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat hangt af van waar je ze koopt en hoe je betaald...
Je betaald :
1. kosten voor je visa/bankkaart/overschrijving
2. verwerkingskosten voor de firma waar je ze koopt
3. kosten aan de miners om de transactie op uw wallet te krijgen.

De eerste 2 zijn altijd vrij duidelijk bv. 3-5% met een maximum van X€ of dollar + X€ verwerkingskosten
het 3de punt is niet duidelijk, dus je moet bij een transactie altijd zien dat er wat meer bitcoins op je wallet staan om die kosten te kunnen betalen.
r2504 schreef: Om nog maar eens een zeer recent voorbeeld aan te halen... https://www.rtlz.nl/tech/nederlander-ac ... 18000-euro
Goh, dat heeft weinig met die munt te maken hé, die kerel is gewoon met de investeerders hun geld ervandoor
r2504 schreef: IBM is bezig met blockchain technologie... niet met cryptocurrencies... beide hebben dan wel een link maar zijn twee aparte dingen :!:
Ja maar, is Bitcoin & Co een bubbel ?
Ik denk dat je het eerder met mp3 en streaming diensten kan vergelijken, daar heeft de traditionele business ook moeten buigen voor de internet piraten.
Hier heb je een mix van Nerds die een middenvinger opsteken naar de banken, investeerders die er echt in geloven, banken die het een bubbel noemen en traders die er snel geld inzien(en criminelen die opeens geen slechte rug meer hebben door niet meer met cash geld te moeten zeulen) .
Volgens mij is het eerder een startup waar we het volledige potentieel nog niet van gezien hebben, geen bubbel die morgen gaat barsten....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Probleem met een bubbel is dat ze altijd verdedigd wordt door een hoop mensen die denken dat het "deze keer anders is" :-) .

Soit, ik hoop dat het geen bubbel is omdat dat heel wat oudere financiele lui in hun blootje zou zetten waardoor ik eens goed zou kunnen lachen, maar ik vrees er voor. Als je ziet wie nu BTC aankoopt, het zijn niet meer mensen die in het wereldje zitten, maar het zijn "gewone" mensen die het via via gehoord hebben dat ze daarin moeten investeren, mensen die het concept totaal niet kennen en gewoon wat geld over hebben. Dat zijn de mensen die over het algemeen al hun geld daarin gaan verliezen (zie ook LHSP), ook omdat ze er niet diep genoeg bij betrokken zijn om op tijd de waarschuwingen van een crash gaan merken. Als dat gebeurt, zal dat het vertrouwen van de bevolking in de cryptocurrencies een enorme klap toedienen (99% van de mensen kan het onderscheid niet maken tussen BTC, ETH, LTC, etc) waardoor de banken eens goed in hun handen zullen wrijven: de dreiging is een paar jaar afgewend!

Ik vind het ook jammer hoe Bitcoin geëvolueerd is naar een investering en "iets om snel rijk mee te worden" en dat het de oorspronkelijke belofte van een gedecentraliseerd betaalmiddel niet waarmaakt, wat nochtans de reden was om BTC te creëeren. Probeer maar eens met Bitcoin te betalen met de huidige volatiele koers. Overal houden ze je koers maar 30 minuten vast, dus betaal maar een hoge fee om je transactie op tijd confirmed te zien. Zo kost het je uiteindelijk meer tov een ander betaalmiddel. En dan hebben we het nog niet gehad over de desinteresse bij nieuwe handelaars om BTC te aanvaarden, op enkele niches na. En wie haalt het zelfs nog in zijn hoofd om nu iets met BTC te betalen, als je nu het equivalent van 50 EUR aan een winkel betaalt, kan het goed zijn dat die winkel morgen al 60 EUR in handen heeft. Nee, dan hou je het liever zelf en betaal je wel gewoon met kredietkaat. Ik vraag me toch af of de oorspronkelijke creator van Bitcoin nog tevreden is met wat hij gemaakt heeft (specifiek BTC dan, de Blockchain-tech staat daar los van)...

Het lijkt mij dat ETH nu in het gat van het gedecentraliseerd betaalmiddel aan het springen is. Als BTC niet snel normaliseert, riskeert ze haar positie als de betaalcoin bij uitstek te verliezen, waardoor ze eigenlijk enkel nog maar een investering is. Het blijft nog maar de vraag hoe de koers daarop zal reageren.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

r2504 schreef:Inderdaad... iedereen kan er wel eentje verzinnen en daarna met de noorderzon (en geld) verdwijnen.

Om nog maar eens een zeer recent voorbeeld aan te halen... https://www.rtlz.nl/tech/nederlander-ac ... 18000-euro
Die link is opnieuw helemaal naast de kwestie. Dat heeft niets met Ethereum te maken, maar met een oplichter die met mensen hun geld weg is dat ze geïnvesteerd hebben in de vorm van Ether. Da's traditionele oplichting gelijk een ander, ik kan dat morgen met euro's ook doen.

Sinds de bitcoin zijn er een aantal blockchains opgebouwd die het potentieel hebben om gigantisch te worden in de toekomst met een veel grotere meerwaarde dan Bitcoin momenteel heeft, dat is wat ik bedoelde.
r2504 schreef:IBM is bezig met blockchain technologie... niet met cryptocurrencies... beide hebben dan wel een link maar zijn twee aparte dingen :!:
Opnieuw, fout. De blockchain die IBM financial in de toekomst gaat gebruiken om internationale geldtransacties af te handelen is direct gelinkt aan een cryptocurrency. Ze gebruiken namelijk niet hun eigen blockchain, maar de blockchain van een bestaande cryptocurrency. Beiden gaan hand in hand en zijn helemaal geen twee aparte dingen. Als IBM hun applicatie aanslaat dan stijgt de currency gelijk mee in waarde.
CCatalyst schreef:Ik vind het ook jammer hoe Bitcoin geëvolueerd is naar een investering en "iets om snel rijk mee te worden" en dat het de oorspronkelijke belofte van een gedecentraliseerd betaalmiddel niet waarmaakt, wat nochtans de reden was om BTC te creëeren.
Bitcoin heeft exact gedaan waar het voor bedoeld was: het concept van een gedecentraliseerd betalingssysteem demonstreren. Bitcoin heeft gediend als demonstrator en katalysator van een heel nieuw soort technologie. Alle coins die we nu zien zijn daar een rechtstreeks gevolg van. Bitcoin had nooit de bedoeling om hét nieuwe betaalmiddel te worden, want daar is het technisch te beperkt voor. Als het ooit zover komt zal het niet met de Bitcoin zijn, maar met één van de alternatieve coins. Zoals je zegt is Ethereum een goede kansmaker.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
Bababa schreef:Wie jouw advies van Ethereum gevolgd had op 16 maart '17 zou nu héél veel winst hebben. Toen was de koers 33.67 euro, nu op 282 euro, maal 8 dus
Achteraf is het altijd eenvoudig praten... BTC is niet onbesproken en heeft ook al een aantal stevige dips gehad.
Een munt die wordt geaccepteerd als betaal munt en een maximum inflatie heeft kan op lange termijn alleen maar stijgen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een munt is niks anders dan een abstractielaag bovenop ruilhandel. Men is bereid om €, $, ¥ te ruilen tegen goed X omdat men vertrouwt op de Europese, Amerikaanse,... overheden om de munt min of meer stabiel te houden.
Bij bitcoin is die er niet, je moet volledig vertrouwen op de andere (potentiële) bitcoingebruikers. En buiten een kleine groep zelfverklaarde liberatriërs, speculaten(die er per defintie vroeg of laat uitstappen), en criminelen(die het alleen gebruiken om te witwassen) wordt bitcoin quasi niet gebruikt.

Het feit dat inflatie onmogelijk is bij Bitcoin(wat economisch gezien geen goeie zaak is), maakt niks uit. Als het vertrouwen zakt, zal men niet meer bereid zijn om zekere € voor onzekere bitcoins te ruilen(net zoals men niet bereid is om € te ruilen tegen bv. Zimbabwaanse dollar maar wel tegen Zwitserse frank). Het feit dat iets op een dag kan schommelen tussen $ 11 000 en $ 8000 is het beste bewijs dat het vertrouwen alles behalve stabiel is.
Het is best mogelijk dat BitCoin binnenkort $ 15 000 waard is, maar evengoed dat het evenveel waard is als de muntjes die je bij Super Mario verzamelt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gm123 schreef:Opnieuw, fout. De blockchain die IBM financial in de toekomst gaat gebruiken om internationale geldtransacties af te handelen is direct gelinkt aan een cryptocurrency. Ze gebruiken namelijk niet hun eigen blockchain, maar de blockchain van een bestaande cryptocurrency. Beiden gaan hand in hand en zijn helemaal geen twee aparte dingen. Als IBM hun applicatie aanslaat dan stijgt de currency gelijk mee in waarde.
Bron graag... want volgens mij schrijf je serieuze nonsens !
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als het een bubbel is, wat wss wel het geval is, dan moet je vooral enkel geld inzetten dat je kan missen.
Een bubbel gebeurt wanneer mensen kopen om te kopen, in de hoop van later voor meer geld te verkopen. Puur interne transacties dus die eigenlijk lijken op pyramidesystemen; dit werkt zolang er "down the line" nog gekken zijn die meer willen betalen dan jij betaalde en die op hun beurt nog anderen vinden die dat voor hun ook willen doen. Dit is idd waar het nu op lijkt, en de media aandacht helpt daarbij.


Verder toch ook ns bekijken, puur uit interesse.

Vraagjes:
- wat is een goeie software wallet voor eigen pc gebruik?
- kan je coins transferren tussen wallets zonder daarvoor een transactie te moeten maken die geverifieerd moet worden (ik lees vanalle meningen daarover)? Zou makkelijk zijn om coins naar een paper wallet over te zetten en terug, of verschillende software wallets te testen zonder transactiekosten elke keer.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

r2504 schreef:Bron graag... want volgens mij schrijf je serieuze nonsens !
https://www.coindesk.com/ibms-stellar-m ... ents-rail/

https://www.stellar.org/blog/IBM-KlickEx-Partnership/

Had je gerust zelf kunnen vinden, dit was namelijk groot nieuws in crypto-land. Is uiteraard niet in de mainstream media gekomen, artikels over woekerwinsten/verliezen en diefstal van ethereum zijn natuurlijk veel interessanter.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je statement is correct als het gaat over "IBM financial"... ik heb iets te snel gereageerd aangezien ik veronderstelde dat het over blockchain technologie bij IBM in het algemeen ging (en daar is financial slechts één van de honderden oplossingen waarmee men aan het experimenteren is en waar er verder nergens een cryptocurrency aan te pas komt).
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”