Bitcoins gekocht

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb gisteren bitcoins gekocht als proef (50€). Ik heb ze zitten in een wallet bij blockchain. Log ik in op mijn portefeuille via de website dan klopt het bedrag maar op mijn blockchain app Android krijg ik een heel ander bedrag (-0,20€)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Heb je transactiekosten afgestaan aan het netwerk? Dat kan je bitcoins kosten
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ik had 50 euro van mijn belgische bank overgeschreven naar kraken.com. 'S Anderdendaags stond dat op mijn rekening aldaar en voor 50 euro gekocht. dat gaf 0,20521 (0,20593 min een kost van 0,00072)

deze heb ik dan gexporteerd naar een wallet bij blockchain.info
log ik in bij blockchain en open mijn wallet staat er 204,710 bits / € 50.20
Het vreemde is dat als ik inlog op blochain android app nexus 5 staat er bij balance (min 0,20 euro) of 0,2047 bitcoins
zonet nog eens ingelogd en nu lijkt het l at beter (€49,85/ of 0,2047 bitcoins


dit is het adres 1D6hfsiZj9QMjLPMp6oUe1kbB4Tw7wjRgu
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Je walletprogramma vergelijkt natuurlijk constant je aantal bitcoins met de huidige beurswaarde op dat moment, aan jou om bij te houden wat je koop/verkoop koersen zijn.
Zolang er maar niet op 1 of andere manier magisch bitcoins verdwijnen :wink:

Er is wel een verschil in coins tussen je rekening op kraken en je wallet dat is misschien te verklaren door transactiekosten of er ligt nog ergens een restje. Let op je kan er altijd voor kiezen geen transactiekosten te betalen bij transfers.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

heb als proef ook eens een coinbase account aangemaakt. Stel dat ik coins overmaak van portefuille bij blockchain naar portefuille bij coinbase dan zal er bij coinbase minder terechtkomen zeker?

de android app van coinbase is wel heel ongebruiksvriendelijk om te openen, want ik heb een moeilijk lang pass dat in lastpass kluis zit. (op website inloggen aan de desktop gaat vlot)

pff werkt echt niet goed die coinbase app. ik log in op lastpass (de android app) en laat het login en passw veld invullen --> verkeerd paswoord. dan krijg ik een sms met verificatiecode , vul dit in en er komt 'dit apparaat verifieren' klik op de bevestigingslink.... Dit is een EENMALIG prces. ik doe dit. ik log uit op de coinbase app, log terug in, krijg terug een sms met een code en opnieuw Dit apparaat verifieren..., Ik had dit bij de eerste keer reeds gedaan en kon toen bij de instellingen kiezen om de app te starten met een pincode, maar blijkbaar werkt dit niet
Laatst gewijzigd door bartman 09 jul 2015, 18:01, in totaal 1 gewijzigd.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

het is een tijdje geleden dat ik met bitcoins bezig was maar toen kon je ergens in je wallet kiezen wat je spendeerde aan een transactie. Standaard was dat 0,005 bitcoin dacht ik, in de begindagen geen cent, later meer...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ondertussen heeft die 50 euro (wat ik toen betaalde voor 0,20471 BTC) een waarde van 227,35 EUR. Heb al redelijk wat kunnen online kopen met die 50 euro (die geraakt precies maar niet op) :-)
Alteration
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maa 2017, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

bartman schreef:ondertussen heeft die 50 euro (wat ik toen betaalde voor 0,20471 BTC) een waarde van 227,35 EUR. Heb al redelijk wat kunnen online kopen met die 50 euro (die geraakt precies maar niet op) :-)
Beetje dubbel altijd wel, enerzijds blij dat je geïnvesteerd hebt en anderzijds spijtig dat je dat niet voor een groter bedrag deed :-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maar dat is altijd zo he. Het is zo dat mensen in extreme gevallen hun hele spaarboek ergens insteken, en dan crasht het :-)

Ik heb al gevloekt dat ik geen bitcoins gekocht heb jaren geleden, net zoals ik al gevloekt heb dat ik in geen goud belegd heb jaaaaren geleden :-)

Ik ga dat bitcoin gedoe toch nog ns bekijken.
Zijn er best practices, en goeie traders en wallet houders, of kan je dat best zelf op je pc doen?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik gebruik een KeepKey. Je BTC toevertrouwen aan een dienst als Coinbase is zoals je geld geven aan een bank, het kan plots allemaal weg zijn.

Ik heb wel Bitcoins gekocht enkele jaren geleden :-D . Je kan misschien investeren in Ethereum of Dogecoin, wie weet krijg je een herkansing binnen enkele maanden/jaren :-)

Had gedacht dat BTC redelijk ging crashen deze week met dat de SEC de ETF niet aanvaard heeft, maar is al bij al heel goed meegevallen.
Alteration
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maa 2017, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:Ik gebruik een KeepKey. Je BTC toevertrouwen aan een dienst als Coinbase is zoals je geld geven aan een bank, het kan plots allemaal weg zijn.

Ik heb wel Bitcoins gekocht enkele jaren geleden :-D . Je kan misschien investeren in Ethereum of Dogecoin, wie weet krijg je een herkansing binnen enkele maanden/jaren :-)

Had gedacht dat BTC redelijk ging crashen deze week met dat de SEC de ETF niet aanvaard heeft, maar is al bij al heel goed meegevallen.
En later kwam dan de crash door de "hard fork" …
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

X
Laatst gewijzigd door dragonflo 21 dec 2017, 17:41, in totaal 1 gewijzigd.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Voor mensen die even snel wat winst willen maken. De Monero prijs zit in een dipje. Monero is nu over een jaar gezien toch flink aan het stijgen en het zou me verbazen moest dat plotseling stoppen.

PS: ik garandeer NIET dat hij terug zal stijgen ;)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

dragonflo schreef: Ik heb tijdens de crash van 2 weken geleden mijn geïnvesteerd geld maal 12.5 gedaan.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat onder hoge volatiliteit je met enige grote kans winst kunt maken, laat staan 12.5x. Heb jij een glazen bol of zo ?
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Tomby schreef:
dragonflo schreef: Ik heb tijdens de crash van 2 weken geleden mijn geïnvesteerd geld maal 12.5 gedaan.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat onder hoge volatiliteit je met enige grote kans winst kunt maken, laat staan 12.5x. Heb jij een glazen bol of zo ?
Nee, zo moeilijk is dat toch niet om trends te zien op grafieken. Daarbovenop trade ik met 25X margin(=traden met geleend geld). Met andere woorden kan ik zowel geld verdienen als de koers daalt of stijgt en mijn verlies of winst is X25. Sommige Bitcoin beurzen bieden een margin van 100x aan. ik ben er zeker van dat mijn 12.5 nog vrij bescheiden is tegenover anderen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Traden met geleend geld lijkt me een gigantische manier om in de schulden te geraken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Idd, er is een reden dat een bank dat niet mag aanbieden op de reguliere beurs.
Er zijn altijd cowboys, zowel langs de vraag- als aan de aanbodzijde.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

x
Laatst gewijzigd door dragonflo 21 dec 2017, 17:42, in totaal 1 gewijzigd.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Zoals ik een paar dagen geleden had voorspeld is Monero na een klein dipje terug wat gestegen :) Spijtig genoeg kwam mijn overschrijving niet op tijd aan bij Kraken en heb ik zelf niets kunnen kopen.

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik koop virtuele valuta met kredietkaart. Want als je moet wachten op een overschrijving... Vereist wel dat de verkoper je "vertrouwt", meestal na eerdere transacties met niet-kredietkaart, want anders kan je gewoon chargeback doen en gratis bitcoin. Je krijgt ook geen mijlen/punten op zo'n transacties, het wordt immers gelijkgesteld met geld afhalen aan een ATM.

Mijn ETH zijn ook in waarde gestegen precies :-D .
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

CCatalyst schreef:Ik gebruik een KeepKey. Je BTC toevertrouwen aan een dienst als Coinbase is zoals je geld geven aan een bank, het kan plots allemaal weg zijn.

Ik heb wel Bitcoins gekocht enkele jaren geleden :-D . Je kan misschien investeren in Ethereum of Dogecoin, wie weet krijg je een herkansing binnen enkele maanden/jaren :-)

Had gedacht dat BTC redelijk ging crashen deze week met dat de SEC de ETF niet aanvaard heeft, maar is al bij al heel goed meegevallen.
Wie jouw advies van Ethereum gevolgd had op 16 maart '17 zou nu héél veel winst hebben. Toen was de koers 33.67 euro, nu op 282 euro, maal 8 dus
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bababa schreef:Wie jouw advies van Ethereum gevolgd had op 16 maart '17 zou nu héél veel winst hebben. Toen was de koers 33.67 euro, nu op 282 euro, maal 8 dus
Achteraf is het altijd eenvoudig praten... BTC is niet onbesproken en heeft ook al een aantal stevige dips gehad.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je moet dit dan ook beschouwen als op de beurs spelen; enkel wat geld insteken dat je volledig kan missen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Neem nu je wilt bvb investeren in deze digital coins Ethereum of Dogecoin want BTC is al te hoog gegaan voor een investering te doen zonder te veel risco te nemen.

Hoe begin je eraan?
Waar kopen?
Hoe opslagen -> dmv. wallet, welke zijn veilig en betrouwbaar?
Waar verkopen?

Zelf minen?
Cloud minen?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat zou ik ook wel eens willen weten door een ervarings deskundige...
Er zijn er zoveel op de markt met allemaal andere prijzen en opties en als ik het zo lees is de aankoop allemaal met 100 of 200€ seffens, daarvoor kom ik mijn bed niet uit :angel:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

De enige bitcoins die ik "koop", zijn door mijn belkrediet om te zetten via thoorn. Het is inderdaad zoals op de beurs spelen en zonder thoorn zou ik dat geld ook kwijt zijn. Tot nog toe beklaag ik het me niet, en het is een leuke manier om wat hands-on ervaring op te doen :-)
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

buthead schreef:Neem nu je wilt bvb investeren in deze digital coins Ethereum of Dogecoin want BTC is al te hoog gegaan voor een investering te doen zonder te veel risco te nemen.

Hoe begin je eraan?
Waar kopen?
Hoe opslagen -> dmv. wallet, welke zijn veilig en betrouwbaar?
Waar verkopen?

Zelf minen?
Cloud minen?
Ik heb een account van kraken.com, daar kan je kopen en verkopen. Transactie kosten zijn niet zo hoog.
Het duurt wel een paar dagen / weken vooraleer je toegelaten wordt deze dagen omdat er blijkbaar een redelijk hoge instroom is.

Je moet wel een goed hart hebben, gisteren stond mijn totaal op + 700€ en dat heeft vandaag geschommeld tussen +1300 en +0. En nu op +500€. De markt is nogal volatiel ;-)
Enkel geld dat je kan missen, maar dat weet je wel...

En Bitcoin is al lang niet meer de enige speler. Ik heb Ripple, Ether, Dash, Bitcoin, Melon en augur.

mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Account op Kraken gemaakt ... waiting for Tier 2 verification ... ben eens benieuwd of het interessanter is dan pakweg Bolero / traditionele beurs.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Sasuke schreef:Account op Kraken gemaakt ... waiting for Tier 2 verification ... ben eens benieuwd of het interessanter is dan pakweg Bolero / traditionele beurs.
Heb ook nog enkele vragen betreffende Cryptocurrency. Mogelijk is een nieuw subforum hier interressant voor?

- Wat houdt deze Tier 2 verification in bij Kraken?
- Hoe veilig is https://www.kraken.com/?
- Wat voor identificatie-gegevens moet je bij Kraken doorgeven?
- Ik lees dat Kraken een website is in de Verenigde Staten. Stel dat je een grote winst hebt, hoe krijg je dit geld er terug cash uit?
- Moet je deze winsten aangeven bij de Belgische belastingsdienst?
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Tier 2 heb je nodig om geld op de rekening van kraken.com te kunnen storten vanuit een bank-rekening. En ook om het terug te storten.
Welke gegevens je moet doorsturen hangt af van welke tier level je wil bekomen. Voor tier 2 is dat niets al te gek. Staat op de website.

Geld terug, door een overschrijving van kraken naar jouw rekening

Winsten aangeven : http://bitcoinbelgie.be/2013/12/18/bela ... ns-belgie/

lees eens wat op de website van kraken.com (er zijn er nog andere ook, maar daar wacht ik al meer als 2 maanden om toegelaten te worden)


edit:
tier 1
Full name
Date of birth
Country of residence
Phone number

tier 2
All of the above
Address verification

tier 3 (enkel voor diegene die 25000 dollar per dag willen storten ;-))
All of the above
Government issued ID
Verified proof of residence (e.g., utility bill no more than 3 months old)
Social Security number (US only)
ID confirmation photo (see footnote)*
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

x
Laatst gewijzigd door dragonflo 21 dec 2017, 17:57, in totaal 1 gewijzigd.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Misschien domme vraag, maar heb je dan buiten een kraken account ook nog een wallet nodig?
En welke wallet raden jullie dan aan?
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Wallet is niet nodig

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Doktor Avalanche schreef:Wallet is niet nodig

Mvg Wim
Waar wordt de cryptocurrency dan in bewaard?
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Op de exchange, wat ook een wallet is, maar eentje waarvan je de private key niet hebt.

Iedere beginnershandleiding voor cryptocurrencies zal je echter vertellen dat dit een slecht idee is. Signficante hoeveelheden coins die langere tijd moeten worden bewaard verhuis je het best naar zogenaamde "cold storage": hetzij een hardware wallet, hetzij een paper wallet.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Laat uw BTC niet bij een ander staan, gebruik een eigen wallet. Om mezelf te quoten:
CCatalyst schreef:Ik gebruik een KeepKey. Je BTC toevertrouwen aan een dienst als Coinbase is zoals je geld geven aan een bank, het kan plots allemaal weg zijn.
Door de rush op BTC is de KeepKey nu wel weer out of stock natuurlijk :? Er zijn wel nog andere hardware wallets maar daar heb ik geen ervaring mee.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Een andere cold storage optie is de Ledger Nano S maar die is door de toestroom op BTC en andere coins eveneens in back order. Leveringen pas vanaf augustus.


https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zijn er goeie software wallets?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

kan je zowel Bitcoins en ethereums in dezelfde wallet bewaren?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

hoe veilig zin die ledger wallet ik bedoel het is een soort usb stick maar stel dat er iets misloopt na het in of unpluggen van de stick en de inhoud is niet meer leesbaar? zijn er die hun Bitcoins bewaren op een stuk afgeprijsd papier en in een map bewaren waar ook ricisos aan verbonden zijn

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”