Kilometerheffing? Dat moeten we gewoon doen

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

oh ja, brandstof supergoedkoop maken en dan de tankstations binnen de 10km van de grenzen verbieden. Dan innen we toch zeker 20km tol op onze buurlandtankers :banana: :banana: :banana: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Drukke bedoening in de 12V stekker op den duur. GPS, gsm, rekeningrijdenmodule
Vergeet de dashcam niet. Als ge dan nog uw sigaret wilt aansteken zal alles branden, behalve uw sigaret.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

In steden waar ze een kilometerheffing invoerden was dat om mensen te stimuleren bestaande goede alternatieven te gebruiken.
Bij ons zijn die er nu niet echt. Misschien moet men eerst maar eens voor dat alternatief zorgen?
Dit is geen verwijt naar de mensen van de NMBS of De Lijn, die doen hun best met de schaarse middelen die ze krijgen maar dat vormt vaak geen volwaardig alternatief voor de auto.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

De hoofreden is eigenlijk om buitenlanders mee te laten betalen (Belgie is welicht HET transitland bij uistek), en verkeer dat tijdens de piekuren niet op de baan moet zijn nog meer te ontraden, door een hogere heffing.
Niet om meer mensen de trein te laten nemen, want de trein zit tijdens de piekuren ook overvol en zit ook aan zijn limiet, kwa wagons en kwa treinen per uur. Men is zelf van plan de prijs voor piekuurtickets naar boven te trekken. Er zijn letterlijk vele miljarden investeringen nodig om de Brusselse treintrechter weg te nemen. (geld dat er niet is)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gray schreef:De hoofreden is eigenlijk om buitenlanders mee te laten betalen (Belgie is welicht HET transitland bij uistek
Ja want er rijden natuurlijk veel buitenlanders (personenwagens dan) op onze wegen... NOT !
Gray schreef: en verkeer dat tijdens de piekuren niet op de baan moet zijn nog meer te ontraden, door een hogere heffing.
Geloof je nu echt dat er 's morgens of 's avonds mensen op de Brusselse of Antwerpse ring voor hun plezier staan ?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat denk ik eigenlijk wel, tot vakantiegangers toe die het blijkbaar niet konden laten buiten de spits te vertrekken. Dat snap ik dan toch niet.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

r2504 schreef:
Gray schreef:De hoofreden is eigenlijk om buitenlanders mee te laten betalen (Belgie is welicht HET transitland bij uistek
Ja want er rijden natuurlijk veel buitenlanders (personenwagens dan) op onze wegen... NOT !
Gray schreef: en verkeer dat tijdens de piekuren niet op de baan moet zijn nog meer te ontraden, door een hogere heffing.
Geloof je nu echt dat er 's morgens of 's avonds mensen op de Brusselse of Antwerpse ring voor hun plezier staan ?
Sta eens op de autostrade tijdens het weekend... Je zou verschieten van het aantal personenwagens met nummerplaten uit Polen, Roemenië, en andere oost-europese landen! En dan zwijg ik nog over het aantal Britten die terugkeren naar UK op zondag!

Ooit eens een politieactie meegedaan op een doorsnee weekendnacht (alcoholactie) : ongeveer 20% van de gecontroleerde voertuigen tussen 22u en 6u (jawel, 20%, dus 1 op 5) hadden een buitenlandse nummerplaat...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

MClaeys schreef:Dat denk ik eigenlijk wel, tot vakantiegangers toe die het blijkbaar niet konden laten buiten de spits te vertrekken. Dat snap ik dan toch niet.
Klopt. In de avondspits is een kwart van de afgelegde afstanden te wijten aan recreatief verkeer. Het zijn deze mensen die men daar op die tijdstippen dus weg wil.

Bron: http://www.duurzame-mobiliteit.be/artik ... ingsmotief
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

r2504 schreef:
Gray schreef:De hoofreden is eigenlijk om buitenlanders mee te laten betalen (Belgie is welicht HET transitland bij uistek
Ja want er rijden natuurlijk veel buitenlanders (personenwagens dan) op onze wegen... NOT !
Gray schreef: en verkeer dat tijdens de piekuren niet op de baan moet zijn nog meer te ontraden, door een hogere heffing.
Geloof je nu echt dat er 's morgens of 's avonds mensen op de Brusselse of Antwerpse ring voor hun plezier staan ?
Ik weet niet waar je woont maar op de ring zie ik makkelijk >30% buitenlandse nummerplaten (personenwagens), misschien wat minder tijdens de piekuren maar ze zijn er wel. (vooral uit onze buurlanden)
En tuurlijk staan mensen daar niet voor hun plezier, hoewel als ik zie hoeveel fille er op een vrijdagavond is... tov andere weekdagen. :eek:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Mensen staan er deels wel voor hun plezier, ik kan het geen andere naam geven.
Ik ken veel collega's die in Brussel centrum (de 5hoek) werken en toch met de auto komen, voor het comfort.
Ik ken ook mensen die in Halle werken (rechtstreekse trein vanuit Mechelen) of Anderlecht. Het percentage mensen dat in Brussel werkt en geen alternatief heeft (of redelijk alternatief) is niet zo groot.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wat is redelijk ?

Een trein tout court of een trein waarmee je aangenaam kan reizen ?
Een verbinding waar je meer dan 2 keer moet overstappen, noem ik al niet echt een alternatief voor de auto.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik voeg daar nog bij: een verbinding waar je moet staan is geen valabel alternatief voor de auto. Dat is "goe voor ne keer", ja, maar ni voor regelmatig transport.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Joe de Mannen schreef:Een verbinding waar je meer dan 2 keer moet overstappen, noem ik al niet echt een alternatief voor de auto.
True.
Ik doe het nu zo: fiets - trein - trein - metro en dat is haalbaar omdat de metro zo frequent rijdt. Nog een overstap extra met een trein en het is gewoon niet haalbaar meer.
Maar in de realiteit zal dat niet gemakkelijk gebeuren, wel? Lokale trein naar een centrumstad, dan een verbinding naar een andere stad en klaar.
Of met de auto naar een centrumstad (bv Mechelen, Vilvoorde) en dan de trein naar een andere stad (Brussel, Antwerpen, ...). Lokaal dan een metro, fiets, bus, tram.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Lokale trein naar een centrumstad, dan een verbinding naar een andere stad en klaar.
En dan sta je in het station, tenzij je bij de NMBS werkt, is dat niet waar je moet zijn.

Overstappen van trein naar bus of tram is ook overstappen.


En bij ons aan het station zijn net geen 50 parkeerplaatsen, voor een gemeente met 10.000 inwoners niet echt veel ,toch ?



J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

heist_175 schreef:Mensen staan er deels wel voor hun plezier, ik kan het geen andere naam geven.
Ik ken veel collega's die in Brussel centrum (de 5hoek) werken en toch met de auto komen, voor het comfort.
Ik ken ook mensen die in Halle werken (rechtstreekse trein vanuit Mechelen) of Anderlecht. Het percentage mensen dat in Brussel werkt en geen alternatief heeft (of redelijk alternatief) is niet zo groot.
Hangt er natuurlijk vanaf, als je inclusief file nog meer dan een uur vroeger thuis bent dan met het openbaar vervoer dan is file hebben inderdaad comfort :-)

Voor de leut mijn traject eens opgezocht.
Toekomen om 07:50 heb ik gekozen (ik moet om 8 uur beginnen, dus dat is al wat to the limit).
Op maandag vertrekken om 23u26 om dan om 6:08 toe te komen.
Of om 5u33 vertrekken en om 7u30 aankomen (wat qua tijdsduur nog redelijk is, maar wel bijna dubbele van met de wagen)
Tijd met de fiets om aan het station te geraken er nog niet bij. 2 a 3 treinen + bus.

Voor de locatie waar ik vandaag zit
Gisteravond vertrekken om 16u25 om toe te komen om 20u20. En dan overnachten op een bankske om om 7 uur te beginnen

Geef mij dan maar de file :-D
Natuurlijk zijn er ook genoeg die wel met het openbaar vervoer zouden kunnen gaan maar die het eerder uit "gemak" niet doen. Je bent niet aan vaste tijden gebonden, je kan je kleine al eens na het werk ophalen in het naar huis gaan of boodschappen doen, etc...
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Net ook eens gekeken.

Ofwel 1u45min ofwel 1u15min om met het openbaar vervoer op mijn werk te raken. Nog niet te spreken van de tijden (ofwel 2uur te vroeg, of een halfuur te laat.)
Met de auto doe ik er nu een 35-tal minuten op.
Afbeelding
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Die flessenhals in Brussel is een probleem, maar niet quasi iedere trein zou door die flessenhals moeten gaan he?
Er zijn altijd alternatieven mogelijk en men moet aanvaarden dat een degelijk, breed en succesvol openbaar vervoer nooit winstgevend kan zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Niet iedereen zal zijn gading vinden in het bestaande aanbod.
Opnieuw: werken in de 5hoek kan zonder uitzondering met de trein.

Enerzijds zal je zelf wat creatiever moeten worden, die sluiproutes vind je ook niet op dag1.
Anderzijds zal het aanbod anders moeten, nog frequenter.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Het is al vele malen aangehaald: uiteindelijk gaat een kilometerheffing geen bal verschil maken. We gaan nog steeds even veel en vaak in de file staan, maar nu enkel met een bakje op het dashboard. Aan de infrastructuur gaat niet snel iets veranderen en het openbaar vervoer trekt in vele gevallen nog steeds op geen kloten (de bus staat gewoon mee in de file). Zo lang ze hier niks aan doen zou het schandalig zijn om de mensen meer te laten betalen zonder dat ze er iets voor terug krijgen, want zo gaat het zijn.

Rekeningrijden gaat de files niet verminderen en het openbaar vervoer gaat er ook niet plots op vooruit gaan, dus waar zit de added value? Zo lang je met de files inclusief nog steeds sneller met de wagen bent dan met het openbaar vervoer zou een extra (hogere) belasting gewoon crimineel zijn.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Voor de lol ook eens gekeken, desired arrival 'morgen 9.00'
Voorstel de lijn: morgen om 6.37 vertrekken, 2 keer overstappen, 1.5km te voet gaan, en om 9.05 aankomen, da's nota bene te laat !
Met de auto: 7.45 vertrekken, geen stress, geen file, en voor 9 uur op 't werk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DeStandaard 19/05/2015 16:11
Tarieven kilometerheffing vrachtwagens vastgelegd
De opbrengst van de kilometerheffing wordt geschat op 310 miljoen euro per jaar. De binnenlandse transportsector, die zich zorgen maakte over de tarieven, krijgt een compensatie. Zo wordt het eurovignet afgeschaft en wordt de verkeersbelasting verlaagd tot het Europees toegelaten minimum. Voor de kleinste vrachtwagens wordt ze zelfs afgeschaft.


Wat voor vrachtwagens kan, kan voor personenwagens ook.
VB en BIV afschaffen en vervangen door een SKH.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

dat kan alleen als de "sector van de personenwagens" zich zorgen maakt en dreigt met acties. Helaas is die sector er niet...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Met de auto: 7.45 vertrekken, geen stress, geen file, en voor 9 uur op 't werk.
Alles kan beter natuurlijk... Ik vertrek tegen 8u20-8u30 met de fiets en ben er ook om 9u. Geen stress en gratis 2 keer een half uurtje "fitness" ;)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Met wat geluk krijg je zelfs een fietsvergoeding :)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Voor vrachtwagens houden ze niet eens rekening met het tijdstip
[youtube]eGMd9fHh-40[/youtube]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het lijkt me gek dat bedrijfswagens uw "grootste probleem blijven", want voor zover ik weet is er over die kilometerheffing nog niets beslist.
Jij hebt het vorige topic hierover compleet gemist ofzo?

Als je een bedrijfswagen hebt, en je hebt een all-inclusive, denk je dan dat er voor een bedrijfswagen iets gaat veranderen?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dan rijden ze toch met 2 kleine bestelwagens ipv met 1 grote vrachtwagen, geen tachograaf, geen km vergoeding betalen, ze zullen er wel weer iets op vinden.

En alle mensen die uit Limburg of West-Vlaanderen naar Brussel rijden om daar te gaan werken, omdat er in de buurt geen of weinig werk te vinden is, zullen dus in verhouding veel meer moeten gaan betalen dan de mensen die dichter bij Brussel wonen, als de km heffing voor personenwagens erdoor komt.

En ze blijven de mensen maar uitmelken, en die blijven dit maar slikken, ik ben eens benieuwd na de volgende verkiezingen, er gaan er zijn die serieus klappen gaan krijgen denk ik.

Dat ze in Brussel eerst hun huiswerk eens goed maken en zorgen dat hun budget op orde is, elke goede huisvoeder of moeder maakt een financieel plan, al dan niet op papier en weet hoeveel je kan uitgeven zodat je niet in de problemen geraakt, maar in Brussel is er niemand van die dik betaalde ministers die dat blijkbaar kan.
Ze zullen dat waarschijnlijk ook nooit zelf hebben moeten doen, met hun dikke pré.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

@bedrijfswagen
Geen idee wat je met een all-inclusive bedoelt, maar het staat elk bedrijf vrij om medewerkers een vergoeding te geven.
Mijn budget voor mijn auto is inclusief brandstof (bedoel je dat met all-inclusive)? Maar de VAA moet ik zelf betalen.
Als mijn werkgever zou beslissen - en er zijn zo werkgevers - om mijn VAA terug te betalen, mag dat. Maar wel binnen de grenzen die de overheid/politiek stelt.
Om een VAA van €35 te betalen, kost het de werkgever al snel €100.

Gegeven dat VB en BIV mee in het bad getrokken zullen worden, zal de leasekost dalen,
maar zal de marginale kost om de auto te nemen stijgen. Aangezien dat belastingen zijn, zal dat op kosten van de bestuurder zijn en niet op kosten van de firma.

Het staat de politiek vrij om een terugbetaling van SKH vrij te stellen van belastingen of niet, zoals nu al (met een maximum) het geval is voor de kilometervergoeding die in bepaalde paritaire comités van toepassing is als je met een eigen wagen rijdt.

@WVlaanderen+Limburg
Er zijn redelijk wat treinen vanuit WVlaanderen naar Brussel, Limburg is ondervertegenwoordigd heb ik de indruk.
Daarenboven is grond of een huis kopen in die regio's ook een pak goedkoper dan op de as Antwerpen - Brussel bv.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik woon op de As Antwerpen - Brussel, dus voor mij maakt het niet uit.
Zelfs vanuit de regio Mechelen is het voor ons gezin onmogelijk om met 2 werkende ouders en 2 kinderen die naar de opvang of voor en na-schoolse opvang moeten om beide met het openbaar vervoer te gaan.
Gewoonweg niet mogelijk, de treinen rijden VEEL te onregelmatig om er zeker van te zijn dat je 's morgens tijdig op je werk bent zodat je ervoor kan zorgen dat je tijdig je tijdig kan vertrekken, want als je niet tijdig in de opvang bent, krijg je een boete van 10€ per half uur.
Hoe denk je dan de de mensen die in de uithoek wonen (waar het niet perse beterkoop is, kijk maar naar de Nederlanders die in Lanaken zitten)
tijdig met het openbaarvervoer in Brussel geraken en terug.
En omdat je in Limburg woont en de prijzen misschien iets minder duur zijn, moet je meer betalen om te mogen gaan werken.
Misschien kunnen we dan beter thuis blijven en genieten van de dop, geen opvang kosten, geen poetsvrouw, minder nieuwe kleren nodig, dat is allemaal heel goed voor onze economie.

Probeer eens aan het station van Mechelen weg te geraken met de auto als je 's avonds naar huis wilt rijden. Dan sta je daar in de file.
Als de treinen nu eens even stipt zouden rijden als in japan, dan zijn we een een klein beetje op de goede weg, maar ik vrees dat dat een droom zal blijven.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het is opmerkelijk hoeveel dat er naar problemen gekeken wordt, in plaats van naar oplossingen.
Ik neem elke dag de trein in Heist-op-den-Berg, om in Etterbeek te gaan werken: fiets - trein - trein - metro.
Mijn vrouw neemt mijn bedrijfswagen en doet de kinderen naar de opvang en naar school. Op dagen dat ik ergens anders moet werken, neem ik de auto en doe de dochter naar de opvang en neem in Mechelen de trein naar Brussel.

Een SKH betekent toch niet dat de auto verbannen wordt?
Het moedigt aan om creatiever en slimmer om te gaan met autogebruik. Rij met de auto naar het station en doe de rest met het OV.
Biedt het dichtsbijzijnde station onvoldoende aansluitmogelijkheden, zoek een ander.
Je kan ook naar Duffel rijden of naar Vilvoorde.

Beschouw de reistijd op de trein ook niet per sé als verloren tijd.
Als ik in de auto naar Brussel rijd, heb ik gedurende 1,5u Radio1 met muziek die me niet interesseert en toelichting bij de actualiteit die me wél interesseert. Ongeveer 50% van de tijd is het dus muziek, wat me niet interesseert.
Op de trein zit ik ook 1,5u maar kan ik wel mijn krant lezen en TheEconomist. Als ik bij het autorijden ook nog tijd moet verzinnen om zowel de krant als TE te lezen, dan verlies ik nog meer tijd.

Als je de SKH wil afbranden, suggereer dan een andere oplossing om minder verkeer de op baan te krijgen. Even/oneven nummerplaten zoals in Parijs als er smog is? Kan je de helft van de week verlof nemen of halftijds gaan werken, of ... Klinkt dat als een oplossing?
Ik denk dat SKH een goede manier is om het verkeer te verminderen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Decentralisatie aanmoedigen zodat niet iedereen richting Brussel moet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

MClaeys schreef:Voor vrachtwagens houden ze niet eens rekening met het tijdstip
Dat is inderdaad een gemiste kans.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hoewel ik een bedrijfswagen heb, als de kosten worden doorgerekend dan zal het terug met de fiets worden. Uurtje heen, uurtje terug. En als ik eens geen zin heb om te fietsen, het OV. Bus/trein+tram+3km stappen(of een vouwfiets meesleuren voor die 3km), zo'n 1.5u onderweg. Niet altijd even leuk, maar fietsen toch meer dan een jaar gedaan, het OV ook 3 maanden. Enigste nadeel is de shiften, de vroege is net iets te vroeg om er te geraken met het OV.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Waarom zou ik 1,5u op de trein gaan zitten indien ik met de wagen vanuit Putte sneller in Brussel sta, dan met het openbaarvervoer en de trein.
's morgens sta ik op 40min. in Brussel achter mijn bureau.
Probeer dat eens met het openbaar vervoer, 's avonds doe ik er 50min. over, dan moet je met de trein en het openbaar vervoer al heel veel geluk hebben om sneller te zijn.
De helft van de tijd hebben de treinen vertraging of moet ik mijn vrouw meenemen met de auto omdat ze staken.
de tijd die ik op de trein zit is voor mij wel verloren tijd, als ik in Brussel bij de klant vertrekt stoppen mijn uren, dus verder werken op de trein heeft weinig zin, tenzij je gratis wilt verder werken.

Ik wil gerust naar oplossingen kijken, maar dat ze eerst dan eens werk maken van een stipte dienstverlening die elke dag rijdt zonder stakingen.
Een volledig inhaalverbod voor alle vrachtwagens, en bestelwagens, auto's verplicht min. 100 of 105 km/u te laten rijden geen min. 70km/u die dan op het middenvak blijven hangen.

Dat ze de ontbrekende links en de infrastuctuur een verbeteren.
Moet je mij eens uitleggen waarom bv de mensen die de ring van Brussel afwillen om naar Diegem en de luchthaven te rijden op exact dezelfde plaats eraf moeten als die van de E19 komen er daar de ring op moeten. Dat is toch gewoon om problemen vragen, en zo zijn er 10-tallen voorbeelden. Spitstroken, ....; mogelijkheden genoeg.
Veel meer vrachtvervoer over het water, ......

Dus ik focus me zeker niet op problemen maar wil niet uitgemolken worden zoals een koe omdat ze in Brussel hun budget niet op order krijgen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vergeet niet dat grote stukken van de ring van Brussel, Vlaamse grondgebied is.
Dus wat dat met "budget op orde brengen" te maken heeft?

Als je in Putte woont en op 40minuten achter uw bureau zit, dan zal je vroeg vertrekken :).
Als ik in Diegem moet zijn, moet ik toch niet veel later dan 7:30 vertrekken om er tegen 9u te zijn. Gelukkig is dat maar af en toe.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als de regering zorgt dat ze elk jaar een overschot hebben door hun uitgaven onder controle te houden moeten ze niet afkomen met SKH, index stop, aanpassing KI, en andere zever om toch maar aan meer inkomsten te geraken.
En dan blijft er nog geld over om bv de ring aan te passen zodat de missing links weg zijn en het verkeer vlotter kan rijden.


Wat doe je als huisvader, je bekijkt je gem. inkomen van de laatste maanden, je houd rekening met je vaste kosten, je zet steeds 10% sowieso op zij, de rest kan je gebruiken voor extra's.
Wat doet de regering: ze schatten hun inkomsten in op basis van een fictieve groeiverwachting, ze geven meer uit dan ze krijgen, de groei valt tegen, dan start je al met problemen.
Begin met een gem. inkomsten van de laatste 10 jaar, doe daar 10% vanaf, dat is je budget wat je kan gebruiken voor je land te beheren.

Vertrek om 06u10 ten laatste, :-) , idd dus tijdig opstaan.

edit:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Of de regering het budget op orde heeft of niet,
het verkeer neemt toe en staat stil
en de vervuiling door het verkeer ook.

Eén van de oplossing is een SKH.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Eén van de oplossing is een SKH.
Dat is nog maar de vraag... er zullen zich niet minder mensen moeten verplaatsen omdat het plots extra geld kost.

Je moet dus de manier van verplaatsen gaan veranderen... en dat kan alléén met alternatieven die er niet (veel te beperkt) zijn.

Ik ben trouwens van mening dat wanneer je mensen "moet dwingen" je reeds verkeerd bezig bent en je alternatief dus niet goed is.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

@r2504: voor één keer ben ik het eens met je eens, dat gebeurt niet veel, :-D

Ik zou 5€ per km vragen ofwel alle auto's en vrachtwagens verbieden en met paard en kar gaan werken. Dan zijn alle problemen opgelost. :? :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Je kan ook het file probleem gedeeltelijk oplossen zoals in bepaalde Aziatische steden. Mijn broer vertelde het mij ooit toen die er geweest is. Die steden verplichten chauffeurs om passagiers mee te nemen. Zij zijn van mening dat er veel op verkeer bespaard kan worden als je met 3 of 4 in de auto zit en niet alleen. Op die manier wordt er voor elke passagier een auto thuis gelaten. Wil je persé alleen met je auto de stad in, dan kan dat maar dan betaal je wel een boete.
Want zeg nu zelf: 99% van de auto's op onze wegen, daar zit enkel en alleen de chauffeur in.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”