Is dat ondertussen nog nodig? Ik dacht dat er ondertussen ook regels waren voor digitale documenten? Of lopen we inmiddels zo hard achter op de feitenTim.Bracquez schreef:Hier kies ik overal papieren facturen. Moet ze anders toch printen voor de boekhouding
Elektronische facturen
- MClaeys
- Elite Poster

- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
- Kenw00t
- Elite Poster

- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Vreemd, welk nummertje was dat dan? De meeste bankapps laten je direct weten als je een rekeningnummer of gestructureerde mededeling verkeerd invoert. Het is dus onmogelijk om deze zelfs op te slaan.Slafes schreef:Serieus nadeel van memodatum: ik heb mijn kadaster er mee betaald, maar wat bleek, 1 verkeerd nummertje getypt, mijn overschrijving werd niet uitgevoerd, maanden nadien: te betalen binnen 3 dagen na ontvangst van deze brief plus een boete. Had ik zonder memodatum gewerkt had ik meteen gezien dat mijn overschrijving niet werd uitgevoerd. Nu enkel een mededeling in mijn afschriften overzicht dat het niet betaald was.
- Trojan
- Elite Poster

- Berichten: 3240
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
apestaart schreef:Kwestie van vergeten te betalen: er bestaat zoiets als overschrijvingen met memo datum, je brengt de overschrijving in uw PC banking en vult dan gewoon de datum in wanneer de overschrijving moet uitgevoerd worden.
Inderdaad, moest het niet zo'n moeite zijn om in te loggen zou ik ook vaker mijn facturen op tijd betalen. Maar nee, nu moet ik dat verdomde kaske zoeken, dan mijn bankkaart uit mijn portefeuille halen die in mijn jas steekt, en op het einde zien dat mijn portefeuille terug in men jas steekt of ik heb de volgende dag geen eten op het werk.Goztow schreef:Bah die pc banking. Telkens die code ingeven en zo. Liever in groep dan elke avond inloggen.
[Post made via mobile device ]
f*** die zever, ik vond het beter toen we nog een wachtwoord mochten gebruiken.
Weer een zoveelste verplichte zever. Ik heb nu een account op SD Worx voor mijn loonbrieven van werkgever A, een account bij iets van De Post voor mijn loonbrieven van Accent Interim, en nu zou ik een account bij doccle moeten nemen voor mijn communicatie van de bank (ondanks dat die zelf een soort van postbus hebben) en mijn loonbrieven van werkgever B.Vaganzza schreef:Iemand die Doccle al gebruikt? De CM zou vanaf deze zomer niets meer per mail versturen of m.a.w. je zowat verplichten om Doccle te gebruiken...
http://doccle.be/nl/partners/
Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik hoop dat het flopt, gewoon omdat ik die zever haat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Kenw00t
- Elite Poster

- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ja maar, dan moet ge evengoed een bakske zoeken en uw paspoort uit uw jas gaan halen.Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik vind het nochtans niet moeilijk hoor. Er ligt altijd een bakske klaar op mijn bureau, en in mijn laptoptas zit er ook eentje voor het geval ik op verplaatsing ben. En wees nu eerlijk, je portefeuille moet je toch altijd in je directe omgeving bijhebben. Of dat nu in uw vestzak, broekzak, of op tafel is...
- Trojan
- Elite Poster

- Berichten: 3240
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Mijn portefeuille ligt niet altijd bij mij op bureau, en dan nog. Dat hele proces van inloggen is zo traag, teveel stappen, crappy scherm zonder backlight, te kleine toetskes. Met uw paspoort is het gewoon kart in reader steken en pincode intikken, dat zijn al minstens 4 stappen minder.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
ubremoved_22196
- Elite Poster

- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Het rekeningnummer verkeerd ingevuld... Werd opgeslagen in de verzendmap en werd niet uitgevoerd op de memo datum...Kenw00t schreef:Vreemd, welk nummertje was dat dan? De meeste bankapps laten je direct weten als je een rekeningnummer of gestructureerde mededeling verkeerd invoert. Het is dus onmogelijk om deze zelfs op te slaan.
Trouwens, voor zij die een probleem hebben met die kastjes en kaarten. Vraag bij KBC een gratis 2e bankkaart aan waar je geen functies op hebt maar die je wel kan gebruiken om bij je bakje te laten steken.
- Goztow
- Administrator

- Berichten: 15280
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1695 keer
- Bedankt: 1511 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Ook elke keer opnieuw voor alles bevestiging door code. Code inloggen, code nieuwe begunstigde, code financiële omslag ondertekenen, een overschrijving vergeten dus opnieuw code financiële omslag ondertekenen, enz.Trojan schreef:Mijn portefeuille ligt niet altijd bij mij op bureau, en dan nog. Dat hele proces van inloggen is zo traag, teveel stappen, crappy scherm zonder backlight, te kleine toetskes. Met uw paspoort is het gewoon kart in reader steken en pincode intikken, dat zijn al minstens 4 stappen minder.
-
Stroper
- Elite Poster

- Berichten: 2101
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 176 keer
Dat bestaat al en dat heet e-mail, met uitzondering van het water(alleen via Post) en Partena ziekenfonds(die een eigen custom systeem hebben) komen al mijn facturen binnen op e-mail.Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik hoop dat het flopt, gewoon omdat ik die zever haat.
En voor te betalen gebruik ik gewoon de bankapp op mijn smartphone geen gezever met bakskes en pincodes(ze moeten dan wel in je lijst van begunstigden zitten, maar 't Is niet zo dat al die nutsproviders elke maand(of zelfs elk jaar van rekening veranderen).
PS:mocht iemand een ziekenfonds weten waar ze de facturen gewoon via e-mail opsturen(en dus niet zoals Partena, een mail sturen met "er is een boodschap gelieve in te loggen op je partena-account") mag je dat altijd laten weten, want de helpdesk van andere ziekenfondsen kon dit niet beantwoorden.
- krisken
- Elite Poster

- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Het online bankieren systeem van een bank in NL is overigens veel eenvoudiger. Of je kan het "offline" gebruiken (zoals het bakske bij ons) of "online" (je bakje hangt dan met een USB kabel aan je PC). Groot verschil in werking herinner ik mij nog!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Kenw00t
- Elite Poster

- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Er is nochtans een moderne bank hoor: https://www.evi.be/nl-be
Een rekening openen kan volledig online met je eID, ofwel alles manueel invullen en je eID inscannen en als afbeelding uploaden.
Inloggen kan met eID of gebruikersnaam en tijdelijke code via SMS. Zeer tevreden van. Zijn er nog banken die op deze manier werken?
Een rekening openen kan volledig online met je eID, ofwel alles manueel invullen en je eID inscannen en als afbeelding uploaden.
Inloggen kan met eID of gebruikersnaam en tijdelijke code via SMS. Zeer tevreden van. Zijn er nog banken die op deze manier werken?
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 261 keer
Bij Keytrade kan je ook inloggen met je e-id. Werk je niet met een e-id, dan log je in met een login en paswoord, gevolgd door een code van een digisleutel. Geen gedoe met bankkaarten en codes genereren.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
- Trojan
- Elite Poster

- Berichten: 3240
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Inderdaad, maar zoomit is toch net iets gemakkelijker dat de formulieren al ingevuld zijn en je enkel nog op verzenden moet klikken.Stroper schreef:Dat bestaat al en dat heet e-mail, met uitzondering van het water(alleen via Post) en Partena ziekenfonds(die een eigen custom systeem hebben) komen al mijn facturen binnen op e-mail.Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik hoop dat het flopt, gewoon omdat ik die zever haat.
En voor te betalen gebruik ik gewoon de bankapp op mijn smartphone geen gezever met bakskes en pincodes(ze moeten dan wel in je lijst van begunstigden zitten, maar 't Is niet zo dat al die nutsproviders elke maand(of zelfs elk jaar van rekening veranderen).
PS:mocht iemand een ziekenfonds weten waar ze de facturen gewoon via e-mail opsturen(en dus niet zoals Partena, een mail sturen met "er is een boodschap gelieve in te loggen op je partena-account") mag je dat altijd laten weten, want de helpdesk van andere ziekenfondsen kon dit niet beantwoorden.
En voor te betalen met smartphone kan je die bedrijven wel toevoegen als vertrouwde rekening, maar uw gestructureerde mededeling is ook niet elke keer hetzelfde he.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18651
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Vaganzza schreef:Zouden we de Doccle vragen en suggesties niet in dit topic kunnen bundelen? Lijkt mij ook handiger voor de Doccle medewerker.
Alle posts over Doccle werden samengevoegd in het Doccle topic
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Post made via mobile device ]