ING : eigenaars Lion Account betalen 50 CENT per afhaling vanaf januari 2019

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

MClaeys schreef:
Geert-Jan schreef:Ja de directeur kan nog zo schoon lachen, uiteindelijk lacht die je gewoon uit.
Denk ik niet maar bon dat doet er weinig toe.
Jawel hoor....zelf meegemaakt....die denken dat je niet weggaat omdat......
En vaak komen ze ermee weg.
Politiekers zijn precies hetzelfde en mensen blijven stemmen voor dezelfde leugenaars en corruptici.

Uiteindelijk zijn het narcisten tot en met.....ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Er zit geen enkele compassie/empathie bij zulke lieden, maar ook geen enkel.

De beste verkopers, bankiers en politiekers zijn narcisten want geen enkel fatsoenlijk mensen kan zo'n rotzak zijn als die lui.
TRAP ER NIET IN!!

Ze reken op jou begrip....en daar pakken ze je.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb zo mijn redenen om zeker te zijn van niet :) . Maar ik snap het sentiment, dat had ik bij mijn vorige bank :beerchug: .
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

De onzin die hier over banken verteld wordt, tart alle verbeelding :).
Ik verdedig geen enkele bank, maar enige rede zou niet misstaan.
Een vriendin van me had een Nederlandse Aflossing-vrije-aandelen-hypotheek bij RecordBank, toen we herziening vroegen weigerden ze, waar het in Nederland veroordeeld was....zelfde bank.
Een bank hoeft ook helemaal geen herziening toe te laten. Dat is een gunst, geen recht. Nu ja, gunst. Commerciële logica :).
Wij hebben ons krediet al 2 keer laten herzien, maar wel telkens met druk van een mogelijke overstap. Als ik bij een andere bank - inclusief kosten notaris etc - €25K minder zou betalen en mijn bank doet geen tegenvoorstel, dan ben ik weg.
Het was de vrije keuze van mijn bank om al dan niet een herziening toe te staan. Uiteindelijk was hun aanbod €24'500 en die €500 hebben wij dan laten vallen voor de "rompslomp".
Ze kunnen je leningen niet aanpassen omdat je er vertrekt, die dat denkt zit volledig mis, noch dat ze iets duurder kunnen maken nadat het contract rond is.
Natuurlijk wel. Je hebt bv een lening getekend voor 3% en je krijgt korting van 0,25% voor loondomiciliëring, in-house SSV, in-house brandverzekering en nog een pensioenspaarrekening, wat het eindresultaat op 2% brengt. Als je één van die "extra's" annuleert, vervalt de korting ook gewoon hé.
Als je een auto koopt voor €35K en je krijgt €8K "korting" omdat ze uw oude auto overnemen, dan zal die korting echt wel gaan vliegen als je uw oude auto niet afgeeft.
Geert-Jan schreef:
MClaeys schreef:
Geert-Jan schreef:Ja de directeur kan nog zo schoon lachen, uiteindelijk lacht die je gewoon uit.
Denk ik niet maar bon dat doet er weinig toe.
De beste verkopers, bankiers en politiekers zijn narcisten want geen enkel fatsoenlijk mensen kan zo'n rotzak zijn als die lui.
De beste verkopers zijn zij die wél rekening houden met hun klanten en zo een lange termijn relatie kunnen uitbouwen die vermoedelijk veel meer opbrengt dan nu snel-snel een fonds scoren. De vraag is of de verkoper daar nog de tijd/kans toe krijgt. Schiet dus niet op de verkoper, maar wel op de bank die hun verkopers zo onder druk zet.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Kleine anekdote: toen ik bij mijn vorige bank weg ging moest ik de rekening ter plaatse afsluiten. Ik vroeg om het geld over te schrijven naar de nieuwe bank. Dat bleek dus niet mogelijk!!! Ik heb dus met pakken geld in mijn zakken door de stad moeten lopen nadat ik eerst een hele tijd kwijt was om alles na te tellen.

Ze vroegen me ook waarom ik weg ging nadat ze net hun kantoor vernieuwd hadden. Ik zei dat ik geen zin had om te betalen voor een kantoor waar ik, behalve voor deze afsluiting, nooit geweest was. De operatie om over te schakelen met totaal gebrek aan medewerking was een extra bewijs dat ik een goede zaak deed. Jaren later is dit meermaals gebleken. Nul kosten voor exact dezelfde service en vaak beter. De rente op mijn geld lag er meestal hoger dan bij de klassieke banken. In het buitenland neem ik geld op zonder dat de bank er kosten voor aanrekent voor de omrekening. Ik heb 3 visa kaarten en 4 debetkaarten en betaal er niets voor. Met de nieuwe app is het gebruiksgemak ook sterk verbeterd.

Ook mijn lening is bij Argenta. Ze waren het meest toegeeflijk bij de onderhandelingen (ik was al klant) maar ook strikt op administratief gebied. Dat was echter vooral voor de notaris wat extra werk voor zijn dik betaalde diensten. :lol:

Betalen voor je eigen geld is dwaas maar dwazen zijn er in overvloed.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MarkDM schreef:Maakt r2504 een grapje of is hij paranoia ?
Er stond een lachebekje achter... volgens mij is het dan een grapje :wink:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Geert-Jan schreef:Leuk, maar cash geld is gratis, je betaald er niets voor.
En da's fout. Er hangen wel degelijk kosten aan cash geld.
Geert-Jan schreef:En wat doe je als stroom uitvalt? Wat als je kleine kinderen naar de bakker voor brood wil sturen?
Wat als je iemand wil belonen die je geholpen heeft?
In veel gevallen is de kassa ook volledig gekoppeld aan een electrisch systeem, dus ben je evengoed gezien.
En iemand belonen kan je ook via overschrijving...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

MarkDM schreef:Maakt r2504 een grapje of is hij paranoia ?
Paranoia kan hij onmogelijk zijn. Hooguit paranoïde...
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wie heeft er ook een papiertje in de bus?

Als ik het goed begrijp, kost een gezamelijke rekening samen met je partner plots 10€ extra?
Visa kaart kost 22€?

Als dat zo is, dan kunnen ze onze rekening afsluiten die prutsers.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Lees en huiver van de schandalig hoge kosten die Argenta aanrekent ten opzichte van andere banken :lol:

https://www.argenta.be/portalserver/con ... 48feed6661

Wie denkt dat Argenta geen service bied is er aan voor de moeite, het enige verschil met andere groot-banken is dat je je eigen kantoor hebt en een ander kantoor je niet kan helpen.
Al doen ze dat dikwijls wel als er nood aan de man is.

Maar wie komt er nog ooit in een kantoor buiten je eigen kantoor?
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Geert-Jan schreef:
r2504 schreef:
Geert-Jan schreef:Wat als je iemand wil belonen die je geholpen heeft?
Oh, is dat de nieuwe benaming voor zwartwerk :lol:
Nope....een buurman helpt me bij het maken van een afdak, hier in Limburg is het dan de gewoonte die wat drinkgeld te geven.
Hier in WVL doen we dat als vriendendienst, gratis + een pint :beerchug:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

honda4life schreef: Als ik het goed begrijp, kost een gezamelijke rekening samen met je partner plots 10€ extra?
Visa kaart kost 22€?
Klopt, zei ik eerder al in dit topic, record bank sluiten, alles overnemen met mooie beloftes en dan toch geld vragen. Slim gezien van die mannen.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Recordbank is al dik 2 jaar van ING, dus je nu met kosten op te zadelen omdat ze de naam weg doen is gewoon oplichting.
Maar ja, ING is nooit te beroert om klanten een pootje te lichting.
Ze hebben nooit anders gedaan.

Er is geen overname, het was al van ING.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geert-Jan schreef:
Maar wie komt er nog ooit in een kantoor buiten je eigen kantoor?
Ik kon eenmalig de diensten van een ander kantoor gebruiken. Toen ik een moto ergens wou kopen wou de verkoper perse een betaling in cash.Een voor mij zeer aanzienlijk bedrag. Daarmee wou ik niet mee gaan rondlopen. Via een lokaal Argenta kantoor bij de verkoper kon ik het bedrag reserveren en afhalen. Zonder kosten. Dat kon ik zeer waarderen.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

WalterB1 schreef: Ik kon eenmalig de diensten van een ander kantoor gebruiken. Toen ik een moto ergens wou kopen wou de verkoper perse een betaling in cash.Een voor mij zeer aanzienlijk bedrag. Daarmee wou ik niet mee gaan rondlopen. Via een lokaal Argenta kantoor bij de verkoper ik het bedrag reserveren en afhalen. Zonder kosten. Dat kon ik zeer waarderen.
Wel dat heb ik ook aan de hand gehad, ik kwam zonder geld te zitten en moest dringend iets betalen.
Ander kantoor binnengestapt, die hebben toen mijn kantoor gebeld en gevraagd of ze het konden geven.
Waarop ik geld kreeg om de rekening te betalen. Dito zonder kosten.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tim.Bracquez schreef:
honda4life schreef: Als ik het goed begrijp, kost een gezamelijke rekening samen met je partner plots 10€ extra?
Visa kaart kost 22€?
Klopt, zei ik eerder al in dit topic, record bank sluiten, alles overnemen met mooie beloftes en dan toch geld vragen. Slim gezien van die mannen.
Bedankt, tijd om daar eens wat rekeningen te sluiten dus!
Nu nog een moment vinden waar ik geen verlof moet pakken om een geopend kantoor te bereiken... echt triest.

Enige suggestie voor een mooi alternatief voor een gezamenlijke rekening, liefst 2 kaarten en 2 kredietkaarten?
De keuze dus tussen Keytrade en Deutsche Bank.
Deutsche bank vind ik nogal traag op vlak van transacties (vroeger toch).
Is vooral een "slapende" tweede rekening en om een tweede kredietkaart in huis te hebben.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

honda4life schreef: Enige suggestie voor een mooi alternatief voor een gezamenlijke rekening, liefst 2 kaarten en 2 kredietkaarten?
De keuze dus tussen Keytrade en Deutsche Bank.
Deutsche bank vind ik nogal traag op vlak van transacties (vroeger toch).
Is vooral een "slapende" tweede rekening en om een tweede kredietkaart in huis te hebben.
Argenta? Die bieden dat alles en kosteloos.
Ik heb het zelf ook.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geert-Jan schreef:
Argenta? Die bieden dat alles en kosteloos.
Ik heb het zelf ook.
Argenta kan dat zeker aanbieden maar Argenta is niet niet een onpersoonlijke website waar je wat klikt om een rekening te openen. Je moet naar een plaatselijk kantoor gaan en die mensen daar overtuigen dat het een goed idee is voor Argenta om u te aanvaarden als klant. Gratis rekeningen en kaarten kosten ook geld. Enkel niet aan de klant in dit geval maar (denk ik) aan het kantoor die op een of andere manier iets moeten verdienen aan uw klantrelatie.

Die gaan niet zitten wachten op een nieuwe klant voor een slapende rekening met kaarten. Men kan het proberen natuurlijk hé. Laat maar weten hoe het is afgelopen honda4life.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik voel me ook bedot met de overname Record Bank naar ING.
Met de recent aangekondigde verhoging van de kosten, denk ik er ook serieus aan om ING te verlaten.
Ik ben ook al klant bij Argenta ....

Maar ja, ze hebben me wat in de tang.
Ik had bij Reord bank een redelijk groot bedrag staan, en door deze goed klantenrelatie heeft mijn dochter bij Record heel mooie condities gekregen voor haar hypotheek.
Dat is intussen wel 5 jaar geleden, en er waren geen voorwaarden aan verbonden, dus ben ik vrij op te stappen...

Nu is een andere dochter op zoek naar een koopwoning, en zal dus binnenkort ook in de markt zijn voor een hypotheek.
Als ik nu wegga bij ING, zal deze (ex-)klantenrelatie geen voordeel meer opleveren :(

Veranderen is niet altijd zo evident :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Intussen volgen Crelan, BNP Paribas,VDK , KBC, Bpost Bank, AXA-Bank.... met tal van hogere kosten. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181117_03951446

De oude graaicultuur is helemaal terug van weggeweest.... https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Ima ... 6667__.jpg
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Het zijn altijd dezelfden, die maken gewoon prijsafspraken om de markt te verdelen.

Daar sta je dan met je "voordelen".

Argenta is nog nooit gevolgd en toen ik laatst de rente stand op mijn hypotheek opvroeg bleken ze die netjes aangepast te hebben.
Maar ja, ik zet dan ook niet vast, ze passen die om de zoveel jaar aan wanneer ze denken dat het gunstig voor me is.
De laatste keer dat ik vroeg was het slechts 2,7% waar ik begonnen was op 4,8%.
Natuurlijk een annuïteiten hypotheek op 30 jaar, want mensen blijven vergeten dat je inkomen stijgt met de leeftijd maar de hypotheek niet.
Ook de inflatie maakt dat je inkomen stijgt, maar je hypotheek niet.
En je huis stijgt in waarde maar je hypotheek niet.

Wat je vandaag berekend heeft totaal andere waarde over 10 jaar, dat zeg ik steeds maar men blijft rekenen bij het begin tegen de waarde van geld op het begin.

Nooit heb ik het idee gehad dat ze me belazerd hebben.
En kosten rekenen ze me al 25 jaar niet aan, krijg wel elk jaar een onkosten nota waar ze met trots allemaal 0,00 euro presenteren, daar moet ik altijd smakelijk om lachen :lol:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

WalterB1 schreef:Je moet naar een plaatselijk kantoor gaan en die mensen daar overtuigen dat het een goed idee is voor Argenta om u te aanvaarden als klant.
Het klopt dat je naar een kantoor moet, maar dat heb ik bv bij ING een tweetal jaar geleden ook moeten doen. Online nieuwe rekening aangevraagd totdat ik op een bepaald moment toch naar een kantoor moest om zaken te ondertekenen.

Het lijkt me ook overdreven dat je de bank moet overtuigen om klant te worden. Dat zou namelijk de eerste keer zijn :lol:
*ben ook Argenta klant en veel overtuiging was niet nodig
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Inderdaad, waarom zou Argenta een nieuwe klant weigeren?

Ze betaalden zelfs de overstapkosten van een andere bank.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Argenta werkt uitsluitend met zelfstandige kantoorhouders die onder zware druk staan om te verkopen en "onrendabele" klanten te weigeren. Als je gewoon een rekening wil openen bij Argenta zonder andere producten af te nemen is de kans groot dat je van een kale reis thuiskomt. Argenta is veruit de meest rendabele bank in België en het hoofdkantoor heeft er blijkbaar veel voor over om dat zo te houden.

Been there, done that. Kantoorhouder in kwestie is ondertussen overgestapt naar Crelan.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Didymus schreef:Argenta is veruit de meest rendabele bank in België en het hoofdkantoor heeft er blijkbaar veel voor over om dat zo te houden.
Heb je daar cijfers van?
Volgens mij is dat KBC

Rendement op eigen vermogen
Argenta: 10,4% (2016) (bron)
KBC: 18% (2016; 17% voor 2016) (klik)
BNP: 7% (2018) (klik)
Belfius: 7% (2017) (klik)
ING: 9,7% (2017) (klik)

Dus het rendement op eigen vermogen bij KBC is bijna het dubbele van Argenta :).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Didymus schreef:Argenta werkt uitsluitend met zelfstandige kantoorhouders die onder zware druk staan om te verkopen en "onrendabele" klanten te weigeren. Als je gewoon een rekening wil openen bij Argenta zonder andere producten af te nemen is de kans groot dat je van een kale reis thuiskomt. Argenta is veruit de meest rendabele bank in België en het hoofdkantoor heeft er blijkbaar veel voor over om dat zo te houden.

Been there, done that. Kantoorhouder in kwestie is ondertussen overgestapt naar Crelan.
Zal van kantoorhouder afhangen dan. Ben binnengestapt en heb 3 gratis rekeningen gevraagd inclusief alle kaarten (visa/bancontact). Geen enkel probleem. Nadien pensioensparen overgezet waarbij zij alle kosten hebben betaald. Later is er een lening aan toegevoegd maar toen was ik al +10 jaar
"onrendabele" klant.

Iemand met een gratis rekening is niet onrendabel als hun eigen beleggingen met dat geld niet onrendabel zijn.

Oh ja, bij onderhandeling van lening moesten we niet noodzakelijk ons loon op rekening laten storten of verzekering nemen zoals vele andere banken eisen.

Er zijn ook zodanig veel kantoren dat je kan veranderen als je niet tevreden bent van een bepaalde kantoorhouder. Waarom zou je echter, een bank bezoek ik om de 10 jaar eens.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Uiteraard zal het van de kantoorhouder afhangen en hoe rendabel die u inschat wanneer u de eerste keer binnenwandelt. Neemt niet weg dat Argenta wel degelijk een actief beleid voert om klanten onder druk te zetten om meerdere producten af te nemen. Iemand met bv. 50 EUR op z'n zichtrekening zal niet rendabel zijn, ongeacht van welk beleid Argenta voert.

10 of meer jaar geleden zal het inderdaad geen enkel probleem geweest zijn om enkel een rekening te openen. In volle bankencrisis was Argenta ook de veilige haven bij uitstek omdat ze beter gekapitaliseerd waren dan de concurrentie. Het weigeringsbeleid dateert van lang daarna en daar kan je op de gespecialiseerde fora vele getuigenissen over vinden.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat is het eerste probleem al, hoe kan je op iemands gezicht zien of hij rendabel is? Iemand die gewoon een rekening neemt kan nadien een goede klant worden, zoals bij mij bijvoorbeeld. Iemand die een verzekering neemt, kan anderzijds al snel weer vertrekken. Het is dus niet eenvoudig om de rendabiliteit van iemand in te schatten.

Elke bank probeert u iets te verkopen, dat was bij mijn vorige banken zeker niet minder ook meer dan 10 jaar geleden. Het was trouwens één van de (vele) redenen van mijn vertrek.

Verzekeringen weigeren ook mensen aan de hand van een profiel en ook bij de lening zijn ze extra voorzichtig (zoals ik al aangaf) maar dat lijkt me ook logisch aangezien de kleinere schaal en het profiel van de bank. Ze zijn nooit de bank geweest voor het meeste gemak maar wel voor de laagste (geen) kosten voor alle basisfuncties van een bank. Daarom dat ik ze de Colruyt van de banken noem.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Volgens mij kan dat inderdaad niet (al zullen sommige verkopers beweren van wel) en al zeker niet op basis van toekomstige behoeften, maar dat is het punt niet. Punt is wel dat kantoorhouders door het hoofdkantoor onder druk worden gezet om te focussen op de rendabele klanten, de anderen alsnog rendabel te maken en de rest zoveel mogelijk links te laten liggen.

Elke bank waar je klant bent zal geld aan je proberen te verdienen, maar de mate waarin ze je naar extra producten proberen te pushen is wel grondig verschillend. In mijn persoonlijke ervaring zijn bvb. BNP Paribas Fortis en KBC behoorlijk assertief terwijl AXA, DB en Keytrade je gerust laten.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Denk je dat in andere banken niet op de betere klanten worden gefocust? Dat doet elke bank. Klanten weigeren zonder een goede reden lijkt me gewoon enorm dom en kan zelfs tegenovergesteld effect hebben. Je kan aan een nieuwe klant niet vragen hoeveel geld hij op de rekening gaat zetten noch wat zijn financiële situatie is. Zoals je zegt, men kan het niet weten dus waarom klanten weigeren op basis van... niets?

Ik heb trouwens zelf nog in een bank gewerkt. De betere klant was toen iemand met meer dan 100.000.000 BEF. Grappig was wel hoeveel dachten dat ze tot de betere klanten behoorden :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb de indruk dat de grootbanken hun geld vooral halen in het bewaren van effecten,dat is echt niet normaal,als je bijv. over een beleggingsfonds beschikt (idem bij aandelen) die niet v/d bank zelf zijn.
Men rekend daar ieder kwartaal vollen bak aan,en de bedragen schommelen dan nog,destijds kon niemand bij daar een uitleg over geven,bij mijn vorige bank(Fortis).
Nu is al het bewaren gewoon gratis....(Argenta,maar ook andere kleine banken doen dit).
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Dizzy schreef:Denk je dat in andere banken niet op de betere klanten worden gefocust? Dat doet elke bank. Klanten weigeren zonder een goede reden lijkt me gewoon enorm dom en kan zelfs tegenovergesteld effect hebben. Je kan aan een nieuwe klant niet vragen hoeveel geld hij op de rekening gaat zetten noch wat zijn financiële situatie is. Zoals je zegt, men kan het niet weten dus waarom klanten weigeren op basis van... niets?
De betere klanten zijn nog iets anders dan rendabele klanten, daar gaat het niet eens over.

Argenta wil de klanten die (initiëel) enkel op de gratis rekeningen en kaarten afkomen liever niet, dat is ondertussen publiek geheim bij de bankshoppers. De tactiek die ze daarvoor hanteren is het pushen van extra producten waar ze gegarandeerd op verdienen: verzekeringen, pensioensparen, eigen beleggingsfondsen, etc. En ja, het gaat zo ver dat ze potentiële klanten die daar niet op in willen gaan weigeren.

Verstandig? Allerminst imho, maar wel de realiteit sinds een aantal jaar.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Whatever, ik heb er geen ervaring noch last van. Voor mij is het de beste optie. Toch is het vreemd dat ze klanten blijven winnen ondanks het afwijzen van klanten :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”