Laten jullie voor alles een offerte maken?

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Het onnozele is dat als die man daar een uur of twee den interessante had uitgehangen, veel zuchten, krochen, aiaiai, oeieiei en dan vertrekt nadat alles klaar is perfect was weg gekomen met de rekening.
Nu dat hij dat zeer snel en professioneel heeft aangepakt is de prijs plots wel duur. Ah ja, want slechts 2 x 10min. :roll:
Nie belachelijk doen he... Je ziet zelf ook wel of en wat voor werk hij eraan heeft.
Waar jij nu voor pleit is vaste prijs ongeacht de hoeveelheid werk...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:...
Verder ga ik daar niets meer over zeggen... heb geen zin het allemaal nog eens te herhalen (voor mensen die altijd alléén maar de mooie kant van het verhaal zien, zeker als hij op de oprit van de buur staat).
Heb er zelf ene staan op de oprit ;-)

Werken in regie uitvoeren : dan denk je meestal zet is een stapje sneller
Werken gewoon op vaste prijs : dan denk je, amai die hebben er ook niet veel werk aan gehad

t zal nooit echt goed zijn, buiten een dak dat wegwaait en waardoor ik niet meer droog kan zitten is er eigenlijk geen noodgeval voor mezelf. Zal wel mijn plan trekken, als 't moet een paar dagen primitiever leven.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Hier ooit min of meer zelfde voorgehad met een slotenmaker:
- Mezelf 's nachts buitengesloten rond 01.00u.
- Ik kijk op smartphone naar slotenmaker en kom idd via Google bij een gesponsorde slotenmaker uit.
Ik vond het al verdacht: ging via een soort van callcenter en allemaal tussenpersonen. Kreeg geen prijs te horen, behalve wat valse prijzen (15EUR kosten meneer en dan het werk natuurlijk, maar dat is wat afhankelijk van hetgeen er moet uitgevoerd worden). Blijven doorvragen over prijzen maar ik bleef nietszeggende antwoorden krijgen, besloten om het niet te doen.

Via mijn syndicus (24/24u nooddienst) adres gevraagd van slotenmaker waar zij mee samenwerken: lokale man hier in de buurt.
Gebeld, 2u later stond die hier, kreeg deur niet open na 30 minuten. Hij vroeg om een andere deur te mogen bekijken die wel openkon hier in het appartementsgebouw zodat hij kon 'studeren' hoe dat in elkaar zat: via buurman kunnen regelen, 10 minuten nadien was de deur open.
Kosten: 75 EUR. Vind ik persoonlijk zelfs aan de lage kant, een uur werk 's nachts, verplaatsing, etc, etc.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

cyberbozzo schreef:Kosten: 75 EUR. Vind ik persoonlijk zelfs aan de lage kant, een uur werk 's nachts, verplaatsing, etc, etc.
En een bakske bier voor de buurman die ge om 3 uur s'nachts hebt gestoord neem ik aan :-D
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

200 euro is wat ik ook betaalde (zo'n 3 jaar geleden) om mijn appartementsdeur te laten openen zonder sleutel (zat er nog op langs binnen en deur was dus niet op slot, enkel dicht).
's Avonds rond kwart voor zes langs geweest bij een slotenmakerbedrijf 200 meter verder en daar een "snel interventie" besteld.

3 uur moeten wachten tegen dat de man ter plaatse was. Heeft dan een minuut of vijf geprobeerd met zo'n plastic tussen de deur (maar dat ging niet omdat ik zo'n isolatiestrip geplakt had tss de deur). Nadat hij die eruit getrokken had terug plastic ertussen en wat gestamp tegen het houten deurtje en het ging open (slot en deur dus nog onbeschadigd).
Bezig geweest : een minuut of 15.

Verplaatsing : tsja, winkel was dus eigenlijk maar 200 meter verder maar die gast was in Gent geweest op moment van oproep maar moest eerst nog naar A'pen ... Ze sturen die gewoon heel Vlaanderen door.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fredo66 schreef:200 euro is wat ik ook betaalde (zo'n 3 jaar geleden) om mijn appartementsdeur te laten openen zonder sleutel (zat er nog op langs binnen en deur was dus niet op slot, enkel dicht).
Ik heb destijds iets van een 150 euro mogen betalen (gezien een zaterdagnacht ook niet ongewoon)... maar dat was dan inclusief een nieuwe cilinder en deftige montage (het oude slot lag er trouwens op minder dan 5 seconden uit... dan schrik je toch wel even hoe eenvoudig het is om in te breken mits de juiste tools).
fredo66 schreef:(zat er nog op langs binnen en deur was dus niet op slot, enkel dicht).
Sinds dat voorval heb ik cilinders laten plaatsen waar je langs beide kanten een sleutel kan opsteken... kan veel ellende besparen.
fredo66 schreef:wat gestamp tegen het houten deurtje en het ging open
Misschien toch eens eraan denken dan een deftige deur te laten plaatsen met meerpunts sluiting ;-)
fredo66 schreef:Verplaatsing : tsja, winkel was dus eigenlijk maar 200 meter verder maar die gast was in Gent geweest op moment van oproep maar moest eerst nog naar A'pen ... Ze sturen die gewoon heel Vlaanderen door.
Voor zo'n dingen werk je best met iemand lokaal denk ik (wat je ook gedaan hebt)... de kans op misbruik is dan vermoedelijk kleiner dan zo'n Google advertised persoon die van God weet waar komt.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Misschien toch eens eraan denken dan een deftige deur te laten plaatsen met meerpunts sluiting ;-)
Zelfs al heb je een elevendertig sluiting, je moet dan wel je deur op slot doen, wat hier niet het geval was.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor 8€ laat je een sleutel bijmaken die je bij je buur/kennis/ouders/kinderen achterlaat...enfin, zo doe ik het toch.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Wij kregen 6 sleutels bij onze deur. Er ligt dus een reserve bij onze ouders voor noodgevallen. Dan moet je natuurlijk iemand hebben die je kan vertrouwen, niet iedereen komt zo goed overeen met zijn ouders of buren.
r2504 schreef: dan schrik je toch wel even hoe eenvoudig het is om in te breken mits de juiste tools)
Maar zou het echt zo eenvoudig zijn als het lijkt? Want anders deed elke inbreker toch even een cursus slotenmakerij om dan veelal zonder schade zelfs overal binnen te breken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:Dan moet je natuurlijk iemand hebben die je kan vertrouwen, niet iedereen komt zo goed overeen met zijn ouders of buren.
Dit kan je eventueel oplossen met iets dergelijks...
MClaeys schreef:Maar zou het echt zo eenvoudig zijn als het lijkt? Want anders deed elke inbreker toch even een cursus slotenmakerij om dan veelal zonder schade zelfs overal binnen te breken?
Als je cilinder er ook maar een klein beetje uitsteekt is het héél eenvoudig (daar moet je heus geen cursus voor gaan volgen), en als je geen deftige cilinder hebt is het vaak ook nog redelijk eenvoudig.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik ken geen deuren waar de cilinder uitsteekt, dus ik neem aan dat dat probleem nog wel zal meevallen dan.
Zo een keysafe moet je ook ergens veilig kunnen stockeren natuurlijk, dat laat je ook niet gewoon buiten hangen neem ik aan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zo'n keysafe kan je natuurlijk wel makkelijker aan een buur geven waarmee de band iets minder is (zonder dat je moet vrezen dat hij komt snuffelen tijdens je afwezigheid).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

MClaeys schreef:Ik ken geen deuren waar de cilinder uitsteekt, dus ik neem aan dat dat probleem nog wel zal meevallen dan.
Helaas... Nog steeds zijn er zeer veel mensen waarbij de cilinder iets uit steekt of de slotplaat kan je er gewoon afvijzen langs buiten. Dat is het gewoon een tang nemen, slot afbreken en je bent binnen. Zoals hier al werd gezegd: 5 minuten werk.

GEEN ENKELE deur is inbraakveilig, enkel inbraak werend. Realiteit is: als een dief te veel tijd verliest met aan uw deur te prutsen dan gaat hij wel aan de deur prutsen van een makkelijker slachtoffer.

Hier bij mij zitten veiligheidssloten op de deur, die je normaal niet kan stukboren omdat er staaldraad in zit. Reserve sleutel kost wel iets meer dan 8 euro. :)

Deur ook altijd op nachtslot draaien en niet op dagslot uw deur dichttrekken, dan volstaat een hard en soepel plastic om uw deur in no time open te krijgen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Een tip die ik kreeg van een schrijnwerker die soms opgeroepen werd door deurwaarder met politie: ouderwetse grendels zij het moeilijkst te openen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Slafes schreef: GEEN ENKELE deur is inbraakveilig, enkel inbraak werend. Realiteit is: als een dief te veel tijd verliest met aan uw deur te prutsen dan gaat hij wel aan de deur prutsen van een makkelijker slachtoffer.
Dat dacht ik dus ook, tot ik de camerabeelden van mijn buur zag. Van half twaalf tot half 4 zijn ze aan zijn raam aan't prutsen geweest.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Automatische verlichting is zeer effectief: ik heb driemaal een inbreker z'n poging bij de overbuur zien stoppen door het aanfloepen van een schijnwerper met bewegingsdetectie.

Eentje stopte z'n brommerke wat verderop, kwam er al duwend mee terug naar de donkerste plek van de straat waar hij een sjaal voor z'n mond deed en dan de oprit binnenstapte maar meteen weer wegstapte zodra dat licht aanging. Ook een inbrekersduo met een gast die in een bestelwagen op uitkijk stond terwijl de andere deed alsof hij een bloem knipte bij de buren maar daarna naar een gedeelte van de straat liep waar geen planten staan. Die stoven ook meteen weg zodra ik het licht aandeed (ik dacht dat de rolluiken het gingen verbergen terwijl ik politie belde).
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”