Bitcoins gekocht

Didymus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer

Re: Bitcoins gekocht

Berichtdoor Didymus » 15 Jun 2017, 08:50

bartman schreef:hoe veilig zin die ledger wallet ik bedoel het is een soort usb stick maar stel dat er iets misloopt na het in of unpluggen van de stick en de inhoud is niet meer leesbaar? zijn er die hun Bitcoins bewaren op een stuk afgeprijsd papier en in een map bewaren waar ook ricisos aan verbonden zijn

Je kan een Ledger hardware wallet gewoon herstellen met een seed van 24 woorden. Zelfs als hij kapot gaat of gestolen wordt, kan je alles recupereren op eender welke pc, mits je over die seed beschikt.
Ja r2504, je hebt gelijk!

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor bartman » 15 Jun 2017, 09:24

ik had destijds een kraken account aangemaakt en via daar dan eens Bitcoins gekocht maar ik raak niet meer ingelogd weet de username en password niet meer en ook het emailadres niet. ik weet ook niet meer of ik daar nog een tegoed heb staan. Naar support mailen heeft denk ik weinig zin aangezien ik haast geen info kan geven. Stel ik maak opnieuw een profiel aan zou dat lukken?. Ik heb dacht ik destijds een print van mijn ID kaart als bijlage verstuurd misschien word ik zo opnieuw herkent?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 22 keer

Berichtdoor bartman » 15 Jun 2017, 10:17

probleem is dat ik iets terugvind in mijn lastpass kluis maar met die gegevens geraak ik niet ingelogd. volgens mij was dat enkel om te registreren

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 95 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Berichtdoor Sasuke » 15 Jun 2017, 18:21

Met je ID kaart moet de support je toch wel kunnen terugvinden hè ... lijkt me eerder laksheid dan een technisch issue :-) gewoon mailen dus ( en geduld hebben, ze zijn wat overloaded)

Email adres niet meer weten, hou je dan de verzonden e-mails ivm account activaties of bevestigingen niet bij in een archief ofzo? Als je zo een ontvangen mail kan terugvinden kan je aan de hand van de headers wel zien naar welk adres dat zij het hadden verstuurd hè.
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1780 keer
Recent bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer

Berichtdoor r2504 » 16 Jun 2017, 10:19

Didymus schreef:Je kan een Ledger hardware wallet gewoon herstellen met een seed van 24 woorden. Zelfs als hij kapot gaat of gestolen wordt, kan je alles recupereren op eender welke pc, mits je over die seed beschikt.

Waar staan die Bitcoins dan ? Duidelijk niet op de hardware wallet want dan zou je ze niet kunnen terugkrijgen als hij gestolen wordt of defect geraakt.

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 95 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Berichtdoor Sasuke » 16 Jun 2017, 12:29

Dat is toch net het/een doel van blokchan. ? BTC als virtuele coins zitten in de Shared ledger, jouw wallet/seed is toch enkel een (extra) proof of ownership ?
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

helmuteke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 24 keer

Berichtdoor helmuteke » 29 Jun 2017, 10:45

Vakantiegeld gestort , dus overweeg ik om te investeren in meerdere Currency.

Nu zie ik door het bos de bomen niet van de wallets.

Is er echt geen multi wallet dat draait als live linux op usb zoals : Bitkkey ?

bollewolle
Premium Member
Premium Member
Twitter: bollewolle
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer

Berichtdoor bollewolle » 15 Jul 2017, 13:42

Vele cryptocoins zijn precies wel serieus aan het zakken de laatste 2 weken (afgelopen week vooral). Gaan toch veel mensen wat geld verliezen die op de hype gesprongen zijn :? Nu ja, alles is relatief zeker, kwestie van het misschien lang genoeg bij te houden in dat geval, maar een quick win zal er toch niet inzitten momenteel.

buthead
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Berichtdoor buthead » 15 Jul 2017, 14:00

Veel hangt af wat er zal gebeuren over paar weken met bitcoin, gaat de munt in 2 delen verder of niet...

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15
TV = Stevie Free + Telenet TV

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 38 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor NuKeM » 20 Aug 2017, 07:02

Naar aanleiding van dit topic heb ik mij in juni 2017 ook een kraken account aangemaakt en stelselmatig wat aankopen gedaan met het gedacht van die een jaar of meer bij te houden en te zien wat er gaat gebeuren. Dit natuurlijk wetende dat ik een hoog risico nam.
Daarnaast ben ik ook 'zeer beperkt' beginnen Monero minen (op mijn router die nog CPU over had en bij de extra load nauwelijks meer verbruikt). Hooguit haal ik hier één Monero per jaar uit, niet veel dus, maar dat heb ik dan toch maar :) De eerste payout moet ik hiervan nog krijgen.

Sinds midden juni ongeveer exact 700€ in dit verhaal gestoken en dit is nu vandaag (een erg positieve dag op dit moment) de balans (ter info voor de leek: de rate is dus de prijs per munteenheid en balance is het aantal munten dat ik heb):
krcrcu.jpg

Gisteren heb ik ook de 25€ BCH die ik ooit had gekocht aan zo'n 70€ verkocht toen ik de 'pump and dump' in gang zag, daarnaast ook de helft van mijn DASH-munt verkocht omdat die eigenlijk best hoog staan.
Mijn Ripple probeer ik ook te slijten, samen met nog een paar kleine.

De markt is mij eigenlijk wat te volatiel en manipuleerbaar dus ik begin te twijfelen aan mijn initiële gedacht dit als een lange termijn (hoog risico) belegging te zien. Wat zouden jullie doen? Laten staan, alles verkopen en de 'winst' pakken, de kleintjes verkopen en focussen op de 'betere' munten (en wat is dat dan wel) of zien dat ik mijn 700€ er uit haal en de rest als 'speelgeld' gebruiken?

Sidenote: Kraken valt me eigenlijk tegen. Weinig inhoudelijke info over mijn 'belegging' en als het wat druk wordt is de site meer niet bereikbaar dan wel...

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1780 keer
Recent bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer

Berichtdoor r2504 » 21 Aug 2017, 13:36

NuKeM schreef:Wat zouden jullie doen? Laten staan, alles verkopen en de 'winst' pakken, de kleintjes verkopen en focussen op de 'betere' munten (en wat is dat dan wel) of zien dat ik mijn 700€ er uit haal en de rest als 'speelgeld' gebruiken?

Dat is puur afhankelijk van welk risico profile jij wil nemen...

hoog - laat het staan
medium - hou de betere
laag - haal je 700 euro eruit

Iemand anders kan daar moeilijk over oordelen... en zoals steeds zijn prestaties uit het verleden geen garantie voor de toekomst :!:

Terug naar “Geldzaken”