Heb zo de indruk dat zelf automatische bankverichtingen vandaag niet doorgaan en op weekenddienst blijven......
Heb er niet echt een probleem mee dat de banken staken in Brussel vandaag, maar heb er wel een probleem mee dat automatische betalingen en betalingen sedert vrijdagavond ingebracht niet uitgevoerd worden, ook stortingen komen niet binnen......
De kinderbijslag wordt ook normaal de 8ste betaald, niet dat ik persoonlijk daar een probleem mee heb dat het een dag later zal zijn, maar kan me inbeelden dat bepaalde doelgroepen er wel zitten op te wachten....ik dacht dat het betalingsverkeer automatisch werd geregeld, blijkbaar vandaag niet?
Mod: Graag in de toekomst het overmatig gebruik van CAPS vermijden aub.
Geen bankverrichtingen door staking ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
Laatst gewijzigd door TiTanium 08 dec 2014, 17:09, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: CAPS = roepen -> Cursief gedeelte zijn de caps verwijderd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 68 keer
Je moet daarom niet roepen hoor.
Hier ook geen problemen.
Hier ook geen problemen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 08 dec 2014, 17:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
ikzelf zit bij recordbank en bpost en bij beide banken vandaag geen enkele verrichting, tenzij er een probleem is met de mobile apps van beide banken, want ze gebruiken kwasi dezelfde app...
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Record Bank is onderdeel van ING, daar heeft Bpost niets mee te zien 

Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Alle verrichtingen lopen via de NBB (nationale bank van belgië) en die zijn gesloten in het weekend... Alhoewel ik ook niet snap waarom dit zo moet gaan. Het is toch allemaal geautomatiseerd vandaag de dag... Eigenlijk is 1 werkdag voor een transactie heel lang, ik geloof dat het in NL over minuten gaat...
Zet dus nooit een memodatum in het weekend, dat heeft totaal geen zin. Er is maar 1 uitzondering en dat zijn transacties binnen éénzelfde bank. Die gaan wel zeer snel en in het weekend door.
Zet dus nooit een memodatum in het weekend, dat heeft totaal geen zin. Er is maar 1 uitzondering en dat zijn transacties binnen éénzelfde bank. Die gaan wel zeer snel en in het weekend door.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1196 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Banken zijn vandaag niet toe, hé.
Alles blijft gewoon draaien, al kan er wel een probleem ontstaan zijn, toevallig op een stakingsdag.
Wat weekenddagen betreft: dat is ooit zo gegroeid en niemand heeft het tot hiertoe nodig gevonden om er iets aan te doen.
Overigens heeft de NBB er weinig mee te maken, maar wel EBA, STET, ...
Die hebben recent wel aan hun cut-off-time gewerkt (oa Core1), maar weekenddagen zie ik niet meteen sneuvelen.
Ik bedoel maar: een kleine bank zal daar niets aan kunnen veranderen, want bij STET en EBA zitten de grootbanken aan tafel...
Alles blijft gewoon draaien, al kan er wel een probleem ontstaan zijn, toevallig op een stakingsdag.
Wat weekenddagen betreft: dat is ooit zo gegroeid en niemand heeft het tot hiertoe nodig gevonden om er iets aan te doen.
Overigens heeft de NBB er weinig mee te maken, maar wel EBA, STET, ...
Die hebben recent wel aan hun cut-off-time gewerkt (oa Core1), maar weekenddagen zie ik niet meteen sneuvelen.
Ik bedoel maar: een kleine bank zal daar niets aan kunnen veranderen, want bij STET en EBA zitten de grootbanken aan tafel...
-
- Elite Poster
ik denk dat betalingen binnen dezelfde bank maar in een ander kantoor tijdens het weekend ook niet werkt, een tijdje geleden de zaterdag een betaling van mijn recordbank naar deze bij mijn vriendin, wel 2 kantoren in West Vlaanderen, maar het geld stond er pas de maandag in de loop van de dag op....
ik zie nu op de app dat mijn betalingen er pas af zijn en kindergeld op is gekomen, valt me op dat boekingen bij mij op mijn recordbank zichtrekening en op mijn bpost
zichtrekening meestal rond 16u gebeuren..... bij BKCP bank "x Onderling Beroepskrediet is dat dan weer rond 13u in de namiddag ...
Anderzijds wanneer je een storting doet aan het lokket bij bpost staat het geld direct op je rekening en via bancontact beschikbaar...
ik zie nu op de app dat mijn betalingen er pas af zijn en kindergeld op is gekomen, valt me op dat boekingen bij mij op mijn recordbank zichtrekening en op mijn bpost
zichtrekening meestal rond 16u gebeuren..... bij BKCP bank "x Onderling Beroepskrediet is dat dan weer rond 13u in de namiddag ...
Anderzijds wanneer je een storting doet aan het lokket bij bpost staat het geld direct op je rekening en via bancontact beschikbaar...
radiometeor.be
radiometeor.be
- heist_175
- Moderator
Dat hangt puur af van bank tot bank.
Bij Belfius, zelfs in het WE, is een overboeking meteen.
Bij BNPPF is het enkel tijdens "openingsuren" meteen, na "openingsuren" niet.
Wat betreft betalingen die van andere banken komen: het hangt af van hoe vaak uw bank de feedback van AHC/CSM* verwerkt.
Het krijgen van feedback hangt af van het AHC, daar heeft uw eigen bank niets in te zeggen, maar het verwerken wel: 1 keer per dag verwerken is een stuk goedkoper natuurlijk...
*ACH: Automated Clearing House
CSM: Clearing and Settlement Mechanism
Bij Belfius, zelfs in het WE, is een overboeking meteen.
Bij BNPPF is het enkel tijdens "openingsuren" meteen, na "openingsuren" niet.
Wat betreft betalingen die van andere banken komen: het hangt af van hoe vaak uw bank de feedback van AHC/CSM* verwerkt.
Het krijgen van feedback hangt af van het AHC, daar heeft uw eigen bank niets in te zeggen, maar het verwerken wel: 1 keer per dag verwerken is een stuk goedkoper natuurlijk...
*ACH: Automated Clearing House
CSM: Clearing and Settlement Mechanism
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Iemand heeft me vrijdagavond vanuit 001 (als ik goed voor heb belfius of dexia) 375€ overgeschreven.
Vandaag 15u nog niks op mijn rekening bij recordbank.
Vandaag 15u nog niks op mijn rekening bij recordbank.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
- heist_175
- Moderator
001 -> BNPPF
Je kan dat zelf controleren: http://www.ibanbic.be/
De controle is niet op het rekeningnummer zelf, maar op de bankcode (de eerste 3 cijfers in een oud bankrekeningnummer),
bv het nummer van Belgacom (klik): 0001 7100 3118 -> BPost
Mobistar (klik) BE05 2100 2335 9975 -> GEBABEBB = BNPPF
etc
Het is de verzendende bank (vanwaar het geld vertrekt) die de float neemt, de ontvanger boekt direct.
In dit geval:
overschrijving vanuit BNPPF naar Recordbank.
Als je zegt "avond", zal het wel laat geweest zijn en was alles al toe. Wat betekent dat de float misschien maar pas op maandag genomen is.
In dat geval zou je vandaag uw geld nog moeten krijgen. De dag is nog niet om hé
.
Je kan dat zelf controleren: http://www.ibanbic.be/
De controle is niet op het rekeningnummer zelf, maar op de bankcode (de eerste 3 cijfers in een oud bankrekeningnummer),
bv het nummer van Belgacom (klik): 0001 7100 3118 -> BPost
Mobistar (klik) BE05 2100 2335 9975 -> GEBABEBB = BNPPF
etc
Het is de verzendende bank (vanwaar het geld vertrekt) die de float neemt, de ontvanger boekt direct.
In dit geval:
overschrijving vanuit BNPPF naar Recordbank.
Als je zegt "avond", zal het wel laat geweest zijn en was alles al toe. Wat betekent dat de float misschien maar pas op maandag genomen is.
In dat geval zou je vandaag uw geld nog moeten krijgen. De dag is nog niet om hé

- proximusboyke
- Elite Poster
betaling is rond 14 uur gebeurd en ik geloof die man.
Nu dak weet dat paris bas is maak ik me zeker geen zorgen zeker nie als ik hoor van een man en vrouw bij BNP naar elkaar overgeschreven 3 dagen zal het bij mij wel 5 dagen duren.
Nu dak weet dat paris bas is maak ik me zeker geen zorgen zeker nie als ik hoor van een man en vrouw bij BNP naar elkaar overgeschreven 3 dagen zal het bij mij wel 5 dagen duren.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- heist_175
- Moderator
Voor bedragen in EURO in onder de €50'000 gelden strikte normen binnen de SEPA wereld.
Eén dag float door de verzender, en geen float bij de ontvanger.
Je kan enkel nog spelen met de cut-off, maar de dag afsluiten om 14u lijkt me wat snel.
Wacht maar tot vanavond, ik verwacht dat het vandaag (ik zou denken voor 17u) nog op uw rekening staat.
Anders eens horen bij Recordbank, waarom het zo lang duurt.
Eén dag float door de verzender, en geen float bij de ontvanger.
Je kan enkel nog spelen met de cut-off, maar de dag afsluiten om 14u lijkt me wat snel.
Wacht maar tot vanavond, ik verwacht dat het vandaag (ik zou denken voor 17u) nog op uw rekening staat.
Anders eens horen bij Recordbank, waarom het zo lang duurt.
- proximusboyke
- Elite Poster
tis nu nie dat ik er zit op te wachten, maar ben wel benieuwd hoelang het zal duren.
De vraag is dan waarom duurt het dan 3 dagevn tussen BNP en BNP dan nog vandezefde familie
De vraag is dan waarom duurt het dan 3 dagevn tussen BNP en BNP dan nog vandezefde familie
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- heist_175
- Moderator
3 werkdagen?
voor de sluiting 's avonds?
het kan ook zijn:
maandag om 20u geboekt, na de COT (cut off)
dat telt dus eigenlijk als dinsdag
dinsdag is de dag float
en woensdag staat het op de rekening
Zijn dat dan 3 dagen?
Voeg nog een WE toe en het is nog meer
SEPA zegt: TARGET open days
telt niet mee:
- weekenddagen
- TARGET feestdagen (bv Kerstmis)
Een overschrijving waarbij debtor en creditor dezelfde bank zijn, is ook maar gewoon een SEPA betaling natuurlijk.
Al zou ik wel verwachten dat elke bank dat realtime afhandelt.
Ik ben zelf Belfius klant en daar is het realtime, ook in het WE.
voor de sluiting 's avonds?
het kan ook zijn:
maandag om 20u geboekt, na de COT (cut off)
dat telt dus eigenlijk als dinsdag
dinsdag is de dag float
en woensdag staat het op de rekening
Zijn dat dan 3 dagen?
Voeg nog een WE toe en het is nog meer

SEPA zegt: TARGET open days
telt niet mee:
- weekenddagen
- TARGET feestdagen (bv Kerstmis)
Een overschrijving waarbij debtor en creditor dezelfde bank zijn, is ook maar gewoon een SEPA betaling natuurlijk.
Al zou ik wel verwachten dat elke bank dat realtime afhandelt.
Ik ben zelf Belfius klant en daar is het realtime, ook in het WE.
-
- Elite Poster
de mobile app van recordbank bleef vandaag al de ganse dag "hangen"...
...net mail gekregen dat er een nieuwe versie gereleased is waardoor het al de hele dag niet werkte...misschien hebben ze nog aanpassingen gedaan waardoor het allemaal langer duurt?
Had hier gisteren de topic ook al mee geopend....
ik heb trouwens vorige week nog gebeld met bpost waarom bij hun betalingen soms heel lang onderweg zijn en dat verhaaltje van 24-48u voor de <50.000 euro betalingen nagevraagd...ik werd gewoon weggelachen, betalingen kunnen nog steeds 3 tot 4 dagen onderweg zijn...vnaf de vrijdagmiddag tot de maandagavond gaat het altijd zeer traag....
...net mail gekregen dat er een nieuwe versie gereleased is waardoor het al de hele dag niet werkte...misschien hebben ze nog aanpassingen gedaan waardoor het allemaal langer duurt?
Had hier gisteren de topic ook al mee geopend....
ik heb trouwens vorige week nog gebeld met bpost waarom bij hun betalingen soms heel lang onderweg zijn en dat verhaaltje van 24-48u voor de <50.000 euro betalingen nagevraagd...ik werd gewoon weggelachen, betalingen kunnen nog steeds 3 tot 4 dagen onderweg zijn...vnaf de vrijdagmiddag tot de maandagavond gaat het altijd zeer traag....
radiometeor.be
radiometeor.be
- heist_175
- Moderator
Dat klopt niet.
SEPA bij Rabobank, ik vind niet meteen informatie bij andere banken:
https://www.rabobank.nl/images/pdf_tijd ... ionbar=yes
kijk naar §2.1.2 Rabobank ten gunste van een andere bank
Eurobetalingen aangeleverd vóór 13.00 uur worden doorgaans op dezelfde dag gecrediteerd bij de begunstigde bank. De
meeste Nederlandse banken hebben afgesproken zich aan te sluiten bij Equens om de clearing en settlement van
Eurobetalingen uit te laten voeren. Indien de begunstigde bank is aangesloten bij een andere Clearing and Settlement
Mechanism (CSM) dan Equens, dan is het mogelijk dat de tijdslijnen van bijschrijvingen een werkdag langer zijn.
Equens is een Nederlandse CSM, dus naar Nederland overschrijven is sowieso 1 dag float.
SEPA bij Rabobank, ik vind niet meteen informatie bij andere banken:
https://www.rabobank.nl/images/pdf_tijd ... ionbar=yes
kijk naar §2.1.2 Rabobank ten gunste van een andere bank
Eurobetalingen aangeleverd vóór 13.00 uur worden doorgaans op dezelfde dag gecrediteerd bij de begunstigde bank. De
meeste Nederlandse banken hebben afgesproken zich aan te sluiten bij Equens om de clearing en settlement van
Eurobetalingen uit te laten voeren. Indien de begunstigde bank is aangesloten bij een andere Clearing and Settlement
Mechanism (CSM) dan Equens, dan is het mogelijk dat de tijdslijnen van bijschrijvingen een werkdag langer zijn.
Equens is een Nederlandse CSM, dus naar Nederland overschrijven is sowieso 1 dag float.
- proximusboyke
- Elite Poster
heist was een doorweekse dag.
Mijn neef werkt bij mycom brugge en wilde 3 ipads maar mijn neef wil eerst vooraf geld.
De vrouw had verkeerdelijk overgeschreven ipv naar hem had zij naar haar eigen man gestuurd ook bnp en duurde 3 volle dagen vooraleer hij kon betalen. Vandaar dat ik het zo goed weet.
Wel intressant dat ik weet dat voor 13u betaal ze nog dezelfde dag krijgen.
Van argenta wist ik het als ze voor 11 uur overschrijven staat het om 13uur op mijn ing of record rekening
Mijn neef werkt bij mycom brugge en wilde 3 ipads maar mijn neef wil eerst vooraf geld.
De vrouw had verkeerdelijk overgeschreven ipv naar hem had zij naar haar eigen man gestuurd ook bnp en duurde 3 volle dagen vooraleer hij kon betalen. Vandaar dat ik het zo goed weet.
Wel intressant dat ik weet dat voor 13u betaal ze nog dezelfde dag krijgen.
Van argenta wist ik het als ze voor 11 uur overschrijven staat het om 13uur op mijn ing of record rekening
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- heist_175
- Moderator
Ik schrik vooral van het vroege uur: 11u, 13u, ...
Ik wist dat er een COT was, maar ik dacht dat die eerder 15-17u was ofzo
11u is nog voor de middag...
Ik wist dat er een COT was, maar ik dacht dat die eerder 15-17u was ofzo
11u is nog voor de middag...
- proximusboyke
- Elite Poster
mercedes e220 OML