Amazon Prime nu ook beschikbaar in België

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Amazon Prime kan nu ook door Belgen afgenomen worden. Dit bevat:

- gratis levering binnen 24u
- Prime video
- Twitch prime
- Vroeger toegang tot deals
- Prime Photos

Tot eind maart voor 3,99€ per maand (daarna 5,99€ per maand) ofwel 49€/jaar.

https://www.amazon.de/gp/prime/pipeline ... Country=BE
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hun Prime Video website is alleszins al niet in het Nederlands, dus ik vermoed dat NL ondertitels of NL dubbing (voor kinder content) er ook niet gaat zijn ?
EDIT: als je doorklikt naar de eigenlijke titels, krijg je toch al -zonder ingelogd te zijn- te zien welke subs/audio beschikbaar is, en daar zit Nederlands dan toch tussen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Valt Amazon Pantry er ook onder? Kan die informatie niet direct terugvinden.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Hun Prime Video website is alleszins al niet in het Nederlands, dus ik vermoed dat NL ondertitels of NL dubbing (voor kinder content) er ook niet gaat zijn ?
EDIT: als je doorklikt naar de eigenlijke titels, krijg je toch al -zonder ingelogd te zijn- te zien welke subs/audio beschikbaar is, en daar zit Nederlands dan toch tussen.
Niet altijd, vorig jaar eens de kans gehad om zo een proef abo af te nemen en ik vindt het aanbod maar armzalig.
Maar als het volledig pakket dan ook effectief in België zou komen, kan dan weer een meerwaarde zijn.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

decat schreef:Valt Amazon Pantry er ook onder? Kan die informatie niet direct terugvinden.
Bij amazon.de alleszins niet. Ze leveren enkel aan Duitsland en Oostenrijk. Amazon.fr Pantry mogelijks wel.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Van de Fr site had ik al iets gelezen maar het aanbod daar is beduidend minder interessant tot nihil ivm De.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

misschien ooit een keer proberen terwijl mijn netflix abo (tijdelijk) onderbroken wordt :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

svermassen schreef:
Tomby schreef:Hun Prime Video website is alleszins al niet in het Nederlands, dus ik vermoed dat NL ondertitels of NL dubbing (voor kinder content) er ook niet gaat zijn ?
EDIT: als je doorklikt naar de eigenlijke titels, krijg je toch al -zonder ingelogd te zijn- te zien welke subs/audio beschikbaar is, en daar zit Nederlands dan toch tussen.
Niet altijd, vorig jaar eens de kans gehad om zo een proef abo af te nemen en ik vindt het aanbod maar armzalig.
Maar als het volledig pakket dan ook effectief in België zou komen, kan dan weer een meerwaarde zijn.
Vorig jaar was het Amazon FR die zijn Primevideo openzette voor België en dus vooral de Waalse markt.
Nu is het Amazon DE die alles opent voor de Nederlandse markt en waar Vlaanderen mee van profiteert.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Fallschirmjaeger schreef:
svermassen schreef:
Tomby schreef:Hun Prime Video website is alleszins al niet in het Nederlands, dus ik vermoed dat NL ondertitels of NL dubbing (voor kinder content) er ook niet gaat zijn ?
EDIT: als je doorklikt naar de eigenlijke titels, krijg je toch al -zonder ingelogd te zijn- te zien welke subs/audio beschikbaar is, en daar zit Nederlands dan toch tussen.
Niet altijd, vorig jaar eens de kans gehad om zo een proef abo af te nemen en ik vindt het aanbod maar armzalig.
Maar als het volledig pakket dan ook effectief in België zou komen, kan dan weer een meerwaarde zijn.
Vorig jaar was het Amazon FR die zijn Primevideo openzette voor België en dus vooral de Waalse markt.
Nu is het Amazon DE die alles opent voor de Nederlandse markt en waar Vlaanderen mee van profiteert.
OK, is er is een maand proef, dan kunnen we dat weer eens proberen :banana:
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Weet iemand hoe je naar Prime video's kunt kijken beperkt tot Duitsland? Series als the Walking Dead enzo zijn allemaal beperkt, error 4601... Ik heb via HMA!PRO vpn verbinding gemaakt met een Duits IP én heb ook mijn hoofdadres naar Duitsland gezet, niets blijkt te werken om die video's te zien :evil: Steeds error 4601, content geoblocking
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd bijna altijd geoblock, ik heb een us account via us adres, via vpn geraak ik af en toe voor enkele weken binnen, zelfs de US content vind ik maar heel povertjes,ook maar beperkt aantal films hebben dolby digital, netflix is veel beter....
ik heb 99 dollar betaald voor een jaar welke vervalt eind december , speciaal in Duitsland ook een fire tv box besteld en bij een kennis daar laten leveren, gezien levering naar belgie niet kan, echter kan dit dan weer niet gebruiken samen met netflix want die werkt niet via vpn over mn us ip, ga niet verlengen....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Vreemd dat het niet werkt in mijn geval, ik heb HMA via een actie gekocht maar op zich is het echt een dure VPN, dus verwachtte ik dat dit perfect zou lukken. Ik heb nu een Windows 7 VMware binnen mijn Windows 10 geïnstalleerd, verbonden met NAT (zodat die ook een Duits IP zou krijgen, maar zonder dat er op die pc zelf een VPN programma hoeft te staan): resultaat: nog stééds error 4601 terwijl ik 100% een Duits IP heb, en zelfs geen geïnstalleerde VPN software. Dan moet ik aannemen dat die IPs geblacklist zijn? :-( Ik ga eens een trial pakken van UNOTelly en zien of dat werkt.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik maak gebruik van purevpn, mijn logingegevens op een apparte router op mn telenet modem only, ofwel de app installeren op je pc en daar kies je voor de amazon applicatie en gaat vanzelf, heb je de us amazon, moet je dan wel aanmeldn om account aan te maken op amazon.com want je account op amazon.de telt hier niet, ook opletten als je een account aanmaakt dat je op die mannier geen 2 keer moet betalen...
www.purevpn.com, regelmatig acties, 2 jaar voor de prijs van 1 jaar....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Vaganzza schreef:Amazon Prime kan nu ook door Belgen afgenomen worden. Dit bevat:

- gratis levering binnen 24u
- Prime video
- Twitch prime
- Vroeger toegang tot deals
- Prime Photos

Tot eind maart voor 3,99€ per maand (daarna 5,99€ per maand) ofwel 49€/jaar.

https://www.amazon.de/gp/prime/pipeline ... Country=BE
je bedoelt de Duitse Amazon prime, niet? Ik heb nu de Franse Prime in België.
Hoe zit het met Prime Video? Heb je dan Duits gedubde video's? Hoe zit het met nederlandstalige dubs en/of ondertitels?

EDIT: vorig jaar ben ik ook gedurende 1 maand Amazon Prime (DE) en zelfs de Engelse Prime (UK)geweest, maar als de video's nog steeds gegeolocked zijn en je kan nog steeds niet gratis laten leveren in D+1 dan is er niets veranderd?!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik heb al een DE-Prima abo, als ik iets van Prime wil bestellen, krijg ik mijn pakje toch maar pas 2-3 werkdagen later:
Afbeelding

Ik krijg wel extra korting?
Afbeelding


Ik zie hier dat er een aparte Prime is voor BE, maar ik zie nergens een knop om die te selecteren?
Op mijn Prime pagina zie ik enkel dat er binnenkort €69 (prijs DE Prime) wordt afgeboekt...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Berzorgkosten voor iets dat prime is? Da's toch niet logisch...

Ik bestel veel op amazon(.de), maar hun prime/pantry/whatever vind ik super onduidelijk.

Pantry moeten we als Vlamingen op amazon.fr bestellen (waar pantry niets voorstelt), maar prime is wel via amazon.de.
Je kan dan blijkbaar niet alle video bekijken en het muziekgedeelte gaat ook al niet...
Amazon fire, kunnen we dat nu wel of niet gebruiken (in samenwerking met Alexa, of gaat dat nog niet in het Nederlands?)?
Kindle, kan dat nu al offcieel in België? Indien niet, missen we dan ook die ebooks die je kan lezen met prime, of kan dat nog op een andere manier?
...
Soit, duidelijk is het zeker niet.
Alsof Amazon niet weet wat het nu juist met België wil doen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Inderdaad, allemaal nogal chaotisch. Soit, ik probeer het een maand, misschien zijn de "Prime only" deals het waard (had ik tegenwoordig wel wat last van).

1 ding is al meteen een redelijke deal-breaker: Prime Video werkt noch met Chromecast, noch met Android TV. Dus zonder mezelf in bochten te wringen (en dus al met een gans lage wife acceptance factor), zit kijken op de TV er niet in... :roll:
ooh. shiny.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Amazon prime verschilt per land. Dat van België en Nederland is dan ook goedkoper. Music zal wellicht ook met rechten te maken hebben. Ik denk dat ze vooral nog meer willen concurreren met andere grote spelers in België en Nederland, daarom ook next day delivery. De Duitse Amazon richt zich al langer op Nederlands talige klanten door hun Nederlands website en support. En door geen gratis verzending meer aan te bieden vanuit Amazon UK zodat nog meer mensen op de Duitse zouden bestellen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1895
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 157 keer
Recent bedankt: 3 keer

‘K Heb net een proefabonnement genomen. Ik probeer een serie te bekijken en ik moet eerst reclame bekijken voor hun Top Gear kloon. :bang:
‘t Zal toch bij Netflix blijven.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zojuist ook een proefabonnement genomen van een maand.

Via de ingebouwde app van de LG-tv. Werkt.

Ongebruiksvriendelijk wel. Eerst via de afstandsbediening mijn Amazon-login moeten ingeven (ik heb een vreselijk lang/complex wachtwoord), dan inloggen op een website (login-scherm in het Frans, daarna melding dat ze gemerkt hebben dat ik Duits spreek en daarom de taal aangepast hebben naar Duits zonder iets te vragen)

.... code ingeven die de tv weergaf en dan is de koppeling gedaan.

1) ze hadden die koppeling kunnen doen zonder mij te verplichten de login in te geven in de tv
2) de website en software in het Nederlands aanbieden is een marginale kost voor Amazon en dat hebben ze niet gedaan

Ben niet onder de indruk van de catalogus van Amazon. Wel blij die eens te kunnen verkennen nu. Zitten toch een paar 'misschiens' tussen.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Nob schreef:Berzorgkosten voor iets dat prime is? Da's toch niet logisch...

Ik bestel veel op amazon(.de), maar hun prime/pantry/whatever vind ik super onduidelijk.

Pantry moeten we als Vlamingen op amazon.fr bestellen (waar pantry niets voorstelt), maar prime is wel via amazon.de.
Je kan dan blijkbaar niet alle video bekijken en het muziekgedeelte gaat ook al niet...
Amazon fire, kunnen we dat nu wel of niet gebruiken (in samenwerking met Alexa, of gaat dat nog niet in het Nederlands?)?
Kindle, kan dat nu al offcieel in België? Indien niet, missen we dan ook die ebooks die je kan lezen met prime, of kan dat nog op een andere manier?
...
Soit, duidelijk is het zeker niet.
Alsof Amazon niet weet wat het nu juist met België wil doen.
Voorlopig is het vooral veel beloven, maar weinig krijgen. Begin dit jaar heb ik een Kindle gekocht voor mijn vriendin en meteen prime erbij genomen, immers gratis boeken ontlenen. De Kindle werkt perfect, de prime is niet wat ik had gedacht/gehoopt. Boeken kun je via Amazon.nl aankopen. Die catalogus bevat ook gratis boeken. Wil je echt een specifiek (populairder) boek dan moet je die gewoon aankopen.

Op Amazon.de kan je boeken aankopen en versturen naar de Kindle, maar zelfs met prime is er niets te bespeuren van voordelen daarvoor.

Verzending is steeds in vele gevallen betalend en producten zijn pas drie dagen of later in huis. Bestellingen waarvan je ze de volgende dag in huis wil, daarvoor moet je bijbetalen (vandaag nog steeds!). Die andere voordelen? Prime video? Bwah, nog niets gevonden wat me echt aanstaat en die Top Gear kloon is maar een flauw afkooksel van wat het vroegere Top Gear was.

Het is dat het al vooruitbetaald is voor een volledig jaar, anders had ik het al niet meer. Tenzij er daar allemaal verbetering in komt tegen maart zal het ook niet worden verlengd.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

cloink schreef:Inderdaad, allemaal nogal chaotisch. Soit, ik probeer het een maand, misschien zijn de "Prime only" deals het waard (had ik tegenwoordig wel wat last van).

1 ding is al meteen een redelijke deal-breaker: Prime Video werkt noch met Chromecast, noch met Android TV. Dus zonder mezelf in bochten te wringen (en dus al met een gans lage wife acceptance factor), zit kijken op de TV er niet in... :roll:
Prime video (amazon.fr) werkt bij mij toch gewoon op mijn Chromecast hoor, via een Pixel C, non-rooted. Via mijn chromebook ook
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ben ik dan de enige die blij is met Prime Fr ?
Gsm prullen zijn goedkoper dan op amazon de/ebay dus die 5€ verzendkosten haal ik er sowiso uit per maand en prime video is mooi meegenomen (mager aanbod, dit is duidelijk geen netflix alternatief)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Flying schreef:Het is dat het al vooruitbetaald is voor een volledig jaar, anders had ik het al niet meer. Tenzij er daar allemaal verbetering in komt tegen maart zal het ook niet worden verlengd.
Als je opzegt, krijg je het resterende bedrag uitbetaalt :)

@waarom Prime
Ik had bij heel wat producten
- enkel beschikbaar voor Prime
- forse korting voor Prime leden

Bij een bestelling van €400 aan Gardena microdrip, mijn Prime meer dan terugverdiend
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

lukadad schreef:Prime video (amazon.fr) werkt bij mij toch gewoon op mijn Chromecast hoor, via een Pixel C, non-rooted. Via mijn chromebook ook
Als je bedoelt dat je vanuit Chrome je "browser window" kan casten, dan volg ik. Maar da's dus niet echt wife-friendly. Ik heb speciaal een Android TV box aan m'n TV hangen voor dit soort zaken en daar werkt het dus al niet. Als backup zou je nog kunnen opperen om via native casting vanuit de app op je smartphone te werken, maar dat is dus ook niet voorzien. Magertjes (en voor het gezin dus onbruikbaar, tenzij ik in de buurt ben om als "operator" te dienen...).
ooh. shiny.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

zoals ik gedaan heb een fire tv box of stick kopen, maar die werd niet in belgie geleverd, enkel in Duitsland, via bepaalde dienstenbedrijfjes kan je laten doorssturen, of via een kennis, werkt perfect, ook via vpn-dienst (op de router)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gisteren ook geprobeerd.
Op de Samsung Smart TV van de kids werkt dit nu ook via de app. Dat was vorig jaar niet zo.
Op de living-tv, ook Samsung bestaat de app niet. Na opzoeken, de TV is te oud. Intussen hebben ze er Spotify ook al vanaf gekieperd.
En NetFlix-app werkt met hakken en stoten, maar dat doen we nu met een Chromecast.
Dus had gehoopt dat Amazon daar eindelijk werk van ging maken, maar dat zijn ze niet echt van plan blijkbaar.
Gemiste kans als je mij vraagt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1895
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 157 keer
Recent bedankt: 3 keer

laroyj schreef:zoals ik gedaan heb een fire tv box of stick kopen, maar die werd niet in belgie geleverd, enkel in Duitsland, via bepaalde dienstenbedrijfjes kan je laten doorssturen, of via een kennis, werkt perfect, ook via vpn-dienst (op de router)
Aan mijn TV hangt al een Chromecast, Apple TV en blurayspeler die allemaal Netflix, YouTube en andere videodiensten ondersteunen. Speciaal voor één videodienst een extra stick/box kopen lijkt mij dan ook overkill.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

bij mij hangt dat er ook allemaal aan, en heb ik idd voor amazon er nog een baksken bijgezet.....omdat het anders spijtig genoeg niet deftig werkt....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

cloink schreef:Inderdaad, allemaal nogal chaotisch. Soit, ik probeer het een maand, misschien zijn de "Prime only" deals het waard (had ik tegenwoordig wel wat last van).

1 ding is al meteen een redelijke deal-breaker: Prime Video werkt noch met Chromecast, noch met Android TV. Dus zonder mezelf in bochten te wringen (en dus al met een gans lage wife acceptance factor), zit kijken op de TV er niet in... :roll:
Prime Video werkt gelukkig wel op Android TV. Wat is jouw ontvanger? Even de Sony TV App sideloaden misschien? Dan krijg je zelfs 4k AMAZON.
iceke schreef: Ben ik dan de enige die blij is met Prime Fr ?
Gsm prullen zijn goedkoper dan op amazon de/ebay dus die 5€ verzendkosten haal ik er sowiso uit per maand en prime video is mooi meegenomen (mager aanbod, dit is duidelijk geen netflix alternatief)
Hier ook zeer tevreden FR gebruiker, al bestel ik evengoed op amazon.de, .co.uk of zelfs .com naargelang de prijzen en de beschikbaarheid. Hansgrohe > Duitsland; Numatic > UK. Het scheelt soms de helft om rond te kijken. Service van amazon is gewoon dik in orde, verzending uit FR is bij mij meestal 1 dag later al thuis en retours en terugbetalingen moeten die niets onderdoen voor een coolblue.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Net ff met Amazon gebeld, hun website blinkt niet echt uit in duidelijkheid.
Je kan op de DE website maar 1 Prime abonnement actief hebben.
Als je al een Duits Prime hebt, kan je dus niet de Belgische ook activeren.
Als je meer dan 4 bestelling geplaatst hebt op uw Prime abonnement, vervalt de terugbetaling volledig.
Het enige wat je kan doen om de Belgische Prime te nemen, is de Duits opzeggen (en dus laten vallen) om dan een nieuw abonnement te nemen met de Belgische Prime.

Nou, tot voor kort een prima klantenservice, maar dit kan toch beter...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de duitse prime kon je nochtans perfect combineren met de amazon.com, de amerikaanse dus...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Als het pakket via Bpost gaat dan is het bij mij bijna nooit next day, altijd 2 of meer. Elke keer staat er vertraging op de site van Bpost. (Amazon.de)

De producten via Prime zijn in sommige gevallen wel duurder dan producten zonder omdat ze precies de verzendkosten erbij rekenen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

ljd schreef:Als het pakket via Bpost gaat dan is het bij mij bijna nooit next day, altijd 2 of meer. Elke keer staat er vertraging op de site van Bpost. (Amazon.de)

De producten via Prime zijn in sommige gevallen wel duurder dan producten zonder omdat ze precies de verzendkosten erbij rekenen.
Ligt niet aan Amazon (zij leveren het op tijd af) maar aan bpost die het sterk gestegen volume pakjes niet aankan.

Ben jij Prime-lid? Zoja, contacteer de Amazon klantendienst dan na ontvangst van je pakket om te melden dat je pakket een dag te laat aangekomen is. Je krijgt dan een gratis maand verlenging van je Prime abonnement*. Amazon verifieert en bundelt alle klachten (anoniem) en legt ze op tafel wanneer hun contract met bpost aan herziening toe is, waardoor ze wellicht nog een lagere rate krijgen van bpost (want ze willen Amazon kost wat kost houden) wat Amazon dan weer kan doorrekenen naar lagere prijzen voor ons.

Zelf stuur ik telkens een klacht (standaardtekstje) als het weer van dat is, met als gevolg dat ik nu al bijna een jaar gratis Prime heb met de complimenten van bpost.

* Kleine lettertjes: de maand verlening kan je alleen claimen als Amazon je een "gegarandeerde bezorgdag" aangeboden had en die bezorgdag werd niet gehaald omwille van redenen die niet aan jou liggen. De gratis verlenging kan je niet claimen als je nog nooit betaald hebt voor Prime, maw: als je in een gratis proefperiode zit. Maar je kan altijd eens proberen, misschien gooien ze wel met een andere vorm van compensatie (Amazon is vrijgevig op dat vlak).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd bpost levert meestal altijd te laat, zo ook op 31/10 besteld, zou op 2/11 geleverd worden, uiteindelijk mail gehad dat het op 3/11 zou geleverd worden, en ik heb ingetekend op de dienst dat men het kan achterlaten op een afgesproken plaats, om 17u mail dat het pas de maandag 6/11 zal uitgeleverd worden.... probeer dat maar eens als privekoerier van om 17u de boeken toe te doen en met een halfvolle camionet naar depot terug te rijden.... klacht ingediend bij bpost en kabinet DeCroo, juist een mailtje met excuses en dat het toch de 6de was geleverd, en kabinet DeCroo doet gewoon copy/paste... de packpro24h van bpost wordt in de praktijk op 2-3 dagen geleverd, 24u is voor mij 24u, maar wat wil je van een overheidsbedrijf, best al dat ze postnl niet hebben overgenomen of zou wat geworden zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Jij als bestemmeling kan eigenlijk geen klacht indienen bij bpost want jij hebt geen contract met hen (in die rol) en jij hebt bpost ook niet rechtstreeks betaald. Als bpost bij jou komt leveren dan doen ze dat omdat ze dat verschuldigd zijn aan Amazon (of gelijk welke zender), niet omdat ze dat verschuldigd zijn aan jou. Dat je afgewimpeld wordt als je hen toch contacteert is dus niet zo abnormaal.

Je moet een klacht indienen bij de partij waarmee je wel een contract hebt, zijnde Amazon. Zij kunnen dan bpost hierover aanspreken want zij hebben wel een contract met afspraken met bpost, en zij betalen bpost om aan jou te leveren.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

jup dat werd zelfs bevestigd. als er een probleem bij bv levering van bpost is en je bestelt via een vendor dan moet je de vendor contacteren want bpost kan zelf niets doen.

Heb ik met coolblue nog gehad.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

heb ik idd ook nog gehad dat dat het antwoord was wanneer je belt naar Bpost, probleem is dat je leverancier ook niet altijd actie onderneemt, of niet snel genoeg naar mn goesting, als je smorgens om 10u belt verwacht je toch wel dat je tegen 14u wordt teruggebeld, maar nee, sanderendaags nog eens dat zelfde liedje, dan wordt je als klant niet serieus genomen en moet je wel zelf actie ondernemen, en de conclusie blijft dezelfde, bpost levert NOOIT op tijd, spijtig.. dat ze dan gewoon de naam van hun product veranderen zonder 24h erin, zou al heel wat frustatie weghalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

road rebel schreef:Prime Video werkt gelukkig wel op Android TV. Wat is jouw ontvanger? Even de Sony TV App sideloaden misschien? Dan krijg je zelfs 4k AMAZON.
Hmm, care to elaborate? Heb een MiBox.
ooh. shiny.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

laroyj schreef:idd bpost levert meestal altijd te laat, zo ook op 31/10 besteld, zou op 2/11 geleverd worden, uiteindelijk mail gehad dat het op 3/11 zou geleverd worden, en ik heb ingetekend op de dienst dat men het kan achterlaten op een afgesproken plaats, om 17u mail dat het pas de maandag 6/11 zal uitgeleverd worden.... probeer dat maar eens als privekoerier van om 17u de boeken toe te doen en met een halfvolle camionet naar depot terug te rijden.... klacht ingediend bij bpost en kabinet DeCroo, juist een mailtje met excuses en dat het toch de 6de was geleverd, en kabinet DeCroo doet gewoon copy/paste... de packpro24h van bpost wordt in de praktijk op 2-3 dagen geleverd, 24u is voor mij 24u, maar wat wil je van een overheidsbedrijf, best al dat ze postnl niet hebben overgenomen of zou wat geworden zijn...
Ik wil het wel geloven maar met verzendingen vanuit amazon die via bpost lopen (ik heb in het verleden trouwens ook bestellingen van amazon met andere koeriers ontvangen) komen ze bij mij eigenlijk altijd wel op tijd (of vroeger dan de verzenddatum). Dus 24u uit Frankrijk, en 2dgn vanuit Duitsland. Mogelijks heeft de lokale bpost load daarmee te maken? Via Charleroi X loopt het supervlot eigenlijk. Veralgemenen naar "het volledige bedrijf" is in dit geval toch wel iets te kort door de bocht.
Tot voor kort was er geen 24u levering inbegrepen in de Duitse Prime als je buiten Duitsland of Oostenrijk woonde, misschien is dat ondertussen wel veranderd.
cloink schreef:Hmm, care to elaborate? Heb een MiBox.
Op Android TV kan je reguliere Android Apps Sideloaden. Er bestaan daar honderdtallen tutorials en youtubefilmpjes voor.
Sommige apps vragen om een touchscreen waardoor je er weinig aan hebt op jouw androidTV box, maar gelukkig is de Amazon App gemaakt voor Sony Bravia TVs, en die kan je perfect besturen met een gewone afstandsbediening. Hierbij heb je volgende link:
https://lifehacker.com/how-to-get-amazo ... 1779640753

Het sideload principe zal gelijk blijven, alleen moet je misschien zoeken naar een meer recente APK en sideloader.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”