Amazon Prime nu ook beschikbaar in België

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Gisteren 9/11 prime op amazon.de geactiveerd.
Iets gekocht met het "prime" logo, en de levering zou pas op dinsdag 14/11 zijn.
Nu snap ik wel dat 11/11 er tussen zit dit weekend, en dat gisteren namiddag misschien te laat was voor next day (vandaag), maar dan had het er maandag moeten zijn (13/11) en niet een dag later.

Of mis ik iets in hun voorwaarden?
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

ygeffens schreef:Gisteren 9/11 prime op amazon.de geactiveerd.
Iets gekocht met het "prime" logo, en de levering zou pas op dinsdag 14/11 zijn.
Nu snap ik wel dat 11/11 er tussen zit dit weekend, en dat gisteren namiddag misschien te laat was voor next day (vandaag), maar dan had het er maandag moeten zijn (13/11) en niet een dag later.

Of mis ik iets in hun voorwaarden?
Hangt er vanaf van waar het komt ook.

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

ygeffens schreef:Gisteren 9/11 prime op amazon.de geactiveerd.
Iets gekocht met het "prime" logo, en de levering zou pas op dinsdag 14/11 zijn.
Nu snap ik wel dat 11/11 er tussen zit dit weekend, en dat gisteren namiddag misschien te laat was voor next day (vandaag), maar dan had het er maandag moeten zijn (13/11) en niet een dag later.

Of mis ik iets in hun voorwaarden?
ik heb twee jaar geleden meerdere keren betaald voor next day en Amazon kon dat alleszins niet waar maken. Was toen UPS, deze ook iets ontvangen en toen is UPS en Amazon wel gelukt. Of dit elke keer zou is, blijkbaar niet.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Idd hangt af van waar het komt en de voorraad in stock. Er is geen garantie op D+1 op elk item en dat staat ook zo in de voorwaarden, maar het is tegelijk ook niet zo dat dat dan een lege doos is want voor meer dan voldoende items is er wel een D+1.

Heb zelf ook Prime geactiveerd op de .de gisteren, meteen iets besteld, D+1 was beschikbaar, en vandaag keurig ontvangen met Chronopost (toch wel zo slim van Amazon om niet meteen bpost in te schakelen).
dragonflo schreef: ik heb twee jaar geleden meerdere keren betaald voor next day en Amazon kon dat alleszins niet waar maken. Was toen UPS, deze ook iets ontvangen en toen is UPS en Amazon wel gelukt. Of dit elke keer zou is, blijkbaar niet.
Als je bijbetaalt voor shipping en het is "gegarandeerde bezorging" op D+X en ze maken het niet waar (en het ligt niet aan jou) mag je gewoon je shipping cost gaan terugvragen van de klantendienst hoor, dat storten ze meteen terug.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wou naar iets kijken op prime , een serie over een een dreigende meteorietinslag en een groep van techneuten die proberen iets te vinden ....en nu zie ik die niet meer. Gisteren was het er wel nog.

Dat is niet leuk. Wel beter nu dan wanneer ik er al aan begonnen was.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

gisteren ook diverse films en series proberen opvragen zowel op amazon.de als .com met en zonder vpn, steeds regiorestricties, en ik heb al van vorig jaar een abonnement, die ik opgezegd heb, want is altijd wat, em zelfs de us catalog, stelt niks voor, wat films althans betreft, series interesseren me niet...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

WalterB1 schreef:Wou naar iets kijken op prime , een serie over een een dreigende meteorietinslag en een groep van techneuten die proberen iets te vinden ....en nu zie ik die niet meer. Gisteren was het er wel nog.
Toevallig niet gewisseld met Netflix?
Daar is de serie Salvation over dit onderwerp.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

ddd schreef: Toevallig niet gewisseld met Netflix?
Daar is de serie Salvation over dit onderwerp.
Verdikke, dat was het! Bedankt!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:
Ben jij Prime-lid?
Ja ik ben Prime lid, nu wel Belgisch omdat dit goedkoper is. Bij mijn laatste levering staan de datums al wat ruimer, ik denk dat ze al bijgeleerd hebben.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eerste bestelling is geplaatst.
Gratis verzending.
Wel maar 0,95 EUR korting, maar het speelgoed wat we besteld hadden scheelde ook nog eens 10,00 EUR.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Valt me op dat er bij de leveringsmethode nu inderdaad niet 1 werkdag, maar 2 geteld worden, met daarbij de bemerking "(long distance)". Dat scheelt nog maar 1 dag met de standaard levermethode... Dit, samen met het probleem dat ik Prime Video niet kan afspelen op m'n TV, maat dit aanbod toch al een pak minder interessant. :(
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

cloink schreef:Valt me op dat er bij de leveringsmethode nu inderdaad niet 1 werkdag, maar 2 geteld worden, met daarbij de bemerking "(long distance)". Dat scheelt nog maar 1 dag met de standaard levermethode... Dit, samen met het probleem dat ik Prime Video niet kan afspelen op m'n TV, maat dit aanbod toch al een pak minder interessant. :(
Inderdaad levering is 2-3 werkdagen.
Voor ons nu niet direct een probleem, maar das natuurlijk niet binnen de 24 uren.
Tenzij ze rekenen binnen de 24-werkuren.
3x8 uren, dus 3 dagen :banana:
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zonet even gebeld naar Amazon en bevestiging gekregen dat wie Prime eerder afsloot inderdaad met een Duitse variant zat. Opzeggen en opnieuw intekenen zou automatisch de Belgische variant opstarten. Op de vraag hoe het zat met de resterende vier maanden kreeg ik het antwoord dat ze voor mij zullen opzeggen en het tegoed van die maanden zal terugstorten (ook al heb ik al 10+ bestellingen geplaatst sindsdien).
GerardQ
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 22:20
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Naar verluid zou het toch nog steeds 2 tot 3 werkdagen duurt om aan te kopen op Amazon.de, zelfs als je Amazon Prime hebt?
(dat staat toch zo geschreven op https://www.bestelleninbelgie.com/verzenden)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Klopt. Behalve het video gedeelte en bepaalde ADD-on items die je kunt bestellen via prime zonder je order tot 29 euro te moeten vullen, heeft prime niet zo veel zin in belgie. Integendeel soms zelfs tragere leveringen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

2 tot 3 of ook langer :)
Zondag bestellen = dinsdag ten vroegste

Voor de verzendsnelheid moet je niet bij Amazon of Amazon Prime zijn.
Wel voor de prijzen, het brede aanbod en de service.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

GerardQ schreef:Naar verluid zou het toch nog steeds 2 tot 3 werkdagen duurt om aan te kopen op Amazon.de, zelfs als je Amazon Prime hebt?
(dat staat toch zo geschreven op https://www.bestelleninbelgie.com/verzenden)
Deze website heeft niets met Amazon te maken en is enkel bedoeld om klanten via hen naar Amazon te sturen.
Er zal wel iets aan verdiend zijn zo.

Een opmerking op wat Flying schrijft:

Ik ben al meer dan een jaar Prima klant bij Amazon.de en er staat bij mij
"Onbeperkt gratis bezorging binnen 1 dag in België"
zonder dat ik iets heb moeten veranderen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb 2 maand gratis Prime... Ik ben nog aan het twijfelen om een jaar te nemen omdat ik ook Twitch prime er mee heb in dat abo. Soms geeft dat gratis lootboxes in games enzo wat misschien wel tof is. Soms is die waarde van de lootboxes meer dan wat je maandelijks betaalt. Verder dan dat is het inderdaad niet zo handig op de geen ommezien van de 29 euro na. Maw, vaak ali express items die ook gewoon op Amazon te koop zijn, amper iets meer kosten en op 2 dagen thuis zonder de miserie van 6 weken te wachten of import te moeten betalen. Ik kijk tegenwoordig op meerdere websites alvorens ik iets bestel. Soms is Bol goedkoper, soms Dreamland, soms Amazon. Kruipt wat tijd in, maar eerlijk, soms loont het ook heel goed.

Prime Video is voor de moment echt de moeite niet waard. Enkel en alleen voor The Grand Tour misschien. De tv app trekt op de ballen. Ondertitels zijn idioot klein, mijn tv laat alle gezichten er donker rood uit zien, kortom, gruwelijk. Meer dan de helft van de content heeft zelfs geen Nederlandstalige ondertitels of er zijn seizoenen die niet in mijn regio te kijken zijn. Komaan, dat kan toch beter voor zo'n miljardenbedrijf?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Net nog een voorbeeld van de super klantendienst van amazon gekregen. Iets gekocht via amazon marketplace en een verkeerd object geleverd (verkeerde kleur) + zag er tweedehands uit. Niet mogelijk om een zinvol antwoord te krijgen van de verkoper. Amazon heeft terugbetaald.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

De beta update van de Mi Box S heeft nu ook Prime Video preinstalled.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

datakiller schreef:De beta update van de Mi Box S heeft nu ook Prime Video preinstalled.
interessant, ik neem aan dat die beta update nog niet via het normale kanaal komt, waar te vinden a.u.b.? THX !
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

yezzer schreef:ik neem aan dat die beta update nog niet via het normale kanaal komt, waar te vinden a.u.b.? THX !
Je kon je registreren dmv een google docs en facebook groep. (Was niet zo lang na mijn registratie gesloten omdat ze genoeg beta testers hadden)

Op reddit staat er ook een manier om dit te doen zonder aanvraag. (Geen idee of daar prime video bij zit)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”