Advertentiemerger: HLN, MobileVikings, VTM

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171002_03109065
De Persgroep koopt Roularta helemaal uit bij Medialaan om de handen vrij te hebben voor de advertenties van de toekomst.

Tot zover niets speciaals. Iemand met veel geld, wil meer geld verdienen.
Wat meer concrete details:
De Persgroep maakte gisteren een ruil bekend die het Belgische medialandschap opnieuw hertekent. De Persgroep koopt zijn partner Roularta uit bij Medialaan (VTM, Q-Music, Mobile Vikings, Stievie...) en wordt de enige eigenaar van de commerciële televisie- en radiozenders. Christian Van Thillo, ceo van De Pergroep, laat in ruil wel zijn 50 procentsbelang in Mediafin (Tijd/L’Echo) aan Roularta, dat daar nog eens 217,5 miljoen cash bovenop krijgt.
Reden van de deal:
Dat heeft veel voordelen. Een ervan is dat hij in zo’n multimediaal bedrijf gemakkelijker gepersonaliseerde reclame aan adverteerders kan verkopen. En gepersonaliseerde reclame is de toekomst.
Maar dan wordt het gewoon creepy
Met al die mediamerken – van hln.be over VTM tot Stievie en de radiozenders – in portefeuille kan Van Thillo niet alleen advertenties voor een breed publiek aanbieden, hij kan ook meer data verzamelen. Belangrijk is dat Medialaan met Mobile Vikings ook een provider in huis heeft. Een lezer van hln.be logt, bijvoorbeeld, ’s ochtends in op de website, gaat vervolgens met zijn smartphone (met simkaart van Mobile Vikings) bij Brantano langs en kijkt ’s avonds, al dat niet mobiel, naar een uitgesteld tv-programma. Hij krijgt een spotje van Brantano te zien. Die gepersonaliseerde reclame kan op elk platform (website, video online, smartphone, tv...) aangeboden worden, maar de sleutel ligt bij Het Laatste Nieuws. Hoe meer De Persgroep te weten kan komen van zijn kijkers en surfers – en van hen de toestemming krijgt ermee aan de slag te gaan – hoe krachtiger het model.
Als ik dat lees, krijg ik nog minder zin dan nu al om naar HLN te surfen, naar VTM te kijken, maar vooral ook om een abonnement bij MV te nemen.
Waar is de tijd dat je gewoon elke maand een zakje geld overmaakte aan uw ISP en klaar.
EDPnet krijgt €35 per maand om mij toegang te geven tot het internet.
Via VOIP kan ik bellen met de wereld.
Op TV willen ze mij alleen wasproduct verkopen, dus laat ik dat ook maar zo. Betalen om reclame te mogen kijken, snap ik nog steeds niet.
Mijn Orange GSM abonnement wordt door mijn werkgever betaalt, maar Orange vangt er ook genoeg voor om mijn data niet te hoeven doorverkopen (hoop ik).

Ik bedoel maar: jakkes?
Bij advertenties die websites door mijn strot proberen te rammen, zet ik gewoon een adblocker op. Voor zij die hun pc allerlei IOA (internet overdraagbare aandoeningen) cadeau willen doen of de moraalridder willen uithangen: er is al een apart topic over al dan niet ads blokkeren.
Maar voor zo'n crossmediale aanpak, dat is toch een pak viezer, niet?

Of ben ik gewoon een oude zak aan het worden :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ga ook quasi alle sites die ik bezoek moeten beginnen negeren.

Spaargids.be --> de persgroep
Tweakers.net --> de persgroep
be.hardware.info(nl.hardware.info) --> de persgroep
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Shit ja, Tweakers is ook van die advertentiekoning.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om u zo te kunnen volgen zullen ze toch een en ander aan gegevens moeten uitwisselen, via uw MV kaartje?
Een data connectie die je wel zelf duur betaalt om ervoor te zirgen dat ze waar je bent en wat je doet in hun big data db te kunnen opnemen.

Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Specifiek voor mobile vikings: ik ben al van de eerste dagen klant (3200+ dagen) en het gros daarvan zeer tevreden geweest. Maar nu begint er stilaan toch het een en ander te wringen.

Dat het aanbod niet meer zo competitief is als de begindagen is nog begrijpelijk, de concurrentie zat hier gelukkig niet stil (of toch veel minder dan bij internet en tv). Met de blokkade van betaallijnen hebben ze toch een eerste maal hard tegen de schenen geschopt en het ontbreken van Direct Operator Billing is wel een gemis.

Ik heb sterk het gevoel dat sinds de overname van base door telenet, het hele zootje verziekt word. Deze grap met advertenties kan wel eens de druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

En na 2 duidelijke missingen van hun part dat ze weigeren recht te zetten en verder een radicaal omgebogen manier van communiceren is het bij mij ook duidelijk en besloten dat deze early adopter ook hun zal verlaten eens het belkrediet op is
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Maar welke provider of welke formule kiezen jullie dan in de plaats van MV? Ik zit ook nog bij MV en zit echt niet te wachten op hetgeen hierboven wordt vermeld als toekomstvisie van de CEO.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

JamesEarlGray schreef:Maar welke provider of welke formule kiezen jullie dan in de plaats van MV?
Ieder zijn noden zijn gewoon anders. Helaas zijn er al heel wat MVNOs gesneuveld. DOB bij apple is voor mij een vereiste andere zullen het maar niets vinden.

Nu ik zie er ook wel toekomst in. Gepersonaliseerde reclame zou wel zeer tof kunnen zijn. Enkel tot heden vind ik het maar een mager beestje. Dus ik pas voor het commercieele gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”