bubble post

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.3041793

Iemand hier al van gehoord? Het artikel op deredactie is op zijn minst summier te noemen. Leveringen van gekoelde producten? BPost ziet een segment?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

is 1 van die "hou grote vrachtwagens uit de stad" concept bedrijfjes.

1 groot depot voorzien ergens aan de stadsrand met genoeg opslag (in dit geval ook voor cold storage van bv diepvriesproducten, ala bofrost),
neem dan een paar kleine (meestal elektrische) voertuigjes, en verdeel dan de lading (in theorie efficient) om zo doorheen de stad te puffen met zo min mogelijk nadelen voor de stad zelf (denk dan aan vervuiling, parkeren, mobiliteit, verkeersveiligheid, ....)

ik geloof dat elke grote stad al zoiets heeft, maar denk dat het allemaal losse bedrijfjes zijn... en blijkbaar snapt bpost dat hun postbedelingsdagen stilaan voorbij zijn (sja, wat wil je als ze de helft foutief of te laat afleveren).
zal grappig zijn als bpost straks de diepvriesproducten van het restaurant in de stad aflevert bij de bakker op de rand :p
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad.Bpost kennende gaan er nog een paar koude afleveringen volgen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb ze in Gent al zien rondrijden, maar het is al een heel tijdje geleden. Ze rijden vooral met driewiels met een grote bak aan.
Ze vullen natuurlijk wel een gat op. Als iets dezelfde dag moet geleverd worden, 5 straten verder, kan een handelaar dat niet altijd zelf brengen. Door gebruik te maken van fietsen sparen ze natuurlijk veel geld uit en geraken ze overal veel sneller dan een auto. In bijna alle grootsteden worden auto's wel geweerd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Werken ook in onderaanneming van FedEx voor levering van pakjes in bepaalde steden. Dat zal nu ook wel eindigen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ze verzorgen ook onder andere de levering van de lunchboxen van Smartmat.
Die worden geleverd met gewone koelcamionettes.
Als bpost hen overneemt mogen we dus al vergeten om ons eten nog op tijd te krijgen. :cry:
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

cadsite schreef: Als bpost hen overneemt mogen we dus al vergeten om ons eten nog op tijd te krijgen. :cry:
belachelijke reactie, alsof BPost opzettelijk hun dienstverlening saboteert.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bababa schreef:
cadsite schreef: Als bpost hen overneemt mogen we dus al vergeten om ons eten nog op tijd te krijgen. :cry:
belachelijke reactie, alsof BPost opzettelijk hun dienstverlening saboteert.
Laat ons hopen dat het niet opzettelijk is, maar de graad van prutsen is bij bpost toch behoorlijk wat hoger dan wat we gewend zijn bij bubble post.
De staaltjes die ik over onze facteurs kan vertellen tarten elke verbeelding. Vandaar: hoe minder ik met hen te maken heb hoe liever.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zal misschien van plaats tot plaats verschillen. Persoonlijk ben ik heel tevreden met de pakjesdienst van BPost(DHL dat zijn pas prutsers).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Een LP dubbel gevouwen in de bus
Een boekenpakket (12 boeken) op de stoep gezet. (We wonen aan een drukken baan naast een beenhouwerij)
Een 3D muis van €600 ook gewoon op de stoep gezet
Dagen geen post krijgen. Na informatie in te winnen blijkt dat de postbode wil dat we onze brievenbus verplaatsen naar de perceelsgrens. Onze brievenbus is de grootste klep die ik kon vinden, ingewerkt in de garagepoort, aan de stoep.
post van de buren bij ons
onze post bij de buren
post die niet toekomt
Briefje voor een pakket in de bus met "bewoner niet thuis" terwijl ik thuis was.
...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Het gaat hier over bubblepost, voor gezaag&geklaag over bpost bestaat er reeds een topic elders op het forum.

Verdere offtopic (dus niet bubble post en/of citydepot gerelateerd) gaat richting de prullenbak.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

ook slecht geslapen vannacht?

bpost neemt bubble post over.

Hoe kan je "klagen over bpost" dan als offtopic catalogeren? Is het dan niet een meer dan logische redenering dat de service van een kleine, rechtstreeks te bereiken firma, wel eens zou kunnen afdwalen naar een logge structuur die niet meer werkt naar behoren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik kan van BPost anders niet klagen.
We hebben ook ooit een dispuut gehad over de plaatsing van onze brievenbus, maar de postbode kent natuurlijk de perceelsgrens niet. Ik heb toen gebeld met het postkantoor (ik ben niet thuis als de postbode langskomt) en uitgelegd dat ik mijn brievenbus niet gemene grond mag plaatsen en dat de perceelsgrens "inspringt" tov mijn ene gebuur. En dat was het dan.

Pakketjes worden correct geleverd, niet alsof er mee gevoetbald is zoals bij sommige pakketdiensten (TNT, PostNL, ...).
Ik heb de indruk dat BPost veel professioneler georganiseerd is dan andere pakketdiensten. Zelfs aan het lokket is de ambtenarenmentaliteit en het "je m'en foutisme" toch echt wel weg.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Is er hier een reactie verwijderd? Iets over Australië?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:Is er hier een reactie verwijderd? Iets over Australië?
'T was eerste klas spam. ;-)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ah ok :sleepy:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”