Proximus-baas Dominique Leroy niet tevreden met 800.000 euro

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Proximus-baas Dominique Leroy eist naast haar 800.000 euro per jaar nog extra bonus van regering, die weigert

Het rommelt tussen de CEO van Proximus Dominique Leroy en haar 'baas', de federale regering en premier Charles Michel. Want Leroy, die ruim 800.000 euro verdient per jaar, eist een bonus, "een variabele verloning op lange termijn". Maar de regering, die meerderheidsaandeelhouder is, weigert die te geven.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nationa ... ar-AAncgAU
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ik moet ook op langere termijn denken, alleszins langer dan politici, krijg ik dan ook een lange-termijn bonus.?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

was het niet zo dat zij die functie opnam goed wetende wat haar loon zou zijn?
en onder andere net omdat men vond dat bellens teveel verdiende?

sja...
en ze kan natuurlijk ook altijd opstappen als het haar niet aanstaat.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

wanneer ze inlevert op haar vast loon van 800.000 euro wil men het wel bekijken, maar dat wil ze natuurlijk ook niet.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik versta dat. Wat is €800.000 nu... Daar kan je echt niet deftig van leven.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Vooreerst heb ik wel de indruk dat D.L. wel goed werk doet.
Ik denk dat D.L. een vergelijk maakt met jobs in dezelfde sector,bij andere bedrijven,in het buitenland,bijv.en daardoor vind dat haar loon mss te laag is.
Ik ben akoord met de stelling dat ze op voorhand wist hoeveel haar gage ging bedragen,en er dus nu niet moet komen over klagen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Eet je een boterham minder omdat iemand uit een ander land bij een andere firma meer verdient dan jij? :roll:
€800.000 is een bom geld, als dat niet genoeg is heb je toch een serieus probleem. Een normaal iemand moet daar 30 en meer jaar voor werken.
Ook niet vergeten dat proximus in BE opereert, dat is een land met minder inwoners dan vele steden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ach, alles is onderhandelbaar.
Dat het in de pers komt, is alvast geen goed nieuws. Een compromis wordt zelden via de frontpage van HLN gevonden :)

Ze levert goed werk (als je kijkt naar de beurskoers - sinds haar aantreden +28%).
Neemt zij het risico om door te duwen met een mogelijk ontslag tot gevolg.
Neemt de regering het risico dat ze zelf opstapt, ze levert goede cijfers én zij kan vlot iets anders vinden met zo'n palmares.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fluppie schreef:Vooreerst heb ik wel de indruk dat D.L. wel goed werk doet.
Als je aan het hoofd staat van een duopolie lijkt het me niet echt moeilijk goed werk te leveren... de mensen hebben toch geen keuze.

Wat zijn haar uitdagingen... gewoon de technologie wat volgen (maar ook niet te snel want dat vreet tijdelijk wat aan de winst) zoals 5G en FTTH.

Of voor welke uitdagingen staat ze zoal... en vooral wat zou er gebeuren als ze de bal compleet mis slaat (een gouden handdruk er bovenop ?)
heist_175 schreef:Ze levert goed werk
En dat is... wat doet ze dat we hier met enkele mensen van UB (na wat overleg) ook niet zouden kunnen ?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Stel u dan kandidaat voor haar job.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik vrees dat ik niet tot het selecte vrienden clubje behoor van ons-kent-ons.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bellens heeft de beurwaarde van Proximus over 10 jaar tijd laten afnemen met 13%
Dan is een toename met 28% op 3 jaar toch niet slecht, denk ik dan :)?

In een duopolie moet je natuurljk nog altijd rekening houden met de concurrentie hé, ook al is dat dan maar 1 bedrijf.
Je moet nog altijd uw klanten, de concurrentie, het personeel en de aandeelhouders in evenwicht houden. En dat doet ze blijkbaar goed.

Persoonlijke mening: teveel marketing en te weinig echte vernieuwing, maar goed, de beurscijfers spreken me tegen.
Net zoals Telenet maakt PROX veel reclame over fiber (wat in het PROX geval ook echt fiber is en geen docsis standaard), maar in de realiteit toch maar een mager project.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Bellens heeft de beurwaarde van Proximus over 10 jaar tijd laten afnemen met 13%
Dat was ook dankzij de opkomst van Telenet... nieuwe messen snijden goed.
heist_175 schreef:Dan is een toename met 28% op 3 jaar toch niet slecht, denk ik dan :)?
Ondertussen was hun TV platform er wel en werden de Telenet messen al wat botter.

We zullen nog eens zien binnen enkele jaren als TN z'n mobiele netwerk volledig operationeel is.
heist_175 schreef:In een duopolie moet je natuurljk nog altijd rekening houden met de concurrentie hé, ook al is dat dan maar 1 bedrijf.
Rekening houden... of samen achterover in je zetel hangen ?
heist_175 schreef:Persoonlijke mening: teveel marketing en te weinig echte vernieuwing, maar goed, de beurscijfers spreken me tegen.
Net zoals Telenet maakt PROX veel reclame over fiber (wat in het PROX geval ook echt fiber is en geen docsis standaard), maar in de realiteit toch maar een mager project.
Totaal gebrek aan lef... liever rustig verder kabbelen (wat natuurlijk best kan als je in dergelijke luxe positie zit) en inderdaad zorgen dat de beurskoers stabiel blijft. Van Telenet kan je oa. verwachten dat ze in 2020 1 Gbps kunnen leveren (ook al hebben we dat niet nodig)... wat gaat Proximus leveren in 2020, 1 Gbps voor vijf man en een paardekop ?
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Bellens heeft de beurwaarde van Proximus over 10 jaar tijd laten afnemen met 13%
Dan is een toename met 28% op 3 jaar toch niet slecht, denk ik dan
Wie zegt dat dat aan haar toe te schrijven is?
Misschien is het dankzij de opvering van de economie? Misschien dankzij beslissingen in het verleden genomen? Misschien dankzij ... wie zal het zeggen?


800.000 € per jaar en nog niet content? Wie wil zo'n onethisch mens nu aan het hoofd van een bedrijf?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

ze kan misschien beter een mandaat gaan uitvoeren bij één of andere intercommunale...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Nob schreef:Wie zegt dat dat aan haar toe te schrijven is?
Misschien is het dankzij de opvering van de economie? Misschien dankzij beslissingen in het verleden genomen? Misschien dankzij ... wie zal het zeggen?
Het is nochtans makkelijk na te gaan: op het einde van het tijdperk Bellens stond de beurskoers op een dieptepunt. Leroy heeft opnieuw stabiliteit gebracht en in plaats van te ruzieën met de overheid (cf. Bellens met zijn Sinterklaasuitspraak) het dividend gereduceerd om de toekomst veilig te stellen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

cadsite schreef:Ook niet vergeten dat proximus in BE opereert, dat is een land met minder inwoners dan vele steden.
kantnota: proximus group is ook oa telindus en BICS, we ietsje groter dan enkel belgie.

dat leroy op zich goed werk levert kan ik me nog wel in vinden, maar écht moeilijk maakt men het haar niet:
de markteconomie gaat wat beter, de meeste investeringen liggen in het verleden, en de prijzen worden artificieel hoog gehouden.
zo kunnen de meeste onder ons het (en dan nog niet vergeten dat ze nog een heel team heeft dat haar zegt wat er te doen valt, hé)

ze is begonnen met een slordige 600.000 / jaar en dat is ondertussen al 800.000 - een stijging van 1/3de op 3(?) jaar tijd,
oftewel een jaarlijkse loonsverhoging van zo'n slordige 60 a 70.000 euro... staat mijn 100tal euro opslag van dit jaar nogal wat magertjes tegenover moet ik dan zeggen.

zij kan op 1 jaar werken 2 huizen neerzetten... ik kan gaan aankloppen bij de bank en hopen dat ik niet sterf voor mijn lening voor 1 huis is afbetaald.
en dan nog klagen?
misschien moet ze wel bij het ocmw gaan aankloppen dan!

een langetermijnbonus, ok, dat wil ik haar gunnen: loon per jaar terug naar 600.000 en per 5 jaar INDIEN de beurs HOGER staat, gedurende 5 opeenvolgende jaren, een bonus van 1.2 miljoen (ze zou dan 200.000 winst hebben op 5 jaar).
ziet ze dat niet zitten, dan geeft ze dus zelf toe geen vertrouwen te hebben in haar werk, en dan weet je ook al genoeg.

overigens, een leuk stukje in het artikel vond ik wel:
Het enige dat me aan mijn loonpakket stoort, is dat er geen langetermijnincentive in zit. Dat kan eigenlijk niet. Als CEO word ik net betaald om strategische lijnen uit te zetten en op lange termijn te denken."
dus zelf toegeven dat ze net die 800.000 krijgt per jaar om op lange termijn te denken, en dan gaan zeggen dat ze een langetermijnbonus wil...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ze kan met haar 800.000 euro altijd aandelen van Proximus kopen... dan heeft ze meteen een lange termijn incentive.

Alhoewel... ik vrees dat het niet mag aangezien dat handel met voorkennis is.

Ik denk trouwens dat we dringend terug moeten naar de Belgische frank... op 5 jaar "werken" heeft mevrouw dan zo'n 160 miljoen... misschien zet dat aan tot nadenken ?

Het stoort me trouwens enorm dat je voor 800.000 euro niet op lange termijn kan denken... dat je dan nogmaals langs de kassa wil passeren.

Misschien moet ik ook eens tegen m'n baas zeggen dat als hij future proof oplossingen wil hij maar een lange termijn incentive moet betalen :beerchug:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

r2504 schreef:Misschien moet ik ook eens tegen m'n baas zeggen dat als hij future proof oplossingen wil hij maar een lange termijn incentive moet betalen :beerchug:
ik zou het bij ons al als incentive zien als ze de machines future proof zouden maken voor ze het labo uitmogen :lol:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Didymus schreef:
Het is nochtans makkelijk na te gaan: op het einde van het tijdperk Bellens stond de beurskoers op een dieptepunt. Leroy heeft opnieuw stabiliteit gebracht en in plaats van te ruzieën met de overheid (cf. Bellens met zijn Sinterklaasuitspraak) het dividend gereduceerd om de toekomst veilig te stellen.
Dus als we in een laagconjunctuur zitten en nagenoeg alle beurskoersen van alle bedrijven zakken, dan zijn het ineens allemaal slechte CEO's volgens uw redenering?

Dus haar grote verdienste is volgens u het reduceren van het dividend om de toekomst veilig te stellen... Al een geluk dat we voor zo'n straffe daden 800.000 € per jaar neertellen voor madam dan... (sarcasm intended).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Nee, als een beurskoers zakt door het gedrag van een CEO, dan is er minstens een perceptieprobleem. Heeft niks met laagconjunctuur te maken.

Ik was op dat moment zelf aandeelhouder van Belgacom en heb mijn aandelen in die overgangsperiode van de hand gedaan. Slechte beslissing achteraf bekeken, maar er was wel degelijk een probleem.

Leroy heeft het dividend verlaagd tégen de wil van de meerderheidsaandeelhouder (de overheid) in. Ze heeft orde op zaken gesteld en mag daar voor mijn part gerust marktconform voor beloond en verloond worden. Als een semi-overheidsbedrijf niet door politieke inmenging compleet om zeep wordt geholpen, maar daarentegen door een capabele manager wordt geleid, dan willen sommigen die blijkbaar maar al te graag kortwieken.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

"fluppie"]Vooreerst heb ik wel de indruk dat D.L. wel goed werk doet.
Waarom denk je dat?

Anno 2017, heel ons dorp op 4 mbit/s en geen tv mogelijk Prachtig werk ! en zo zijn er veel plaatsen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe verklaar je dat:

Je verlaagt het dividend om een reserve op te bouwen maar wil zelf wel meer geld uit die reserve... als je de lijn doortrekt zou je juist minder moeten willen verdienen, toch ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Heb je enig benul wat Proximus jaarlijks aan dividenden uitkeert? Haar hele vergoeding is jaarlijks ruwweg 0,16% van de dividendmassa.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Didymus schreef: gerust marktconform voor beloond en verloond worden.
Marktconform of niet, als mensen op één jaar kunnen verdienen wat een normale mens op z'n leven amper bij elkaar krijgt dan is er iets grondigs fout... zeker als dergelijke bedragen te rapen zijn bij een bedrijf dat een onderdeel uitmaakt van de overheid en een duopolie heeft. Is het niet hoog tijd dat een aantal mensen eens terug met hun twee voeten op de grond worden gezet ?

Trouwens geloof je nu echt dat niemand de job wil doen voor bijvoorbeeld 250.000... of dat het da plots zoveel slechter zou gedaan worden ?
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 517
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hi,

@R2504, dat een voetballer dat geld verdiend op een week daar kraait geen haan naar, nochtans is dit ook met ons geld. Ze hebben een speciaal sporterstatuut, stadia worden gesponserd door de staat (brussel) en de werkgelegenheid dat die pipos genereren is 0.


Hoeveel roomt de staat af van de winsten van proximus. Geld dat proximus kan gebruiken om concurrentie aan TN aan te doen maar gewoon in de zakken van brussel verdwijnt. Maw zij werken dit duopolie in de hand.
hoog tijd dat er een opkuis gedaan wordt.


Tom
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

r2504 schreef:
Didymus schreef: gerust marktconform voor beloond en verloond worden.
Marktconform of niet, als mensen op één jaar kunnen verdienen wat een normale mens op z'n leven amper bij elkaar krijgt dan is er iets grondigs fout... zeker als dergelijke bedragen te rapen zijn bij een bedrijf dat een onderdeel uitmaakt van de overheid en een duopolie heeft. Is het niet hoog tijd dat een aantal mensen eens terug met hun twee voeten op de grond worden gezet ?

Trouwens geloof je nu echt dat niemand de job wil doen voor bijvoorbeeld 250.000... of dat het da plots zoveel slechter zou gedaan worden ?
Wanneer je een klungel binnenhaalt, 250.000 geeft en het kot in den dieperik duwt ben je veel meer kwijt dan wanneer je 800.000 geeft aan iemand die een veelvoud van meerwaarde kan creëren in het bedrijf. Overheid of niet.

Natuurlijk zijn er mensen die voor 250.000 de job zullen doen, en daar zullen ongetwijfeld ook mensen tussen zitten die hun job heel erg goed doet. Echter wil je zekerheid dat je leider capabel is, dat is meestal doordat die zich al bewezen heeft en hoogstwaarschijnlijk al in een goed betaalde positie zit. Dan moet het geld ook rollen om deze persoon zo ver te krijgen om de job te nemen.

In een bedrijf als Proximus ligt dat natuurlijk vrij moeilijk, betaal te veel en het volk klaagt steen en been dat 800.000 veel te veel is terwijl dat eigenlijk peanuts is over heel Proximus gezien (6+ miljard). Betaal te weinig en je hebt een grotere kans dat er een minder capabel op de post komt te zitten, wat weer ernstige gevolgen kan hebben.

Liever een CEO van Proximus die dik betaalt wordt dan dat het geld naar boven kan stromen (Telenet - Liberty Global).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

AndRo555 schreef: Natuurlijk zijn er mensen die voor 250.000 de job zullen doen, en daar zullen ongetwijfeld ook mensen tussen zitten die hun job heel erg goed doet. Echter wil je zekerheid dat je leider capabel is, dat is meestal doordat die zich al bewezen heeft en hoogstwaarschijnlijk al in een goed betaalde positie zit. Dan moet het geld ook rollen om deze persoon zo ver te krijgen om de job te nemen.
ze is ZELF akkoord gegaan met een loon van +/- 600.000 en klaagt nu omdat ze "maar" 800.000 verdient.
wat zou jouw baas zeggen als je voor 1500/maand tekent en 3 maand later 1900 te weinig vindt?

het is niet dat haar jobinhoud ineens anders is, of het werk zwaarder is geworden, neen, ze heeft gewoon makkelijk geld geroken,
zoals zovelen op die hoge "vriendjes"posten
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

wat een zieke wereld toch
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Misschien kan ze advies gaan geven aan telenet?
Een beetje bijklussen om rond te komen is toch de normaalste zaak van de wereld?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AndRo555 schreef:Wanneer je een klungel binnenhaalt, 250.000 geeft en het kot in den dieperik duwt ben je veel meer kwijt dan wanneer je 800.000 geeft aan iemand die een veelvoud van meerwaarde kan creëren in het bedrijf. Overheid of niet.
Is het echt zo eenvoudig... veel geld en de persoon is een goede CEO ?

Proximus staat of valt niet met één persoon hoor.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:Ik versta dat. Wat is €800.000 nu... Daar kan je echt niet deftig van leven.
Ja, wat heb je de dag van vandaag nog voor 800.000€.
Hoeveel tuttimussen zijn dat dan juist?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Wanneer je een klungel binnenhaalt, 250.000 geeft en het kot in den dieperik duwt ben je veel meer kwijt dan wanneer je 800.000 geeft aan iemand die een veelvoud van meerwaarde kan creëren in het bedrijf. Overheid of niet.
Is het echt zo eenvoudig... veel geld en de persoon is een goede CEO ?
Nee, het is bewezen capaciteiten (al dan niet als CEO) in bedrijf/positie y => veel geld => CEO in x. Desalniettemin lenen bepaalde karakteristieken zich meer voor dergelijke rollen, relatief veel psychopaten zijn CEO.
Proximus staat of valt niet met één persoon hoor.
Proximus staat of valt inderdaad niet met één persoon, echter doet dat niets af van het feit dat een CEO meer invloed heeft en waarde kan creëren (of afbreken) dan de winkelbediende in een Proximus shop.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

AndRo555 schreef: Proximus staat of valt inderdaad niet met één persoon, echter doet dat niets af van het feit dat een CEO meer invloed heeft en waarde kan creëren (of afbreken) dan de winkelbediende in een Proximus shop.
wat ergens ook wat ironisch is, gezien de mensen in de shop korter bij de klanten staan en dus beter geschikt zijn om te weten hoe men klanten kan werven en binden... :)

hoeveel zou de marketing gekost hebben om met de naam tuttimus te komen? of onder scarlet met poco loco?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Het net omdat de CEO nu "weinig" verdient dat ze een goede CEO gevonden hebben. Met als extra meevaller dat het iemand was gegroeid binnen het bedrijf.
Meestal wordt zodanig hoog geboden dat er alleen jibhoppers zoals Bellens aangeworven worden.

Daarnaast is het
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AndRo555 schreef:Nee, het is bewezen capaciteiten (al dan niet als CEO) in bedrijf/positie y => veel geld => CEO in x.
Dus het is een kwestie van opbod... en blijkbaar stopt dat niet bij 800.000 euro maar moet het NOG MEER zijn (en als ze haar bonus krijgt zal die vermoedelijk ook weer niet groot genoeg zijn)... het zegt veel over de persoon zelf. Trouwens ik ben van mening dat overheidsbedrijven niet moeten meegaan in deze waanzin van opbod.
AndRo555 schreef:Proximus staat of valt inderdaad niet met één persoon, echter doet dat niets af van het feit dat een CEO meer invloed heeft en waarde kan creëren (of afbreken) dan de winkelbediende in een Proximus shop.
Ik heb het niet over de winkelbediende... onder de CEO zit nog een enorme groep mensen die haar ondersteunen en die samen verantwoordelijk (alhoewel als het fout gaat zijn ze dat plots niet meer, enkel wanneer het over hun loon gaat) zijn voor de bedrijfsvoering.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:Trouwens ik ben van mening dat overheidsbedrijven niet moeten meegaan in deze waanzin van opbod.
Proximus is een beursgenoteerd bedrijf met de overheid als referentieaandeelhouder, maar het beursgenoteerde aspect speelt wel degelijk heel erg in dezen. Een vergelijking met de NMBS bijvoorbeeld loopt onmiddellijk spaak. bpost (beursgenoteerd) heeft een heel capabele CEO (Johnny Thijs) verloren doordat de politiek absoluut aan zijn verloning wou morrelen en dat heeft ook heel veel beurswaarde gekost.

De Tijd heeft vandaag een interessant artikel over de lonen van de managers bij (semi-)overheidsbedrijven. Bottom-line is dat het allemaal heel inconsequent is en dat je de vraag van Leroy moet kaderen in het feit dat de rest van het directiecomité wel zo'n bonus krijgt en meer kunnen verdienen dan hun CEO.

Een CEO van een groot beursgenoteerd bedrijf (zoals Proximus dus) in België verdient volgens datzelfde artikel gemiddeld 1,8 miljoen euro per jaar. Dat plaatst alles toch een beetje in perspectief.

bron: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Logic ... 8-1615.art (paywall)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Conclusie... het zijn een bende kinderen die wenen omdat X, Y of Z meer heeft dan ze zelf verdienen. In plaats van alles terug tot normale proporties te brengen streeft men allemaal naar de sky-is-the-limit... ik zou van mensen op dergelijke posities meer normbesef verwachten.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het komt steeds terug op dezelfde economische nonsens, oneindige groei, wat iets is dat niet kan blivjen duren en dat begijpt elk klein kind. Alleen zijn er blijkbaar meer en meer mensen die erin blijven geloven en het blijven nastreven.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dit WE kreeg de CEO van Proximus een interview in DeStandaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170224_02750332
Daarin legt ze uit dat het verhaal van de €800K nogal overtrokken is:
Ook over het loon van Leroy zélf is al heel wat inkt gevloeid. Zij zou niet tevreden zijn met haar loon van ruim 800.000 euro en een verhoging hebben gevraagd aan de regering, klonk het afgelopen week in De Tijd.
Bij Proximus zeggen ze niet te weten waar dat verhaal plots vandaan komt, ‘want dit gaat over een zaak die begin vorig jaar al werd afgesloten’, aldus Lybaert.
In februari vorig jaar besloot de raad van bestuur van Proximus – volgens Lybaert niet op vraag van Leroy zelf – om te polsen bij de regering of de ceo geen langetermijnbonus kon krijgen. Volgens haar contract zou dat loon kunnen worden herzien in het geval van aanzienlijke waardecreatie ten voordele van Proximus. De bestuursraad vond kennelijk dat aan die voorwaarde was voldaan. ‘Maar uit de informele contacten bleek dat het antwoord negatief was, dus hebben we dat item niet voorgelegd op de algemene vergadering’, klinkt het. ‘De zaak was daarmee toen al gesloten.’
Leroy zelf herhaalt dat ze het vreemd vindt dat zij geen langetermijnbonus krijgt, terwijl haar directeurs die wél hebben. ‘Als één persoon een langetermijnvisie voor het bedrijf ontwikkelt, is dat toch de ceo?’, zegt ze.
Maar wat met de vaststelling dat Leroy’s loon, vergeleken met dat van de modale Belg, ook zonder die bonus al astronomisch hoog is? Krijg je zoiets nog uitgelegd? Volgens Lybaert is dat ‘een debat dat je nooit kunt winnen’.
‘Wij doen vaak benchmarks met concurrenten’, vervolgt hij. ‘Daaruit blijkt we er in vergelijking met iemand als John Porter substantieel onder zitten.’
Dominique Leroy stelt dat succes boeken met Proximus nog steeds haar grootste motivator is, ‘en niet weglopen voor het geld’, klinkt het. ‘Als geld mijn drijfveer zou zijn, dan had ik vandaag al in een ander land kunnen werken waar ik nog veel meer zou verdienen.’
Toch een ander verhaal dan bij MSN/HLN/DeTijd
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”