We betalen echt veel te veel voor telecom

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Uit een artikel dat ik las uit het WIGO topic: https://tweakers.net/nieuws/117219/tele ... obiel.html
De omzet in 2016 steeg tot nu toe met 32 procent naar ongeveer 1,8 miljard euro, terwijl de brutowinst of ebitda 17 procent hoger uitkomt, op ongeveer 850 miljoen euro.
Ze leveren zelf het bewijs dat telecom te duur wordt verkocht. Of anders gezegd: voor elke euro kost die Telenet maakt, rekenen ze ongeveer 1,80€ aan aan de klant... Ofwel een brutowinstmarge van zo'n 80%. Daar moeten wel nog belastingen af, maar die zullen ze wel optimaliseren.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je moet er eigenlijk cijfers van andere providers naastleggen, anders kan je dat niet concluderen.

Maar niemand belet u om een andere prvider te nemen hé.
Op de kabel is er nauwelijks concurrentie, het aanbod van Orange is ronduit belachelijk.
Maar op DSL is er toch wat concurrentie. Je hebt ook nog altijd VOIP.
Ik bedoel maar: klagen kan iedereen (en je hebt gelijk om te klagen), maar er gaat heus niets veranderen als iedereen vrolijk klant blijft bij Prox en Tnet. Dan voeren ze in januari vrolijk nog een prijsverhoging door :).
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mensen zijn gewoon te conservatief. Mijn ouders hebben Telenet voor televisie.

Voor internet en "gratis bellen" via de vaste lijn was dat eerst Tele2. Dat is overgegaan naar BASE. Dat is een trage ADSL-verbinding met voip. Er is snelle ADSL en trage ADSL. Dit is trage ADSL. Met een speedtouch ADSL-modem die nooit goed gewerkt heeft. Als ik daar een poos ben hoor ik af en toe de modem spontaan rebooten en de telefoon terug online komen ( de telefoon is verbonden aan de deurbel, dat geeft dan een *ting* via de deurbel, zo merk je dat). Dat is altijd al zo geweest.

Het werkt slecht en kost iets van een 30-35 euro per maand, kost is variabel in relatie met het verbruik. In de loop der jaren heb ik al diverse pogingen gedaan ze te overtuigen dat wat ze hebben geen goede keuze is, zonder succes. Is al ruzie over geweest. Nu bemoei ik mij er niet meer mee.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Maar niemand belet u om een andere prvider te nemen hé..
er zijn geen andere providers buiten telenet en belgacom, da's net het probleem van mono- en duopolies.

of het zijn satellieten en dochters à la scarlet of ze moeten betalen aan proximus/telenet waardoor er de facto geen concurrentie mogelijk is.

mobistarklanten weten wat er gebeurt als ze technische problemen hebben, dan worden ze een zoveelste pingpong-bal tussen Proximus en mobistar, raakt hun probleem nooit netjes opgelost en is het altijd dikke dikke miserie.
dat is nauwelijks iemand die 3,99/m waard.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

tienduizenden betalen met plezier 100 € (en meer) voor Wigo, terwijl Tuttimus vol zelfvertrouwen dezelfde richting uitgaat! Zelf ben ik tevreden met Internet start + OVH voip (minder dan 30 €/maand). Keuzes maken lijkt moeilijker dan het is :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

1207 schreef:er zijn geen andere providers buiten telenet en belgacom
Dikke dikke zever. Op de mobiele markt heb je echt vrije keuze. Wie een gezinspakket als WIGO neemt, kiest expliciet voor een monopolie.

Die 100 000 WIGO-klanten hebben uitdrukkelijk gekozen voor www.duurstetarief.be en negeren maandelijks de verwijzing naar de tariefvergelijkingsite http://www.bestetarief.be op hun dikke dikke Telenet-factuur.

Ze moeten achteraf niet komen klagen dat het duur is. Je kan perfect mobiele diensten nemen bij provider X en vaste diensten bij provider Y en Z.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

raf1 schreef:Die 100 000 WIGO-klanten hebben uitdrukkelijk gekozen voor www.duurstetarief.be en negeren maandelijks de verwijzing naar de tariefvergelijkingsite http://www.bestetarief.be op hun dikke dikke Telenet-factuur.
Die site is dan ook absoluut niet handig.
Ik heb zopas eens mijn verbruikingspatroon ingevuld, en er komt uit dat ik kan kiezen uit Tuttimus of Wigo.
Laat ik nu Scarlet + OVH + Base hebben, waarmee ik stukken goedkoper ben, en meer kan.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Jammer voor wie gebrainwasht is door koppelverkoop in bundels. Maar als ik de prijs van appelen wil weten, zoek ik naar de prijs per kilo appelen en negeer ik de mooi gepresenteerde fruitmanden die in de etalage staan.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

raf1 schreef:Wie een gezinspakket als WIGO neemt, kiest expliciet voor een monopolie.
Dat kan er bij mij ook niet in...
Als je kijkt naar Whop, dan doe je voordeel omdat het in een pakket zit, maar tel hier €30 bij voor 2 gsm abonnementen en je zit aan het tarief van WIGO. Zonder echte extra's...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

blaatpraat schreef:Laat ik nu Scarlet + OVH + Base hebben, waarmee ik stukken goedkoper ben, en meer kan.
Idd en zo'n combinatie wordt niet als oplossing aangeboden bij bestetarief.be. Ook gaat die site ervan uit dat je alles bij 1 provider neemt (bij het ingeven van meerdere producten) of je moet 3 of 4 simulaties doen.

Bovendien kan je die test niet als gezin in vullen. Max 1 mobiel abo kan je ingeven...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

raf1 schreef:Jammer voor wie gebrainwasht is door koppelverkoop in bundels. Maar als ik de prijs van appelen wil weten, zoek ik naar de prijs per kilo appelen en negeer ik de mooi gepresenteerde fruitmanden die in de etalage staan.
Het probleem is dat er maar 2 appel aanbieders zijn. Ze houden de appels kunstmatig duur, omdat ze liever fruitmanden verkopen.....
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik wil alleen appels (internet) en geen rotte (adsl) want dat is het eten niet waard. Dat internet moet gewoon werken voor normaal gebruik (surfen, netflix). Dat hoeft dus geen super snelle verbinding te zijn.
Je bent snel rond hoor met prijsvergelijken: vdsl proximus of telenet, beiden precies 27.5 euro/maand. Dat is duidelijk een stukje hoger dan de buurlanden. Andere aanbieders in Vlaanderen ? Duurder of indien goedkoper adsl ...
Kortom, in dit praktijkgeval is er niet echt veel keuze.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

raf1 schreef:Die 100 000 WIGO-klanten hebben uitdrukkelijk gekozen voor www.duurstetarief.be en negeren maandelijks de verwijzing naar de tariefvergelijkingsite http://www.bestetarief.be op hun dikke dikke Telenet-factuur.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het toch echt niet kunnen om een URL te misrepresenteren als een andere URL, puur omdat dat eigenlijk in het phishing milieu thuishoort.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

raf1 schreef:
1207 schreef:er zijn geen andere providers buiten telenet en belgacom
Dikke dikke zever. Op de mobiele markt heb je echt vrije keuze. Wie een gezinspakket als WIGO neemt, kiest expliciet voor een monopolie.

Die 100 000 WIGO-klanten hebben uitdrukkelijk gekozen voor www.duurstetarief.be en negeren maandelijks de verwijzing naar de tariefvergelijkingsite http://www.bestetarief.be op hun dikke dikke Telenet-factuur.

Ze moeten achteraf niet komen klagen dat het duur is. Je kan perfect mobiele diensten nemen bij provider X en vaste diensten bij provider Y en Z.
dat er binnen België voor veel mensen goedkopere oplossingen bestaan kan best zijn.
Maar het gaat er over dat in België telecom veel te duur is. dan moet je moet het buitenland vergelijken en mijn product (snelheid+ limiet) begint in het buitenland vaak aan ca 20 euro = ca 50% goedkoper als hier (ik zit aan 37).

ik kan in België nog een euro lager maar dan eindig ik bij adsl en loop ik het risico om bij problemen wekenlang pingpongbal te zijn tussen belgacom en mijn desbetreffende aanbieder.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

1207 dat is zever ik heb dat al paar keer gepost.
Buitenland goedkoop voor de echte happy few.
In grote steden inderdaad goedkoop !!!! en dat kan in belgie ook. Je maakt een wet die zegy kijk brussal antwerpen gent leuven 240/30 daar zijn veel klanten
overige gemeentenmoeeten tevreden zijn met 6/1 en werken met sat om tv te kijken

Als je nederland neemt en ene provider die overal dezelfde snelheden aanbied zal je dezelfde prijs krijgen van telenet.

mijn vakantiewoning is in argeles sur mer. beetje vergelijknaar mengeling oostende knokke en wat heb ik daar

internet haut débit en ADSL
Débit descendant estimé entre 2 et 8 Mbit/s
Débit montant estimé entre 0,5 et 1 Mbit/s
enregistreur TV jusqu'à 450Go
appels illimités vers les fixes de plus de 110 destinations dont l'Europe, les USA, le Canada , la Turquie et le Maroc
appels illimités vers les mobiles de France métropolitaine, des DOM, des USA et du Canada
Stockage en ligne: 100 Go avec l'application Cloud d'Orange
Suite de Sécurité Orange et Stop Secret pour protéger vos données
Airbox confort : pour rester connecté simplement et en toutes circonstances (offert sur demande)
Stockage Livebox 1To : pour stocker ses fichiers, les consulter partout et les partager (offert sur demande)

42,99€

is dat dan zoveel beter ? of hier
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het verhaal is inderdaad heel dubbel.

Als je kijkt naar Nederland bijvoorbeeld. Daar zijn veel mensen die op super trage ADSL verbindingen zitten. Die halen zelden 10/1.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

proximusboyke schreef: Als je nederland neemt en ene provider die overal dezelfde snelheden aanbied zal je dezelfde prijs krijgen van telenet.
ff getest
(Utrecht, Hannover en Millwall)
op breedbandwinkel kom ik uit op 26 euro
op Preisvergleich vanaf 20 à 25 euro (Vodafone zelfs nog goedkoper)
op broadband choices begint het ook bij 20 à 25 (Ponds wel)
overal onbeperkte limiet of beperkingen beginnende vanaf 300 GB, itt Vlaanderen.


ze hebben nog goedkoper in huis maar dat zijn dan die trage adsl's à la 10/1, vodafone biedt dat aan vanaf 10 pond.

ik zit in Vlaanderen aan 37 euro
27 start + 10 unlimited volume pack

reken het verschil zelf uit

ach en voor de fun
Dure vogel Zwitserland zit in dezelfde prijsvork als wij (ca 50 euro voor internet en onbeperkte limiet).
nu nog zorgen dat ik, gelijk ginder, 5000 netto verdien. dat relativeert die 50 die Belgacom en Telenet vragen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ja 1207 zo kan ik het ook probeer eens sluis

https://www.prijsvergelijken.nl/interne ... AjDI8P8HAQ

kleine gemeente 4524JE huisnr 50
grote gemeente 1114AG huisnr 10A

en zoals hier al geschreven veelal nog geen 10/1

radar
kassa eens in de gaten houden daar houden ze regelmatig testen van providers en altijd hetzelfde kabel zelfs belabberd muv grote steden
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Via de 'standaard' providers betaal je idd sowieso teveel. Als je een beetje zoekt ben je meteen goedkoper af bij een alternatieve provider... Ik heb zo mijn ouders onlangs omgeschakeld van Scarlet (normaalgezien al goedkoper dan Proximus en Telenet) naar Orange en OVH voor vaste telefoon. Even klooien met instellingen, maar ik bespaar ze nu een 25€ per maand voor méér dan ze vroeger hadden (digi-TV ipv analoog).

Proximus blijft zichzelf herhalen in reclamespots dat ze de allerbeste zijn, tot iedereen het zou gaan geloven. Nochtans heb ik bij TV Vlaanderen bétere snelheden, géén limiet of FUP, voor minder geld. Telenet idem, om nog maar te zwijgen over de dichtgetimmerde modems en poorten.

Gewoon wat opzoeken kan je al 20€ per maand besparen, zolang je maar wegblijft van Telenet en Proximus.

Idem voor electriciteit en gas, desnoods elk jaar wisselen van leverancier...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

proximusboyke schreef:ja 1207 zo kan ik het ook probeer eens sluis
dus moet ik het NDL platteland met een Belgische grootstad vergelijken? appel, citroenen, peren,...

ik kijk naar mij hé
buitenland is 50% goedkoper, da's mijn conclusie
wil jij telenet blijven verdedigen als concurrentieel, competitief, klantvriendelijk, ...

be my guest
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

voila daat zijn we 1207 jij wil antwerpen gent leuven brussel 240/25 geven aan goedkope prijs en de rest 6/1 geven en kunnen stikken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Inderdaad... met de link hierboven... krijg je een provider die zich "Fiber" noemt en doodleuk volgende opmerking maakt;
Internet tot 100/30 Mb/s
Wij zijn graag eerlijk over de snelheid. Wij hebben gemeten dat via (V)DSL de downloadsnelheid op uw adres maximaal 9 Mb/s is. Met onze snelheidsgarantie kunt u ervan uit gaan dat we dit ook leveren.
Wil je echt 50 Mbits of meer dan krijg je dit...
Er zijn geen internet pakketten gevonden die voldoen aan uw voorwaarden.
Ik zou zeggen verhuis... en betaal 50% minder dan hier.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Sommigen zouden zeggen jaloezie in andere onderwerpen. :)

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk dat klant x evenveel betaalt als klant y en er minder voor terugkrijgt. Misschien zouden providers beter een korting toekennen met procenten die een vergelijking stelt met hun geleverde snelheid? Ipv de geadverteerde 50 slechts 25? Dan krijgt u 50% korting meneer. :)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het gaat hier over hoge prijzen. Nochtans zijn er opties voor zie weinig wil betalen. Wel met lagere specificaties.

In ieder geval wie relatief weinig wil betalen maar toch (vrijwel) alles wil hebben heb je Scarlet Trio met 39 euro.

Scarlet ADSL tegen 25 euro werkte voor mij prima. Heb ik zeer veel gebruikt met Netflix. Wil je ook VTM & Co zien dan is er Stievie voor 10 euro op TV met de chromecast. Maar dan zit je al aan 35 euro en dan is de stap naar Scarlet Trio wel klein.

Helemaal light zit je aan 15 euro voor Tripple-play. Internet@Home van Orange voor 15 euro. Waarvan 15 gb snel en daarna onbeperkt tegen 256 kbps (ja, dat is triestig maar je bent tenminste online)
DVB-T / vrije zenders sateliet + eventueel WeePee voip

Voor de GSM heeft http://www.simyo.be prepaid een goede deal met 5 cent per minuut naar vaste lijnen. Of Dommel Mobile als abonnement ook tegen 5 cent maar dan naar alle Belgische nummers. Voor mobiele data neem een Mobilevikings SIM, herlaad voor 10 euro wat 1gb aan gratis data geeft. En recycleer 50% van uw belkrediet via thoorn.nl , d.w.z. 5 euro voor 1 gb data.

Er zijn opties om het goedkoper te houden, voor wie dat wil. Ik zou een goedkope oplossing kiezen en aandelen kopen van Proximus en Telenet. Laat al de rest maar diep in 100 euro per maand betalen ...
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ben op zoek naar een AC Acces Point welk merk koop ik best? En welk model?
Een AC modem heb ik van Telenet, maar wi! Voor eerste en tweede verdieping een AC Acces Point.
Nu heb ik er eentje nog van Telenet NETGEAR .
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Deze TP-Link Router, ingesteld als AP, bijvoorbeeld.
Hij is dan tegelijk ook een Gigabit switch
en dat alles voor een zacht prijsje.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

murdock schreef:welk merk koop ik best?
Het beste is een professioneel merk. Zoals dit: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/
Te koop via http://www.ip-sa.com.pl/unifi-lite-lite-p-1849.html
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

proximusboyke schreef:voila daat zijn we 1207 jij wil antwerpen gent leuven brussel 240/25 geven aan goedkope prijs en de rest 6/1 geven en kunnen stikken.
dat zeg ik niet
ik wil gewoon evenveel betalen als mij evenknie in Frankrijk, Duitsland of Engeland en geen 50% meer.
ik vergelijk mezelf niet met den boerenbuiten en uiteraard wil ik dat die hetzelfde krijgen als ik.
krijgen ze minder, om technische redenen, zou het evident zijn dat ze evenredig minder betalen

geeft belgacom mij een 50/10 lijn maar kan ze op den boerenbuiten ergens maar 5/1 geven. awel, ik ben voorstander dat die mens dan ook gewoon 10x minder betaalt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ja maar 1207 dat is het net in frankrijk betaal je dan meer !!!
die goedkope prijzen zijn enkel waar de technologie voor handen is ( lees grote steden waar veel potentieele klanten zitten) :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

murdock schreef:Ik ben op zoek naar een AC Acces Point welk merk koop ik best? En welk model?
Een AC modem heb ik van Telenet, maar wi! Voor eerste en tweede verdieping een AC Acces Point.
Nu heb ik er eentje nog van Telenet NETGEAR .
Een MikroTik RouterBoard hAP ac lite is ook een goede oplossing. Niet duur dus je kan er meerdere plaatsen in huis om het beste bereik te hebben
=> http://www.ip-sa.com.pl/lite-rb952ui-5ac2nd-p-2046.html
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

proximusboyke schreef:ja maar 1207 dat is het net in frankrijk betaal je dan meer !!!
die goedkope prijzen zijn enkel waar de technologie voor handen is ( lees grote steden waar veel potentieele klanten zitten) :-D
ik geef je geen ongelijk maar we klappen naast mekaar

jij vergelijkt binnen België terwijl ik mezelf gewoon vergelijk met m'n evenknie in de buurlanden
die betalen effectief tot 50% minder als ik voor hetzelfde product

Hoe dat zit op den boerenbuiten hier in Belgie, laat staan de boerenbuiten vergeleken met de buurlanden, interesseert me weinig
dat Belgacom mensen de volle pot laat betalen, alsof ze 100/X krijgen, terwijl ze effectief misschien amper 10 krijgen noem ik effectief gewoon diefstal

Je kunt het kromme niet rechttrekken, de Belgische iep's maken systematisch misbruik van hun duopoliepositie en als burger ben je de klos.
dat men, voor de EU, op papier nog een paar spelers heeft, oa schijnconcurrentens à la scarlet, verandert aan de feiten redelijk weinig
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

BertG3 schreef:
murdock schreef:Ik ben op zoek naar een AC Acces Point welk merk koop ik best? En welk model?
Een AC modem heb ik van Telenet, maar wi! Voor eerste en tweede verdieping een AC Acces Point.
Nu heb ik er eentje nog van Telenet NETGEAR .
Een MikroTik RouterBoard hAP ac lite is ook een goede oplossing. Niet duur dus je kan er meerdere plaatsen in huis om het beste bereik te hebben
=> http://www.ip-sa.com.pl/lite-rb952ui-5ac2nd-p-2046.html
Ik heb ook een mikrotik en ben er heel blij mee. Wel altijd vermelden dat dit geen materiaal is voor leken :-).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207: versta ik je goed als je zegt dat je vindt dat de prijs van een abbo bij proximus zou moeten afhangen van de geleverde snelheid? Zo van een "theoretisch max 70 mbps voor 70 euro" (cijfers uit de duim gezogen om makkelijk te rekenen) abbonementje en je krijgt maar 10 mbps over je lijn > slechts 10 euro betalen?

Ik kan je daar wel ergens in volgen dan; het is ridicuul dat je geen 100% garantie krijgt over je snelheid tot de aansluiting er werkelijk ligt, maar betalen zul je.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je hebt dat nu al een beetje hé
- Scarlet ADSL: €25 (12/0,6)
- Internet Start: €27 (50/4)
- Internet Maxi: €48,20 (100/15)
Als je Maxi neemt en je krijgt maar ADSL, kan je beter een ander pakket nemen.

Ik ben het eens met de stelling van de TS.
Maar er zijn wél mogelijkheden:
- DSL providers (Scarlet, UT, EDPnet, ...)
- differntiatie in Proximus aanbod (beperkt, maar toch)

Maar veel mensen zijn liever "lui dan moe" en nemen een Alles-in-1-pakket-mus.
Proximus en Telenet vinden dat dik oké :)
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

heist_175 schreef:Je hebt dat nu al een beetje hé
Maar veel mensen zijn liever "lui dan moe" en nemen een Alles-in-1-pakket-mus.
Proximus en Telenet vinden dat dik oké :)
Ik vraag mij af of mensen beseffen hoeveel geld ze zo zouden kunnen besparen. Ik druk het graag in jaarlijkse cijfers uit: €15 per maand is €180 per jaar. Dus zeg ik "ah... ge betaalt graag €180 per jaar méér om geen twee facturen te moeten betalen?", of iets dergelijks.

Wat verder ook nog leeft onder de mensen (heb ik bizar genoeg zelf gemerkt) is dat Proximus (en bij verbreding: alle DSL-abo's) wordt aanzien als de grote vieze hegemonist, terwijl Telenet nog wordt aanzien als de Underdog. Ja, dat was misschien 15 jaar geleden nog zo, maar nu hélemáál niet meer! En de DSL-markt is tenminste al meerdere jaren toegangkelijk voor concurrenten waardoor daar iets leeft dat lichtjes in de buurt komt van een gezonde vorm van volkomen concurrentie - de enige marktvorm die wenselijk is voor wij consumenten.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”