Telenet verhuist maatschappelijke zetel

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Telenet zal met de overname van Base zijn maatschappelijke zetel van Mechelen verhuizen naar Brussel.Van waaruit nu alle beslissingen zullen genomen worden binnen de "Telenet Group".
“We worden een nationale speler en dan kan je het niet maken om beslissingen vanuit Mechelen te blijven nemen”, luidt het. Het personeel blijft wel waar het is.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160215_02129203
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Ongelooflijk dat zoiets vandaag de dag nog gebeurt. Het is ondertussen al zowat dertig jaar dat de eerste consolidatiegolven in België plaatsvonden, opeens moesten alle kantoren in Brussel zijn. Hogeropgeleiden werden, en worden nog altijd, gegijzeld. Buiten Brussel kunnen velen van hen nauwelijks aan de slag. Men probeert ondertussen op alle mogelijke manieren werknemers terug uit Brussel weg te halen, en nog hebben sommigen het blijkbaar nog altijd niet begrepen. Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is. Zegge en schrijve een twintigtal kilometer van hun vorige lokatie! "Omdat je het niet kan maken in Mechelen te zitten"
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is.
Brussel is juist zeer vlot te bereiken met het openbaar vervoer, ik doe het elke dag.

On-topic: met BASE krijgen ze er nu ook een heleboel Waalse klanten bij. Dus ik vermoed dat dit de hoofdreden is.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Stroper schreef:
Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is.
Brussel is juist zeer vlot te bereiken met het openbaar vervoer, ik doe het elke dag.
Zolang er niet gestaakt wordt dan toch :P

Maar zoals ik begrijp verandert er niets voor het personeel in Mechelen.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Gautier schreef:Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is.
Mechelen is rustig als je van Mechelen zelf komt, moet je Brussel voorbij dan ben je toch liever in Brussel zelf. Met openbaar vervoer en/of buiten spits goed te doen, en als je een nationale speler wilt zijn dan moet je ook wel een nationaal imago hebben, en daar past een provinciale stad zoals Mechelen nu eenmaal niet bij. Het zal vermoedelijke enkel een postadres worden, maar toch, de boodschap is duidelijk. Ik vreesde in eerste instantie voor een Vlaanderen-only GSM provider, maar misschien investeert Telenet wel nog in de Waalse GSM landschap (en er is werk aan de winkel...).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gautier schreef:Ongelooflijk dat zoiets vandaag de dag nog gebeurt.
Geen paniek, dat is gewoon een adreswijziging van de maatschappelijke zetel.
Het personeel verhuist niet, het gebouw in Brussel zit al vol met het Base personeel.
Alleen de bazen gaan wat pendelen, maar die zaten toch meestal niet op kantoor :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

road rebel schreef:als je een nationale speler wilt zijn dan moet je ook wel een nationaal imago hebben, en daar past een provinciale stad zoals Mechelen nu eenmaal niet bij
Ronduit absurd wat mij betreft... desnoods zitten ze in Bachten de Kupe.

Met het imago van duurste provider met nog steeds limieten hebben ze blijkbaar toch geen probleem ?
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Voor de enkele chauvinistische Franstalige Walen onder ons is dit toch wel een sterk signaal. Telenet is een erg Vlaams bedrijf en de gele kleur is de laatste jaren behoorlijk politiek getint. Ik ben slechts een gematigde tweetalige Belg maar ik apprecieer het signaal.

Draai de situatie om: ik kan me voorstellen dat de "gemiddelde Vlaming" bij de concurrent zou kijken als morgen blijkt dat zijn/haar provider (vb. Mobistar) vanuit La Louvière (met Franstalige call center en rode rozen logo) het bedrijf zou leiden. Brussel is "safe" en wordt daarom nog steeds door veel bedrijven "verplicht" als hoofdzetel gebruikt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mechelen is heel slecht bereikbaar vanuit Londen, Amsterdam en Denver. Logisch dus dat Liberty Global voor Brussel kiest.
Wake up, Telenet Group is een Amerikaanse multinational. In Mechelen kan je trouwens ook niet deftig gaan lunchen.
Laatst gewijzigd door raf1 16 feb 2016, 09:31, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

financieel is het misschien ook beter.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Mechelen is heel slecht bereikbaar vanuit Londen, Amsterdam en Denver.
Komaan... rechtstreekse trein met Zaventem.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Kan me niet inbeelden dat er geen personeel moet afvloeien. De afdelingen marketing, boekhouding, klantenservice etc. die wil je toch allemaal niet dubbel. Het meeste personeel van Telenet is aangeworven met Nederlands als vereiste en niet Nederlands en Frans. Als nationale speler is dat niet handig. Telenet kan ook moeilijk zijn aandeelhouders in de kou laten staan.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Komaan... rechtstreekse trein met Zaventem.
Geen rechtstreekse Thalys of Eurostar-verbinding. Ook geen sterrenrestaurants.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

raf1 schreef:
r2504 schreef:Komaan... rechtstreekse trein met Zaventem.
Geen rechtstreekse Thalys of Eurostar-verbinding. Ook geen sterrenrestaurants.
Maar wel de enigste belgische stad van de toekomst :P
http://www.gva.be/cnt/dmf20160215_02129 ... e-toekomst
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

road rebel schreef:Draai de situatie om: ik kan me voorstellen dat de "gemiddelde Vlaming" bij de concurrent zou kijken als morgen blijkt dat zijn/haar provider (vb. Mobistar) vanuit La Louvière (met Franstalige call center en rode rozen logo) het bedrijf zou leiden.
al zitten ze in timboektoe en hebben ze een roze olifant als logo (he, nu denk ik aan delirium :p), het zal me een worst wezen!
ik baseer me niet op naam/logo/kleur/locatie hoofdzetel als ik een abbo afsluit voor iets, maar op nuttige dingen, zoals: netwerk, kwaliteit, prijs, service.

wat ik hier wel in hoor is "we gaan stilaan afstappen van onze mening een echte vlaamse speler te zijn en gaan in de toekomst ook zelf aanbieden op de kabel van numericable en voo, en we hebben net een kantoortje in brussel meegepikt in de overname van base, dus laten we het maar gebruiken"
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Reminds me of VT4.net, mijn DSL-provider van in den tijd. Dat was één gast die vanuit de ardennen opereerde. Maar als je bel, dan had hij wel altijd een antwoord op alles!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Geen rechtstreekse Thalys of Eurostar-verbinding. Ook geen sterrenrestaurants.
Alsof in Brussel, Amsterdam, Londen, ... alles op wandelafstand ligt van de Thalys/Eurostar ?

Ook daar moet jij nog lokaal vervoer nemen om op kantoor of sterrenrestaurant te gaan (er zijn trouwens best goeie restaurants op enkele km van Mechelen).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Mobistar zit vlakbij de luchthaven (bijna kaarsrechte 2x2 baan zonder de dagelijkse miserie van de ring) en naast een berg hotels waaronder Marriot Courtyard, dus begrijpelijk dat de dik betaalde managers daar willen zitten. Ze zitten daar ook vlakbij enkele mayor datacenters. Voor internationale relaties is Evere praktischer dan Mechelen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Draai de situatie om: ik kan me voorstellen dat de "gemiddelde Vlaming" bij de concurrent zou kijken als morgen blijkt dat zijn/haar provider (vb. Mobistar) vanuit La Louvière (met Franstalige call center en rode rozen logo) het bedrijf zou leiden. Brussel is "safe" en wordt daarom nog steeds door veel bedrijven "verplicht" als hoofdzetel gebruikt.
Alsof mij dat wat uitmaakt.
Ik bestel bij Amazon, ik bel via FreeVOIPDeal, ... als mijn provider Australisch is...
Service, prijs, ... dat telt.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Gautier schreef:Men probeert ondertussen op alle mogelijke manieren werknemers terug uit Brussel weg te halen, en nog hebben sommigen het blijkbaar nog altijd niet begrepen.
Het lijkt me eerder een symbolische daad dan een werkelijke verhuis. Ze gebruiken gewoon hetzelfde adres dat Base nu al heeft:
https://goo.gl/maps/J6WFPXHRgRF2

En zelfs als ze extra kantoren gaan huren lijkt het mij gewoon een gevolg van wat jij beschrijft. Al jaren trekken bedrijven weg uit Brussel of uit de rand. In de kantorenzones rond de luchthaven staat minstens 1/4 leeg. In Brussel stad kampt men ook met heel wat leegstand. Het vraag en aanbod spelletje zorgt dus voor lagere prijzen.
Gautier schreef:Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is. Zegge en schrijve een twintigtal kilometer van hun vorige lokatie! "Omdat je het niet kan maken in Mechelen te zitten
Hoe lang is het geleden dat jij nog naar Mechelen bent gereden in de ochtendspits? Zeker voor mensen uit Limburg, West- en Oost-Vlaanderen is dit niet zo evident. Ik zat er onlangs op cursus en kon kiezen tussen de pest en de cholera (file richting Brussel, of file richting Antwerpen via Kennedytunnel) om in Mechelen te geraken. Hell, ik moest er zelfs vroeger voor vertrekken dan wanneer ik in Brussel of Antwerpen zelf moet zijn.

Enfin, qua openbaar vervoer ligt Base zeker niet veel beter. Eerst de trein, dan de metro, en dan nog 10 minuten stappen.
ub4b schreef:Mobistar zit vlakbij de luchthaven (bijna kaarsrechte 2x2 baan zonder de dagelijkse miserie van de ring) en naast een berg hotels waaronder Marriot Courtyard, dus begrijpelijk dat de dik betaalde managers daar willen zitten. Ze zitten daar ook vlakbij enkele mayor datacenters. Voor internationale relaties is Evere praktischer dan Mechelen.
Oei, het was zeker vroeg deze morgen? Het is wel Base dat ze overgenomen hebben hé. :lol:
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 17 keer

Lijkt me een goede ontwikkeling dat ze landelijk hun diensten willen aanbieden. Ik denk dat ze dit ook wel moeten, in Vlaanderen gaan ze waarschijnlijk alleen nog marktaandeel verliezen nu anderen op hun kabel mogen.

Ik hoop voor het personeel dat ze in Mechelen mogen blijven. Want ze kunnen nu natuurlijk wel zeggen dat er niets veranderd maar als ze marktaandeel verliezen in Vlaanderen en winnen in Wallonië dan hebben ze minder Nederlandstalig personeel nodig. Telenet zit trouwens al op redelijk wat locaties (centers niet meegerekend, http://jobs.telenet.be/nl/locaties )
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

philippe_d schreef:Geen paniek, dat is gewoon een adreswijziging van de maatschappelijke zetel.
Het personeel verhuist niet, het gebouw in Brussel zit al vol met het Base personeel.
Alleen de bazen gaan wat pendelen, maar die zaten toch meestal niet op kantoor :wink:
Pas op Philippe, dat is nog maar het begin, uiteindelijk gaat er wel (geleidelijk) verhuisd worden. Wellicht niet naar het Base-gebouw, maar daar in de buurt ergens. Leegstand genoeg (heeft trouwens weinig met wegtrekken te maken, maar met overaanbod en crisistoestanden).

Het gaat vooral over het symbool. Nog altijd ziet men de zaken in België niet in proportie. Mechelen ligt op 20-25km van Brussel, dat is minder dan Stansted en Gatwick van Londen. Bovendien ook nog eens vlakbij de luchthaven, altijd het zogezegde argument voor bedrijven om in Bxl te zitten. Aalst ligt verdorie op niet meer dan 40km van Zaventem. In Parijs of Londen ben je dan nog niet buiten de agglomeratie, dus de relativiteit in afstanden is ver zoek.

Ik ben tien jaar geleden uit België weggetrokken omdat pendelen naar Bxl onmogelijk werd. Het is ondertussen alleen maar verergerd. Vroeger stond je in Aalst om 6h15 in de file, en was het om 9h30 gedaan, nu mag je daar al 30-45 min af- en bijtellen. Mochten bedrijven vroeger al het lef gehad hebben om zich in Mechelen, Aalst/Gent en Leuven te vestigen, dan was Brussel grotendeels ontlast en kon iedereen die van west, noord en zuid kwam, dichter bij huis werken. En nee, Westvlamingen moeten niet perse bij Telenet gaan werken, maar voor Antwerpenaars bespaart het wel een pak miserie. Nu maakt Telenet nog altijd de omgekeerde beweging.

En openbaar vervoer is in Brussel van geen tel. Dan moet je ook cijfers op tafel durven leggen over het aantal hooggeschoolde jobs dat daar op die manier bereikbaar is. Verder dan de Noord-Zuidas en de paar metrolijnen die er aan vast hangen, ga je niet geraken. Ik schat dat meer dan 50% van die jobs in het Gewest gewoon niet met het openbaar vervoer bereikbaar is, en al zeker niet de buitenlandse multinationals en technologiebedrijven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gautier schreef:Mochten bedrijven vroeger al het lef gehad hebben om zich in Mechelen, Aalst/Gent en Leuven te vestigen, dan was Brussel grotendeels ontlast en kon iedereen die van west, noord en zuid kwam, dichter bij huis werken.
Daar ben ik het mee eens, maar misschien had de (Vlaamse) overheid hier het voorbeeld moeten geven, en al zijn ministeries in de verschillende provinciesteden ondergebracht ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Gautier schreef:Ongelooflijk dat zoiets vandaag de dag nog gebeurt. Het is ondertussen al zowat dertig jaar dat de eerste consolidatiegolven in België plaatsvonden, opeens moesten alle kantoren in Brussel zijn. Hogeropgeleiden werden, en worden nog altijd, gegijzeld. Buiten Brussel kunnen velen van hen nauwelijks aan de slag. Men probeert ondertussen op alle mogelijke manieren werknemers terug uit Brussel weg te halen, en nog hebben sommigen het blijkbaar nog altijd niet begrepen. Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is. Zegge en schrijve een twintigtal kilometer van hun vorige lokatie! "Omdat je het niet kan maken in Mechelen te zitten"
Genoeg high tech die niet in Brussel zit. Denk aan Haasrode, maar ook Antwerpen centrum en andere plekken. Over de grens is de HTC (Eindhoven) ook alles behalve centraal gelegen in een drukke stad. (Uiteindelijk maar een kwestie wat je hoogopgeleid noemt)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Kenw00t schreef:Oei, het was zeker vroeg deze morgen? Het is wel Base dat ze overgenomen hebben hé. :lol:
Ja hahaha .... gelukkig niet zo ver van mekaar ;)
Bijlagen
basebase.png
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Gautier schreef: Ik ben tien jaar geleden uit België weggetrokken omdat pendelen naar Bxl onmogelijk werd. Het is ondertussen alleen maar verergerd. Vroeger stond je in Aalst om 6h15 in de file, en was het om 9h30 gedaan, nu mag je daar al 30-45 min af- en bijtellen. Mochten bedrijven vroeger al het lef gehad hebben om zich in Mechelen, Aalst/Gent en Leuven te vestigen, dan was Brussel grotendeels ontlast en kon iedereen die van west, noord en zuid kwam, dichter bij huis werken. En nee, Westvlamingen moeten niet perse bij Telenet gaan werken, maar voor Antwerpenaars bespaart het wel een pak miserie. Nu maakt Telenet nog altijd de omgekeerde beweging.

En openbaar vervoer is in Brussel van geen tel. Dan moet je ook cijfers op tafel durven leggen over het aantal hooggeschoolde jobs dat daar op die manier bereikbaar is. Verder dan de Noord-Zuidas en de paar metrolijnen die er aan vast hangen, ga je niet geraken. Ik schat dat meer dan 50% van die jobs in het Gewest gewoon niet met het openbaar vervoer bereikbaar is, en al zeker niet de buitenlandse multinationals en technologiebedrijven.
Ik ben tot en met 1.5 jaar terug freelance IT'er geweest.

Mijn laatste twee opdrachten gelukkig in Gent, maar voordien Brussel/Antwerpen/Leuven/Mechelen. Antwerpen was vlakbij station dus via metro & parkeren op linkeroever. Geen file te vreten.

Maar Brussel: ik ben het kotsbeu. Op bepaald moment had ik klant in Elsene, moest elke dag eerst tot in koekelberg geraken dus van aalst tot aan de tunnels frustratie, dan tunnels vreten, dan de troonstraat helemaal omhoog rijden. Ik werd helaas door de opdrachtgever behandeld als een loontrekker terwijl ik zelfstandige was, en zelfstandigen bepalen nu eenmaal hun eigen uren. Na 6 maand hebben ze me ontslaan omdat ik niet voor 10u op commando daar kon geraken. Grappig was dat opdrachtgever tunnels kon afzetten en als je dan 1 uur later kwam waren ze nog boos ook. Baas was een voormalige militair. Er was daar bijna niks te doen, maar moest daar 8 uur zijn per dag. Elke dag om 7u toekomen kon ik lichamelijk niet aan, dan had je ook geen files maar stond je op de terugweg wel in de file. Als nachtmens is om 5u opstaan een nachtmerrie die je maar enkele dagen volhoudt en dan na 10u toekomt, dus collega's geraken in de war.

We leven in het land met wereldwijd de ergste files. Ministerie van mobilitit? Bedrog ... want het wordt elk jaar erger. Hoeveel mensen zijn ontregeld door dit soort situaties? Hoeveel mensen staan als een slaaf in de file omdat een job in Brussel een beetje extra betaalt. Is gezondheid niks waard? File vreten is ongezond voor de mens, de auto, het milieu ....
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De Troonstraat ligt welgeteld 42 minuten van Station Gent-Sint-Pieters: 29 minuten trein en 7 minuten metro en een paar minuten wandelen.
Velen zijn slaaf van hun auto.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ja, want de spoorwegen zijn toch o zo betrouwbaar in België...

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”