TransIP introduceert 1 terabyte gratis opslag

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tweakers.net
Hostingprovider TransIP is een eigen online opslagdienst gestart met de naam Stack. Met Stack wil TransIP de concurrentie aangaan met diensten als Dropbox, OneDrive, Box en Google Drive. Het grote verschil met de andere diensten is dat alle servers in Nederland staan.
1Tb is aardig :)

In de reacties op Tweakers staan wel enkele beveiligingsissues...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Vandaag heb ik (eindelijk) mijn invite voor STACK gekregen. Ik was ingeschreven sinds november of december of zo (en had geen andere producten bij TransIP). Op het eerste zicht werkt het wel redelijk goed. Ik ga het vermoedelijk vooral gebruiken voor backups of om iso's en dergelijke te stockeren waarvoor ik geen plaats heb op lokale schijven.

Mooi initiatief!
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Kan je je nu nog inschrijven hier voor? Ik heb reeds een account bij transip.nl voor mijn domeinhosting, maar ik vind nergens waar ik me zou kunnen inschrijven. Ik lees op de website wel dat het enkel beschikbaar is in Nederland.
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Hier reeds enkel maanden 1TB Stack/TransIP.
Je kan het vergelijken met Google drive, OneDrive, Cloud, Dropbox, .........

https://www.transip.nl/vragen/110000544 ... ck-invite/
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

gm123 schreef:Kan je je nu nog inschrijven hier voor? Ik heb reeds een account bij transip.nl voor mijn domeinhosting, maar ik vind nergens waar ik me zou kunnen inschrijven. Ik lees op de website wel dat het enkel beschikbaar is in Nederland.
Even met een NL VPN / proxy naar de site gaan ;-)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Jup. Even over een VPN naar Nederland verbinden en een postbus of zo in Nederland opgeven als adres, maakt uiteindelijk niet uit. Als je uiteindelijk je invite krijgt best ook wel even over een VPN gaan voor de activatie, daarna kan je gewoon van eender waar verbinden.

STACK is inderdaad gewoon een rebranded owncloud, maar de 1 TB die je krijgt is tenminste bruikbaar. Via Office 365 heb ik bv ook zogezegd 1 TB, maar daar zit je met een file size limit van 10 GB en een limiet van 20 000 bestanden in totaal. Vooral die laatste is nogal belachelijk. In mijn Dropbox alleen al zitten meer dan 10k bestanden en da's ocharme 8 GB.
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Heb me gewoon ingeschreven en gewacht.
Werkt ook.
8)
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Ik heb vandaag ook eindelijk mijn invite. Denk in november ingeschreven.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Klopt het dat dit niet meteen doorgevoerd wordt ?
Heb volgende mail gekregen:
Beste B*** V***,

Op dit moment hebben we je bestelling P2016-XXXXX helaas nog niet kunnen opleveren. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk uit te voeren. Je hoeft hiervoor verder niets te doen.
Mocht je bestelling toch niet op korte termijn worden uitgevoerd dan zullen we hierover contact met je opnemen.
Met vriendelijke groet,

TransIP
Heb wel wat geklooid om een Nederlands adres in te voeren :-D Alsook een telefoonnummer 0612345678
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

het duurt inderdaad even alvorens je ruimte wordt opgeleverd. Zoals hierboven staat te lezen worden er nu pas aanvragen uit november opgeleverd...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ben wel blij dat ik na zoveel tijd m'n invite gekregen heb. :banana: had eind oktober geregistreerd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

'T is in orde. Heb een bevestigingsmail gekregen. :banana: :beerchug:
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Zijn er al mensen die terug van STACK zijn weggegaan? Indien niet, dan veronderstel ik dat iedereen nog blij is met hun service.

Ik ben momenteel nog aan het overwegen om al mijn bestanden daar te plaatsen (heb reeds invite) want op dropbox heb ik niet genoeg plaats (ik ben een cheapo dus gratis versie). Gelukkig heb ik mijn 60GB aan foto's toch al kunnen compresseren naar 20GB maar ik vrees dat zelfs dit nog enkele dagen gaat duren voor alles netjes in de cloud zal staan.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hier nog steeds een tevreden gebruiker. Ik gebruik het wel voornamelijk voor backup, niet zo zeer als Dropbox vervanger.
Heb er hier ook al zo'n 40 GB naartoe geduwd in stukken en in praktijk valt dat goed mee.

Ondertussen mijn tweede invite ook al ontvangen (had ma een aantal maanden wachten nog eens ingeschreven), en iemand anders blij gemaakt met 1 TB gratis opslag.
Laatst gewijzigd door butskristof 06 apr 2016, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik gebruik het ook puur om een scheduled backup vanaf mijn NAS te doen, er staat daar +/- 30Gb.
Ik zit geregeld in NL en regel daar dan invites voor andere mensen :)
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Hier ook tevreden gebruiker.

Ik testte via de webinterface (in chrome), webdav, stack-software op pc en alles werkt zoals het hoort.

Ook vanop mijn Synology kan ik mappen syncen, naar keuze in enkele of beide richtingen (dit is waarvoor ik het uiteindelijk ook gebruik).

Voor wat de app op mijn android betreft: werkt ook goed behalve dat ik nog niet gevonden heb hoe ik op een snelle manier alle bestanden in een map (bvb foto's) moet selecteren om ze te uploaden. Ik moet ze nu één voor één aanvinken maar da's uiteindelijk een schoonheidsfoutje in de app, vermoed ik.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Enige wat ik nog mis is direct download. Heb hen hiervoor al eens gecontacteerd. Het is nog niet mogelijk maar staat naar de toekomst toe wel op de lijst van features die ze mogelijk gaan implementeren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

sdecoster schreef:Voor wat de app op mijn android betreft: werkt ook goed behalve dat ik nog niet gevonden heb hoe ik op een snelle manier alle bestanden in een map (bvb foto's) moet selecteren om ze te uploaden. Ik moet ze nu één voor één aanvinken maar da's uiteindelijk een schoonheidsfoutje in de app, vermoed ik.
Negeer de app en voeg uw Stack gewoon toe in ES File Explorer.
Gebruik daarbij https://{username}.stackstorage.com/remote.php/webdav als endpoint.
Laatst gewijzigd door meon 07 apr 2016, 11:04, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Verkeerde URL, gewijzigd.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

ben eens benieuwd of dit voor altijd gratis zal zijn die 1Tb :O

Btw: werkt heel goed en loopt lekker via men QNAP nas via webdav :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

meon schreef:Negeer de app en voeg uw Stack gewoon toe in ES File Explorer.
Gebruik daarbij https://{username}.stackstorage.com/owncloud/remote.php/webdav als endpoint.
Merci voor de tip!
Ik vermoed dat "Owncloud" er niet bij moet want dan krijg ik de melding dat de server niet bestaat.
Als ik connecteer op https://{username}.stackstorage.com/remote.php/webdav krijg ik een blanco scherm (lege map). Een map maken lukt niet (foutmelding: operatie mislukt).
Vreemd... Onder Windows werkt Webdav wel...
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb mij met de nieuwsbrief van 29 oktober over STACK meteen kunnen inschrijven ervoor (zonder invite). Vreemd dat jullie zo lang hebben moeten wachten.

Vind het wel nice dat ze meteen met 1TB afkomen, en OneDrive maar blijft verkleinen voor gratis gebruikers. Zal eens werk moeten maken om al m'n files over te zetten.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

sdecoster schreef:Ik vermoed dat "Owncloud" er niet bij moet want dan krijg ik de melding dat de server niet bestaat.
Inderdaad, oeps.
Werkt hier zo:
uploadfromtaptalk1460020231598.png
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Het werkt nu.
Ik liet me vangen door het vinkje bij Encryption. Als het aanvinkvakje grijs is staat er een vinkje in maar dat betekent 'niet aangevinkt' :roll: en dus HTTP op poort 80. Aanvinken doet het vakje blauw kleuren en dan wordt de poort 443...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 28 keer

Ruim een maand geleden een code verzilverd. Ik heb toen mail gekregen dat het product nog niet kon opgeleverd worden, maar nog steeds niks van gehoord.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Nu TransIP ook in België accounts aanbiedt, een paar opmerkingen.

1. Een account aanvragen vanuit het buitenland kan via VPN naar België, maar men moet erop letten dat IPv6 afgeschakeld is. Hij verbindt zich immers standaard met TransIP over IPv6, en dan wordt de VPN omzeild.
2. Accountcreatie/-uitnodiging was voor mij binnen de 24 uur.
3. Beste van al, via Webdav was het mogelijk om TransIP toe te voegen aan MultCloud zodat ik via die weg de inhoud van al mijn andere online opslagsystemen meteen naar Stack kon kopiëren.

Afbeelding
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

Hier ook een tevreden gebruiker van Stack, wel een NL account.

De meerwaarde tov andere cloud opslag vind ik WebDAV: op mijn windows clients gebruik ik Netdrive (kan ook native)en op linux wordt stack gemount met davfs.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hier ook al enige tijd gebruiker via een Nederlands account. Kan ik de gegevens nu gewoon aanpassen naar mijn Belgische of is de registratie etc echt anders?

WebDAV is inderdaad een hele goeie. Ik gebruik wel de client om een paar folders constant te syncen zoals Dropbox, maar het overgrote deel van mijn STACK storage gebruik ik als backup. Die WebDAV verbinding native in macOS was wel nogal shaky en resulteerde vaak in disconnects en trage copy opdrachten, maar sinds ik ForkLift gebruik werkt het eigenlijk perfect.
ForkLift is een Mac app die zowel je Finder kan vervangen, alsook als (S)FTP/WebDAV/... client kan dienen. Versie 3 is uit en betalend, maar v2 is momenteel gratis in de Mac App Store.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Gautier schreef:Nu TransIP ook in België accounts aanbiedt, een paar opmerkingen.

1. Een account aanvragen vanuit het buitenland kan via VPN naar België, maar men moet erop letten dat IPv6 afgeschakeld is. Hij verbindt zich immers standaard met TransIP over IPv6, en dan wordt de VPN omzeild.
2. Accountcreatie/-uitnodiging was voor mij binnen de 24 uur.
3. Beste van al, via Webdav was het mogelijk om TransIP toe te voegen aan MultCloud zodat ik via die weg de inhoud van al mijn andere online opslagsystemen meteen naar Stack kon kopiëren.

Afbeelding
Nice die multicloud,bespaart me een pak handwerk
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”