Cisco neemt OpenDNS over voor circa 570 miljoen euro

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Cisco neemt het Amerikaanse beveiligingsbedrijf OpenDNS over voor 635 miljoen dollar, oftewel zo'n 570 miljoen euro. Dat meldden beide bedrijven dinsdag. OpenDNS biedt onder andere een dienst aan voor dns-servers, een alternatief voor die van internetproviders.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/103988/cisco ... -euro.html
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In de reacties op Tweakers staat een tip: een tooltje om zelf te "berekenen" wat de beste (snelste) DNS is voor uw lijn.
https://code.google.com/p/namebench/
Dat ga ik vanavond zeker eens proberen.

Ik ben wel nieuwsgierig wat Cisco met de gratis OpenDNS gaat doen.
Behouden: kotenpost
Afschaffen: alle gebruikers boos
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Cisco koopt dit net om over veel gebruikers hun gegevens te beschikken... ze weg jagen zou dus een domme zet zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wat gaan ze met al die consumentengegevens doen?
Google serveert adds, als ze uw IP aan uw login kunnen koppelen weet Google nog beter wat je allemaal doet, zodat ze meer/juistere adds kunnen serveren.
Maar Cisco? Wat kunnen zij aanvangen met welke DNS'en ik opvraag?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Kijk gewoon eens op hun website. Het is al enkele jaren geleden dat ik daar nog op geweest was, en dit is niet meer het simpel bedrijfje met alternatieve DNS servers voor de geeks. Ze hebben er een heel securityportfolio rond ontwikkeld.

Ik gebruik echter al jaren OpenNIC of gelijkwaardig: https://prism-break.org/en/all/#dns
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met een textparser kan je zelf je webbrowser bookmarks omzetten in een lijstje dat namebench kan lezen, en het dan als .txt file in de \namebench-1.3.1-Windows\namebench\data folder kwakken. Maar het was niet echt de moeite waard, geloof ik, want de resultaten waren steeds nagenoeg hetzelfde.

Mijn DNS servers zijn gekozen op basis van Namebench met mijn bookmarks, en aangezien de EDPnet en Scarlet DNS servers een lage latency hadden, heb ik traceroutes gedaan naar de gesuggereerde servers (tracert commando in een commandprompt) en gekozen op basis van het minst aantal hops en laagste/stabiele pings. Met andere woorden, te veel moeite.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”