VDHsoft (Gent) failliet

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hun website draait nog als een lier, maar de winkel is leeg.
Ik vond op internet dat de faling uitgesproken is op 24-12-2014.
Er kan blijkbaar geen enkele klassieke winkel overleven.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wat versta je onder "klassieke winkel"
wat deed VDHsoft dan wel? Verkochten ze software?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik bedoel dat ze ten ondergaan door de webshops. Dat deden ze niet of nauwelijks.
Het was een gewone winkel waar je moest naar toe gaan om te kopen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Eentje die de trein gemist heeft dus. Ach ja, dit is nog maar het begin.

Kijk maar eens goed naar de tweede tabel in dit artikel:
https://webwinkelcommunity.nl/leren-van-vend/
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Oftewel, de winkels zijn er niet in geslaagd om toegevoegde waarde te creëeren voor hun klanten.

Al eens in een gewone winkel garantie proberen te claimen?
Al eens via Amazon, Coolblue of Bol.com gedaan? Juist ja, fluitje van een cent. Bij een brick-and-mortar winkel is dat altijd een tijdrovende en beklagenswaardige zaak.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is gewoon een nieuw evenwicht. Nu gaat alles richting internetwinkels, maar evengoed kan later, als er minder fysieke winkels overblijven, de balans weer wat in evenwicht komen. Het is allemaal een kwestie van toegevoegde waarde. Als je weet wat je wil en geen service wenst, heeft een online winkel 200% voordeel (minder vaste kosten).

Wat fysieke winkels moeten doen is opnieuw differentiëren en toegevoegde waarde zien te creeren. Bv. diensten zoals installeren, herstellen tegen een voor de klant aanvaardbare prijs. Wat er nu veel gebeurt is dat diensten veel te duur aan het worden zijn (loonlasten, administratieve kosten, ...) met als gevolg hallucinante prijzen. Wat gebeurt er dan? De klant probeert het zelf op te lossen of koopt gewoon iets nieuws. Als de klant het niet zelf kan oplossen, en je kan het niet zomaar kopen, DAN heb je toegevoegde waarde. Bestel maar eens een loodgieter bij bol.com ;-)

Verder heeft een gemiddelde werkende klant ook geen tijd om tijdens de kantooruren te shoppen, maar dat is weer een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Het is inderdaad ongelooflijk hoeveel faillissementen er zijn, mochten die sociale lasten en de belastingen eens omlaag gaan zou dat enorm helpen.
Al die schijnbelastingverlagingen die zogezegd ingevoerd worden zijn lucht.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

brubbel schreef:... Als je weet wat je wil en geen service wenst, heeft een online winkel 200% voordeel (minder vaste kosten)...

..Wat er nu veel gebeurt is dat diensten veel te duur aan het worden zijn (loonlasten, administratieve kosten, ...) met als gevolg hallucinante prijzen.
Op een zelf samengestelde pc betaal ik om de hoek een meerprijs welke hoger is dan het duurste onderdeel.
Welke "service" mis ik dan het risico nemen dat er iets kapot gaat en de garantie een probleem is?

En "service" is ook een modewoordje natuurlijk. De zotste prijzen worden toegeschreven aan "service".
Wat daar bij de presale onder valt en bij de aftersale ook werkelijk van overblijft is vaak nogal vaag.

Ik ben al goed geholpen geweest bij webshops wat informatieverstrekking betreft.
Zelfs met aftersales en retour sturen.

Wat maakt die "service" waar de duurdere verkopers je mee om de oren slaan meer waard?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ze hebben/hadden ook wel veel concurrentie in de buurt.
Iets verder naar de Sterre toe Codima, en naar Sint-Martens-Latem toe is er Tones bijgekomen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Survival of the fittest.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

VDHSoft was 10 jaar geleden een naam, maar de laatste 5 jaar stelde het toch al niet zo veel meer voor, je moest de staat van de winkel eens bekijken, de toegangsweg er naartoe etc...
Tones zit er ondertussen ook al meerdere jaren en heb persoonlijk ook niet echt de indruk dat die goed draait, telkens ben ik er als klant alleen of komt er 1 iemand binnen, als ik er passeer, leeg of weinig volk....
Codima kan ik me niet over uitspreken...

Ik koop 90% on-line en af en toe nog eens bij de mediamarkt. Van den Borre, Krefel ....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Argumenten voor mij om online te kopen:
- openingsuren gewone winkels: al begrijp ik dat ze "gewone" openingsuren hebben, ik ben overdag zelf aan het werken, dus ik kan niet komen winkelen. Als ik verlof moet nemen, of alles in een zaterdag moet proppen, dat lukt gewoon niet. Zelfs zonder de 23:59-belofte van Coolblue, zijn online winkels gewoon de ganse dag "open" (al heb ik wel eens een Nederlandse webwinkel voor kinderspullen tegengekomen, die op zondag "toe" was, om religieuze redenen - zonder zever :roll: )
- informatie: in de winkel heb of krijg je niet de tijd om alle specs deftige te vergelijken, online heb je massa's tijd
- aanbod: niet elke winkel kan alles aanbieden, online is een andere winkel 2 kliks verder, in de echte wereld moet ik weeral in de file gaan staan om naar een andere winkel te rijden om daar dan te kijken wat het aanbod is, verloren tijd en moeite
- garantie: zoals ik eerder al zei, probeer bij een elektroboer maar eens een defect apparaat in garantie te regelen. Kommer en kwel zullen uw deel zijn. Online: fluitje van een cent

Argument om real-world te kopen:
- kennis/advies: al ben ik nog niet al te veel (elektro etc) winkels tegengekomen die écht productkennis hebben
- herstelling: online winkels doen geen herstellingen buiten garantie enzo, denk aan een koelkast, diepvries, ... van €1000 - die gooi je niet weg na 3-4 jaar als er iets hapert. Ik probeer dat op te vangen door enkel A-merken te kopen. Tot hiertoe nog geen fratsen gehad (hout vasthouden)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

laroyj schreef:...
Tones zit er ondertussen ook al meerdere jaren en heb persoonlijk ook niet echt de indruk dat die goed draait, telkens ben ik er als klant alleen of komt er 1 iemand binnen, als ik er passeer, leeg of weinig volk....
Codima kan ik me niet over uitspreken...
Ik heb de indruk dat het daar wel nog draait. Toch opmerkelijk met bijna vlak daarnaast Media-markt Zwijnaarde. En nu is er ook nog een media markt op de Koornmarkt ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

De tijd van de lokale pc boer is voorbij, op prijs concurreren kan niet en zoals aangehaald, bij vele webwinkels is de service afhandeling ook op niveau.
Wat schiet er dan nog over?
Extra diensten, allemaal goed en wel, maar allemaal kunnen ze niet overleven op die extra diensten.
Daarvoor is die markt niet groot genoeg!
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

De ligging van de winkel was nu ook nie 100% zichtbaar
Codima is zowel winkel als online en ze liggen ook wel zichtbaarder
Service en uitleg zijn bij Codima van hoger niveau dan VDHsoft en zeker veel hoger dan Mediamarkt
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

tb0ne schreef:De tijd van de lokale pc boer is voorbij, op prijs concurreren kan niet en zoals aangehaald, bij vele webwinkels is de service afhandeling ook op niveau.
Wat schiet er dan nog over?
Extra diensten, allemaal goed en wel, maar allemaal kunnen ze niet overleven op die extra diensten.
Daarvoor is die markt niet groot genoeg!
De markt is groot genoeg, je mag gewoon niet alles willen doen...
Service naar consumenten toe, webwinkel, het hele gamma in stock hebben & nog eens goed gelegen zijn kan niet meer...
Wat schiet er dan nog over ? Een beperkt gamma producten aanbieden waar je zelf achter staat, een goeie service geven & uit de hoofdstraat van het centrum wegblijven. Mond aan mond reclame doet de rest :angel:
stefdeve
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Ik vind het spijtig dat VDHsoft weg is, na bijna 21 jaar. Maar zoals hier eerder aangehaald, VDHsoft was de laatste jaren serieus op de terugweg.
Ik herinner mij vroeger nog in mijn studententijd (2006 en later) als je er ging je moest altijd wachten er stond altijd wel volk. Zeker in de zomer toen ze in verlof gingen en alles( of toch zoveel mogelijk) op één dag weg wilden aan héél lage prijzen, was heel interessant. Mensen stonden in een rij aan te schuiven toen ze open gingen, dat was in de zomer van 2006. We stonden met meer dan 30 man te wachten.

In 2010 begon het daar heel rustig te worden, dat was mij opgevallen, telkens wanneer ik ging stond de parking niet meer echt vol, als ik binnenkwam was ik de enige die er stond moest nooit wachten, ik denk dat het echt begon slecht te gaan, toen die ene persoon waar we altijd bij gingen er niet meer was, ik geloof dat die persoon Bart noemde. Die wist altijd alles, was commercieel en heel vriendelijk, en in 2011 geloof ik was die plots weg .............. volgens mij wist die toen al, dat de zaak niet meer draaide zoals vroeger. En ja daarna als je ging er was haast nooit volk eigenlijk sinds 2011 toen ik nog ging en dat was veel, heb ik nooit meer moeten wachten en stonden er nooit mensen binnen in de winkel.

Zijn er nog mensen die goede computerwinkels kennen? Codima, is een goede daar ben ik ook al geweest, Forcom is er ook nog. Ik hoor ook Microforce maar daar heb ik veel klachten over gehoord.

Alvast bedankt voor het antwooord. :-D
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik dacht dat Forcom failliet was, maar blijkbaar is deze overgenomen.
Forcom was toch in merelbeke daar op een hoek ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

VDHSoft was een "lompe" winkel : vroeger zaten ze dicht bij de Sterre, maar sinds een aantal jaar zaten ze ongeveer een kilometer verderop. Zoals reeds gezegd : de toegangsweg ernaar is al bizar, en in de winkel zelf is er echt niks onderhouden : lagen stof bovenop alle dozen.

Wat Codima betreft : deze zaten vroeger in een veel te kleine winkel in de Voskenslaan te Gent, maar sinds een aantal jaar recht op de Sterre (letterlijk aan de overkant van waar vroeger VDHSoft zat). Telkens ik daar de winkel binnen stap merk ik op dat er toch altijd wel wat klanten voor mij staan. Maar zij hebben ook een goed draaiende webshop waar je online kan betalen etc.

Wat Tones betreft : dat is Sint Martens Latem, niet echt Gent. Een wereld van verschil voor mensen uit de buurt hier.

De enige twee namen die nog niet gemeld zijn zijn TCS (The Computer Store, Rooigemlaan) waar het niet al te fameus is, en AIOS (All In One Systems) nabij de Overpoortstraat. Deze laatste heeft ook een vrij goede webshop.

Forcom bestaat overigens niet meer (idd, ook failliet). In het pand waar zij zaten zit al lang een andere winkel. Denk dat maar een aantal winkels zijn meegegaan in de overname.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

IST (impact service and technology denk ik) was ook nog zo enen, die zaten denk ik aan de kortijksesteenweg.
Hadden vroeger ook goede prijzen.. (15j geleden ofzo...)
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

StarWing schreef:IST (impact service and technology denk ik) was ook nog zo enen, die zaten denk ik aan de kortijksesteenweg.
Hadden vroeger ook goede prijzen.. (15j geleden ofzo...)
Yep :)
De domeinnaam staat allesinds nog op zijn naam :)
Naam Magnus Ostergren
Organisatie Impact Services and Technologies

Je hebt ook nog Extrasoft, op de Brugsesteenweg: http://www.extrasoft.be/
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Vroeger had je ook nog Computron op de Zwijnaardse steenweg, vlakbij de heuvelpoort. Maar als ik google zijn die nu blijkbaar weg uit Gent en zitten nu in Deinze.
Zelf ben ik tevreden van Codima, privé personen stuur ik altijd daarheen als ze achter een computerwinkel vragen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toen ik op een zaterdag bij mycom brugge ging (valentijnsactie: alles 10% korting!) had ik ook overrompeling verwacht. Mycom heeft toch scherpe prijzen en goede info. Ssd laten inbouwen vr 40 eur. In nieuwe laptop die in mediamarkt gekocht was. (Het klonen zelf gedaan, want ze vroegen daar 60 eur voor, wat ik 'ripp-off' vond voor paar muisklikken). Maar er stond 1 iemand voor mij (was wel al 17 u.). Mycom heeft scherpe prijzen en toch fysieke winkel en courante zaken op voorraad. In elk geval goedkoper dan codima (die duurder geworden zijn dan in 2006 toen ik mijn pc voor het eerst zelf samenstelde). Soit mycombrugge is ook maar 5 km. Van mijn deur. Computers gaan ook veel langer mee dan vroeger, allee...de nieuwste software blijft erop draaien. 8 jaar is toch geen uitzondering meer. Eind jaren 90, moest je elke 3 jaar nieuwe kopen omdat de laatste software er niet meer op draaide...elke nieuwe windows versie was nieuwe pc. Mijn huidige pc heeft vista, win 7, win 8 en binnenkort win10 overleefd ;)
fl8ke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2016, 13:06

Jammer van VDH-soft.
Sinds het begin der (pc)-tijden was ik een trouwe klant bij hen.
En juist nu ik mijn rig moet update...
Alleszins is er ier nog 1tje niet vermeld mn. microforce in gentbrugge (degelijk qua service, maar beperkt in hardware-aanbod).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”