Groepsofferte klaar

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik alvast niet...
Uw internetabonnement
Internet Overal Start
Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
... waar vooral de 2 Mbps een serieuze achteruitgang is (zeker omdat het zelfs "max" is) en zonder te kunnen opnemen (TV met kaartje) hoeft het voor mij ook al niet.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je met "TV Met een Kaartje" alle zenders zien, of ook maar een beperkt aantal?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Alle zenders (zelfs extra paketten - manier niet sharen met andere kaartjes).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

FAQ TV met een kaartje
Toestel geschikt

Ze zijn zeer karig met informatie over dat product :).
De reden is wel duidelijk:
Huur HD digicorder: €8,7
Koop CI+ kaart: €69

En dan: VRIJHEID om te kiezen welk toestel uw opnames gaat doen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:De reden is wel duidelijk:
Ik zie het niet... je vergelijkt appelen met peren. Met een kaartje kan je geen twee zenders opnemen en ondertussen nog naar een andere kijken.

De doelgroep is dus totaal anders... TV met een kaartje is goed voor oudere mensen die ook nooit een videorecorder hebben gehad of voor op een kinderkamer of zo.
heist_175 schreef:En dan: VRIJHEID om te kiezen welk toestel uw opnames gaat doen
Bedoel je dat dan je TV de opnames doet... even waardeloos omdat je ze nog steeds niet kan overzetten (je hebt alléén een hoop extra beperkingen).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik bedoel dat je die CI+ kaart in een DVR steekt en die dan doorlust naar uw TV met een HDMI kabel.
Op die manier kan je uw opnames op DVD schrijven.

CI recorders
CI+ recorders

bv Panasonic DMR-HCT230 (€350 Amazon)
3D Technology:Yes, Supported Digital Video Standards:MPEG-2, XviD, MPEG-4, MKV, AVCHD, Media Content Source:Network, USB-host, flash memory card, HDD, Additional Features:Miracast technology, Functions:Digital player, digital recorder, network player, digital TV tuner, Supported Digital Photo Standards:JPEG, MPO, Sound Output Mode:Stereo, Supported Digital Audio Standards:MP3, Internal Storage:Hard disc drive - 500 GB, Connector Type:1 x Ethernet ( RJ-45 ) - rear ¦ 1 x HDMI output ( 19 pin HDMI Type A ) - rear ¦ 1 x SPDIF output ( TOS Link ) - rear ¦ USB 2.0 ( 4 PIN USB Type A ), Supported Flash Memory Cards:SDHC, SDXC, Included Accessories:Universal remote control, DLNA:Yes, Internet Streaming Services:Skype, VIERA Connect, HbbTV, Power Consumption Stand by / Sleep:0.2 Watt, Power Consumption Operational:29 Watt, Voltage Required:AC 230V ( 50 Hz ), Expansion Slots:2 x Common Interface Plus (CI+) slots, Reception System:DVB-C, TV Tuner Qty:2x digital tuners
Laatst gewijzigd door heist_175 03 feb 2015, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hopelijk komt ooit de dag dat Telenet de programma's van het basis-aanbod niet meer versleutelt?
Zoals de meeste buitenlandse kabelaars (die ook tot de Liberty Group behoren) reeds gedaan hebben in de laatste jaren ...

Dan heb je geen kaartje meer nodig (tenzij voor de extra zenders) - en is er een grotere keuze van hardware (DVB-C recorders).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In princiepe mag geen enkele DVR (welke opnames kan exporteren) werken met een CI+ kaartje !

Misschien moet je dus eens wat links bezorgen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb mijn bericht ge-edit, terwijl jullie een reactie aan het typen waren...
Zie boven dus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:CI recorders
Ben je niets mee... je hebt CI+ nodig.
heist_175 schreef:bv Panasonic DMR-HCT230 (€350 Amazon)
En wat lost dit op... je hebt nog steeds de beperking van één zender (kijken of opnemen dus) tenzij je hier een tweede CI+ kaartje wil instoppen... maar ik zie al helemaal niet in hoe je hiermee je opnames kan exporteren ? Dit is gewoon een veredelde Digicorder met veel minder mogelijkheden, maar heel wat duurder !
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Toegegeven, de prijs valt wat tegen (terugverdientijd tov Telenet digicorder: 3,5 jaar - een eeuwigheid in telecomland).
Meer dan waarschijnlijk zijn er goedkopere modellen ook, maar ik vond niet meteen iets anders.

Ik heb vroeger nog een Pioneer DVR gehad, waar een CI in kon en die kostte €250. Dat was met een DVB-T en DVB-C tuner.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je sluit gewoon een usb stick aan en kan toch zo opnemen van de cable receiver of de tv, zowel van de versleutelde via de ci+module en kaart van telenet en zelfs zonder module voor de vrije kanalen zoals de VRT zenders en nog een 10-tal buitenlandse zenders..
je hebt maar 1 tuner, maar ja, is dat nu echt een probleem, de meeste mensen hebben dar meer dan genoeg aan, heb zelf 4 digiboxen en 2 digicorders, en neem per uitzondering 2 zaken terzelfdertijd op, en meestal wanneer ik ze opneem kijk ik er op dat moment niet naar, of kijk ik elders in een andere ruimte naar wat anders, uw opnamen kan je door de interactiviteit toch elders ook afspelen/bekijken...
Met tv met een kaartje heb je enkel maar het basispakket, wil je andere pakkketten moet je er weer extra voor betalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Meer dan waarschijnlijk zijn er goedkopere modellen ook, maar ik vond niet meteen iets anders.
Maar zelfs als die er zijn... wat ben je ermee... ze kunnen minder dan een TN Digicorder !
laroyj schreef:je sluit gewoon een usb stick aan en kan toch zo opnemen van de cable receiver of de tv
Moet je eens uitleggen... ja, je kan opnemen maar je bent met die opname NIETS (je kan ze niet copieren naar je PC of ander medium en ze is enkel af te spelen op het toestel zelf). Je bent dan misschien goedkoper af dan een Digicorder maar je kan er slechts een fractie mee en het gebruiksgemak is ook nog eens vele malen lager.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

met de toestellen die ik verkoop aan 139 euro kan je je opnames overal op afspelen want ze zijn onversleuteld...hetzelfde als wat satelietontvangers doen, echter kabelontvanger met de transponders voorzien voor telenet met CI+ voorzien met pvr functie
Laatst gewijzigd door laroyj 03 feb 2015, 15:47, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:je hebt maar 1 tuner, maar ja, is dat nu echt een probleem
Wij komen vaak niet toe met twee simultane opnames... en hebben dan zelfs geen kinderen. Geen idee wat een Digicorder momenteel kost... 250 euro... wat mij betreft kan ik dat verantwoorden tov. 70 euro voor een beperkt CI+ kaartje (maar je dan ook nog de prijs van een 500 GB HDD moet bijrekenen).
laroyj schreef:met de toestellen die ik verkoop aan 139 euro kan je je opnames overal op afspelen want ze zijn onversleuteld
Daarmee voldoen ze dus alvast niet aan de CI+ standaard... dus voor hetzelfde geld staat je beeld morgen op zwart (is dus een risico dat je neemt).

Gans het "opnames bewaren" is wat mij betreft ook serieus overroepen... ik mis het zelfs totaal niet (en het wordt toch constant opnieuw uitgezonden).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik maak alle opnames voor zaken die ik wens te herbekijken op de digicorders en wil ik eens een film voor op vakantie ofzo mee te nemen neem ik op een usbstick op de cablereceiver, ofwel afspelen van de stick op de laptop of overzetten op een sd kaartje voor de tablet en wanneer je het op een nas zet zou je er overal aankunnen, maar zo ver drijf ik het niet....je kan altijd een goedkope grabber op je tv out van de digicorder zetten en daarmee ook opnemen op een pc op dvdrecorder...
ik neem zelden op , maar wil ik het dan kan het, en idd nu met tv replay wordt er nog minder opgenomen, ik kijk in de tvgids of het playmore logo erbij staat zodat ik de moeite niet meer moet doen...
juist spijtig dat het maar voor 7 dagen is, daarvan was bhaalu met zijn 90 dagen een luxe. Films bekijk ik nooit via Prime, ik vraag ze op wanneer het me past..
Netflix ligt ondertussen ook al buiten wegen het me niet aanstaan van het aanbod, zelfs het Amerikaanse niet...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:ik maak alle opnames voor zaken die ik wens te herbekijken op de digicorders en wil ik eens een film voor op vakantie ofzo mee te nemen neem ik op een usbstick op de cablereceiver
Conclusie... een Digicorder is nog steeds best value for money (waarmee ik niet zeg dat hij perfect is, maar kijk eens wat je 20 jaar geleden voor een domme videorecorder betaalde !)... voor zeldzame uitzonderingen is er een niet officieel alternatief als is de vraag of de gemiddelde consument daar nog eens extra geld aan wil geven (die selecte groep zal The Pirate Bay ook wel kennen zeker ?)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik heb al meer dan een jaar de Panasonic DMR-BCT730 waarmee ik met 1 kaartje 2 streams tegelijk kan opnemen:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 30#p525684

Mijn setup is
- Proximus Internet Start + Unlimited download + 3€ korting = 30€/maand
- Telenet TV = 16€/maand
- OVH Telefoniet 1,2€/maand
- 4 CI+ kaartjes (voor 3 TV's en 1 x Panasonic DMR-BCT730)
- Netflix - 6€/maand (-> gedeeld met vrienden) die ongeveer 500GB/maand verbruikt

Voor 53.2€/maand heb ik op 4 toestellen digitale TV met alle telenet zenders, Netflix, unllimited download en telefonie.

Ik heb als bonus ook nog een BR-recorder, remote programming, kan op alle toestellen mijn opnames bekijken en via VPN ook op mijn iPad kijken naar alle telenet zenders (en opnames) vanuit het buitenland,...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Een mooie setup, wel een dure decoder.
Amazon: €500
DMR-BCT730
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Heb een model gevonden van 90 euro die ook 2 opnames tegelijk kan maken met CI+. Wat je dan wel moet missen ten opzichte van de Panasonic hierboven is het Blu-Ray gedeelte en de netwerkaansluiting + bijhorende features. Je moet ook zelf nog opslag aansluiten via USB om de opnames op te bewaren. In het geval van CI+ worden de bestanden versleuteld.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

+1 voor johan.devos en zijn setup...

geen woorden maar daden dus! En ook de enige manier om ons duopolie te doorbreken. Waren er maar meer mensen zoals hij :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

heist_175 schreef:Een mooie setup, wel een dure decoder.
Amazon: €500
DMR-BCT730
Ik heb getwijfeld tussen de versie met en zonder BR-recorder maar het oog wilt ook wat en de versie met BR-recorder was even breed als de rest van de hifi toren terwijl de goedkopere 10cm smaller was.

Dit is een van de voordelen van vrije hardware keuze en een van de redens waarom ik geen digibox wil.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Misschien kan je eens een stickie maken, om uw setup helemaal uit de doeken te doen? :bdaysmile:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik zou die setup wel eens willen zien werken IRL..
Het gemak van mijn HDcorder, is.. gemakkelijk :) Met het nieuwe menu, nieuwe box etc, zijn dingen op minder dan 5 sec geprogrammeerd (gewoon tv gids en R icoontje op de afstandsbediening).
Dat is iets wat ik frequent gebruik.
Gewoon de looknfeel van jou setup eens aanvoelen, zou mss een eerste stap voor mij zijn :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Welk profiel heeft Proximus internet start eigenlijk tov Scarlet (in upload) ? In theorie hebben beide 4Mbit.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

proximus internet start hier:
Bijlagen
4104550823.png
4104550823.png (31.32 KiB) 4306 keer bekeken
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

het voorstel van amazon.de heb ik indertijd aangekocht...en getest...de 2de tuner werkt met een externe doorlossen en geeft heel wat signaalverlies wanneer je hem aansluit, zelfs met een versterker voor het toestel komt het nog niet goed.... is ook maar "pvr ready" en met de DUITSE WETGEVING IS HET VERBODEN OM OPNAMES TE MAKEN...
er moet dus andere firmware in en deze is niet makkelijk te vinden, ik heb het toestel, duurder , elders aangekocht met andere firmware waarbij de opnames wel mogelijk waren, idd versleuteld....
Hou er ook rekening mee dat de gebruikte frequenties in Duitsland anders zijn, en je dus door het scannen maar ongeveer de helft van de zenders zal hebben, er zijn nog andere ingrepen nodig om het helemaal werkend te krijgen..is me uiteindelijk gelukt maar wegens mindere kwaliteit en regelmatig blokken van de zenders door slechte tuners teruggestuurd....

Ik begrijp wel niet goed hoe mijn naamgenoot zijn opnames via VPN bekijkt want via zijn 4 CI+ modules van telenet heeft hij wel digitale tv en zal hij wel naar de live uitzendingen kunnen kijken van het basispakket via Yelo (Play more) tv, maar hezien hij geen digicorder heeft kunnen daar dan onmogelijk opnames tussenstaan, tenzij hij bedoeld via het netwerk toegang te hebben tot de harddisc van zijn BR speler..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

1 van die kaartjes steekt in een HD-recorder met 2 tuners en BR-recorder die 2 streams tegelijkertijd kan opnemen. Dit is een soort digibox on steroids met alle kunstmatige beperkingen die telenet ons opdringt via het kaartje zoals een programma guide van 2 dagen en het niet kunnen opnemen van geencypteerde streams op BR.

Dit is heel jammer omdat in NL en DE deze beperkingen door dezelfde moedermaatschaapij niet opgelegd worden.

Aan de 3 andere TV's hangen USB disks voor life recording, time shift, opnames,... Deze opnames kunnen ook op alle andere TV's en iOS app bekeken worden.

Het enige probleem met de VPN verbinding is mijn upload speed. Mijn toestellen doen geen hercodering (de huidige generatie doet dit wel) zodat ik geen HD kan stralen via VPN.

Wat extra info op http://av.jpn.support.panasonic.com/sup ... index.html

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3936
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ben eigenlijk wel verwonderd over de groepsofferte,dat TV Vlaanderen alleen gaat voor de formule all inn.En de mensen die gewoon dig. Tv alleen willen nemen wat in de kou laat staan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

simpel, bij TVV weet men al lang dat vlamingen geen schotel wensen/willen aan hun gevel :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de Vlamingen willen en wensen mss wel een schotel, en als je eens rondrijdt staan er al heel veel..., maar het is meestal de overheid, stad, gemeente , eigenaar of stedebouw die reklameerd of het niet wil....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Een schotel plaatsen behoort tot het vrij verkeer van diensten en goederen.
De Commissie wil er om te beginnen aan herinneren dat in het algemeen alle particulieren
desgewenst de mogelijkheid moeten hebben een schotelantenne te plaatsen en dat het begrip
“recht op een schotelantenne” voor particulieren expliciet wordt genoemd in de mededeling van
de Commissie van 27 juni 2001 over schotelantennes (COM(2001)0351).
COM(2001)0351:
Mededeling van de Commissie over de toepassing van de algemene beginselen van het vrije verkeer van goederen en diensten - Artikel 28 en 49 van het verdrag - OP HET GEBIED VAN HET GEBRUIK VAN Schotelantennes /* COM/2001/0351 def. */
Een schotelantenne is een essentiële schakel voor het verrichten van diensten via een satelliet. Bij verspreiding via een satelliet is het uiteraard niet de bedoeling dat alleen het nationale grondgebied wordt bestreken, maar dat zeer uitgestrekte gebieden en diverse landen, zelfs de gehele Europese Gemeenschap (en meer) worden bereikt. Afstanden en grenzen spelen hierbij geen rol.
Het mag dus niet verboden worden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In vele appartementen (mede-eigenaren) mag het in elk geval niet...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

dat is de theorie, ik heb er een correctionele veroordeling voor opgelopen en jaren voor geprocedeerd, je kan het niet zo zwartwit stellen...

wanneer in een verkavelingsvergunning staat dat antennes niet toegelaten zijn heb je al prijs, wanneer de syndicus bepaalde regels oplegt heb je al prijs, wanneer het een bepaalde visuele impact heeft heb je al prijs etc...

Het enige wat niet meer mag is dat de gemeenten een tax gaan heffen voor het bezit of plaatsen van een schotelantenne...

hetzelfde geldt bij plaatsen van een tuinhuis, in principe mag iedereen dat, maar staat er bvb in je bouwvergunning dat andere gebouwen dan deze op het plan NIET toegelaten zijn, dan mag je geen tuinhuisje bouwen, ook niet in hout, al is het maar 2x2m groot...de stedebouwkundige wetgeving is heel dubbelzinnig, er worden vereenvoudigde wetten uitgevaardigd maar ze missen allen hun doel omdat er overal weer uitzonderingen zijn, zelfs de advocaten weten het soms niet meer...heb ruim 10 jaar geprocedeerd, tot de Raad van state toe...
1. bij de Gemeente : afgekeurd
2. bij de Bestendige Deputatie in beroep : gewonnen
3. stedebouw ging bij het Vlaaamse gewest in beroep : verloren
4. Raad van State: terug verloren

Ge moet maar ene lastige buur hebben en het kan al verkeerd zijn in woonwijken/appartementen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heb hier al 15 jaar (gebouw met 7 appartementen) een schotel hangen. Stad antwerpen schrijft voor dat deze op het dak moet komen van zodra een tweede medebewoner ook een schotel wenst te plaatsen/gebruiken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ja, en dan zal die 2de bewoner ook toegang moeten krijgen op jou schotel.. je kan er dan een GSO systeem van maken, meer dan 1 schotel kan en mag men perfect weigeren, de Europese wetgeving is duidelijk, 1 schotel per gebouw...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Seriously? Daar sta je dan in een gebouw met 25 verdiepingen en 10 appartementen per verdiep :D

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3936
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vraag mij af welk voorstel van de groepsofferte het meest zal genomen zijn.Zou dit bekend gemaakt worden,na het verstrijken van de geledigheidsdata?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

kan je een 2de maal 6 maanden netflix scoren op deze manier?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Telenet-topman noemt Proximus-aanbod voor groepsaankoop ‘cynisch’
Telenet lacht Belgacom gewoon uit :).
'Jullie kunnen ook rekenen en vaststellen dat er een wat gluiperige tariefverhoging in het Belgacom-aanbod zit. Het pack dat ze aanbieden gaat van 62,95 naar 64,95 euro. Je krijgt dan wel een tijdje wat dingen gratis, of je ze nu wil of niet, maar je zult uiteindelijk 2 euro meer betalen', klonk het.
Een bewijs dat er geen sprake is van een duopolie:
Porter gaf toe dat Telenet de voet wat van het gaspedaal haalde terwijl Proximus zijn nieuwe merk in de markt aan het zetten was.
Ik denk dat zelfs Karel De Gucht niet zou wegkomen met dat soort marktmanipulatie.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”