Groepsofferte klaar

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DeStandaard 2/2/2015
De groepsofferte voor telecombundels die werd opgestart naar aanleiding van de prijsverhoging bij Telenet, is nu ook echt begonnen. De meer dan 50.000 geïnteresseerden die zich inschreven op de site groepsofferte.be, kunnen intekenen op speciale aanbiedingen van Proximus, Scarlet en TV-Vlaanderen.
Groepsofferte.be
Proximus: €64,95
Scarlet: €39
TVVlaanderen: €56,95
kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2013, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Wat een klucht, die prijzen kan je gewoon bij de betreffende provider zelf bestellen. Ik zie niet in waarom je hierop zou intekenen indien je reeds klant bent...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

en je moet inloggen om de prijs te zien, de marketeer achter de site doet in elk geval een goede zaak...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De prijs is gelijkaardig of hetzelfde, er zit gewoon meer in.
Voor dezelfde prijs krijg je meer.

Én je hebt de garantie dat de prijs niet stijgt gedurende 1 jaar.

Als je echt minder wil betalen:
- Proximus Internet Start met optie Unlimited: €25,50 + €7,50 = €33
- VOIP: €1-2 per maand?
- DVB-T + Astra 2: VRT, RTBF + BBC, allemaal FTA (free-to-air)

De investering in sat en DVB-T antennes heb je terugverdiend binnen het jaar.
kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2013, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

bij scarlet zit er "tevreden of geld terug" garantie bij, geen meerwaarde voor bestaande klanten, dezelfde prijs...
bij tv-vlaanderen, prijs hetzelfde, enkel gratis activering/verzending, geen meerwaarde voor bestaande klanten buiten dan de prijsgarantie van 2 jaar.
bij proximus is het niet beter, de promo van vorige maand was hetzelfde als de groepsofferte promo, zijnde gratis netflix voor 6 maand,....

De persoon achter de website gaat er waarschijnlijk een pak meer aan over houden. En hij is duidelijk van zin nog meer onnuttige groepsoffertes aan te bieden. Lijkt me dat hij wel nogal commissie zal krijgen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@Heist : Hm. Niet akkoord. Toch niet als "oplossing voor iedereen".
Zeker niet met de uitspraak dat je met jouw voorstel echt "meer" krijgt.
Is natuurlijk puur persoonlijke insteek van mijn kant, maar uit eigen ervaring :

1) iedereen zeurt en zaagt wel over "hoe er toch niks te zien is op VTM/2BE/Vier/Vijf/Acht/Vitaya" en weet ik veel, maar ik ken zelf echt NIEMAND aan wie je een TV-setup verkocht zou krijgen zonder toegang tot deze zenders. Of je er nu naar kijkt of niet : een TV aanbod waar je 1/3e of zo van de Belgische nederlandstalige zenders gaat overhouden is voor het allergrootste deel van de Vlamingen echt niet evenwaardig te noemen. Als BGC of Telenet morgen zegt "de commerciëlen zitten niet meer in het aanbod" dan is dat commerciële zelfmoord, niet meer en niet minder. Dus een oplossing naar voor schuiven zonder deze zenders is -naar mijn mening- onrealistisch.

2) ik heb zelf een cheapo dig-sat (Astra 1&2) : leuk als aanvulling, maar niet meer als dat. Ik had nog een 120cm dish buiten staan uit analoge tijden, maar toch heeft de combi van een lowcost hd receiver, 2 digitale koppen en een diseq me ook nog 120€ gekost. Goedkoper kan zeker wel, maar niet aan "plots de helft", en al zeker niet als je nog een dish moet kopen en ophangen (er nog even van uitgaan dat je dat als gebruiker ook zelf kan, wat zeker niet bij iedereen het geval is, ik wil zelfs de werkuren die je er ZELF in steekt niet becijferen, maar je bent er wel een paar uurtjes mee zoet als je het allemaal een beetje netjes en proper wil afwerken).

Maw, zet daar (bijvoorbeeld) Scarlet tegenover : 39€, alle nederlandstalige zenders erop, laten we het er nog over eens zijn dat je je digitale dish aan dezelfde prijs krijgt gezet als wat Scarlet voor de installatie vraagt (99€).

Dan zie ik weinig tot geen voordeel tussen het Scarlet verhaal en het scenario dat jij hier ophangt. Een oplossing voor sommigen ? Ja. Mainstream ? No way.
En net hetzelfde probleem als voor alle Scarlet klanten : te ver van een Rop en het is weer noppes hé.

Persoonlijke mening over de groepsofferte in enkele kernwoorden : soep, kool, eraan, moeite, geblaat, wol, ... of anders gezegd : het rare geluid dat je hoort is geen geruis in je oren, het is de zucht van opluchting uit Mechelen. :wink:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Speculatie en laster is dat ook al aan de orde? Waarom zou die man er aan verdienen? Weet jij meer dan ik? In verschillende interviews heeft hij toch duidelijk te kennen gegeven dat hij dit net NIET voor het geld doet... Maw, hij verdient er niets aan.

Nu, het is ook duidelijk dat de 3 aanbieders ook niet echt zinnens zijn om de Telenet klanten te omarmen met zo'n pover aanbod. Aan de andere kant, ze zouden zich zelf in hun been schieten als ze wel betere prijzen zouden geven. Hun eigen klanten zouden dan serieus beginnen morren. Voor mij is een overstap al niet aan de orde, met de snelheden die VDSL me hier kan bieden...

Trouwens, het inloggen lijkt me ook logisch, het was enkel voor de mensen die zich vooraf hebben ingeschreven, moest hier nu een mooi aanbod tussen gezeten hebben en iedereen gaat daar op springen lijkt me ook niet logisch.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nu mss niet, maar hij heeft ook al te kennen gegeven ander groepsaankopen te willen organiseren, 5 man in dienst te nemen, en een manier te vinden om het financieel te kunnen draaien. Combineer dat met de persoonsgegevens van iedereen die zich inschreef, en zijn naamsbekendheid nu, en je kan niet zeggen dat hij er *niets* aan overgehouden heeft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@kaween

zucht van opluchting!? In mechelen weten zij al lang dat het duopolie niet het minste gevaar loopt: vlamingen willen "alle" zenders, en dan nog liefst in één pack :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Bwah, echt gerust waren ze er niet in hoor. Anders had je Porter niet horen zeggen dat "de andere ISP's best ook geen toegevingen zouden doen aan de klagers".
Nu maakt niet uit : ik had geen groepsofferte nodig om voor mezelf te beslissen dat ik Telenet hier zou buitengooien en had al in december woord bij daad gevoegd. :angel:
Laatst gewijzigd door kaween 02 feb 2015, 17:06, in totaal 1 gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens De Standaard verdient hij er alvast "iets" aan:

"Voor de groepsverkoop van telecombundels krijgt Buysse naar eigen zeggen een ‘marginale en symbolische’ vergoeding van de operatoren, die niet volstaat om de kosten te dekken."

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150202_01506553
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Kan iemand me zeggen hoe het zit met de aansluitingskosten/activeringskosten bij Scarlet??
Is bij het voorstel van Proximus die 8,5€ korting,voor 2 jaar dan weggevallen??
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Voor zover ik het verhaal bij Scarlet volgen kan, vervalt de activatiekost (100€ of zo, kuch) en blijft de "full installation kost" (99€) behouden.
Als dat zo is, is er eigenlijk helemaal GEEN verschil tussen het vorige "open" aanbod en het "groepsaankoop" aanbod, want die "gratis activering" staat er al maanden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kode schreef:bij scarlet zit er "tevreden of geld terug" garantie bij, geen meerwaarde voor bestaande klanten, dezelfde prijs...
bij tv-vlaanderen, prijs hetzelfde, enkel gratis activering/verzending, geen meerwaarde voor bestaande klanten buiten dan de prijsgarantie van 2 jaar.
bij proximus is het niet beter, de promo van vorige maand was hetzelfde als de groepsofferte promo, zijnde gratis netflix voor 6 maand,....

De persoon achter de website gaat er waarschijnlijk een pak meer aan over houden. En hij is duidelijk van zin nog meer onnuttige groepsoffertes aan te bieden. Lijkt me dat hij wel nogal commissie zal krijgen.
en TV Replay (3 euro), en Movies&Series Pass (€14,95), gratis installatie, 6 maanden Netflix (voorheen enkel bij Maxi).
Als men de verschillen niet wíl zien, dan verandert er nooit iets.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Is het mogelijk om de voorstellen gewoon te bekijken(voor iemand die niet ingeschreven heeft dan).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lord Utopia schreef:
kode schreef:bij scarlet zit er "tevreden of geld terug" garantie bij, geen meerwaarde voor bestaande klanten, dezelfde prijs...
bij tv-vlaanderen, prijs hetzelfde, enkel gratis activering/verzending, geen meerwaarde voor bestaande klanten buiten dan de prijsgarantie van 2 jaar.
bij proximus is het niet beter, de promo van vorige maand was hetzelfde als de groepsofferte promo, zijnde gratis netflix voor 6 maand,....

De persoon achter de website gaat er waarschijnlijk een pak meer aan over houden. En hij is duidelijk van zin nog meer onnuttige groepsoffertes aan te bieden. Lijkt me dat hij wel nogal commissie zal krijgen.
en TV Replay (3 euro), en Movies&Series Pass (€14,95), gratis installatie, 6 maanden Netflix (voorheen enkel bij Maxi).
Als men de verschillen niet wíl zien, dan verandert er nooit iets.
Allemaal leuke add-ons, maar die wil ik helemaal niet. Ik wil geen "gratis" stuff erbij, ik wil een factuur die behoorlijk wat scheelt ten opzichte van bvb Telenet. TV Replay : geen interesse, Movies&Series Pass : leuk, maar ook niet nodig, gratis install is leuk meegenomen 6 maand Netflix idem dito, dat zou ik nog gebruiken...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dan moet je gewoon iets basis nemen als Proximus Internet Start, Proximus TV en gedaan. Voor 45,95 / maand.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcom ... samen.html
En dat is gevoelig goedkoper dan een Whop van 65,49, zelfs met hun korting.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Dat is ook veel beter dan het Telenet aanbod van internet&Tv.Dit kost bij Telenet 51,7€.en maar 100gb p/m/
Bij Proximus een 46€ en 150 gb p/m/,of hetzelfde data volume als Whop.
Als er velen denken op dezelfde wijze als krisken,dan gaan er toch wel veel proberen bij Scarlet.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Jammer dat Mobistar hun kabelaanbod nog niet commercieel is, het zou ook een goed alternatief zijn.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

fluppie schreef:Dat is ook veel beter dan het Telenet aanbod van internet&Tv.Dit kost bij Telenet 51,7€.en maar 100gb p/m/
Bij Proximus een 46€ en 150 gb p/m/,of hetzelfde data volume als Whop.
Als er velen denken op dezelfde wijze als krisken,dan gaan er toch wel veel proberen bij Scarlet.
Dat is ook wat ik gedaan heb : over een week komt (als alles goed is) Scarlet langs. Nog eens 7 euro goedkoper dan Proximus :-).
Het ideale was nog altijd Proximus start + optie unlimited + Bhaalu voor mij...maar tja :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

kaween schreef:@Heist : Hm. Niet akkoord. Toch niet als "oplossing voor iedereen".
Iedereen moet dat effectief voor zichzelf bepalen, maar - zoals eerder al gezegd - wij hebben al meer dan 1 jaar geen TV meer, voordien enkel DVB-T gehad.
Ik heb dat nog nooit gemist. Talentenjacht interesseert me niet, verder is er gewoon niets dat mij zou overtuigen om te betalen om allerlei onzin te mogen kunnen zien :bang: .

Ik ga ervanuit dat je voor een Astra2 SAT met een VRT en RTBF DVB-T €250 moet rekenen, exact 1 jaar abonnementskost digiTV bij Belgacom.
Vanaf dan kijk je gratis TV.
Als BBC of RTBF u niet interesseert, is het natuurlijk nog goedkoper.

Mijn DVB-T antennetje (el cheapo van €20) doet het niet meer, een deftige buitenantenne is ten vroegste voor april/mei.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

SpecialK schreef:"Voor de groepsverkoop van telecombundels krijgt Buysse naar eigen zeggen een ‘marginale en symbolische’ vergoeding van de operatoren, die niet volstaat om de kosten te dekken."
De kosten? Welke kosten? :?
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cloink schreef:De kosten? Welke kosten? :?
Time is money... de mens heeft er z'n tijd ingestoken (maar dat had jij natuurlijk ook mogen doen).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Heeft helemaal geen wauw gevoel, maar ik had dan ook de groepsofferte niet nodig om telenet buiten te kegelen.
Ook weet ik al dat slechts een 20/2 haalbaar is momenteel, maar toch in het vooruitzicht is er de vectoring rollout.
Aanvraag bij proximus al gedaan van in december maar nog niet aangesloten, op 12 feb 2015 wordt een 2de poging gedaan om mij aan te sluiten nadat een breukje werd vastgesteld en zo een lasser dient te komen (plannen aanvragen waar de kabels liggen, om de breuk te zoeken).
(comfortpack 3P gratis activatie&installatie, denk om na 1 maand te downgraden naar het startpack 3P om wat goedkoper te zijn)
Scarlet heeft geen groot tv aanbod (28 zenders) ook oudere modem type en decoder..., mijn vrouw wou meer kanalen...dus werd het PX ;)
Laatst gewijzigd door Patje 02 feb 2015, 22:54, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het ideale was nog altijd Proximus start + optie unlimited + Bhaalu voor mij...maar tja (schrijft krisken)

zonder abo-kost!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

abonnement van de oma hé :)
Je denkt toch niet dat de oma zonder TV kan?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Het aanbod van die groepsofferte is niet zo spectaculair (had ook niets anders verwacht eigenlijk). Dan was die promo tot 01/02 van Px met die 8,5€ korting voor 2 jaar een veel mooier aanbod. Ik ga nog even afwachten vooraleer ik de overstap maak, wrs tot ik zie dat vectoring actief is en ik ongeveer een minimum van 50/5 profiel krijg op mijn adres (ong. 460m van ROP).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

De recente mails van "Groepsofferte" sinds gisteren komen standaard in mijn spam map terecht, zonder dat ik iets heb gedaan. Zegt dus veel, mijn Gmail is blijkbaar slim :lol: Als ik dan zag wat het aanbod was, dan kon ik enkel de slimheid van Gmail bevestigen. :lol:

Dit bevestigd voor mij voor de zoveelste keer dat we met een monopolie zitten, op het Koper met Proximus en op de kabel met Telenet. Beide bedrijven houden elkaar in evenwicht om elkaar absoluut geen pijn te doen en zeker niet met elkaar te concurreren. Hierbij is ook duidelijk dat het BIPT al jarenlang faalt tot op het bot. Ze doen er alles aan op Proximus en Telenet te beschermen en elke vorm van concurrentie in de kiem te smoren. Voorbeelden genoeg ondertussen van hun falend beleid. 'Mobistar, Base (Snow), derde concurrent Scarlet die werd overgekocht om te voorkomen dat ze een te grote concurrent worden ........ kortom het BIPT blunder-encyclopedie

De zoveelste "Flop-Knop" in telecomland.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het BIPS wil wel, maar mag niet.
Telkens ze iets beslissen dat het duopolie zou kunnen bedreigen, draait de regering het terug.
Europa heeft België al op de vingers getikt, wegens het ontbreken van een deugdelijk controle-orgaan.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat hadden jullie gedacht dat het extrteem lage prijzen zouden zijn ?
Het klan misschien nog enkel euros naar beneden en telenet un onbeperkt aanpassen.
Maar grote prijsdalingen kunnen gewoon niet in belgie.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:Maar grote prijsdalingen kunnen gewoon niet in belgie.
En waarom zou dat niet kunnen ? In Nederland is men zelfs in staat FTTH projecten uit te rollen tegen veel lagere prijzen !
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ja,het is duidelijk dat Proximus bijzonder voorzichtig tewerk is gegaan,om het duopolie niet in een prijzenoorlog te laten veranderen.
Toch zou er een soort'niet tevreden geld terug garantie' zijn bij Scarlet,en ik ben daar ook bijzonder benieuwd hoeveel mensen daar gaan op intekenen.(mss meer dan men verwacht).
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Er zijn geen andere spelers geintresseerd omdat de markt te klein en te ingewikkeld is.
Een vrije markt heeft in Belgie, zie telenet, (of water, electriciteit, enz...) alleen maar voor hogere prijzen gezorgd en de winsten gaan naar de aandeelhouders. (tip voor wie hier zit te klagen en te janken, koop aandelen! ;) )
De staat plukt hier natuurlijk ook een graan van mee, de meerkost is eigenlijk een verdoken belasting. geld wat de staat eigenlijk heel hard nodig heeft want ze is quasi failliet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Er zijn wél spelers geïnteresserd: het Franse/Spaanse Mobistar (Mobistar ADSL is recent ten grave gedragen) en het Nederlandse BASE (Snow).
Het is de overheid die een investeringsonvriendelijk klimaat schept - wat telecom betreft - door het BIPT permanent onder curatele te plaatsen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 je moet eens kijken kassa tros radar opgelicht.
Je moet daar inschrijven voor 24 of 36 maand, als ze genoeg klanten hebben, leggen ze het aan, hebben ze geen genoeg klanten ben je verpicht bij de provider te blijven en krijg je in beste geval vdsl anders adsl

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/? ... 356de463a8

in belgie is dit zeker zo hoog niet.
Zeg tegen belgacom en telenet je moet enkel de grote steden van hoog snelheid voorzien en kleine boeregaten da is niet belangrijk 1 a2 is voldoende, wel dan gaan ze ook de prijzen naar beneden kunnen halen.
ze moeten er nauwelijks in investeren dus geen kosten.
Kijk naar de grote providers die overal in nederland hetzelfde aanbieden dan zal je zien dat die prijzen niet spectaculair hoger zijn.
Ik heb mijn adres in frankrijk daar is het nog slechter !!!!
Daar heb je geen enkele provider die hoge snelheden aanbieden in kleine gemeenten en dorpen.
Zelfs middelgrote steden halen geen adsl2+ laat staan vdsl.
Kabel ja in grote steden met miljoenen inwoners geen probleem en dan zie je alles in een pakket voor 29.99€
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

heist_175 schreef:Er zijn wél spelers geïnteresserd: het Franse/Spaanse Mobistar (Mobistar ADSL is recent ten grave gedragen) en het Nederlandse BASE (Snow).
Het is de overheid die een investeringsonvriendelijk klimaat schept - wat telecom betreft - door het BIPT permanent onder curatele te plaatsen.
De opmerking over het BIPT is voll. terecht,men kon alvast zich verdiept hebben over de groohandelstarieven (vooral v/d kabel,maar ook VDSL natuurlijk) en deze laten verlagen.De heren v/h BIPT zijn van plan daar nog mee te wachten,wrsl tot eind dit jaar.Men kan zich afvragen wat ze daar nu zitten te doen?
Daardoor loopt Mobistar grote vertragingen op,en kunnen ze hun project niet starten,want vertragingen kosten geld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:r2504 je moet eens kijken kassa tros radar opgelicht.
Ik ben mij bewust dat het geen globaal aanbod is... maar moeten we dan eeuwig wachten ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

België is Nederland niet.
Als je hier enkel de kernstad voorziet van VDSL, dan is er een heel groot deel van het land dat niet in aanmerking komt voor 2-3-4packs. Het is vooral op die packs dat de winstmarges interessant zijn.
Verder zie je toch hetzelfde. In dichtbevolkte gebieden kan je 70/10 krijgen, in "een wei" moet je tevreden zijn met ADSL2.
(al zijn er uitzonderingen)
Dat je glas niet uitrolt in een residentiële wijk met elke 100m een huis, kan ik inkomen. maar een kast een software update geven is gewoon een businesscase maken: wat kost het en wat brengt het op.

Overigens, de kabel zit al overal in de grond hé.
Concurrentie op een bestaande kabel lijkt me niet zo'n probleem.
Maar ja, in België is alles politiek en wil de staat niet aan het royale dividend van Belgacom raken (PS signatuur) en tegelijk niet aan Telenet raken (OVLD/CDV signatuur).
Gelukkig is er het BIPT dat ze kunnen muilkorven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef: en tegelijk niet aan Telenet raken (OVLD/CDV signatuur)
Origineel was dit zo... ik betwijfel of er sinds Liberty Global aan te pas is gekomen er nog veel CDV binding is met Telenet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

geen woorden maar daden: proximus internet/start (25,50 €) + TN TV (16,00 €) met een kaartje! Wie volgt?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”