Pagina 1 van 1

BASE stopt er mee

Geplaatst: 23 jan 2017, 21:27
door WalterB1
Hallo,

Ja, BASE stopt er mee. Maar wel binnen de context van "internet providers".

Mijn vader heeft al heel lang ADSL + vaste telefoon. Eerst was dat Tele2, dan is dat BASE geworden. Nu heeft hij "Home pack 4" van BASE. Heel trage (echt) ADSL en "gratis" bellen naar vaste nummers. Kost 34,99 EUR per maand.

Hij heeft nu een brief ontvangen dat BASE daarmee gaat stoppen tegen 17 maart 2017.

Maar, goed nieuws! Als bestaande klant bij Telenet (wat zo is, voor digitale TV) kan hij overstappen naar Telenet. En dit tegen toch wel zeer goede voorwaarden. Gratis installatie.

En - vooral - gedurende 2 jaar het pakket "whop" tegen de prijs van "Home pack 4". Dus whop tegen 34,99 euro gedurende 2 jaar. Gewone prijs is 67,50 euro.

Dat is toch wel een mooie migratieregeling.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 23 jan 2017, 21:46
door lithion
't zou raar zijn moesten ze dat blijven aanbieden. Al bij al heeft het nog lang geduurd alvorens ze internet en telefonie klanten overzetten naar hun eigen netwerk (Telenet).

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 23 jan 2017, 21:54
door road rebel
Lees ik het goed?
WalterB1 schreef: Maar, goed nieuws! Als bestaande klant [...] kan hij overstappen naar Telenet. En dit tegen toch wel zeer goede voorwaarden. Gratis installatie.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 23 jan 2017, 22:00
door WalterB1
road rebel schreef:Lees ik het goed?
Ja, toch volgens de brief die hij ontvangen heeft en ik gelezen heeft. Is dat zo speciaal?

Mijn vader is reeds bestaande klant met TV. Dus internet installeren zou niet veel werk mogen zijn.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 23 jan 2017, 22:07
door nickz
Als hij digitale tv heeft met Digibox/Digicorder, dan zou er reeds een modem moeten zijn voor de interactiviteit, dus in dat geval hoeft er zelfs niemand langs te komen. Men kan dan gewoon vanop afstand de internet- en telefoonverbinding activeren.

Maar, ben je zeker dat die € 34,99 voor internet, telefoon én tv is? Zou dat niet € 34,99 voor internet en telefoon zijn + hetgeen hij nu betaalt voor tv (abonnement kabeltelevisie + eventueel huur Digibox/Digicorder)?

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 23 jan 2017, 22:23
door WalterB1
nickz schreef:Als hij digitale tv heeft met Digibox/Digicorder, dan zou er reeds een modem moeten zijn voor de interactiviteit, dus in dat geval hoeft er zelfs niemand langs te komen. Men kan dan gewoon vanop afstand de internet- en telefoonverbinding activeren.
Ja en nee. Hij heeft een modem, ja. Met dus een RJ-45 en RJ-11 aansluiting. Voor mij zou dat goed zijn maar als ze het zo doen is dat slechte service.

Ik verwacht dat ze zijn telefoon komen aansluiten en vooral een toestel met wifi komen installeren en de computers instellen.

Niet iedereen is technisch. Ik had vandaag een klant op mijn werk aan de lijn die een verificatie link per briefpost had ontvangen en het lukt hem niet die link op te vragen. Dat zijn mensen die enkel de webbrowser gebruiken en googlen naar alles om iets op te vragen. Na veel geknoei ging hij wachten op zijn broer die beter was met computers. Het lukte mij niet de klant te gidsen naar het opvragen van de verificatielink.


nickz schreef: Maar, ben je zeker dat die € 34,99 voor internet, telefoon én tv is? Zou dat niet € 34,99 voor internet en telefoon zijn + hetgeen hij nu betaalt voor tv (abonnement kabeltelevisie + eventueel huur Digibox/Digicorder)?
Tja, ik weet enkel wat ze in hun brief schreven. Daar staat wel degelijk in dat whop 67,48 euro kost en dat gedurende 2 jaar men dat kan hebben tegen de kost van het Home pack 4.

In de brief erkennen ze dat mijn vader klant is bij Telenet voor digitale TV (decoder in eigendom). Ze vermelden geen prijs die men gaat moeten betalen, enkel dat het de prijs is van Home Pack 4. En die prijs is 34,99 euro.

Aangezien "whop" blijkbaar is internet+telefoon+TV zou dat voor de drie diensten moeten zijn.

Ik heb mijn vader aangeraden wanneer hij contact neemt met Telenet om op dit voorstel in te gaan dat nog eens uitdrukkelijk na te vragen.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 23 jan 2017, 22:41
door nickz
WalterB1 schreef:Ja en nee. Hij heeft een modem, ja. Met dus een RJ-45 en RJ-11 aansluiting. Voor mij zou dat goed zijn maar als ze het zo doen is dat slechte service.

Ik verwacht dat ze zijn telefoon komen aansluiten en vooral een toestel met wifi komen installeren en de computers instellen.
Ja oké, als dat nog een oude modem is zonder Wi-Fi, dan zullen ze die inderdaad wel komen vervangen.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 02 feb 2017, 15:08
door Rikkie
Post eens die brief van Telenet.
Ben benieuwd.
Want nergens kan je iets terug vinden dat Base gaat stoppen !

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 11:18
door WalterB1
Aanvulling en correctie;

De eerste brief gaf een andere indruk maar het is dus niet zo dat mijn vader voor 34,99 euro Whop gaat krijgen gedurende 2 jaar. Het is enkel het onderdeel internet ( Fiber 100) en vaste telefoon voor de prijs van Home pack 4.

In het totaal komt
internet+tv+ telefoon op iets van een 51 euro gedurende 2 jaar. Digicorder in eigendom. Dat is al een flink stuk minder voordelig. Na de twee jaar is het iets in de 58 euro per maand. Gratis installatie.

@rikkie ; dit gaat hier over BASE als provider van vast internet en vaste telefonie. Wat ze al lang niet meer verkopen. Het is dat onderdeel van BASE-diensten dat stopt, niet BASE in zijn geheel.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 11:50
door diepvries
Dan zou ik toch uw vader aanraden over te stappen naar Scarlet, lijkt mij een gelijkaardig aanbod dat zij hebben met de trio.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 12:33
door WalterB1
Simon963 schreef:Dan zou ik toch uw vader aanraden over te stappen naar Scarlet, lijkt mij een gelijkaardig aanbod dat zij hebben met de trio.
Ja, ik ben zelf tevreden Scarlet Trio-klant. Objectief gezien zou dat heel goed zijn voor mijn vader. 'Fiber 100' is volstrekte overkill.

Maar ik weet beter dan daar over te beginnen. De overstap van analoge telefonie naar Tele2 (nu BASE) Internet ADSL & vaste telefoon) was mijn idee en is toen lang geleden moeizaam verlopen. En eigenlijk heeft dat nooit deftig gewerkt. De download is een 3,5 Mbps down. De modem is instabiel en reboot vele keren per dag spontaan.

Ik heb toen vele jaren moeten horen dat hij nooit van Belgacom weg had moeten gaan. Mijn advies om Tele2 te contacteren om dit op te lossen volgde hij niet op. Of mijn voorstellen om een andere provider te kiezen. Zoals alles bij Telenet te nemen, aangezien hij daar ondertussen digitale TV had.

Ik ben blij dat BASE er mee stopt, anders was dit nooit in orde gekomen. Installatie is nu komende dinsdag. Hopelijk verloopt dat vlot.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 13:12
door diepvries
WalterB1 schreef:
Simon963 schreef:Dan zou ik toch uw vader aanraden over te stappen naar Scarlet, lijkt mij een gelijkaardig aanbod dat zij hebben met de trio.
Ja, ik ben zelf tevreden Scarlet Trio-klant. Objectief gezien zou dat heel goed zijn voor mijn vader. 'Fiber 100' is volstrekte overkill.

Maar ik weet beter dan daar over te beginnen. De overstap van analoge telefonie naar Tele2 (nu BASE) Internet ADSL & vaste telefoon) was mijn idee en is toen lang geleden moeizaam verlopen. En eigenlijk heeft dat nooit deftig gewerkt. De download is een 3,5 Mbps down. De modem is instabiel en reboot vele keren per dag spontaan.

Ik heb toen vele jaren moeten horen dat hij nooit van Belgacom weg had moeten gaan. Mijn advies om Tele2 te contacteren om dit op te lossen volgde hij niet op. Of mijn voorstellen om een andere provider te kiezen. Zoals alles bij Telenet te nemen, aangezien hij daar ondertussen digitale TV had.

Ik ben blij dat BASE er mee stopt, anders was dit nooit in orde gekomen. Installatie is nu komende dinsdag. Hopelijk verloopt dat vlot.
Klinkt mij bekend in de oren :beerchug:

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 13:15
door proximusboyke
WalterB1 rikkie heeft nu base en ik had dit gelezen en hier gemeld.
Maar is terug een kat in een zak.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 13:31
door Rikkie
Beste Walter

Ik heb al jaren Base4 home.
Maar een dergelijke brief heb ik tot nu toe niet ontvangen.
Heb ook geen weet dat Base (internet + telefonie) , nu van Telenet , er zou mee stoppen !
Daarom mijn vraag om die brief eens te lezen !

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 13:47
door WalterB1
Rikkie schreef:Beste Walter

Ik heb al jaren Base4 home.
Maar een dergelijke brief heb ik tot nu toe niet ontvangen.
Heb ook geen weet dat Base (internet + telefonie) , nu van Telenet , er zou mee stoppen !
Daarom mijn vraag om die brief eens te lezen !
Beste Rikkie,

Ik zal eens zien of ik die brief u kan/mag bezorgen. Mijn advies is om die vraag aan BASE te stellen. Ik kan mij goed inbeelden dat men de bestaande klanten in groepjes aan het contacteren is voor de migratie. Het onzinnig als men de instroom zelf onder controle heeft de installatiedienst te gaan overbelasten.

Wat ook kan zijn is dat het iets te maken heeft met de centrale waarop mijn vader is aangesloten. Dat men ADSL daar niet langer kan aanbieden en men de moeite of kosten niet wil doen voor zo'n end-of-life product en daarom de klant naar Telenet stuurt.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 19:45
door fvhbrugge
Het is toch niet meer dan normaal dat Base Proximus zo weinig als mogelijk inkomsten gunt?
Ze gaan zoveel als mogelijk inkomsten richting Telenet sturen, de eigenaar van Base !!

En ook normaal dat niet alle klanten tegelijkertijd aangeschreven worden: het heeft geen zin de technische en commerciële diensten te overbelasten door iedereen tegelijkertijd aan te schrijven.

Daarnaast kunnen ze ook enkel klanten aanschrijven waar Telenet mogelijk is.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 19:51
door krisken
Base heeft voornamelijk ADSL klanten, amper VDSL klanten. En ADSL is in 2017 EOL. Als je in de LEX'en geen eigen apparatuur hebt voor ADSL dan is het finito.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 19:53
door Splitter
Wie weet gaat telenet base nog gebruiken zoals proximus scarlet gebruikt en komt er een kabel aanbod bij base...

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 20:24
door Fluppeke
krisken links naar lectuur op bipt website hierover? Ik dacht dat ze dan adsl gingen leveren vanuit de ROP?

@stoppen van home pack 4
Ik wist niet dat het nog bestond.. base heeft dus enkel zijn snow klanten verkocht indertijd ...
Oerconservatief die vader ;) Het ging bij mij thuis gelukkig iets beter.. na 56K en skynet werd het op mijn advies achtereenvolgens scarlet student, scarlet one , dommel homeconnect , dommel netline , scarlet ADSL+OVH .
Met ook de nodige problemen bij soms ook bij het overstappen .. maar uiteindelijk is het besef dat hij veel goedkoper af is groter dan de lasten die er soms zijn geweest.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 03 feb 2017, 20:29
door krisken
ADSL vanuit de ROP kan inderdaad. Maar dan heb je geen eigen apparatuur staan in de LEX. Dus Dommel zal zijn oude Cityconnect producten dan niet kunnen aanbieden.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 14 feb 2017, 12:33
door Ontheronix
Hier ook een Homepack 4, maar geen brief gekregen. ..Oei juist, na 5 keer vragen aan de helpdesk om ons adres te corrigeren was het nog steeds niet in orde dus ze hebben waarschijnlijk naar het verkeerde adres gestuurd :roll: En mailen kunnen ze ook niet blijkbaar. Gelukkig lees ik het hier :-)
EDPnet blijkt nu voor 24,95EUR/maand ADSL+telefonie+raw copper aan te bieden: http://edpnet.be/nl/thuis/internet.html Lijkt mij een waardige vervanger?

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 14 feb 2017, 13:15
door satsurfer
https://www.scarlet.be/nl/internet/adsl/
12 Mbps/625 kbps UL (edpnet 740 kbps)

50 € installatie (0 € indien zelf) + 50 € activatie? edpnet
scarlet: 50 € activatie (je moet zelf voor adslmodem zorgen en installatie) + 50 €
Full Telecom: 99 €: "Een technieker zorgt voor de installatie van de DSL-modem die je zelf hebt aangeschaft."

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 14 feb 2017, 15:35
door Ontheronix
Da's zonder telefonie voor zover ik zie?

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 14 feb 2017, 19:05
door satsurfer
en zonder tv :-)

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 14 feb 2017, 19:09
door VOiD
krisken schreef:Base heeft voornamelijk ADSL klanten, amper VDSL klanten. En ADSL is in 2017 EOL. Als je in de LEX'en geen eigen apparatuur hebt voor ADSL dan is het finito.
Pardon ? Waar staat er ergens dat ADSL in 2017 EOL is ? Ikzelf heb op een locatie nog een Mobistar ADSL verbinding aan 15€/maand. Tot nu toe nog geen bericht dat die stopgezet zou worden :angel:

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 14 feb 2017, 19:17
door James.
Ontheronix schreef:Da's zonder telefonie voor zover ik zie?
Bij EDPnet zit telefonie er voorniet bij!

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 22 feb 2017, 08:21
door broekskes
Hee VOiD, volgens Astel stopt Orange met de Mobistar ADSL, ik vermoed dan ook dat ze je eerstdaags wel zullen contacteren
benieuwd wat ze gaan voorstellen om jouw huidige oplossing aan 15 € te vervangen ;-)

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 22 feb 2017, 08:56
door Steven7
broekskes schreef:Hee VOiD, volgens Astel stopt Orange met de Mobistar ADSL, ik vermoed dan ook dat ze je eerstdaags wel zullen contacteren
benieuwd wat ze gaan voorstellen om jouw huidige oplossing aan 15 € te vervangen ;-)
Waar heb jij dat gelezen bij ASTEL?
Ik weet wel dat de klanten die destijds bv. Base hadden ook met hun Mobistar-login in de modem konden.

Mvg,

Steven

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 17 maa 2017, 19:09
door tom 2012
Sinds deze middag geen internet meer!
Nooit een brief ontvangen dat ze er mee gaan stoppen, wat nu? Is er een technisch defect of hebben ze er de stekker uitgetrokken? Bij de klantendienst is een grote wachtrij...
Schoon mannen zijn dat wel bij Telenet, advies van Bracke zeker :evil: ?

Edit: zonet telefoon gehad van de klantendienst en het blijkt dus inderdaad afgesloten, ze zeggen dat "iedereen" een brief gekregen heeft. Zou jij eens moeten proberen, je factuur niet meer betalen en zeggen dat je een brief gestuurd hebt om het abonnement op te zeggen.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 18 maa 2017, 12:32
door Ontheronix
Best dat ze stoppen met hun geklungel ;) De webmail is nog toegangelijk maar dat zal ook niet lang meer duren zeker?

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 18 maa 2017, 13:17
door tom 2012
Geklungel?
Toch vrij tevreden over geweest, sinds het begin bij Versatel altijd onbeperkt internet gehad voor weinig geld. De laatste jaren ook onbeperkt gratis bellen zowel tijdens piek als dal, iets dat je bij Telenet niet eens kan krijgen! Het enige min punt was dat de DNS server het soms liet afweten maar dat is ook makkelijk op te lossen door deze van Google als backup te gebruiken.

Nu is natuurlijk de vraag welke provider we het best nemen, twijfel tussen Telenet en EDPNet. Telenet/Base is ons een brief vergeten sturen en ze sluiten ons zomaar af dus we hebben al zever en zijn nog niet eens klant :roll:

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 18 maa 2017, 13:27
door Steven7
Tom,

er zijn verschillende alternatieven, zelfs over het gsm-netwerk. Ik heb je trouwens nog een persoonlijk berichtje gestuurd.

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 18 maa 2017, 13:44
door tom 2012
Ik zoek vooral onbeperkt internet, vaste telefoon, publiek IPv4, mogelijkheid om no-ip.com in te stellen op de router en alle poorten op de router kunnen "forwarden". Vooral voor dat laatste vrees ik bij Telenet niet mogelijk is (gehoord van collega's op het werk).

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 18 maa 2017, 22:49
door JrCv
Hier ook bij een kennis zonder bericht de boel afgesloten... Ik dacht omdat er daar nog geen bericht was dit gefaseerd ging verlopen, blijkbaar niet. Propere jongens daar bij Telenet.

Verstuurd vanaf mijn P9000 met Tapatalk

Re: BASE stopt er mee

Geplaatst: 01 apr 2017, 11:47
door tom 2012
Het is dus Telenet geworden want ze wilden hier ook digitale TV hebben. Wel nieuwe coax en UTP kabels door heel het huis mogen trekken :P