Snow stopt ermee!

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.tijd.be/tech_media/telecom/B ... 0-3125.art

Nog geen twee jaar nadat uitdager BASE met grote ambities de Belgische markt voor digitale televisie betrad, trekt de dochter van het Nederlandse KPN al de stekker uit haar digitale tv-dienst Snow. De 35.000 klanten van BASE moeten elders terecht en tien jobs verdwijnen. 'De overheid heeft niets gedaan om meer concurrentie te creëren', klinkt het bitter. 'Integendeel, ze heeft het duopolie van Belgacom en Telenet alleen maar bestendigd.'
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Mja das wel minder

Nog minder concurrentie zeg. Alhoewel die €99 eenmalige kost bij de meeste de das heeft omgedaan lijkt me wel. En dan komt Scarlet ook nog eens met exact hetzelfde pakket..

Zou het wel eens willen zien met Telenet, Belgacom, Snow, Scarlet, Mobistar, Edpnet (TV vlaanderen) en Dommel die allemaal sterker kunnen concurreren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

De concurrentie op de Tripple Play markt is inderdaad zo goed als dood. Men heeft slechts het duopolie Telenet en Belgacom/Scarlet. TV vlaanderen is voor veel mensen geen optie door de schotel en de toekomst van mobistar op de kabel is nog onzeker.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Anderzijds is het logisch ook het product van snow hoorde in geen enkele categorie thuis:

- geen super prijsbreker
- geen groter aanbod dan telenet / belgacom of speciale kanalen
- geen super moderne decoder / apps whatever dat een publiek kan aanspreken

Het verbaasd me niet, 35000 is idd heel weinig klanten, het ideale scenario weet ik niet. Maar ik denk dat de klassieke netwerken voorbij zijn.

We hebben hetzelfde nodig als Nederland, kleinere providers die buurten / steden verglazen met echt technologie die verandering/vooruitgang is.

Maar ze willen allemaal met een minimale investering veel winnen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Snow zou pas rendabel geweest zijn met 245 000 klanten:
De Tijd schreef:Voor een rendabele business had onze klantenbasis zeven keer groter moeten zijn.'
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het volledige artikel : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141217_01434096
Telecomoperator Base stopt met digitale televisie. De zowat 35.000 gebruikers van SNOW kunnen kosteloos overstappen naar Scarlet, van concurrent Proximus.
‘Het aanbieden van deze dienst is momenteel economisch niet langer haalbaar’, laat Base weten in een persbericht. De klanten van SNOW zullen van Scarlet een aanbod krijgen om kosteloos over te stappen naar hun gelijkaardige aanbod. Scarlet biedt alle SNOW-klanten gratis activatie en installatie aan.

Base haalt in de mededeling uit naar de overheid. ‘De kosten van het product, zoals contentrechten en aansluitkosten blijven te hoog voor een challenger en de overheid heeft niet gezorgd voor een gunstige omgeving voor een nieuwe toetreder op de gesloten vaste markt. Het overstappen van de ene naar de andere vaste operator brengt nog steeds heel wat rompslomp met zich mee, waardoor de klanten hier dan ook aarzelend tegenover staan.’

Meer info op snow.be.

(later meer...)

Aanbod van scarlet en meer info op snow.be

http://snow.be/nl/home
Beste SNOW klant,

We hebben belangrijk, minder goed nieuws te melden:
op 30 juni 2015 houdt SNOW op met het aanbieden van zijn diensten.

Waarom kan SNOW zijn diensten niet verder aanbieden?

SNOW heeft altijd gestreefd om een kwalitatief aanbod te bieden tegen de strafste prijs. In de voorbije periode zorgden een aantal factoren echter voor sterk verhoogde kosten. Daarnaast groeide SNOW minder snel dan verhoopt. Dit maakt het voor SNOW niet langer mogelijk om zijn aanbod in de markt te houden.

Wat betekent dit voor u als klant?

Op 30 juni 2015 komt uw abonnement ten einde en eindigen de SNOW diensten definitief. Vanaf dan zal er dus géén televisie, internet noch vaste telefonie meer aangeboden worden door SNOW. U kan vanaf vandaag uw abonnement stopzetten, SNOW zal u uiteraard geen opzegkosten aanrekenen.

U mag uw SNOW box en modem behouden, u hoeft deze niet terug te sturen naar SNOW.

Dat betekent echter niet dat u zonder dienst zal vallen. SNOW garandeert dat de dienstverlening tot 30 juni 2015 verzekerd blijft. Bovendien kan Scarlet u een interessante oplossing voorstellen: u kan zonder kosten en zorgen overstappen naar Scarlet Trio.

Voor meer informatie over het aanbod van Scarlet, klik dan hier.

U kan hier nog steeds terecht om uw facturen te raadplegen, of om informatie te verkrijgen over onze collecties.

SNOW wenst u te bedanken voor uw vertrouwen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind dit bijzonder jammer,Snow heeft wel bijzonder veel problemen gehad,bij de opstart,(overrompeld door aanvragen,en de tech.die blijkbaar nog niet op punt stond)en daardoor was het ook moeilijk om hier op dit forum het produkt door dik en dun te steunen..Mijn hoop was dat Snow zich zou kunnen herpakken,niet dus,spijtig,want ik vond hun aanbod beter uitgewerkt dan dat van Scarlet,met Trio.Het is nu met een bang hartje uitkijken wat Belgacom met het Scarlet product Trio zal doen,die is er gekomen als antwoord op Snow.
De enige alternatieve provider die er nu nog is met een triple play pack,is TV Vlaanderen.
Het zou wel intresant kunnen zijn,om klanten van dit product hier ook op UB te kunnen krijgen,(ook mss iemand v/h bedrijf zelf)zodat we ook over dat product kunnen overleggen,en het op die manier het ook wel wat kunnen steunen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Tsja tvvlaanderen blijft een raar broertje in die rij.

Wat mij betreft en veel mensen geen optie omwille van die schotel, ik kan hem niet hangen en ik zie de toegevoegde waarde niet. Internet is niet beter dan bij telenet / *dsl provider.

En zelfs als zou je 2play of 3play bij tvv overwegen de instapkost is te groot, wat mij betreft moet de schotel etc geplaatst worden samen met je dsl en huurdecoder voor 50 euro en af en toe een gratis promo. Alleen dan kunnen ze een poging doen om mee te spelen met de 2 grote spelers, voor de rest zullen ze vrees ik een kleine nichespeler blijven.

Wat mij betreft is het enige alternatief, en daar wil ik nog de binnenwerken voor doen is glas(vezel). Hoge bandbreedtes, in Nederland zie je via glas, klassiek tv via dvb-c fiber to coax en digitaal nu al providers die beginnen te experimenteren met veel hogere bitrates. Dus dat product heeft een voordeel.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/gee ... 19143.html

De Base CEO wijst naar de overheid als schuldige...
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 17 dec 2014, 17:43, in totaal 1 gewijzigd.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Snow was een "prijs" challenger... ze boden niet meer zenders of hogere snelheden...
ik kreeg nog geen bericht van Snow... wel probeerde Telenet me te overtuigen om 75 euro per maand te betalen + 10 euro/maand voor een Ipad Mini voor 2 jaar te binden...
Dat kan me niet overtuigen tov Snow die amper 39 euro/maand vraagt... die extra zenders of snelheid heb ik niet nodig...
ik kom op het einde van de maand niet op "smalband"...dat bestaat nl niet bij Snow/Xdsl
en de setop box maakt geen "lawaai"...stoorde niet...blokkeerde niet


het zal teveel gevraagd zijn om net zoals de Bhaalu box te vragen achter een XBMC achtig alternatieve firmware voor die setop box die nu wezenloos achterblijft ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Heb nooit goed gesnapt waarom snow een instapkost had van bijna 200€.... niet moeilijk dat mensen dit niet zien zitten. Beter had geweest een triplle play pakket aan 45€ met gratis instap. Mijn gedacht : ze hebben het zichzelf aangedaan.

En inderdaad, die kinderziektes... waar je als klant toch moeilijk rekening mee kan houden.
de koe zegt boe
sha4096
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Als SNOW klant heb ik een email ontvangen met de verwijzing naar Scarlet trio als alternatief.

Ex-SNOW klanten krijgen bij Scarlet Trio blijkbaar 50Mbps ipv 30Mbps voor de andere klanten
http://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/ = 30Mbps
http://www.scarlet.be/nl/snow/#tab2 = 50Mbps

Als ik inlog op mijn SNOW-modem krijg ik momenteel 68Mbps te zien.

Scarlet Trio zou 28 zenders aanbieden, waar SNOW er 33 heeft. Weet niet goed welke de verschillen zijn, maar ik bekijk ze waarschijnlijk toch niet.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Tomsworld schreef:Anderzijds is het logisch ook het product van snow hoorde in geen enkele categorie thuis:

- geen super prijsbreker
- geen groter aanbod dan telenet / belgacom of speciale kanalen
- geen super moderne decoder / apps whatever dat een publiek kan aanspreken

Het verbaasd me niet, 35000 is idd heel weinig klanten, het ideale scenario weet ik niet. Maar ik denk dat de klassieke netwerken voorbij zijn.

We hebben hetzelfde nodig als Nederland, kleinere providers die buurten / steden verglazen met echt technologie die verandering/vooruitgang is.

Maar ze willen allemaal met een minimale investering veel winnen.

Glasvezel of een of andere wireless provider. Er is enorm veel mogelijk met LTE(2.6GHz/3.5GHz/5GHz) en Wifi(5GHz) WiGig(60GHz) B.lite heeft het geprobeerd (maar niet echt goed uitgevoerd)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

nu kan telenet zeggen dat goedkoop zijn niet rendabel is in belgie.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Hun instapkost van om en bij de 200 € was dan ook idioot, dat schrikt af, zo win je geen klanten. Scarlet Trio kost evenveel maar lagere instapkost voor een quasi gelijkaardig aanbod. Ze hebben zichzelf uit de markt geprezen. Overstappen is allang niet meer zo moeilijk, swat, dat ze het nu nog eenvoudiger willen maken is alleen maar een verbetering. Vooral jammer dat op die manier het duopolie in stand wordt gehouden.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik denk dat OLO's ook te weinig marge hebben bij belgacom wholesale om echt te concurreren. De tarieven die een olo aan bgc moet betalen ken ik nu niet, en al zeker niet voor wholesale proximus tv & telephony, maar daar zal toch wel een setupkost aan verbonden zijn waardoor base/snow dit vermoedelijk gewoon moest doorrekenen aan de klant. Dat er aan het huidige OLO/wholesalemodel iets schort is wel duidelijk, maar waarom bipt niet ingrijpt (en nu ook niet bij mobistar/telenet op de kabel) is me niet duidelijk... Als dit niet aangepakt wordt zal echte concurrentie nooit mogelijk worden voor triple play op de residentiële markt.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik vind het heel vervelend en spijtig dat SNOW er mee stopt. Ik ben pas vorige maand overgestapt en heb "maar" 100 EUR activatie kosten moeten betalen. Zelfs met die 100 EUR meer was het nog altijd goedkoper dan Telenet. Van de service was ik heel tevreden, jammer dat ze niet verder zijn uitgegroeid. Hun slechte start zat hier waarschijnlijk wel voor iets tussen zitten.

Ik weet niet of Scarlet een alternatief is voor mij. De prijs is gelijk en het is ongelimiteerd, maar daar stopt voor mij de vergelijking dan. Volgens mij zit National Geographic niet in hun basis tv pakket. Thuis kijken we meestal de standaard Vlaamse zender + Vijf en Vitaya voor mijn vriendin + NGC en Discovery voor mezelf. Het ontbreken van deze is voor mij een probleem en het boeket met NatGeo Wild (volgens mij niet het zelfde als NGC) kost 5,95 per maand, je hebt er dan wel nog wat extra interessante zenders bij.

Dat van die 50MB/s bij Scarlet vind ik nergens terug, ik zie enkel 30MB/s staan terwijl je bij SNOW tot 50MB/s kon gaan. Mijn lijn kan op dit moment wel maar 30MB/s aan, maar wanneer ze vecotring activeren voor de lijnen die langer zijn dan 400m zou ik wel graag profiteren van deze snelheids verhoging.

Op dit moment ben ik eerder aan het denken om Proximus Internet Comfort + TV te nemen. Met de korting van mijn werkgever kost dit mij 48,56 EUR per maand met wel de mogelijkheid om 50MB/s te halen, ook ongelimiteerd + NGC en animal planet. Zowel Scarlet als Belgacom hebben geen Discovery HD in hun basis aanbod terwijl SNOW dit wel had.

Misschien een beetje stom dat ik mij druk maak om die een zender maar wanneer ik TV kijk is het meestal om wat te zappen en dan kom ik meestal uit op 1 van die twee, daarom wil ik ze liever niet missen.
sjerk
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2013, 17:02

Volgens het persbericht blijft de snelheid wel degelijk hetzelfde:
http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... VJGe_8AIoM
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Als je met snow 50 haalde zal je met scarlet dit ook wel kunnen.
Natuurlijk als de lijn geen 50 aankan mag je nog zoveel vragen en bijbetalen het zal nope zijn.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 17 dec 2014, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Bewijs dat het BIPT faalt in het openstellen van de markt.
Bewijs dat we terug naar een hard duopolie zonder enige vorm van concurrentie
Bewijs dat de operatoren zonder problemen hun goesting kunnen doen en de prijzen kunstmatig hoog houden.

fail fail fail fail fail ....

Tja, als consument staat je er een beetje machteloos tegenover. Rijpingsproces om enkel nog internet over te houden, na jarenlang drie producten in een pack. Eerder reeds vaste telefonie naar voip overgezet. Straks zal televisie gewoon stopgezet worden. Muziek, Netflix en een goed boek zullen dan ook wel kunnen. Het is allemaal veel te duur aan het worden.

Doe zo verder BIPT, Telenet en wurg de telecom sector volledig. Jullie zullen er wel bij varen als er geen klanten meer overblijven.
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Als het klopt dat de maximum snelheid behouden blijft, dan is Scarlet ineens veel interessanter geworden :) Ik zal hen morgen eens bellen om dit te bevestigen. Het is verwarrend dat er op een
plaats staat dat de snelheid behouden blijft en op de andere staat dat het 30MB/s is.
proximusboyke schreef:Als je met snow 50 haalde zal je met scarlet dit ook wel kunnen.
Natuurlijk als de lijk geen 50 aankan mag je nog zoveel vragen en bijbetalen het zal nope zijn.
Ik weet dat ik nooit sneller dan mijn lijn ga kunnen, maar dit is met het oog op de toekomst.

Er is natuurlijk nog tijd genoeg om andere opties te bekijken of nog even de kaart uit de boom te kijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

had vroeger bij edpnet een 70/6 sync. (edpnet 'capt' niet, maar in praktijk 40/6)

Enkel interesse in Internet only scarlet voor 35 €, maar dan wil ik wel een performant internet (sneller dan de 39 € versie)
50/40 zoals bij Dommel, dan teken ik direct, desnoods voor 2-3 jaar....ben ik ook op mijn gemak.

Ga telenet voorleggen als ze een korting kunnen toekennen, zoniet...dan wordt het scarlet. Dommel geeft geen service....Denk bij scarlet toch iets betere service (belgacom spin-off)

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ck#p583647
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Internet only heeft nooit de cap van trio gehad zover ik weet.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Op kanaalz hoorde je inderdaad de openlijke verwijten aan zowel het BIPT als aan de regering.

Met een wholesaleproduct zit je maar 20% onder de prijs die de grote speler het product in de markt zet. Er is dus maar een kleine marge over.

http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 166590.htm
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik heb net met de helpdesk van Scarlet gebeld en daar wisten ze mij te vertellen dat de snelheid inderdaad 50MB/s zal blijven omdat we de modem van Snow kunnen behouden. Welk model van modem krijg je dan nu bij Scarlet dat deze niet sneller dan 30MB/s aankan?
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

satsurfer schreef:had vroeger bij edpnet een 70/6 sync. (edpnet 'capt' niet, maar in praktijk 40/6)

Enkel interesse in Internet only scarlet voor 35 €, maar dan wil ik wel een performant internet (sneller dan de 39 € versie)
50/40 zoals bij Dommel, dan teken ik direct, desnoods voor 2-3 jaar....ben ik ook op mijn gemak.

Ga telenet voorleggen als ze een korting kunnen toekennen, zoniet...dan wordt het scarlet. Dommel geeft geen service....Denk bij scarlet toch iets betere service (belgacom spin-off)

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ck#p583647
Ik heb nooit gesnapt waarom mensen 'internet only' nemen, als je al voor een schrale €4 per maand TV en telefonie er nog eens bovenop krijgt. Net als die mensen bij die TV en Internet nemen, maar nooit telefonie. Vaak wordt het zelfs goedkoper als je er een vaste lijn bijneemt ook.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

dimi_be schreef:Ik heb net met de helpdesk van Scarlet gebeld en daar wisten ze mij te vertellen dat de snelheid inderdaad 50MB/s zal blijven omdat we de modem van Snow kunnen behouden. Welk model van modem krijg je dan nu bij Scarlet dat deze niet sneller dan 30MB/s aankan?
Scarlet en Snow gebruiken dezelfde modem, een Sagem F@st3464. Daarnaast halen huidige Scarlet Trio klanten (indien mogelijk) ook gewoon 50Mbit/s down.
sha4096
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Scarlet en Snow gebruiken dezelfde modem, een Sagem F@st3464. Daarnaast halen huidige Scarlet Trio klanten (indien mogelijk) ook gewoon 50Mbit/s down.
Het valt mij op dat de webpagina van Scarlet, waar de SNOW klanten naar worden verwezen (http://www.scarlet.be/nl/snow/#tab2) werd aangepast. In de eerste versie stond 50Mbps nog als downloadsnelheid beschreven. De 50Mbps werd later gewijzigd in "Zelfde downloadsnelheid"
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...Ik heb nooit gesnapt waarom mensen 'internet only' nemen...

proximus start (25,50 €) + netflix (8 €) + medionmobile 320 belminuten (8 €) + DVB-T + FTA DVB-S2! Ik heb meer zenders en keuze dan wie ook :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ja, maar heb je ook zenders die de gemiddelde Belg interesseren? VTM, Vier, 2BE, Vijf, Vitaya, ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

je hebt ook nog die dat aan cardsharing doen... niet echt legaal... maar gebeurt wel. En die hebben dan alle zenders, inclusief de nederlandse met filmkanalen.
de koe zegt boe
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

krisken schreef:Ja, maar heb je ook zenders die de gemiddelde Belg interesseren? VTM, Vier, 2BE, Vijf, Vitaya, ...
VTM zenders kan ik gratis bekijken (30 dagen), en zenders die niet gratis zijn bekijk ik niet! Waarom zou ik de smaak moeten volgen van de gemiddelde belg!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor mijn part moet je die keuze niet volgen, maar dat is meteen de reden waarom veel mensen jouw opzet (hoewel deze goedkoper is dan eender wat) niet neemt. En VTM kan je 30 dagen bekijken maar in wat voor kwaliteit? 't Is ook enkel op een computer hé, niet native op een TV scherm (en daarvoor dient een TV toch voor:))

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ wied...uw pakket ram je ons telkens door de strot, maar er zijn ook goede programma's op vier vb (slimste mens?), films op 2BE, discovery,...dus ge kapt alles in 1 kom en zet er mixer op (appels met peren vergelijken). Bij telenet kan ik onbeperkt aantal toestellen gebruiken (legaal!) Over heel het huis. Bij tvv 2.5 eur/maand enkel Vlaamse en niet in HD? Snelheden start zijn nt dezelfde als telenet, edpnet, dommel,...soit, als jij content bent daarmee is uw goed recht.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Snow: ‘Gezien de prijzen die we voor de kabel zouden moeten betalen hebben we dan een brutomarge van nauwelijks 23 procent. Dat maakt het niet mogelijk om op basis van een scherpe prijs het verschil in de markt te kunnen maken.’ Gelezen in Nieuwsblad dat ze 30 eur moeten betalen aan belgacom/klant. En rechten televisie te zwaar weegt voor zo'n kleine groep klanten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@krisken

via android tv box zijn die VTM zenders best te bekijken op groot scherm :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ikzelf heb het nooit gedaan, maar heb je dan geen fameus kwaliteitsverlies en/of blokvorming? Is het eerste wat ik zou denken ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

niet denken, maar uitproberen :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Block schreef:Op kanaalz hoorde je inderdaad de openlijke verwijten aan zowel het BIPT als aan de regering.

Met een wholesaleproduct zit je maar 20% onder de prijs die de grote speler het product in de markt zet. Er is dus maar een kleine marge over.

http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 166590.htm
Ik heb net het filmpje van kanaal Z bekeken,dit was zeer intresant,gewoon omdat het BIPT ook aan het woord komt.Voor mij word het stilaan duidelijk dat het Mobistar verhaal eigenlijk op sterven na dood is.Het BIPT is niet van plan om vlug de groothandelstarieven (zowel v/d kabel als de telefoonlijn)aan te passen.Er komt daar een persoon verklaren dat dit mss kan,in de tweede helft van volgend jaar(2015!)dus met nog wat vertragingsmaneuvers erbij,lijkt het mij eerder ten vroegste eind 2015 te worden.Zolang kan Mobistar het aan de huidige voorwaarden het wrsl nooit trekken,het is een beursgenoteerd bedrijf,met verantwoording naar de aandeelhouders.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

krisken schreef:Ikzelf heb het nooit gedaan, maar heb je dan geen fameus kwaliteitsverlies en/of blokvorming? Is het eerste wat ik zou denken ...
Ik heb vorige week een aflevering van De Kroongetuigen gekeken via vtm.be op een 42" scherm en de kwaliteit was, echt waar, uitstekend! (volgens mij HD).
Nu, ik weet niet of dat voor alle programma's zo is natuurlijk :-)
shahab schreef: Ik heb nooit gesnapt waarom mensen 'internet only' nemen, als je al voor een schrale €4 per maand TV en telefonie er nog eens bovenop krijgt. Net als die mensen bij die TV en Internet nemen, maar nooit telefonie. Vaak wordt het zelfs goedkoper als je er een vaste lijn bijneemt ook.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
(Eigenlijk moet men dat niet snappen, want dat is een keuze. Het kan dus gewoon zo, maar goed)
Als je over Scarlet of Snow praat, kan ik je volgen. Voor een paar euro kan je er even goed TV of telefoon bijnemen. Maar als je het niet wil, waarom zou je?

Echter, de keuze om alleen TV en internet te nemen, zonder telefonie, begrijp ik wél al te goed. TV en internet + VoIP komt veel goedkoper uit bij bvb Telenet dan zo'n Whop geval. Nu kan je natuurlijk over de snelheid beginnen, maar wat als je dat niet nodig hebt? -> Dat doe ik hier ook en ik bespaar €15 per maand.

(Ik vermeld Telenet omdat je zegt: Vaak wordt het zelfs goedkoper als je er een vaste lijn bijneemt ook. en dan hebben we het echt niet meer over Scarlet of Snow :lol: )
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”