Guest login sagem VDSL2 F3464 SNOW

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
vanwehaege
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2014, 11:09

Hallo,

ik zou graag een guest login maken in mijn thuisnetwerk. Gasten moeten geen toegang tot NAS en dergelijke...

maar hoe krijg ik dit voor mekaar met de SNOW Sagem VDSL2 F3464? Ik vind nergens geen uitleg of dit mogelijk is of niet.

heeft iemand een ideetje of een manier om een afgesloten guest login (netwerk) te maken?

alvast bedankt voor jullie tijd!
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Bedoel je een appart gastnetwerk met eigen draadloos ssid? Fritzbox heeft die mogenlijkheid ..de enige manier die ik ken is een router achter de sagem hangen en die router instellen voor PPPoE.

Misschien dat je die F3464 (bbox2 volgens google) wel extra functies kan geven met andere firmware of via truukjes , aangezien die dat hardwarematig ook zou moeten kunnen denk ik... maar misschien gaan al die instellingen verloren omdat men op afstand dat weer aanpast (TR69).
Zijn de voipgegevens gekend bij snow?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik heb de zelfde modem en volgens mij heeft deze modem geen mogelijkheid om een guestnetwork op te zetten.

De beste optie zal zijn om, zolas Flup zegt, een betere router achter je modem te zetten en deze gebruiken om de pppoe sessie op te zetten. Zelf ben ik ook van plan om dit te doen met een router met dd-wrt op.

Custom firmware flashen op Sagem zou ik niet doen. Volgens mij ga je dan problemen krijgen met de ondersteuning. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vectoring enkel werkt met bepaalde goedgekeurde firmware versies en modems. Custom zal hier niet ondervallen vrees ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
vanwehaege
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2014, 11:09

Bedankt.

Ga eens kijken "in den bak" wat er nog ligt van eventuele oude router om er na te plaatsen.
Ik keer wel nog eens terug naar hier om eventuele info.

alvast bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”