BASE PRO Net&Tel onbeschikbaar - alternatieven?

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
corio89
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2014, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vorige week bericht gekregen van BASE dat mijn aanvraag voor PRO Net&Tel geweigerd is wegens technische redenen. Ik heb de helpdesk gebeld om meer te weten te komen over deze precieze reden, maar zij konden mij niets meer zeggen dan "technische redenen". Men probeerde mij nog wijs te maken dat ik dan dan te ver van de telefooncentrale ben, maar ik heb de heer aan de andere kant erop gewezen dat dat in de ganse postcode 2000 hoogst onwaarschijnlijk is en dat ik liever heb dat hij zegt dat hij het niet weet, dan me blaasjes wijs te maken.

Het pand heeft 10 jaar leeggestaan maar heeft een niet-actieve telefoonlijn en bevindt zich in het midden van Antwerpen, dus te ver van de telefooncentrale kan geen reden zijn (volgens de website zelf ben ik wél aansluitbaar).

Ik overweeg om als alternatief Scarlet internet & telefonie te nemen, dat is excl. btw amper duurder dan BASE.

Maar wat zouden dan de andere redenen kunnen zijn dat BASE mij heeft geweigerd? Is dit algemeen "geen VDSL2 van eender wie voor jou" of kunnen er ook operator-gebonden redenen zijn?
In dit eerste geval kan ik mij de moeite besparen om bij Scarlet ook een aanvraag te doen die dan sowieso geweigerd wordt, dan ga ik ineens naar Belgacom - of weet er nog iemand een alternatief?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waar heb je precies nood aan? Is het enkel de prijs, of spelen er andere zaken mee?
corio89
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2014, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Snelheid speelt voor mij niet zo'n rol, ik wil wel (quasi) ongelimiteerd kunnen downloaden. Telenet en Belgacom lijken mij wel te duur, tevens ligt er nog geen kabel in het pand (loopt wel over de gevel). Tenzij er ook abonnementen voor particulieren toegestaan zijn op een BTW-nummer - dan zijn er misschien meer mogelijkheden.

Heb nu Scarlet internet&telefonie besteld, ze komen normaal 30 oktober langs. Hopelijk annuleren zij ook weer niet zoals base wegens vage technische redenen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als er nog geen kabel in het pand loopt, dan denk ik dat we de oorzaak hebben gevonden! Alternatieve operatoren gaan dus geen telefoonkabel naar binnen brengen. Daarvoor moet je bij Belgacom zijn! Deze kabel loopt trouwens onder de grond, niet via de gevel. Wat je moet doen is een zogenaamde vooraanleg vragen bij Belgacom, kostprijs iets van een 30 euro dacht ik bij nieuwbouw...

Bij Telenet moet je zelf je kabel leggen naar binnen (dus tot aan je gevel). Zo niet, zal men deze niet aansluiten. De coaxkabel van Telenet kan wel hangen aan de gevel.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

corio89 schreef:Snelheid speelt voor mij niet zo'n rol, ik wil wel (quasi) ongelimiteerd kunnen downloaden. Telenet en Belgacom lijken mij wel te duur, tevens ligt er nog geen kabel in het pand (loopt wel over de gevel). Tenzij er ook abonnementen voor particulieren toegestaan zijn op een BTW-nummer - dan zijn er misschien meer mogelijkheden.

Heb nu Scarlet internet&telefonie besteld, ze komen normaal 30 oktober langs. Hopelijk annuleren zij ook weer niet zoals base wegens vage technische redenen...
Bij Belgacom doet het er niet toe welk abonnement je neemt, of dit nu voor btw-nr is of niet. Er moeten geen lassers komen? Dus zoals hierboven gezegd, maar de vooraanleg kost geen 30 euro maar 90 euro ;) http://www.proximus.be/nl/id_cr_buildin ... ouwen.html
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bedankt voor de financiële rechtzetting :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
corio89
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2014, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

krisken schreef:Als er nog geen kabel in het pand loopt, dan denk ik dat we de oorzaak hebben gevonden!Deze kabel loopt trouwens onder de grond, niet via de gevel.
Bij Telenet moet je zelf je kabel leggen naar binnen (dus tot aan je gevel). Zo niet, zal men deze niet aansluiten. De coaxkabel van Telenet kan wel hangen aan de gevel.
Ik bedoelde inderdaad dat de telenet-kabel over de gevel loopt. De telefoonlijn komt in de kelder binnen vanuit de straat, maar aangezien het pand tien jaar heeft leeggestaan is deze buiten misschien niet meer aangesloten. Staat er op een afgesloten telefoonlijn nog ergens iets van spanning of signaal zodat ik kan meten of hij nog aansluitbaar is?

Enfin, we zullen wel zien wat scarlet zegt. Ik ga alleszins de kabel al uit de kelder moeten trekken naar het gelijkvloers.

En anders belgacom nemen of toch Telenet overwegen. Iemand die weet of Basicnet op een BTW-nummer toegestaan is?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het belangrijkste is dat er een kabel van Belgacom ligt. Ook al is deze niet meer aangesloten. De eerder genoemde vooraanleg (€90) is enkel als er geen kabel is! Je kan dus perfect scarlet of een andere DSL provider laten aansluiten als je 100% zeker bent dat er een Belgacomkabel ligt. De aansluiting opnieuw maken gebeurd dan eveneens voor jou (inbegrepen in de prijs van de installatie, tenzij de lassers moeten komen).

Je kan altijd kijken of er stroom op zit (49 volt dacht ik). Maar nogmaals : dit hoeft niet persé.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”