Geen internet en geen telefoon

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Sinds dinsdag 3 december 2013 zit ik zonder internet en telefoon. Voor de geinteresseerden onder ons, ik heb de klassieke Tele2 modem, een speedtouch 706 WL, waarvan het lampje DSL groen oplicht, maar het lampje internet rood is (en helaas blijft). Na talloze telefoontjes met de helpdesk van Base die mij, meer dan een dozijn keren de modem heeft laten resetten en/of herstarten schijnen zij er verder niet in te lukken om deze fout te herstellen en ik heb ook niet de indruk dat er iemand mee bezig is. Na sinds 2007 klant te zijn geweest bij Versatel/Tele2/KPB/Base waarbij ik steeds tevreden was over deze dienst, ben ik nu zeer teleurgesteld. Zij er nog personen die met deze problemen kampen, in de omgeving van Westerlo of elders en heeft iemand een idee hoe dit op te lossen, behalve van provider wisselen?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Misschien is je modem stuk. Ken je iemand die je de zijne zou kunnen lenen?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn zus was vroeger bij Base. Haar modem is ook eens stuk geweest. Ze hebben die toen direct gratis vervangen.
Ik denk dat er maar 1 verklaring is voor hun loom gedrag: ze doen geen ADSL en vaste telefonie meer. Ze willen vermoedelijk van die oude klanten afgeraken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb mij vroeger eens een reserve modem aangeschaft, hier ligt het niet aan. Mijn buurman, die eveneens internet van Base heeft (zonder telefonie) heeft ook geen internet vanaf dezelfde datum
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Alweer een dag voorbij zonder internet en telefoon. Ook vandaag weer geen telefoontje gehad (op mijn GSM) van Base om mij te informeren hoever ze staan met deze herstelling.
Iemand nog ideeën wat ik nog kan doen?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Op m'n werk hebben we ook eens zonder telefoon gezeten door werken een paar straten verder. (internet is via telenet) Hiervoor moest een lasser komen om dit te herstellen. Dit zou maar liefst 2 weken duren! Dit hadden ze ons na het vinden van de oorzaak gemeld.
Via via is het geregeld dat die lasser al na een week kwam.
Onbegrijpelijk dat Belgacom een bedrijf meer dan 2 weken zonder telefoon laat zitten.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

een aangetekende ingebrekestelling naar BASE zal het probleem niet oplossen maar geeft je de kans het contract direct - mits een redelijke termijn van 10 dagen waarin BASE de kans heeft het probleem op te lossen - eenzijdig te verbreken en over te stappen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

We weten dat de service van Belgacom voor de alternatieve providers slecht is . In de veronderstelling dat het daaraan ligt.
In het geval van Base zou je daar best weggaan: ze hebben dat product verlaten. Zijn ze nog te betrouwen ?
Bij Belgacom en Telenet heb je veel beter voor maar 26 € /maand. Als er iets scheelt staan ze er de zelfde dag of 's anderendaags (zelf ondervonden).
Telefonie is goedkoper en met meer opties bij een voip-operator.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Als het zo is zoals in dit geval dat er een lasser ter plaatse moet komen , kan dit een tijd duren afhankelijk van de regio, of het nu voor een olo is gelijk Base of Belgacom zelf, maakt niet uit, dit is gereguleert door het BIPT.

Het probleem ligt een beetje anders en dat Belgacom de grootste moeite heeft om lassers aan te werven, niemand van de Belgen wilt buiten werken en zeker niet in de winter.

Kijk maar op de website van belgacom, vacatures voor lassers genoeg.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

redman schreef:Als het zo is zoals in dit geval dat er een lasser ter plaatse moet komen , kan dit een tijd duren afhankelijk van de regio, of het nu voor een olo is gelijk Base of Belgacom zelf, maakt niet uit, dit is gereguleert door het BIPT.

Het probleem ligt een beetje anders en dat Belgacom de grootste moeite heeft om lassers aan te werven, niemand van de Belgen wilt buiten werken en zeker niet in de winter.

Kijk maar op de website van belgacom, vacatures voor lassers genoeg.
Ik denk niet dat er een lasser moet tussenkomen. Het lampje «DSL» op mijn modem licht constant groen op. Hieruit blijkt dat de modem verbonden is en gesynchroniseerd. Het euvel zit hem louter in de instellingen van Base.
Vandaag heb ik, nadat ik alweer zelf gebeld heb, het advies gehad van de helpdesk om over te gaan naar een Snow abonnement, dat zouden betere (Belgacom) lijnen zijn. Ik heb hiervoor beleefd bedankt.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kan zelf een hardwaretest doen van je lijn naar de centrale: sluit een ouderwetse telefoon aan op je lijn ipv je modem.
Haak af , wacht even op soort kiestoon en druk nummer 1924. Als alles goed is zegt hij je lijnnummer. Zo werkt het bij Belgacom. Weet niet of het bij Base ook zo is. Iemand ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het feit dat de TS wel sync heeft (DSL = OK), maar geen Internet, lijkt erop dat er fysisch niets verkeerd is met de lijn: deze lijn is dus wel degelijk aangesloten op een ADSL kaart in de LEX.

Maar blijkbaar krijgt de TS toch geen PPPoE binding?
Onderbreking van de connectie met Base? Heeft Belgacom Base afgesloten? Is de TS aangesloten op een nieuwe ROP (met ADSL/VDSL) en loopt het vandaar mis?
TanknaT schreef:Vandaag heb ik, nadat ik alweer zelf gebeld heb, het advies gehad van de helpdesk om over te gaan naar een Snow abonnement, dat zouden betere (Belgacom) lijnen zijn.
Snow is VDSL2, je huidige connectie is ADSL2+, dat is het verschil.
Maar base moet jouw probleem oplossen, in plaats van jou op VDSL2 te pushen. Compleet onaanvaardbaar :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik begrijp wel waarom ze vdsl2 pushen. De ADSL verbindingen van Base zijn Mobistar verbindingen die ze resellen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik begrijp dat absoluut niet. Trouwens, klanten pushen naar een ander abbo is een commerciële activiteit, daar moet een helpdesk zich niet mee moeien. Het blijft onaanvaardbaar om klanten >3 weken zonder internet te zetten, zonder enig zicht op een oplossing ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

philippe_d schreef:Ik begrijp dat absoluut niet. Trouwens, klanten pushen naar een ander abbo is een commerciële activiteit, daar moet een helpdesk zich niet mee moeien. Het blijft onaanvaardbaar om klanten >3 weken zonder internet te zetten, zonder enig zicht op een oplossing ...
Ik denk niet dat dit bedoeld was als commerciële activiteit. Mogelijk heeft de helpdeskmedewerker binnen zijn beperkte mogelijkheden, en zijn bedrijf kennende, naar een creatieve oplossing gezocht voor het probleem.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Tegenwoordig hebben helpdesken wel commerciele activiteiten. Is niks nieuws trouwens want dat doen ze al jaren. Als je belt voor bv je mobiel abo omdat er een probleembje is zullen ze het niet nalaten om te vragen over te stappen naar de 'nieuwere' abo's.

Het valt mogelijk onder dienstverlening, maar is en blijft een commerciele activiteit. Heb je bv telefonie en internet, maar nog geen tv krijg je eventueel een aanbod om over te stappen naar triple omdat het mogelijk goedkoper is en ook dat valt weer onder dienstverlening.... maar blijft uiteindelijk commerciele activitei.

Het hangt er gewoon vanaf hoe je die dingen ziet.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Even een update plaatsen. Ik heb nog steeds geen internet en telefoon. Base heeft mij ondertussen, op aansturen van de derde lijn, een nieuwe modem toegestuurd en na het installeren van deze modem, werkte het internet nog steeds niet. Ik begin ondertussen te vrezen dat de reden dat dit niet in orde komt niet veroorzaakt wordt door onwil of onverschilligheid, maar dat ze het zelf niet meer weten. Dat er een gebrek aan deskundigheid is.
Ter info, hieronder de lijnwaarden van mijn modem.


Link Information
Uptime: 0 days, 3:25:44
DSL Type: TU-T G.992.1
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [kB/B]: 152,68 / 0
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,9 / 11,8
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 13,7
System Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ----
Chipset Vendor ID (Local/Remote): BDCM / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / -
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / -
Loss of Power (Local/Remote): 0 / -
Loss of Link (Remote):-
Error Seconds (Local/Remote): 0 / -
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0



Connection Information
ppp835
Link Status: Disconnected
Last Error Message: Could not bring up link
Username: [email protected]
Password: ********
Remember Password: Yes

ppp032
Connection Information
Link Status: Disconnected
Last Error Message: Concentrator not reachable
Username: [email protected]
Password: ********
Remember Password: Yes
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft het zin nog langer bij die provider te blijven ? 't Is al meer dan 3 weken.
Volgens mij zijn ze het Adsl-cliënteel aan het afbouwen.
Ik dacht dat je bij Base destijds 30 à 35 Euro per maand betaalde voor gewone Adsl met telefonie.
Hetzelfde vind je nog bij Edpnet en daar krijg je betere service.
Bij de anderen is het meestal VDSL en dus duurder met telefonie erbij.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

[email protected] ziet er een beetje vreemd uit. (Ben niet echt bekend met Base adsl).
De base modems worden gelovek ook via ZTC gecontroleerd. Vermoedelijk zit daar iets mis?
Zou iig eens vragen of uw login wel overeenkomt met wat in de modem staat & of u ppp account uberhaupt actief is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:Hetzelfde vind je nog bij Edpnet en daar krijg je betere service.
enige wat ik bij hen mis is een 'internet-only' abbo (geen raw-copper of uit miserie telephony pack, omdat dit laatste goedkoper uitkomt, maar niet gebruikt wordt)

Zouden ze kunnen concurreren met het VDSL only pakket van Scarlet (met hogere snelheid? en betere service)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij Edpnet heb je nog ongelimiteerd Adsl + telefonie voor 29,95 €. Dat vind je nergens anders meer bij een degelijke provider. En voor 5 € extra onbeperkt bellen naar vaste lijnen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:En voor 5 € extra onbeperkt bellen naar vaste lijnen.
1. als hun Voip nu wel degelijk werkt (2-3 jaar terug zeker niet, ben ervaringsdeskundige)
2. peperduur, als je voor 1,19 EUR ovh hebt.

wel 4mbitlijn download/540 kbit upload. tja, dan liever Belgacom start+ovh= 26,36 EUR (tarieven 2014!) met 30/2,5 mbit

sent from my xperia z, using tapatalk 4
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

t 'Is allemaal te zien voor wie. Een koppel gepensioneerden uit mijn buurt heeft ADSL en telefonie van Edpnet. Voor hen is dat ideaal.
Die telefonie werkt er al meer dan 2 jaar perfect. En ze bellen veel.
OVH is geen optie:
- de man is meer dan 70 en kan niet met een gsm overweg. De noodnummers bellen MOET werken via de vaste telefoon. We weten dat het via OVH in praktijk niet zo is.
- De vrouw belt regelmatig naar servicenummers enz die niet werken via OVH.
- Ze hebben geen creditcard en doen met moeite aan internetbankieren. Het moet dus simpel zijn, postpaid bij 1 operator.
Bij Edpnet hebben ze dat. Het kost wel meer voor minder. Dat is juist.

Zelf ben ik bij OVH na 3 maanden van miserie vertrokken. Ik durf dat niemand aanraden.
Dat is zoiets als Dommel. Met voor- en tegenstanders.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

En hoe is het afgelopen? Er werd bij mij thuis een nieuwe modem afgeleverd op 26 december 2013. Na installatie van deze nieuwe modem bleek het resultaat nog steeds hetzelfde. Geen internet en geen telefoon. Ik heb dan naar Base gebeld om dit te melden. Op 29 december 2013 ontving ik een factuur van Base voor de gebruiksperiode december 2013. Na het versturen van een aangetekend schrijven om deze factuur te protesteren heb ik gebeld met de helpdesk dat mijn aangetekend schrijven onderweg was en dat ik niet van plan was deze factuur te betalen. Op 30 december werd ik dan gebeld (op mijn gsm natuurlijk) door iemand van de technische dienst van Base. Deze persoon vertelde mij dat er een technicus van Base en een technicus van Belgacom deze zaak ter plaatse zou komen onderzoeken. Hiervoor werd een ticket aangemaakt. Op 31 december om 10:00 ontving ik weer een telefoon van dezelfde persoon. Als gevolg van het aanmaken van het ticket had Belgacom de lijn onderzocht en een verkeerde instelling gevonden. Mij werd gevraagd om de modemlanpjes na te zien en effectief, alles bleek in orde. Er was telefoon en internet na bijna een maand storing. Nog even voor de deskundigen. De modem was opnieuw van op afstand gereset (Wifi onbeveiligd) en de oorspronkelijke instellingen waren overschreven door mijn klantnummer bij Base.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Proficiat.
Hoeveel betaal je bij Base voor Internet en telefonie ? Is dat met Freephone ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik betaal 35 euro, inbegrepen onbeperkt bellen naar vaste lijnen binnenland en 15 landen in het buitenland. Speciale nummers en gsm gesprekken zijn niet in dit bedrag inbegrepen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”