storing augustus 2012

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
cosmopolitan
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 maa 2013, 19:35
Bedankt: 1 keer

Even mijn verhaal vertellen.

Wie onder jullie klant is van Base internet, merkte mogelijk in augustus 2012 dat er een storing was.
Ik wachtte daarop enkele maanden om na te gaan of Base zelf met een voorstel ter compensatie zou komen.
Er kwam echter niets.
Omdat ik in het verleden reeds meermaals Base probeerde te contacteren zonder reactie, besloot ik in november om de ombudsdienst in te schakelen.
Base liet aan de ombudsdienst weten dat ze me reeds meermaals hadden proberen telefoneren.
Dit terwijl ik reeds vóór de storing aan Base liet weten niet telefonisch bereikbaar te zijn.
Blijkbaar begreep Base dit niet, want ik kreeg nadien nog berichten van Base dat ze me opnieuw probeerden telefonisch te bereiken.
Ik liet hen 3 maal weten dat ik niet telefonisch bereikbaar ben.
Blijkbaar snappen ze het nog steeds niet.
In de reactie van de ombudsdienst staat verder dat Base een compensatie aanbood alsook dat ze de betwiste factuur niet mochten innen voor een periode van 4 maanden.
Daarop besloot ik te wachten met betaling van de betwiste factuur tot het opgelost was, in de verwachting dat het niet zó lang zou duren.
Het resultaat is dat mijn internetaansluiting 5 dagen afgesloten werd.
Hierop werd een telefoon geleend om naar de klantendienst te kunnen telefoneren.
Hun reactie?
Er is nog een openstaande factuur welke eerst moet betaald worden vóór de verbinding hersteld wordt.
Dit terwijl de ombudsdienst zegt dat er een opschorting van 4 maanden is.
Dit spreekt elkaar grondig tegen.
Met de ombudsdienst zijn er trouwens ook problemen, straks meer daarover.
Na betaling werd contact opgenomen met de ombudsdienst om dit uit te leggen.
De reactie van Base?
De onbetaalde factuur was niet de betwiste factuur.
Het was net de enige die wél betwist werd.
Alle facturen worden binnen de termijn betaald.
Omdat ik bemerk dat ik met de ombudsdienst ook niet echt vooruit kom, doe ik het beter met userbase.
Ik kreeg vandaag een bericht die blijkbaar gaat over een minnelijke schikking.
Het probleem is dat ik de bijlage niet kan openen.
Ik bracht de ombudsdienst hier reeds andermaal van op de hoogte, echter is het nu opnieuw zo.
Ik vroeg de ombudsdienst reeds andermaal om het in pdf te sturen, wat toen ook wel gebeurde.
Ik heb geen zin om altijd opnieuw te blijven vragen om het in pdf te sturen.

Daarom nu de vraag, hebben jullie suggesties om dit op te lossen?
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

u niet zo moeilijk opstellen....
cosmopolitan
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 maa 2013, 19:35
Bedankt: 1 keer

je bedoelt?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Wat voor "storing" was het initiële hekelpunt in augustus 2012?
En gaat het hier over een professioneel abonnement met SLA's of particulier thuisgebruiker?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

beetje meer en specifiekere informatie. Ik kan me ook niet voorstellen dat een ombudsdienst het zou doen met zo een verhaal.

Je moet werken met feiten, datums.
Wat is de minnelijke schikking?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

cosmopolitan schreef:Hierop werd een telefoon geleend om naar de klantendienst te kunnen telefoneren.
Dit meen je niet, heb jij geen enkele vorm van telefoon of gsm? :eek:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

- Wanneer exact was deze storing (datum + uur)?
- Hoelang heeft deze storing geduurd?
- Wanneer nam je zelf contact op met base (datum + uur)?
- Wanneer nam je contact op met ombudsdienst (datum + uur)?
- ...
Exacte info graag!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cosmopolitan
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 maa 2013, 19:35
Bedankt: 1 keer

svenska schreef:Wat voor "storing" was het initiële hekelpunt in augustus 2012?
En gaat het hier over een professioneel abonnement met SLA's of particulier thuisgebruiker?
Geen internetverbinding mogelijk, door geen enkel programma.
Dit duurde heel wat uren.
In de avond was er dan opnieuw verbinding om de volgende dag opnieuw weg te vallen.
De storing duurde op die manier meerdere dagen.
Ik heb Base home internet 4.
bambipower schreef:Wat is de minnelijke schikking?
Zie onderaan mijn eerste post en het antwoord op de laatste vraag van krisken.
Kenw00t schreef:Dit meen je niet, heb jij geen enkele vorm van telefoon of gsm? :eek:
Precies.
krisken schreef:- Wanneer exact was deze storing (datum + uur)?
Ik heb niet meer al de gegevens, dus het wordt wat ik wél heb.
Op 25 augustus en 2 dagen kort ervoor; 6 september in de voormiddag.
Dit is gebaseerd op de berichten naar Base.
krisken schreef:- Hoelang heeft deze storing geduurd?
Soms meerdere uren.
krisken schreef:- Wanneer nam je zelf contact op met base (datum + uur)?
25 augustus 18:20
27 augustus 08:22
6 september 11:16
krisken schreef:- Wanneer nam je contact op met ombudsdienst (datum + uur)?
6 november 12:36 werd de klacht bij de ombudsdienst ingediend met een pdf als print.
11 november 20:07 bijlage kan niet open, doch geen reactie
20 november 15:34 bijlage kan niet open
21 november 17:26
30 november 17:22
17 december 21:07
25 januari 21:51 bijlage kan niet open
1 februari 18:06, doch geen reactie
15 maart 17:49
22 maart 18:58

Ik zei dus 3 maal dat ik de bijlage niet kan openen.
Toch kreeg ik alweer een niet te openen bijlage.
Ik heb van alle berichten naar de ombudsdienst afleverrapporten, dus het kwam terecht.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Shoot me if I'm wrong, maar zulke storing moet binnen een gewoon particulieren abonnement niet vergoed worden...
Als ze iets doen, is dat mooi meegenomen, maar verplicht zijn ze het vermoedelijk niet.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ik kan mij ook niet voorstellen hoe je kan leven zonder enige vorm van telefoon of gsm. Als je niet veel of zelfs nooit belt, ok, maar bereikbaar zijn is toch nog een ander verhaal! Hoeveel formulieren zijn er niet waar je verplicht een telefoonnummer moet inzetten?

Het is nogal krom om te verwachten dat ze u moeten helpen als je zelf je eisen stelt dat je nog per postduif wil gecontacteerd worden (bij wijze van spreken). :bang:
cosmopolitan
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 maa 2013, 19:35
Bedankt: 1 keer

Kenw00t schreef:Ik kan mij ook niet voorstellen hoe je kan leven zonder enige vorm van telefoon of gsm. Als je niet veel of zelfs nooit belt, ok, maar bereikbaar zijn is toch nog een ander verhaal!
Ik ben bereikbaar via electronische post, mijn enige communicatiemiddel.
Dit is een bewuste keus.
Kenw00t schreef:Hoeveel formulieren zijn er niet waar je verplicht een telefoonnummer moet inzetten?
Daar plaats ik altijd 10 nullen op. Indien dat niet kan, een bestaand netnummer gevolgd door nullen.
Ik gebruik enkel electronische post omdat ik met telefoneren met onder andere klantendiensten heel slechte ervaringen heb.
Een internetleverancier heeft internet, dus ze kunnen ook zo reageren.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dus als het internet plat ligt ben je volledig van de buitenwereld afgesloten? Je kan ze dus niet eens telefonisch verwittigen dat er een storing is.

Heb je er ook al eens aan gedacht wat je gaat doen indien je de hulpdiensten nodig hebt? Stel dat een inbreker je levensgevaarlijk verwondt, ga je dan al bloedend naar de buren kruipen om te bellen?

Ik denk het niet. Er zal op HLN een bericht komen zoals: "Politie vindt lijk van 3 weken oud nadat buren geen beweging meer zagen"
Tja, het is uw keuze, maar ik vind het Jambers-gehalte erg hoog van zo'n levensstijl. :bang:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die laatste reactie is compleet naast de kwestie en volledig van de pot gerukt. Hoeveel userbasers bellen niet via internet ? zelfde verhaal.

Wat het probleem van de topicstarter betreft. Als je geen telefoonnummer hebt, hoe kan Base je dan telefonisch proberen te bereiken ? of heb je daar een fake nummer opgegeven ? als dat zo is: eigen schuld dikke bult.

Jij stelt dus dat de ombudsdienst je niet voldoende helpt omdat ze een document sturen dat jij niet kan openen ? wat voor exotisch formaat is dat dan wel ?

Je oplossing: verander van provider, het gras is altijd groener aan de overkant (maar dat moet jij niet maaien)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

De mensen die met VoIP bellen hebben op zijn minst ook nog een klassiek gsmnummer. Uit een eerder antwoord kan je afleiden dat hij ook dat niet heeft, dus zo van de pot gerukt vind ik dat niet.

Daarbij, als je op documenten een onbestaand telefoonnummer invult, is dat dan niet valsheid in geschrifte?
cosmopolitan
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 maa 2013, 19:35
Bedankt: 1 keer

Joe de Mannen schreef:Als je geen telefoonnummer hebt, hoe kan Base je dan telefonisch proberen te bereiken ?
Het is niet de bedoeling dat Base me telefoneert. Met leveranciers van andere diensten kan het gewoon via electronische post. Dus waarom niet met het bedrijf dat me internet levert.
Joe de Mannen schreef:heb je daar een fake nummer opgegeven ?
Ik liet Base meermaals weten dat ik het niet kan verwijderen. Er móet blijkbaar een nummer staan.
Joe de Mannen schreef:Jij stelt dus dat de ombudsdienst je niet voldoende helpt omdat ze een document sturen dat jij niet kan openen ? wat voor exotisch formaat is dat dan wel ?
Niets exotisch. Gewoon .doc Maar er is geen programma geïnstalleerd om het te kunnen openen. Nee ik gebruik geen Microsoft Windows. .pdf kan gewoon open.
Joe de Mannen schreef:Je oplossing: verander van provider
Is geen optie want ...
Joe de Mannen schreef:het gras is altijd groener aan de overkant
Niet dus. Anders was ik er al weg.
Kenw00t schreef:De mensen die met VoIP bellen hebben op zijn minst ook nog een klassiek gsmnummer.Uit een eerder antwoord kan je afleiden dat hij ook dat niet heeft
Heb ik niet meer. Om de redenen te noemen, moet ik van het onderwerp afwijken. Dat lijkt me geen best idee, want het staat dan deels los van Base of internet.
Kenw00t schreef:Daarbij, als je op documenten een onbestaand telefoonnummer invult, is dat dan niet valsheid in geschrifte?
Wat moet je invullen als het er niet is? Ik kan ook geen adres van mijn kasteel geven, om een voorbeeld te geven. Hoe dikwijls moet ik het aan Base doorgeven vóór ze het snappen?
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Een .doc bestand en niet kunnen openen? Dan kan je toch nog open office installeren. Dit bestaat voor windows, Linux en mac os x.

Je lijkt me toch enorm goed je best te doen om moeilijk bereikbaar te zijn. :?
Just enjoy life and don't whine about it.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Veranderen van provider is geen optie want... ?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”