online bestelling: belachelijk

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik dacht, we gaan terug van MV naar base (die spotify is wel leuk)

- je bestelt online (want je hebt de tijd niet om in de winkel te bestellen + het is 10 euro goedkoper)
- je doorloopt alles, je betaalt je 5 euro, en je krijgt de bevestiging.
- ik ben zelden voor 6u thuis, maar er is wél altijd iemand aanwezig. gezien de koerier wél even je pas wil (voor base, blijkbaar) laat ik die braaf thuis.
geen kopie, neenee, mijn feitelijke identiteitskaart zelf.

kom je 's avonds thuis: niet afgeleverd want de persoon die de bestelling plaatst, moet zélf aanwezig zijn om zijn kribbel nog te zetten onder het contract...
en onder de papieren voor nummerbehoud.
hoe zat dat met hun "100% vrijheid, geen vast contract" ?

dus ondanks het feit dat je online bestelt (omdat je dus niet op tijd bent om het anders te doen), en ondanks dat je online alles ingeeft (zoals simkaartnr en identiteitskaart etc), EN de 5 euro betaald hebt... moet je toch nog speciaal voor die simkaart en de papieren tijd maken.
sja, mijn annulatie is al gemaild en ik blijf mooi bij MV, dan zullen we spotify wel apart aankopen :)

ik snap niet hoe een bedrijf je online aanmoedigt in te schrijven, en vervolgens verwacht dat je een halve dag thuis bent om een simkaart in ontvangst te nemen en het contract te tekenen.
(als ze nu bv je dat laten uitprinten en dat terugfaxen ofzo, kan ik nog inkomen)

ik denk zelfs niet dat er andere bedrijven zijn die deze absurditeit hebben?
bij aanvraag snow iig niet (thans ook een base product...)
bij aanvraag & portering bgc/edp, edp/scarlet, scarlet/bgc trouwens ook nooit iets getekend (jawel, voor scarlet, ontvangst van materiaal)


note: dit is niet perse bedoeld om base af te kraken, maar mensen die online willen bestellen om tijd te besparen en vlot over te schakelen, think twice want je moet wel thuis zijn gedurende een halve dag, ma-vr (dus niet na 6u en niet in het weekend, wanneer de meeste mensen effectief tijd hebben)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Dat is wel raar, ok je moet wel thuis zijn om je contract te tekenen maar tegen mij hadden ze gezegd dat dit geen enkel probleem was om s'avonds iemand langs te sturen. Ben zelf naar de base shop gegaan, van de 10 euro moet je je niks aantrekken die wordt afgehouden van de volgende factuur en krijg je dus terug, louter dus een trukje van het callcenter.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

gaat blijkbaar via dynalogic (de jongens van dynafix... hebben we daar al niet wat van gehoord op het forum? :p )
en dat is tussen 13u en 18u ... je kan wel zelf een afspraak kiezen, maar als ik een halve dag thuis moet zijn zitten we al volgende maand...
dan is de kans al groter dat ik tussendoor eens tot in een shop raak.

daarom snap ik dus de hele logica niet van het online bestellen... de bedoeling is toch dat je het dan afgehandeld krijgt zonder extra tijd vrij te maken?
en op deze manier moet je net méér tijd vrijmaken, want je moet een halve dag thuis zijn om te tekenen en je kaartje te krijgen...
bij MV was dit gewoon opgestuurd met de post, geen gedoe!

ik ben tevreden van MV, en ik denk dat de jongens (en meisjes) ginds nog de slimste belgen zijn :)
alleen spijtig dat ze hun competitieve edge aan het verliezen zijn :(
Gebruikersavatar
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen dat het pakket afgeleverd wordt op je werk, school, al kan ik begrijpen dat dat voor velen ook niet echt een optie is, maar die mogelijkheid is er dus wel, het pakket hoeft niet op je domicilie afgeleverd worden.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ispwatch: allemaal goed en wel, maar ik zit op de baan bij klanten, dus kan ik nooit zeggen waar ik op welk moment ben...
dus het blijft een beetje idioot dat je toch speciaal tijd moet vrijmaken voor iets dat je online aanvraagt.

waarom kan het niet simpelweg gewoon met de post opgestuurd worden?
als ze persé de handtekening willen, dan kunnen ze me het ook laten afprinten en handtekenen (om vervolgens te faxen of via post terug te sturen)
de online bestelling deed ik net om vlot over te stappen zonder enig gezeik of tijd vrij te maken, gezien de optie beschikbaar was.

again, het is leuk dat base de mogelijkheid beschikbaar stelt om online te bestellen, maar dan mogen ze er ook -voor aanvang van bestelling- bij melden dat je een halve dag thuis dient te zijn ergens na je bestelling om deze te aanvaarden.
niet getreurd, ik heb ondertussen mijn MV terug herladen en blijf nog steeds een tevreden MV gebruiker :D
(en over een x tijd passeer ik misschien eens een keertje in de winkel van base, who knows)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

omg ...

dus: base heeft je handtekening nodig alvorens je je simkaartje krijgt (zodat ze nr overdracht e.d. kunnen doen)
maar: mijn nummer is nu blijkbaar toch van hun... zonder simkaartje... en vlak na een herlading bij MV...

En dan nu het goede nieuws: via de site van vikings terug een portatie aangevraagd, op kantoor een kaartje mogen halen,
en nu maar wachten tot mijn nummer terug bij Mobile Vikings is :)
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik moet zeggen dat de gemakkelijke nummeroverdracht bij MV één van de redenen is dat ik nog even afwacht om bij mobistar te vertrekken, als ik dit allemaal lees. Heb al één nummer overgezet bij MV en dat is prachtig verlopen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

portaties NAAR mobile vikings verlopen over het algemeen heerlijk.
je kan alles online regelen, je kan je kaartje ophalen of laten opsturen, en je komt niet zonder telefonie te zitten.
nooit niet.
ipv die idioten bij base (anders kan ik dit écht niet noemen)

online aanvraag tot portatie bij base:

=> aanvragen & datum opgeven
=> afspraak maken met de koerier (en je MOET zelf thuis aanwezig zijn of het is een njet)
=> ONGEACHT of je simkaartje hebt ontvangen of niet, portatie voeren ze uit
=> voila, u zit nu zonder telefonie, dankuwel base.

online aanvraag tot portatie bij MV:

=> aanvragen
=> wachten tot je het kaartje in de bus hebt
=> smsje sturen met de oude kaart nog in je telefoon
=> nieuwe simkaart insteken
=> voila, u heeft niet zonder telefonie gezeten.

eigenlijk zou MV een eigen netwerk moeten hebben zodat ze meer vrijheid hadden,
ipv afhankelijk te zijn van BASE, lord knows: they deserve it
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als MV in een eigen netwerk, licenties,... zou investeren zouden hun prijsjes wel wat veranderen vrees ik. Maar ik hou ook wel van hun manier van zaken doen.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”