dsl problemen

Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 Jul 2009
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

dsl problemen

Berichtdoor PumbaaH » 04 Aug 2012, 10:47

Ik was gisteren in turnhout bij een radio collega en kwam tot de onthutsende conclussie dat zijn dsl verbinding via base op echte minimum zit.

download: 0,32 mbps
upload: 0.24 mbps

Telefonie is de laatste tijd ook een ramp en de modem synct meerdere malen per dag maar volgens base is alles in orde. Volgens de beschikbare testen (dommel, lijntest en belgacom) zijn er via adsl(2+) snelheden van 10 mbit down en 1 mbit up mogelijk. Een overstap naar een andere provider is een optie, maar is er een manier om erachter te komen of er effectief een hogere snelheid gehaald kan worden?

Ik heb naar het aansluitpunt gekeken en alles lijkt in orde (geen oxidatie). De bekabeling in het gebouw is gedaan door belgacom dus mijn vermoeden is dat het probleem niet bij de bekabeling te zoeken is.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13829
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2242 keer
Recent bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 619 keer
Contact:

Re: dsl problemen

Berichtdoor philippe_d » 04 Aug 2012, 11:31

Welke modem ?
Kan je eens modemwaarden posten ?
In eerste instantie zou ik eens proberen met een andere modem, en kijken wat dit geeft.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 Jul 2009
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: dsl problemen

Berichtdoor PumbaaH » 04 Aug 2012, 11:57

Het is de standaard speedtouch van base. Ik heb geen idee of daar iets van waardes in terug te vinden is. Ik zal de volgende keer m'n siemens sx es meenemen om te kijken wat dat geeft.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini

Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1598
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 166 keer
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer

Re: dsl problemen

Berichtdoor Petervanakelyen » 04 Aug 2012, 16:42

In die Speedtouch zijn zeker lijnwaarden terug te vinden (maar geen idee hoe dat zit met de gelockte firmware van Base/Tele2).

Toen ik indertijd bij Tele2/Base zat was het wel zo dat klanten waar maar een halve megabit voor voorzien was in het abonnement, ook syncten op een halve megabit. Later kwam er een verhoging naar 1Mbit maar bleef ik op een halve megabit syncen. Bellen naar Tele2/Base loste het wel op. Als de persoon in kwestie echter van abonnement is overgeschakeld (of nogsteeds dat oud abbo heeft) kan het zijn dat hij nooit is overgezet.

Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 Jul 2009
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: dsl problemen

Berichtdoor PumbaaH » 04 Aug 2012, 19:06

euhm...... hij had een homepack 4..... maar ie is overgeschakeld naar een homepack 4+ als ik het goed begrepen heb.

Hoe dan ook... het zit niet bij de persoon zelf dus misschien toch es tijd te gaan vragen naar een technieker als de test met een andere modem niks uithaalt
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini

Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 Jul 2009
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: dsl problemen

Berichtdoor PumbaaH » 07 Aug 2012, 07:09

Ik heb mezelf eens nuttig bezig gehouden en eens contact opgenomen met de base helpdesk.Volgens hun is de lijn zo goed als maar kan zijn terwijl de resultaten bij de eindklant ronduit droevig zijn. Hij zou de maximale snelheden moeten kunnen halen.

Nu heeft base gevraagd of we mogelijk 7 snelheidstesten wilden uitvoeren. Daar zijn we dus mee bezig. Van het weekend ben ik weer bij de persoon dus dan zal ik es kijken of ik aan de lijnwaarden in de modem kan.

Intussen volgen hier de resultaten van de testen:

Last Result:
Download Speed: 503 kbps (62.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 132 kbps (16.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 73 ms
maandag 6 augustus 2012 20:02:34

(omstreeks 22u28 nog een test gedaan en de snelheden waren 1,20 mbps en 220 kbps en een latency van 52 ms)

Last Result:
Download Speed: 3477 kbps (434.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 307 kbps (38.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 57 ms
dinsdag 7 augustus 2012 9:16:23

('s avond echter weer 0,50 mbps down, 230 kbps up en een latency van 56 ms)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini

Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 Jul 2009
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contact:

Re: dsl problemen

Berichtdoor PumbaaH » 08 Aug 2012, 19:42

Om een lang verhaal kort te maken. We zijn te weten gekomen dat heel deze procedure niks zou uithalen en kregen indirect het advies op te zeggen en over te stappen naar een ander (omwille van hypocrietie volgens het gekregen bericht). De te doorlopen procedure zou zelfs weken in beslag nemen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini


Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast