Problemen met bellen vaste lijn BASE

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
bloempje
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:59

We zijn het zo langzamerhand al gewend dat onze vaste lijn of internet af en toe uitvalt bij BASE.
We hebben een hompepack 4 abbonnement.

Sinds gisteren helemaal geen telefoon meer. Klacht ingediend bij BASE.
Zal wel weer worden weggewuivd tegen de tijd dat het is opgelost.
Internet doet het gelukkig wel nog.

Lijn valt soms uit en doet het dan ineens weer. Dit gebeurt regelmatig, soms meermalen per week.

Zijn wij de enige die hier last van hebben?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als ik je toon in dit topic hoor, heb je reeds meerdere malen last gehad van Base en hun Internetdiensten.
Waarom blijf je er bij dan?

Base is reseller van Mobistar, en maximum adsl1 aldus. Is niet meer van deze tijd dus...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bloempje
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:59

Wij bellen erg veel internationaal.

In het homepack 4 zit de gratis optie om zonder kosten naar vaste lijnen in 15 landen te bellen.
Sindsdien zijn mijn belkosten fors gedaald.
Heb nog geen andere provider gevonden die dit aanbiedt.
Maar ik hou me aanbevolen voor suggesties...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Welke landen vooral ? Waarom niet gebruik maken van SIP bv. via OVH. 40 landen gratis...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

OVH is van frankrijk, kan dit ook in belgïe gebruikt worden ? Echt gratis is het niet, maandelijks 1,18 € :wink: Veel voordeliger dan Weepee dent ik.
Kan je dit gewoon instellen als bijkomende sip-account in je Voip modem ?
Dan zou dit zeker een betere deal zijn dan bij EDPnet waar je voor 5 € 2000 minuten gratis mag bellen in binnen en buitenland.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb zelf een snelle onbeperkte internetverbinding van Scarlet voor 35 euro/maand.

Ik telefoneer over mijn internetverbinding(Voice over IP) via OVH voor 1,18 euro/maand waarin een Belgisch vast telefoonnummer in je eigen telefoonzone (vb. 09 - Gent) en vaste telefonie naar 40 landen is inbegrepen. (fair use policy, telkens 100 verschillende correspondenten per maand, telkens 60 minuten per gesprek, daarna betalend)

Ik heb bovendien m'n aloude 09-nummer van m'n vorige telefonieprovider geporteerd naar OVH zodat m'n oude telefoonlijn werd afgesloten en correspondenten me nu rechtstreeks bereiken via m'n OVH-telefoonlijn.

Ik betaal maandelijks dus 36,18 euro voor 'onbeperkt' internet en 'onbeperkte' vaste telefonie plus soms een paar euro's aan gsm-gesprekken/speciale nummers. Ik vind dat geen slechte deal.

In principe kan ik binnenkort naar een betere deal als ik Scarlet Internet vervang door Belgacom Internet Overal Start met onbeperkt volume. Dat zou me dan 33,63 euro/maand gaan kosten. Eerst nog minimumtermijn van Scarlet-contract uitdoen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Interessant RAF, das zeker, maar effen een vraagje, is dit met inbegrip van raw copper of krijg je de huur van de telefoonlijn er gratis bij, omdat Scarlet een Belgacom dochter is ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bij Scarlet/Belgacom is de vermelde prijs all-in, dus geen extra kost voor de 'koperdraad'. Idem bij Base Homepack en Mobistar Internet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

lacer schreef:OVH is van frankrijk, kan dit ook in belgïe gebruikt worden ? Echt gratis is het niet, maandelijks 1,18 € :wink: .
Oei, van welke planeet kom je :-D ? Al een tijdje niet meer on-line geweest ?
Er is in dit Forum al heel veel over OVH geschreven, lees maar eens na, vb: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31132
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bloempje
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:59

Hoi,

Ik kom echt van onder een tegel vandaan gekropen...

OVH ? Leg even alstublieft uit?
Als ik naar die site ga, krijg ik een website voor internet webpagina''s te hosten.

Uit het topic begrijp ik dat het mogelijk is om een buitenlands nummer in Belgie te krijgen?
Is het dan mogelijk om een vast (geen gsm) Nederlands telefoonnummer te krijgen als je in Belgie woont?
Wie kan mij dat in jip en janneke taal uitleggen...

Ben niet stom maar wel totaal niet thuis in deze materie.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dit klopt inderdaad. Je kan een nummer uit bvb telefoonzone Amsterdam hebben in bvb Gent. Of een 02 nummer in Oostende. Allemaal mogelijk via VoIP :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

philippe_d schreef: Oei, van welke planeet kom je :-D ? Al een tijdje niet meer on-line geweest ?
Er is in dit Forum al heel veel over OVH geschreven, lees maar eens na, vb: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31132
Nee hoor, had nog nooit van OVH gehoord. Ik had me nog niet zo verdiept in Voip mogelijkheden.
Nu dat ik maar pas EDPnet heb, heb ik zelf de voip instellingen ingegeven en het wordt blijkbaar interessanter als ik mijn ogen wat meer opentrek :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Remco12
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2012, 12:31

Hallo,

Bij ons zaterdag ll in de late namiddag hetzelfde probleem. Geen telefonie meer internet werkte wel.
Modem gereset en niets veranderd, gisterenavond ron 18u30 nog eens de modem gereset met he tkleine knopje achteraan en weer niets dan nadien de modem heeft zichzelf opnieuw gereset en dan ploets weer telefonie.
Blijkbaar altijd dezelfde problemen die ik althans ondervind , altijd het telefoniegedeelte die niet goed functioneert.
En ja met ons 4 mBps aan snelheid zouden we wel wat hoger mogen denk ik.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Base kan niet hoger geven dan 4mbit (nuja, 6 ten hoogste, maar dit is afhankelijk van een pak factoren zoals afstand tot de centrale, verzwakking, ...). Base heeft enkel ADSL1, geen ADSL2 of VDSL2...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

bloempje schreef:OVH ? Leg even alstublieft uit?
OVH is een Frans bedrijf dat voornamelijk internetwebpagina's host. Zoals je gezien hebt op hun website.
Maar OVH host niet alleen webpagina's, ze hosten ook 'telefoonlijnen'.

Net zoals bij Base Homepack versturen ze de telefoonsignalen via jouw internetmodem (of aparte internettelefoon) over het internet naar hun server. Daarna wordt het telefoonsignaal verdergestuurd naar Belgacom en komt het zo terug op het Belgische telefoonnetwerk. Deze technologie heet Voice over IP en maakt gebruik van het SIP-protocol.
bloempje schreef:Uit het topic begrijp ik dat het mogelijk is om een buitenlands nummer in Belgie te krijgen?
Ja, de VoIP-aanbieder, bijvoorbeeld OVH, kan verschillende telefoonnummers aan jouw internetmodem (of aparte internettelefoon) koppelen.
Via hun bestelformulier zie je welke telefoonnummers allemaal mogelijk zijn: https://www.ovh.fr/commande/telephonie. ... individual
bloempje schreef:Is het dan mogelijk om een vast (geen gsm) Nederlands telefoonnummer te krijgen als je in Belgie woont?
Een Hollands telefoonnummer kan dus ook, maar niet bij OVH, ze hebben dat nog niet in hun aanbod. Misschien kan het bij een andere VoIP-aanbieder.

Meer uitleg in volgende topics:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=31605
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=34042
Remco12
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2012, 12:31

@krisken

Nochtans bied base ook een homepack 12 aan dus een 12 Mbit lijn.
Zal dan wel een andere technologie zijn dan ADSL 1 denk ik.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is gewoon adsl2. In LEX'en staat nog veelal ADSL1 apparatuur, net als ADSL2 (waar BGC nog gebruikt van maakt). Echter veel LDC's zijn beperkt in ruimte en heeft men beslist om daar ADSL1 buiten te gooien en ADSL2 te behouden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

@krisken, kan het zijn dat je bij een abonnement van 4 Mbit/sec aangesloten bent op ADSL2 of ADSL2+ , i p v gewoon ADSL ?
Hoe zou het zijn in de Belgacom centrale in de Zeeschipstraat te Gent/Wondelgem ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ben je zeker dat je op de zeeschipstraat zit aangesloten?
91WON0 heeft nog ADSL1 blokken. En deze zijn van Mobistar.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ben sinds verleden week donderdag overgegaan naar EDPnet met 4Mbit en daarbij vroeg ik of het die centrale was. Technicus zei JA.
Mobistar zei je, tiens bij een Speedtest.net test zag ik steeds dat ik zogezegd bij Mobistar was terwijl dit Base was :?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wel ik bedoel daarmee : 91WON0 heeft nog 3 LDC's. Deze staan allemaal de kanten van Evergem uit. Het kan ook zijn dat je daarop bent aangesloten (en dus niet rechtstreeks op de centrale).

Base is een reseller van Mobistar. Als je een speedtest doet, kijkt men eigenlijk gewoon naar jouw IP adres om te bepalen welke provider je hebt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Dus voor daar nog effen op door te gaan:
Mobistar is een reseller van BGC en Base is op zijn beurt een reseller van Mobistar.
EDPnet is een rechtstreekse reseller van BGC neem ik aan, maar dit maakt misschien niet veel uit.

We zijn nu wel al een beetje afgeweken van het topic onderwerp :|
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

bloempje schreef: Uit het topic begrijp ik dat het mogelijk is om een buitenlands nummer in Belgie te krijgen?
Is het dan mogelijk om een vast (geen gsm) Nederlands telefoonnummer te krijgen als je in Belgie woont?.
Ik heb goede ervaringen met Budgetphone.
Een Nederlands (geografisch) nummer kost 10 EUR/jaar.

Je moet wel een bestaand Nederlands adres opgeven in de zone waar je een nummer wil hebben, maar aangezien jij een Nederlands nummer wil, ga ik ervan uit dat je genoeg contacten hebt in Nederland om aan een geldig adres te geraken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bloempje
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:59

Hoi Raf1,

Bedankt voor je info en de verwijzingen naar de andere topics. Ik ga er eens werk van maken.
bloempje
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:59

Deze mail kreeg ik op 25/08/2012 van Base na weer drie dagen geen telefoon en internetverbinding. Heel aardig van ze om dit mail te sturen, maar ik ben meer geholpen met een verbinding die werkt...
Beste klant,

Door een technisch probleem op ons vast netwerk, hebt u de voorbije drie dagen wellicht hinder ondervonden bij het gebruik van onze vaste telefonie- en internetdiensten. Ik betreur dit voorval ten zeerste, en bied u mijn oprechte excuses aan.

Hoewel ons team van technici er alles aan gedaan heeft om de hinder zo veel als mogelijk te beperken, beantwoordt deze situatie vanzelfsprekend niet aan onze BASE kwaliteitsnormen. Onze teams nemen momenteel alle mogelijke acties om een herhaling van deze situatie in de toekomst te vermijden.

Als u hierover nog vragen hebt, contacteer dan gerust onze klantendienst op het nummer 02/60.80.600. (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 17u)

In naam van het BASE team dank ik u hartelijk voor uw begrip en uw vertrouwen.


Met vriendelijke groeten,

Kristiaan Pauwels
Directeur Internet en Vaste telefonie
Shaoty
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:59

Probeer deze test eens, http://vubnet.vub.ac.be/speedtest.html
Je zal waarschijnlijk zien dat de verbinding niet altijd dezelfde kwaliteit heeft voor voip. Dat veroorzaakt dan het evtl wegvallen soms. Dit gaat nog, daarnet was, in de bijlage, het onderste bolletje rood....

grts,
(Base Homepack4)
Bijlagen
tst.doc
(367 KiB) 72 keer gedownload
van VersatelAlways naar Tele2AllIn sinds 28/12/05, Base home pack 4 sinds 2008.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”