Klant worden bij Base

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
rogelsanchez
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2009, 08:29

Enkele maanden geleden was ik op zoek naar een nieuwe provider. Ik heb telefonisch contact opgenomen met de commerciele dienst van Base. Achteraf gezien vind ik het jammer dat ik het gesprek niet heb opgenomen. De brave jongen aan de andere kant wist gewoon niet waarover hij bezig was. Hij was blijkbaar goed opgeleid om steeds opnieuw te herhalen: "Kunnen wij nu een contract afsluiten?". Verder kon hij op geen enkele vragen een antwoord geven, behalve "Ik denk het wel, waarschijnlijk wel".

Ik heb daarna nog de moeite gadaan om mijn vragen te stellen via de Base website. Na ongeveer 2 weken (sic!) werd mijn echtgenote overdag door iemand per telefoon gecontacteerd. Zij stelde voor om terug te bellen als ik thuis was (na 18 uur), maar dat was blijkbaar niet mogelijk, ik moest maar zelf terug bellen. Wat ik uiteraard niet gedaan heb. Als de service van de commerciele afdeling al zo slecht is, wat moet het dan zijn als je problemen hebt?

Base als provider? Mij niet gezien!
Laatst gewijzigd door gr4vity 27 apr 2010, 18:55, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Spelfout uit titel gehaalt
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

I know the feeling. :wink:

Op 28/12/2009 heb ik opgezegd via aangetekend schrijven.
Ze bevestigden me telefonisch dat dit ontvangen was en op 28/01/2010 het contract dan beëindigd is.

Maar ik krijg nog steeds facturen en herinneringen. Als ik dan contact opneem, steeds hetzelfde liedje: brief inderdaad ontvangen en het komt in orde, maar tot op heden nog niet (vorige week weer een factuur :bang: )
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

vreemd, ik vond base net de beste van de drie op dat vlak... Zowel via telefoon als via mail heb ik altijd correcte antwoorden gehad op mijn vragen, al kan het inderdaad via mail wel even duren. Dat was vooral bij Mobistar wel anders (als ik belde werd ik naar een shop gestuurd, en in de shop zeiden ze dat ik moest bellen :x )

Zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen afhankelijk van wie je aan de lijn/in de mail hebt :-)
i will live forever.... or die trying!
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ook zoiets... had iemand die bellen en internet wou. Vorige week zondag via internet alle papieren ingevuld. Bevestiging gekregen via mail, maar niet kunnen inloggen op het klanten gedeelte.

Woensdag dan maar es telefonisch contact opgenomen met de helpdesk. Begonnen met administratief. Een paar keer gekeken maar niks gevonden. Doorverbonden naar de technische desk. Ook een paar dingen nagekekeken maar niks gevonden. Dus dan maar doorverwezen naar de bestellijn en ook de suggestie gekregen om toch een nieuwe bestelling te doen.

Ik vrolijk bellen naar de bestellijn en daar snapte ze al helemaal niet waarom ze me naar hun hadden doorverwezen. Dus na 5 minuten uitleg waarom ze me doorverwezen hadden keken ze daar ook even na of m'n bestelling niet vast zat. Niks te vinden en kreeg het antwoord of het goed was als de verantwoordelijke later in de namiddag terug zou bellen. Mij goed. Tijdje later was er telefoon en deden we opnieuw het hele verhaal waarna ze na 10 minuten zouden terug bellen... en het moeten lange minuten zijn bij base want nog steeds niks gehoord.

Dus een beetje dik tegen mijn goesting dan maar een nieuwe klant geleverd aan dommel aangezien zij nog altijd het meest interessante aanbod hebben.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Vermoedelijk loopt de integratie van Tele2 en Base binnen het KPN netwerk België toch niet zo gesmeerd als men zou denken. Misschien is het een bots tussen het zakelijk Hollands model en de Franstalige (Waalse) cultuur, daar Tele2 toch meer op het zuiden van het land gericht was en is. Wie zal het zeggen.
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

't avontuur is nog niet afgelopen. Nadat we van base niks meer hadden gehoord kreeg ik gisteren een base internet box aan. Ik contact opgenomen met base om heel het geval nog eens uit te leggen en dan krijg je 'sorry, maar wij vinden niets terug van uw oproepen op 19 mei, maar u staat wel in het syteem hoor ...' met daarop alle details die oorspronkelijk waren ingevult. Na een goed halfuur bellen om duidelijk te maken dat de fout bij hun lag aangezien zij ons niet terug hebben gecçontacteert tot op heden heb ik van dommel vernomen dat de lijn bij hun op actief staat.

Ik dus opnieuw naar base gebeld om hun dit te melden en dan ook maar een kopie gemaakt van factuur met de gesprekken naar hun desk op 19 mei. Benieuwd wat dat gaat geven. We hebben intussen wel 1 naam teruggevonden van een persoon die we hebben gesproken toen, dus die gaan we ook nog doorgeven via mail.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Awel, het eindresultaat:

Volgens base is er op 19 mei geen contact geweest aangezien zij niets terug vinden in hun systeem. De gesprekken die toen gevoerd zijn zijn evenmin opgenomen, dus krijgen wij doodleuk te horen dat dit grapje ons 150 euro gaat kosten.

Ik blijf echter met een nare nasmaak zitten: Stel dat ik iemand ne *beep* wil aftrekken en ik weet de nodige dingen die base vraagt.... dan kan ik bij wijze van spreken een abo afsluiten op zijn of haar naam bij base zonder handtekening, kopie identiteitskaart of iets dergelijks. Dus had ik in 't begin gezegd dat iemand een grap had uitgehaald hadden ze kosteloos willen helpen en als je eerlijk bent in wat er allemaal zich heeft afgespeelt en gebeurt is kan je min of meer de boom in en dokken maar terwijl de helpdesk ons niet geinformeert heeft over het feit dat de verwerking van de gegevens tot x aantal dagen kan oplopen, daarom nog geen contract bij hun in het systeem zat en je maar een nieuwe registratie moest doorlopen... en dan is het nog zo dat het precies is dat de schuld bij ons ligt aangezien zij ons niet terug bellen of iets van zich laten horen tot op 26 mei en deze brief bij de buren was verzeild geraakt....

'k Heb mijn bedenkingen al bij Dommel, maar dit avontuur bij base spant bij mij persoonlijk momenteel wel even de kroon
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Foechoer
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 apr 2007, 18:06
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Beetje oftopic,
maar topicstart is aangepast door de moderator met als reden:

Reden: Spelfout uit titel gehaalt
<Screenshotje>

Volgens mij moet daar een D staan
dirkdewolf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 maa 2007, 14:00

Zou het kunnen dat je deze problemen hebt omdatje bij twee verschillende diensten contact gehad hebben. Je hebt de commerciële dienst aan de lijn gehad en via de website kom je ( denk ik) terecht bij de klantendienst. Ik vermoed dat er daardoor iets misloopt .

Ik wil ook melden dat BASE momenteel moeilijkheden ondervindt op alle vlakken doordat ze een upgrade gedaan hebben van hun systeem (dacht dat het zoiets was) een voorbeeld bij mij is dat ik plots mijn facturen weer perpost kreeg en niet meer online :? Ik den k (hoop) dat de problemen voor jou snel voorbij zullen zijn. Ik bel zo min mogelijk de klantendiensten op ik ga liever in de shops . Contact is persoonlijker en je ziet wat ze doen :wink:
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ik denk dat het intussen opgelost is... we hebben nog niks van afrekening gekregen of gezien twv 150 euro. Misschien dat ze eindelijk erkennen dat de fout bij hun ligt. Maar mijn vraag blijft dus: Als je ergens klant bent en je verlengt je contract is er geen handtekening nodig. Daar kan ik me in vinden en is geen probleem.... maar is het wettelijk zo dat tegenwoordig geen handtekening meer nodig is bij een nieuwe aansluiting of contract die je afsluit via internet? Base kan bij hoog en bij laag beweren dat dit wettelijk kan en in orde is zo, maar ik heb daar toch wel mijn bedenkingen over aangezien bij zowat elke andere isp of andere leverancier een handtekening nodig is voor zoverre ik weet.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
.p.
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2011, 14:07
Bedankt: 2 keer

Foechoer schreef: Reden: Spelfout uit titel gehaalt
Volgens mij moet daar een D staan
+1
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”