Tele2 / Base Router vervangen ?

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

Is het mogelijk om de piece of crap speedtouch router te vervangen van Tele2/ Base ?


Door Intrusion Detection crasht/reset mijn router elke keer als ik Left for dead 2 wil spelen online. ik zou graag de router vervangen met een router waar alle functions aan staan. dat ik zelf kan kiezen wat te disablen.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Gebruik je ook VOIP van BASE? Dat moet anders simpel te vervangen zijn, is gewoon een kwestie van het invoeren van je log-in gegeven in je nieuwe modem.
Soekie
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2007, 11:41

heb het ook met elk Steam game :-(
fake dos attack bij het refreshen van een serverlist :/
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kan je instellingen veranderen in de router?
Soekie
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2007, 11:41

nop het config gedeelte dat we nodig hebben is niet bereikbaar met tele2/tele2 :roll:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Soekie schreef:nop het config gedeelte dat we nodig hebben is niet bereikbaar met tele2/tele2 :roll:
zoek maar eens op het tele2 paswoord, je zult het wel vinden."telindus" mss, maar dan achterstevoren?
Soekie
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2007, 11:41

a, al die passwords had ik ook al getest btw :p
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Heb op verzoek van Soekie eens gekeken bij hem, en moet vaststellen dat dit in een ini file is dat een wijziging moet gebeuren.
Maw iets dat je via de gewone web interface ook niet kan van de modem.

Met een andere - non-Speedtouch - modem kan je dit misschien verhelpen, maar ik vind het opmerkelijk dat een timeout verhoogd moet worden opdat die Steam zaken werken bvb...
Soekie
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2007, 11:41

't is inderdaad wel vreemd, zeker als je weet dat het bij mij perfect gewerkt heeft in dezelfde pc-setup tot een 6-7 maand geleden,
'k heb er dus al een hele tijd mee geleefd, maar 't is sinds de laatste week precies erger :bang:

minder gamen is de boodschap!

toch thanks 320i dat je het hebt nagekeken voor mij/ons 8)
myT
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:46

dit kan mogelijk ook helpen: http://mytselection.blogspot.com/2009/0 ... patch.html

let wel, na installatie van een eigen firmware (en dus volledige admin controle) weet ik niet of een aansluitingen op Tele2 / Base netwerk nog mogelijk is, nooit getest.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

myT schreef:dit kan mogelijk ook helpen: http://mytselection.blogspot.com/2009/0 ... patch.html
let wel, na installatie van een eigen firmware (en dus volledige admin controle) weet ik niet of een aansluitingen op Tele2 / Base netwerk nog mogelijk is, nooit getest.
Ja, als je alleen ADSL hebt bij Base.
Neen, als je ook Telefonie hebt (VOIP). Voip instellingen worden door Base niet vrijgegeven.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Ik heb hier nog een paar SpeedTouch 706 modems staan van Tele2, misschien moet ik er eens een paar tooltjes op loslaten om dat paswoord te brute-forcen. Ik vraag me nog steeds af waarom ze die dingen niet gewoon unlocken/vrijgeven. Dat is toch veel gemakkelijker?
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ja, moest je dat passw kunnen brute forcen (er zit een admin account op ofzo ?) zou dat echt prachtig zijn ! Ik zou hem ook willen vervangen aangezien het ding regelmatig uitvalt. :x
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Je kan ook BASE vragen om een nieuwe te geven.
Nuja die is mischien even slecht...

Een tijd geleden werden hier passwords gepost, niet die van telindus maar iets ala 'speedsupport'.
Daarmee kon surfen naar het extern IP van je modem en zo inloggen als helpdeskmedewerker (niet als admin maar iets tussenin)
Ik heb het toen eens gedaan en zo kon je je SIP instellingen te weten komen (via telnet) en als je die op een andere voipmodem, of een generic geflashte speedtouch met de laatste firmware ingaf, dan werkte het ook.

Ik heb zelf geen tele2 allin meer dus kan het niet meer testen maar heb even gekeken en ze staan nog online op deze link:
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=29085
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Daar staat enkel dat er een 3 accounts zijn (gebruikersaccount met beperkte rechten, extern beheer door klantendienst en administrator), maar niet de username/passwords. Volgens mij klopt dat overigens inderdaad, maar buiten de door jou aangehaalde berichten kan ik er echt niets over vinden.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Met http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.ini// kan je blijkbaar de config file afhalen (bron: http://online.gebruikers.eu/forum/viewt ... ad_id=2971 )
Maar ik durf niet direct de gemodificeerde .ini te uploaden, Peter kan jij dat anders eens proberen aangezien je toch spares hebt?
Laatst gewijzigd door Ontheronix 07 maa 2012, 22:48, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Maar googlen op de hashes levert één resultaat op dat ons al wat moeite bespaart. Er zijn 5 gebruikersaccounts. Van 2 weten we het paswoord.

Account 1: Power User

Username: tele2
Password: tele2

Account 2: Technical Support

Username: 2lvlsup
Password: Sp33d5upport

Met hedendaagse technieken zoals CUDA denk ik echter dat het wel te doen moet zijn de 3 andere te cracken.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Voila, :-) tele2 als admin!
Afbeelding
Guide:
  • Haal file af van http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.ini// , dit levert mij een bestand met extensie .part, rename naar .ini
  • Wijzig add name=tele2 password=_CYP_a76cced93929eaeab3b28e5dbae496f4 role=PowerUser hash2=bde795d409c2c565de5859fa81bbd4ea
    in add name=tele2 password=_CYP_a76cced93929eaeab3b28e5dbae496f4 role=Administrator hash2=bde795d409c2c565de5859fa81bbd4ea
  • Upload is iets moeilijker.
    Ik doe dat met de Firebug add-on van Firefox.

    Je moet surfen naar 10.0.0.138/cgi/b/bandr//
    Open Firebug (F12), ga naar de tab 'HTML' en typ in het zoekvenster rechtsboven de term 'restore'.
    Hij vindt de regel '/cgi/b/restore/'. Wijzig dit naar '/cgi/b/restore//', dus een extra slash, en druk op de enterknop op je toetsenbord.
    Je kan nu via het 'bladeren' knopje de .ini file uitzoeken en uploaden.

    Credits: I R Baboon van op http://online.gebruikers.eu/forum/viewt ... ad_id=2971
SIP gegevens:
Afbeelding
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Kan je de huidige sip gegevens geven? Wat moet ik zetten bij username? Het telefoonnummer? Of telnummer zonder 0?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Mooi gedaan :) Al ben ik nog steeds benieuwd wat de crack van de hashes gaat opleveren ;)
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ik vind de username en passw nog niet direct terug in de user interface, in de config staat wel dit:

profile add SIP_URI=123456789 username=123456789 password=_DEV_eenMD5hash displayname="" voiceport=FXS abbr=""
Waar 123456789 natuurlijk je tel. nr. is zoals je gewoon zou ingeven bij een binnenlandse telefoontje (09/056/...)
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Ik heb deze instellingen geprobeerd op een speedtouch TG789vn. Heb vanalles geprobeerd: username=telnummer, password=adslpassword, password=telnummer, password=blank. Raak echter niet geregistreerd! Andere mogelijkheden?
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

tja dat paswoord is tricky natuurlijk, zal straks eens verder zoeken
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Welk password heb je gebruikt om de user.ini eraf te halen? Ik zit hier met een Speedtouch 706, maar als ik dat er wil afhalen moet ik een password ingeven. Heb al alles geprobeerd: HELPuser/serial number, de username/password van een aantal post hierboven, tele2/tele2, maar niets werkt!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

boudcallens schreef:Welk password heb je gebruikt om de user.ini eraf te halen? Ik zit hier met een Speedtouch 706, maar als ik dat er wil afhalen moet ik een password ingeven. Heb al alles geprobeerd: HELPuser/serial number, de username/password van een aantal post hierboven, tele2/tele2, maar niets werkt!
Is het een Tele2 speedtouch? Heb je hem al eens gereset? Je kan overigens ook enkel inloggen met Firefox en niet met Internet Explorer, bug in de firmware, daar heb ik ook lang achter gezocht de eerste keer dat ik zo'n SpeedTouch voor me kreeg.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

boudcallens schreef:Welk password heb je gebruikt om de user.ini eraf te halen? Ik zit hier met een Speedtouch 706, maar als ik dat er wil afhalen moet ik een password ingeven. Heb al alles geprobeerd: HELPuser/serial number, de username/password van een aantal post hierboven, tele2/tele2, maar niets werkt!
tele2/tele2 Met Firefox inderdaad, heb zelfs niet geprobeerd met IE.


Ik kom hier het volgende tegen:
Afbeelding
Nochtans moet je normaal bijbetalen om het nr. van je beller op je telefoon te zien dacht ik ?
Laatst gewijzigd door Ontheronix 23 sep 2010, 01:01, in totaal 2 gewijzigd.
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

ja de router is tele2. Is een ST706. Had met google chrome geprobeerd! Lukt normaal ook voor in te loggen. Zal is proberen met firefox.
Edit: juist geprobeerd met firefox: zelfde probleem = no authorisation
Edit2: Voor nummerweergave hebben wij nooit iets betaald maar hebben dit wel altijd gehad. Vond het ook eerst vreemd, maar swat = gratis dienst mag ook eens
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

En heb je het ding nu al gereset? Hier doet een geresette Tele2 SpeedTouch 706WL het namelijk perfect met het standaard paswoord tele2/tele2.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

nummerweergave - 2,50€ per maand, voor Home Pack 4 :-D Toch even een telefoon met een display gaan halen :-D
Als passw voor de voip: probeer eens het wachtwoord van je Base account, het aantal bolletjes heeft hier toevallig (?) dezelfde lengte als mijn wachtwoord.

Peter is dat bij jou gelukt om de config file af te halen met die geresette 706?
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Heb het ding al een aantal keer gereset. Hetzelfde resultaat echter! Ben trouwens aan het surfen via een andere modem. Lukt nog altijd spijtig genoeg niet. Met het password van mijn base acc geraak ik er niet op ...
P.S. Ik geraak wel geregistreerd via oude settings (registrar: versatel.be sip:62.xxx.xxx.xxx), maar heb dan geen inkomende lijn.
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Is het adsl login misschien veranderd? Ik surf nog altijd via de @allin.versatel.be
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

voornaam.naam @ allin.base.be hier voor PPPoA

edit: de hash van het voip passw is dezelfde als de hash van het passw van de adsl login van hierboven. Dus het woord is hetzelfde :-)
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Interessant en welke VPI/VCI instellingen heb je dan?
Edit:
Dit las ik op weethet.nl. Ik zal het eens proberen met allin.base.be

Code: Selecteer alles

Broba
Connection Settings :
PPP Settings :
PVC Info (VPI.VCI) :8.35
Username: [email protected]
Type: PPPoA
password :  ********

Bruo*
Connection Settings :
PPP Settings :
PVC Info (VPI.VCI) :0.32
Username: [email protected]
Type: PPPoE
password :  ********
* Het Base ontbundelt netwerk.
(wanneer Base hun eigen DSLAM heeft staan in de Belgacom centrale, in meeste steden het geval) relevante link : broba & bruo
Laatst gewijzigd door boudcallens 22 sep 2010, 23:19, in totaal 1 gewijzigd.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

PVC Info (VPI.VCI): 8.35
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Net geprobeerd. Internet lukt en werkt ook onder deze username ... Sip geraakt nog niet geregistreerd!
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

En wat scheelt er nog met de SIP ?
(Sip paswoord is hetzelfde als je adsl paswoord)
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Ik geraak niet geregistreerd op je servers. Op de oude versatel server geraak ik wel geregistreerd, maar dan heb ik geen ingaande gesprekken ... Dus probleem met de sip ... Telnummer = 02270xxxx Password = adslpassword
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Raar, en de rest van de gegevens heb je ook gewoon overgenomen (die van de screen op de vorige pagina) ?
boudcallens
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2010, 11:46

Als ik goed kan lezen, zijn dit de instellingen van de vorige pagina
Edit:verwijderd
Laatst gewijzigd door boudcallens 22 sep 2010, 23:58, in totaal 1 gewijzigd.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Klopt, maar ik weet niet of het slim is om deze gegevens open en bloot in tekst online te gooien (google ...), Tele2 heeft al eens hun boeltje aangepast om vergelijkbare redenen. Mss je post editen?
Moet je nog iets anders van parameters invullen in je router?
Laatst gewijzigd door Ontheronix 23 sep 2010, 00:21, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”