lcd's, ipods en reizen

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

... en Tele2 heeft weer een actie lopen zoals de vorige plasma en ipod actie. Wel een paar prijzen meer.

http://www.tele2.be/nl/allin
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

"Word TELE2 Club lid en WIN een van de 20 Flatscreen LCD TV's, 20 iPods Classic 80GB of 20 citytrips !1
Als TELE2 klant kan u meteen lid worden en deelnemen via de orderlijn
of via tele2club.be1"

helaas werkt http://tele2club.be niet ;) http://www.tele2club.be wél :)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Schijt, 't is alleen voor Tele2-klanten... :P
ooh. shiny.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb me lid laten maken.

Hopelijk win ik deze keer iets als trouwe tele2 klant :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Voor de fun ga ik de vragen hier eens zetten:
  1. Voor de Wereldtentoonstelling in Brussel ontwierp een ingenieur het concept van het atomium. Wie was deze ingenieur?
  2. iPods zijn een heuse trend. In het gamma is er maar één soort zonder scherm. Wat is de naam van deze iPod ?
  3. TELE2 is de eerste CO2-neutrale telecomoperator in België. Om de niet-reduceerbare emissies te compenseren, werken we samen met een vereniging. Wat is de naam van deze vereniging ?
  4. Hoeveel mensen zullen er op onze quiz antwoorden vóór 15 september 2008 ?
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

1. Ingenieur André Waterkeyn
2. IPODshuffle
3. CO2logic
4. 2953 idioten

Gegroet
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

4. 2953 idioten

hoeft dit echt? Als het je toch niet interesseert, kan je je beter onthouden van zulke opmerkingen.
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

320i schreef:4. 2953 idioten

hoeft dit echt? Als het je toch niet interesseert, kan je je beter onthouden van zulke opmerkingen.

Blijkbaar voelt u zich persoonlijk aangesproken, indien u dan meedoet aan deze wedstrijd kan ik u niet meer dan "good luck" wensen.

En verder heb ik dus volledig "On topic" geantwoord, laat het zijn met een kleine aanmerking.

Dus, het feit in acht nemende dat ik moeite gedaan heb om te antwoorden, zou uw vraag ""als het u toch niet interesseert"" moeten beantwoord hebben.

Geacht

X
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

ik voel me zeker niet persoonlijk aangesproken, maar indien je meer wist over wie ik ben, dan snapte je automatisch mijn vraag.

dus meedoen doe ik ook niet, daar ik daar niet voor in aanmerking kom.
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

320i schreef:ik voel me zeker niet persoonlijk aangesproken, maar indien je meer wist over wie ik ben, dan snapte je automatisch mijn vraag.

dus meedoen doe ik ook niet, daar ik daar niet voor in aanmerking kom.
Ps; Eigenlijk wist ik het ondertussen reeds, die opmerking was dan ook mijn persoonlijke mening van wedstrijden in het algemeen.
De woordkeuze was misschien wat ongelukkig maar het drukte wel uit hoe ik denk over wedstrijden.

Mvg

X
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Zo idioot is dat nog niet, als je weet da bij de vorige actie 30% van de winnaars userbasers waren ;)
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

xedion schreef:De woordkeuze was misschien wat ongelukkig maar het drukte wel uit hoe ik denk over wedstrijden.
De woordkeuze die ik maakte bij hoe ik denk over jou is ook vrij ongelukkig.

Ik heb bij 3 van de 10 mensen die in april het HD Plasmascherm wonnen de prijs afgegeven en die vonden zichzelf toch niet zo idioot. Integendeel. De 30 anderen die een iPod / GPS wonnen op 1 april klonken toch ook wel vrij gelukkig aan de telefoon.

X terug.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Ik was zwaar content toen ik hier op userbase de eerste wedstrijd zag met de correcte antwoorden en was nog meer content toen ze me belde met de vraag of ik een gsp of ipod wou :)

Had deze wedstrijd vorige week al ingevuld :)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

meon schreef:Zo idioot is dat nog niet, als je weet da bij de vorige actie 30% van de winnaars userbasers waren ;)
Inderdaad.
En de GPS werkt nog steeds ... zo idioot is dat niet ;-)
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Nog gauw ingevuld maar ik weet niet of het nog gaat meetellen aangezien de laatste vraag was: 'hoeveel mensen doen mee voor 15 september'. We zullen zien :-)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Hoeveel mensen hebben de vorige keer ongeveer meegedaan? Ik heb feitelijk nooit enig idee wat invullen (ik rammel dan maar wat op m'n cijferkes)..

Is dat zo eerder onder de duizend, tussen de duizend en drieduizend, boven de drieduizend??
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... ik wil niet de zure appel spelen, maar kan T2 het geld voor dit soort acties niet beter gebruiken om AL z'n klanten een sneller internet te bezorgen ... :twisted:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

kaween schreef:.... ik wil niet de zure appel spelen, maar kan T2 het geld voor dit soort acties niet beter gebruiken om AL z'n klanten een sneller internet te bezorgen ... :twisted:
Voor zover ik weet, zijn de andere alternatieve ISPs ook nog aan't wachten op Belgacom om 12Mbit te activeren, dus dat geld gaat niet echt iets uitmaken?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

nogChoco schreef:
kaween schreef:.... ik wil niet de zure appel spelen, maar kan T2 het geld voor dit soort acties niet beter gebruiken om AL z'n klanten een sneller internet te bezorgen ... :twisted:
Voor zover ik weet, zijn de andere alternatieve ISPs ook nog aan't wachten op Belgacom om 12Mbit te activeren, dus dat geld gaat niet echt iets uitmaken?
Wel als het over de uitbreiding van hun eigen netwerk gaat he. Maar ik heb liever een nieuwe tv ofzo :-D

btw: wat is de clue eigenlijk met de verbruiksmeter? Heeft die bij jullie sinds 10 september evenmin volume geregistreerd?
Gebruikersavatar
generalbongo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
Locatie: Melsele

kaween schreef:.... ik wil niet de zure appel spelen, maar kan T2 het geld voor dit soort acties niet beter gebruiken om AL z'n klanten een sneller internet te bezorgen ... :twisted:
zo'n actie kost peanuts voor een provider... ze hopen uiteraard op klantenbinding en gratis reclame

het uitbreiden van een netwerk daarentegen kost handen vol geld
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ik neem dat je ook wel kan beseffen dat deze economische realiteit mij niet compleet vreemd is. :roll:

Maar desalniettemin : T2 deed VOOR het begin van het 12mbps debacle tenminste nog _stapsgewijze_ vooruitgang. Ze hebben echt niet overal gelijktijdig Bruo's gestart he. Sinds meer als een jaar beweegt er helemaal _niets_ meer, en zijn er geen enkele indicatoren wanneer en erger nog _of_ dat nog zal veranderen, en dat geeft toch te bedenken.

Als je klantenbinding dan moet in stand houden met dit soort acties, kom je gevaarlijk in de buurt van "bij BGC krijg je extra's zoals foto's, mp3's en bladibla" houding. Ook dingen waar ik _niet_ voor wens te betalen.

Want wie betaalt mede die prijzen van die acties op het einde van de rit, denk je. :twisted:
Gebruikersavatar
generalbongo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
Locatie: Melsele

320i schreef:ik voel me zeker niet persoonlijk aangesproken, maar indien je meer wist over wie ik ben, dan snapte je automatisch mijn vraag.

dus meedoen doe ik ook niet, daar ik daar niet voor in aanmerking kom.
volgens mij rij je met een bmw!
Gebruikersavatar
generalbongo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
Locatie: Melsele

Volgens mij is Tele2 echt wel bezig met het netwerk uit te breiden.
Zoals je dan allicht wel weet kan je enkel bruo aanbieden als je in een colo van Belgacom eigen apparatuur mag plaatsen.

Ik denk eerder dat Belgacom in dit verhaal de storende factor is omdat ze niet echt happig daarop zijn. Wettelijk zijn ze wel verplicht om dit toe te laten maar dat neemt niet weg dat ze allerlei vertragings manouvres kunnen uitvoeren.

Nu los daarvan kan tele2 op de dag van vandaag volgens mij nog altijd geen deftige 12mb aanbieden aan zijn bruo-klanten

Als ik het goed voorheb hebben ze daarom iedereen op 5mb teruggezet.

en als laatste, uiteraard kosten die marketing toestanden veel geld dat bij de klant gehaald wordt maar daar wil ik gerust in meespelen als ze maar het gevoel geven dat je minder betaald dan bij een ander.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nope. Rollout van het "nieuwe netwerk" zoals dat vroeger zo mooi gezegd werd ligt al meer als een jaar stil. Meermaals bevestigt door mensen intern bij T2, zowel van Nederlandse als Franstalige zijde. De laatste nieuwe bruo hardware is al meer als een jaar geleden in gebruik genomen : als je het geluk hebt in die buurt te zitten, hang je bruo. Maar qua nieuwe hardware beweegt er bij T2 al lang niks meer, dus zit je er nu niet op, zal dat ook niet (meer ?) veranderen.

En nee ... zeker niet iedereen is van 12mbps naar 5mbps gezet (kijk maar eens op speedtest). T2 weet dat er problemen zijn. Of de reden hiervoor ligt bij BGC of niet kan ik niet beoordelen; T2 heeft meerdere malen gehint dat het inderdaad in die richting te zoeken is. (vdsl)

Anderzijds, waar er problemen zijn, zijn er ook oplossingen. Bij Bruo heeft T2 een groot deel van het traject in eigen handen en dus onder eigen controle. Dus _alle_ schuld bij BGC leggen lijkt me nogal zwak.

Het feit dat er op dit moment nog steeds 12mbps'ers zijn, bewijst dat het systeem zeker principieel werkt. Heel kort door de bocht : iedere TFT die je gratis weggeeft, is een stukje budget dat je niet hebt voor andere zaken.

Ik herhaal, ik gun iedereen z'n gratis TT, Ipod of weet ik veel. Ik vraag daar niet achter, maar wil er ook niet _mee voor betalen_, iets wat ik nu dus _wel_ doe. Ik betaal T2 namelijk maandelijk voor iets anders.

De hoofdfunctie van een ISP is niet prijzen weggeven, maar een betrouwbare en vlotte netwerkomgeving garanderen; iets wat tot vandaag bij T2 niet ten alle tijde gegarandeerd kan worden en nogthans vrij eenvoudig kan verholpen worden door een capaciteit ter beschikking te stellen die OOK op piekmomenten nog een aanvaardbare snelheid geven kan, en dit is losstaande van het hele 12mbps verhaal.

En DAAR betaal ik WEL voor.

Maar jaren na mijn initiele Versatel verbinding heb ik nog steeds sterke snelheidsdaling tijdens piekuren hier, met vrij vervelende onderbrekingen van telefoongesprekken tijdens die periodes. Lijn is fysisch meer als ok, met zeer goede responswaardes, dus daar ligt het niet aan. En dit probleem komt bij iedereen die ik persoonlijk ken en die bij T2 zit voor, en is niet geografisch bepaalt of beperkt tot 1 regio/telefoonzone.

Ieder diertje zijn pleziertje, en ik probeer nog steeds niet over te komen als een zure appel, maar ik blijf erbij : in het licht hiervan "kan T2 dat geld niet voor andere dingen gebruiken". :twisted: (PLEASE note the smily this time !)

Ander scenario : T2 _weet_ dat ze technisch niet kunnen volgen, en probeert het dan maar op deze manier de klanten zo lang mogelijk aan zich te binden, en ik vrees dat dit ook het lopende (nood)scenario IS.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

kaween schreef:Nope. Rollout van het "nieuwe netwerk" zoals dat vroeger zo mooi gezegd werd ligt al meer als een jaar stil. Meermaals bevestigt door mensen intern bij T2, zowel van Nederlandse als Franstalige zijde. De laatste nieuwe bruo hardware is al meer als een jaar geleden in gebruik genomen : als je het geluk hebt in die buurt te zitten, hang je bruo. Maar qua nieuwe hardware beweegt er bij T2 al lang niks meer, dus zit je er nu niet op, zal dat ook niet (meer ?) veranderen.
Kaween, niet vergeten dat Tele2 niet meer Tele2 is hé (is niet meer deel van de groep). Tele2 België is nu onderdeel van KPN, dus al hetgeen je vroeger hoorde waaien ff met korrel zout nemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
generalbongo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
Locatie: Melsele

Oh maar ik probeer de schuld zeker niet alleen bij belgacom te leggen.
Daar waar ze wel de bruo apparatuur hebben moeten ze idd zelf met een oplossing komen. (of wachten tot dit produkt werkt naar behoren en het dan pas verkopen)

De waarheid zal natuurlijk altijd ergens in het midden liggen, eerst uitrollen en dan oplossen zal allicht ook een veelgebruikte marketingtechniek zijn.

Of dat goed is voor de consument is een andere vraag.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

die_ene schreef:
kaween schreef:Nope. Rollout van het "nieuwe netwerk" zoals dat vroeger zo mooi gezegd werd ligt al meer als een jaar stil. Meermaals bevestigt door mensen intern bij T2, zowel van Nederlandse als Franstalige zijde. De laatste nieuwe bruo hardware is al meer als een jaar geleden in gebruik genomen : als je het geluk hebt in die buurt te zitten, hang je bruo. Maar qua nieuwe hardware beweegt er bij T2 al lang niks meer, dus zit je er nu niet op, zal dat ook niet (meer ?) veranderen.
Kaween, niet vergeten dat Tele2 niet meer Tele2 is hé (is niet meer deel van de groep). Tele2 België is nu onderdeel van KPN, dus al hetgeen je vroeger hoorde waaien ff met korrel zout nemen.
Oh, begrijp me niet verkeerd en in alle vriendelijkheid, als we IETS gehoord zouden hebben dat het tegendeel aantoonde of zelfs _insinueren zou_ van wat ik hierboven aangeef, had ik NIET gezegd wat ik hier nu zei.

Laat nu net daar het schoentje wringen. :twisted:
Je hoort van T2 *niks*. Ze hebben na zoveel jaar nog steeds geen orginelere uitleg als "we streven ernaar om ...." enzovoort. Die uitleg is dus duidelijk van Versatel naar T2 naar KPN gemigreerd, hoewel bij Versatel-tijden daar nog vrij makkelijk duidelijkere info over te krijgen viel. (zo van : volgende week niet in orde, bel ons, maar dan moet het ok zijn. En dat was het dan ook).

Wat uitrol betreft : ik ben er vrij zeker van dat T2 effectief het hele Bruo 12mbps zwaar getest heeft, en dat de problemen die dan er toch nog zijn gekomen nogal "uit de lucht" zijn gevallen en ook T2 "koud gepakt" heeft. Maar zelfs dan : die situatie bestaat nu bijna een jaar, en is nog steeds niet opgelost.

Dan mag ik daar toch vraagtekens stellen bij de gehanteerde prioriteiten inzake het spenderen van financiële middelen, nietwaar.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Het is toch Belgacom die moet upgraden als er een capaciteits-probleem op een centrale is? Mocht het aan de Tele2 apparatuur liggen, dan zou je toch eerder disconnects en authenticatie-problemen zien?

Qua prioriteiten is Tele2 net zoals iedere andere ISP: mensen lokken is wat telt, en gratis cadeautjes zijn daarbij een goeie hulp: zo was de gratis router bij het abo voor mij ook een belangrijk pluspunt. ( Ik heb trouwens geen last van vertragingen (zone 053) )

ADSL2+ heeft vooralsnog geen grote prijs/voorwaarden-verschuivingen teweeg gebracht, dus ik heb niet het gevoel dat ik nu iets aan het missen ben - integendeel zelfs: ik begrijp niet dat mensen bij andere ISPs willen zitten en daar veel meer afdokken om dan aan een verbruiks-leiband te liggen. De extra snelheid van mijn vroegere EDPnet 6Mbit heb ik nog geen dag gemist.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

nogChoco schreef:Het is toch Belgacom die moet upgraden als er een capaciteits-probleem op een centrale is?
Niks moet. Het is Tele2 die bepaalde capaciteit afneemt. Indien er dus moet geupgrade worden zal dat op vraag van de klant moeten komen (dus Tele2).
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hmmm.

Even beperken tot de Broba kant van het verhaal, aangezien je BGC erbij sleept.

Onder Broba koopt T2 in bij BGC. Indien die capaciteit niet voldoet, kan T2 -mits meerprijs- hier *lokaal* voor een upgrade kiezen, maar daar moet T2 voor betalen _aan_ BGC. Zal niemand verwonderen dat je je kost zo laag mogelijk moet proberen te houden, dus wordt die afgehuurde capaciteit zo "economisch verantwoordbaar als mogelijk" gekozen. Logisch, en niets tegen in te brengen, ware het niet dat het tijdens de spits dus _te weinig_ blijkt te zijn.

Mijn buurman zit op BGC. 99% op 100 op dezelfde centrale dus, want Broba hier. Wel, mijn buurman heeft die snelheidsverlagingen bij spitsuren _niet_. Lijkt me dus wel vrij duidelijk dat het probleem _niet_ in de maximale capaciteit van de BGC centrale zelf zit.

Ik ben zelf niet echt wat je een BGC fan noemt, maar in dit geval heeft BGC er niets mee te maken als oorzaak. Indien de lijn van slechte kwaliteit zou zijn zou dat een ander verhaal wezen, maar dat is het probleem niet. Het ligt NIET aan de T2 backbone, die is echt wel sterk genoeg.

Vertragingen in download is trouwens lang niet zo erg voor mij. Het punt zit 'em dat tijdens die spitsuren gesprekken vrij vaak onderbroken raken, en dat begint na 2 jaar stilletjes vervelend te worden, ééndachtig het "we breiden ons netwerk uit...." soort antwoorden die ik iedere keer krijg. Wanneer ik download, hou ik nu al continu rekening met de val in snelheid, en ik _stop_ zelfs meestal de downloads compleet tijdens de spits : en toch, zelfs dan is de gesprekskwaliteit vrij vaak _zwak_ en zijn telefoon-onderbrekingen te vaak aanwezig om ze te negeren of niet als hinderlijk te ervaren.

En dan ziet dat "tft's voor iedereen" soort acties een beetje raar uit. Als men zoals bij ons in een compacte regio met een in verhouding zeer jonge bevolking(dus zeer interessant qua oppervlak/klanten ratio) met 65.000 inwoners er niet voor kan kiezen om een Bruo op te zetten (die dit probleem zonder twijfel mee zou helpen oplossen) vraag ik me af wat er dan _wel_ nodig is.

... en meon was me voor. :)
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Efficiëntie is inderdaad een grote must bij marketing-acties. Ga er maar van uit dat het budget dat je aan media moet betalen voor advertentieruimte een extreem veelvoud is van wat je betaalt aan een 'incentive'. Los daarvan moet je ervan uitgaan dat grote bedrijven onderverdeeld zijn in afdelingen en dat de budgetten modulair toegekend worden. Dus budgetten die aan een departement besteed worden kunnen niet zomaar doorgeschoven worden naar een ander. Daar moet een hele business analyse aan vooraf gaan om, inderdaad, het economische plaatje in te schatten. Als je daarnaast eens zou weten voor welke bedragen bijvoorbeeld de apparatuur van Planet destijds is VERkocht... dat zijn gewoon G I G A n t i s c h e [...] investeringen. Netwerken... je wil het echt gewoon niet weten.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

pbtje gestuurd om verdere, ongewilde verzuring van de thread te vermijden. :)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

nogChoco schreef:Het is toch Belgacom die moet upgraden als er een capaciteits-probleem op een centrale is? Mocht het aan de Tele2 apparatuur liggen, dan zou je toch eerder disconnects en authenticatie-problemen zien?

Qua prioriteiten is Tele2 net zoals iedere andere ISP: mensen lokken is wat telt, en gratis cadeautjes zijn daarbij een goeie hulp: zo was de gratis router bij het abo voor mij ook een belangrijk pluspunt. ( Ik heb trouwens geen last van vertragingen (zone 053) )

ADSL2+ heeft vooralsnog geen grote prijs/voorwaarden-verschuivingen teweeg gebracht, dus ik heb niet het gevoel dat ik nu iets aan het missen ben - integendeel zelfs: ik begrijp niet dat mensen bij andere ISPs willen zitten en daar veel meer afdokken om dan aan een verbruiks-leiband te liggen. De extra snelheid van mijn vroegere EDPnet 6Mbit heb ik nog geen dag gemist.
+1 8)

Kaween, ik vrees dat jij (en uw kennissen) in een T2-probleemgebied zit(ten). Hier alvast geen problemen tijdens de spits.

Ik geloof wel in de weg-geef-strategie. Iemand die iets wint bij zijn provider zal meestal vol lof zijn en dit aan ieder willen vertellen die het maar horen wil. Ik zie het hier (:twisted:) al voor mij "wauw nieuwe tv? Jaja gekregen van T2...") Dat is onbetaalbare reclame.

Om het ff door te trekken. Die onbetaalbare reclame kan bijgevolg voor nieuwe klanten zorgen, die netjes gaan betalen voor de uitbreiding waar jij nood aan hebt.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Geeft het wegvallen van je telefoonverbinding bij gelijktijdig downloaden, niet aan dat er (naast de Tele2 apparatuur) ook iets mis is met de QoS op je router? Of misschien doet de telefoon zelf vieze dingen? (ik vernoem het maar, want ik ben vrij zeker dat je dat zelf allemaal al genoeg getest hebt)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

zoals ik al zei, telefoon valt _niet_ weg wanneer ik alle downloads STOP¨tijdens te spitsuren.

Het probleem zit hem gewoon dat ik in de "niet daluren" een snelheid heb van rond de 2800, (niet geweldig voor een 4mbps, maar ik kan er goed mee leven), maar tijdens spitsuren valt dit naar onder naar ruwweg 1000 (met lagere uitschieters)

En da's echt te weinig voor stabiele VOIP, duidelijk. :)

"probleemgebied ?" Genk, Zonhoven, Lanaken, Houthalen. Da's dan een ferm fors probleemgebied zou ik zo denken. Hasselt draait wel, maar daar draait dan ook (denk ik) de enige Bruo in heel Limburg van T2.


En voor de rest : hey, ik gun echt iedereen hier alle prijzen hoor. Daar niet van. :)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

kaween, mij interesseert het wel om is te weten bij wie van T2 jij je info over het niet meer uitbreiden van het bruo netwerk haalt...

Het is correct dat er een tijdje geen updates meer waren geweest voor de uitbreiding van dat netwerk, maar deze zijn sinds enkele maanden wel weer volop aan de gang hoor. Dus maw, elke dag komen er bruo klanten bij die tot gisteren op broba zaten. Zo kan ik je zeggen dat er bvb een x duizend klanten dit jaar reeds op bruo overgeschakeld zijn, dus don't worry T2 is daar niet mee gestopt.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

320i schreef:kaween, mij interesseert het wel om is te weten bij wie van T2 jij je info over het niet meer uitbreiden van het bruo netwerk haalt...

Het is correct dat er een tijdje geen updates meer waren geweest voor de uitbreiding van dat netwerk, maar deze zijn sinds enkele maanden wel weer volop aan de gang hoor. Dus maw, elke dag komen er bruo klanten bij die tot gisteren op broba zaten. Zo kan ik je zeggen dat er bvb een x duizend klanten dit jaar reeds op bruo overgeschakeld zijn, dus don't worry T2 is daar niet mee gestopt.
En dan natuurlijk volgende vraag :twisted: :
Hebben jullie er enig idee wanneer dit rond zou moeten zijn? Mag je zeggen welke regio's op de planning staan? Gaan jullie ook eerst voor de grote steden of eerder provinciaal (zoals dommel ooit eens beweerde heel limburg te voorzien in 2008)? Heb je het gevoel dat door de overname van KPN er een steviger budget voorzien is voor zulke zaken?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

planning ken ik niet, wou dat ik die forecast wist, al was het maar om te kunnen zien wanneer ik aan de beurt ben :)

Dus op jou vragen kan ik je spijtig genoeg ni antwoorden.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Wanneer zullen de wedstrijdwinnaars trouwens iets gaan horen? :-D
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Dfrog schreef:
320i schreef:kaween, mij interesseert het wel om is te weten bij wie van T2 jij je info over het niet meer uitbreiden van het bruo netwerk haalt...

Het is correct dat er een tijdje geen updates meer waren geweest voor de uitbreiding van dat netwerk, maar deze zijn sinds enkele maanden wel weer volop aan de gang hoor. Dus maw, elke dag komen er bruo klanten bij die tot gisteren op broba zaten. Zo kan ik je zeggen dat er bvb een x duizend klanten dit jaar reeds op bruo overgeschakeld zijn, dus don't worry T2 is daar niet mee gestopt.
En dan natuurlijk volgende vraag :twisted: :
Hebben jullie er enig idee wanneer dit rond zou moeten zijn? Mag je zeggen welke regio's op de planning staan? Gaan jullie ook eerst voor de grote steden of eerder provinciaal (zoals dommel ooit eens beweerde heel limburg te voorzien in 2008)? Heb je het gevoel dat door de overname van KPN er een steviger budget voorzien is voor zulke zaken?
Ik zal met HEEL VEEL plezier mijn woorden hier in deemoed OPVRETEN op het moment dat er ook maar IEMAND uit mijn kennissenkring IN ACCEPTABELE TIJDSPANNE van zijn huidige Broba naar Bruo gaat en daarmee bewijst dat er inderdaad terug nieuwe hardware wordt geplaatst in de centrales op plaatsen waat dit daarvoor niet aanwezig was, en niet enkel bestaande bruo hardware wordt gebruikt om broba's naar bruo om te zetten. :twisted: Zou leuk zijn als ik ZELF dit zou kunnen melden, daar heb ik geen enkel ego-probleem mee en dan mag 320i me persoonlijk tegen mijn achterwerk komen stampen. (niet te hard, hé)

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om jouw, 320i aan te vallen, of T2 zwart maken of weet ik veel, maar dat ik als klant zo wantrouwig geworden ben heeft alles te maken met de manier waarop T2 met zijn klanten communiceert en met vage beloftes van toekomstige verbetering de boot weet af te houden.

T2 ging (gaat ?) inderdaad (natuurlijk) eerst voor de grote centra, da's economisch gezien volledig logisch en dat doen (deden ?) ze ook. Rurale gebieden ? Zou me sterk verwonderen. Breekgrens leek voorlopig in de buurt van centra's rond de 70.000 inwoners te zitten, maar da's enkel gebaseerd op een vermoeden van mijn zijde.

Maar op de man af : "het verre Limburg" als voorbeeld : Hasselt (een deel toch) heeft Bruo. En buiten Hasselt, 320i ? Niets, of ben ik mis ?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”