Gezocht : Automatische RNG app.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik ben op zoek naar een random number generator zoals er zoveel zijn maar dan een die,

1. Ofwel vanop afstand bediend kan worden.
2. Ofwel dmv een tijdsinterval automatisch nummers blijft genereren.

En het nummer groot weergeeft.

Liefst een android app.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Afbeelding
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

En hoe random moet dat zijn?

Gewoon PRNG, CSPRNG (voor crypto) ?
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Voor Android weet ik niet zo gauw iets, maar als Windows ook goed is en je zelf graag dingen script, klinkt dit als een ideaal klusje voor Autohotkey.

Autohotkey kan native random nummers genereren met het Random commando, maar dat is natuurlijk wel maar pseudorandom. Afhankelijk van waar het moet voor dienen, is pseudo randomness misschien niet voldoende. In dat geval kan je voor true randomness gebruik maken van random.org, en die output kan je dan weer in Autohotkey opnemen in een variable naar keuze.

Het nummer groot laten verschijnen kan je door een simpel GUI'tje te maken (er zijn zelfs WYSIWYG klik-en-sleep GUI bouwpakketten voor Autohotkey, moet je even googlen) en als enige inhoud dan gewoon de variable, met het random nummer in, te laten verschijnen.

En op afstand bedienen is ook geen probleem, maar veel hangt natuurlijk wel af van wát je precies vanop afstand wil doen natuurlijk. De min en max range on the fly aanpassen is geen probleem. Maak een .INI bestand met daarin de min en max range, welke steeds uitgelezen wordt door Autohotkey alvorens het een nummer genereert, en zet die in Dropbox. Die file kun je dan gewoon editen vanaf je smartphone/tablet/om het even wat.

Of als je vanop afstand de opdracht wil kunnen geven om een nieuw willekeurig nummer te genereren, kun je AHK dat laten doen wanneer het door iets wordt getriggert. Mijn favoriet om dingen in AHK op afstand te triggeren is een knopje maken op een webpagina dat wanneer je er op klikt dan met PHP een lege textfile creëert en dan in AHK programmeren dat van zodra die textfile bestaat, AHK een bepaalde actie moet doen, in dit geval dus een nieuw nummer genereren en laten verschijnen. Wel niet vergeten om na het uitvoeren van de actie de textfile opnieuw te laten verwijderen zodat AHK nadien opnieuw getriggert kan worden. :P Directe TCP/IP communicatie in Autohotkey is ook mogelijk met bvb. AHKsock maar dat is wel weer een stuk moeilijker. Mijn staaltje 'Redneck Engineering' daarentegen is simpel te begrijpen, primitief and gets the job done :lol2:

En een tijdsinterval is ook heel eenvoudig met het SetTimer commando. Vermijd het Sleep commando want deze houdt je PC actief bezig tijdens het wachten en gebruikt bijgevolg onnodig resources, en in tegenstelling tot SetTimer kun je met Sleep het script ondertussen niets anders laten doen aangezien het bezig is met actief het Sleep commando uit te voeren.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Of je schrijft gewoon een PHP progje (als je ergens hosting hebt) dat dit doet... op je Android telefoon open je dan gewoon je browser.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”