Key Ring (klantenkaarten bijhouden) alternatief??

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Dankzij GDPR wetgeving houdt de app Key Ring er mee op. Super app, gebruikte die al een kleine 10 jaar ofzo? Klantenkaartje?? Inscannen, automatisch altijd bij dus geen dikke pak kaarten meer in je portefeuille. Account ingegeven op de phone van de madam, automatisch heeft zij dezelfde kaarten en spaar je op dezelfde kaart.

Iemand die deze app ook zal missen?? En vooral: een alternatief? Alle kaarten opnieuw inscannen is geen onoverkomelijk probleem maar het zou nog handiger zijn mocht één en ander kunnen via de lgin...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik gebruik altijd MyShopi.
Voordeel ten opzichte van anderen: Er zitten vaak goede refunds bij.
Nadeel (voor mij, voordeel voor anderen?): de kaart wordt lokaal opgeslagen, dus bij overstap naar ander toestel moet je alles opnieuw inscannen.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

FidMe heeft ook cloudsync
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik gebruik stocard. Via cloud bewaard (dat zeggen ze toch) en de reclamefolders komen ook in de app terecht.
Laatst gewijzigd door road rebel 28 mei 2018, 15:43, in totaal 1 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

De meeste winkels hun klantenkaart zit ook in hun app.
Ik shop wel zelden off-line, dus ik gebruik in de praktijk ook maar 2/3 klantenkaarten.
Als je een stappeltje hebt, wil je waarschijnlijk geen tabblad vol met apps om de klantenkaart te scannen.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Stroper schreef:De meeste winkels hun klantenkaart zit ook in hun app.
Ik shop wel zelden off-line, dus ik gebruik in de praktijk ook maar 2/3 klantenkaarten.
Als je een stappeltje hebt, wil je waarschijnlijk geen tabblad vol met apps om de klantenkaart te scannen.

Dat bedoel ik net, ik haat alle separate apps, bij mij géén Carrefour app, Colruyt app, etc... (trek het zelfs door naar radio, heb enkel TuneIn staan, géén Q-music app, StuBru, etc). Zoek idd gewoon andere app waar alles in gescand kan worden, zonder gedoe, en met online synch (maakt dan nog niet uit of het cloud of privé is)...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Stocard...kan je bijna alles mee inscannen.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tim H. schreef:Stocard...kan je bijna alles mee inscannen.
Gebruik ik ook, je boarding passes en dergelijke, concerttickets enzo pakt ie ook aan
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ik ben ook een Stocardgebruiker (https://stocardapp.com/)

- Cloudsync
- Kaarten delen
- Op iOS makkelijk toegankelijk via de widget
- Apple Watch/Android Wear app
- Folders aanwezig
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik gebruik zowel myShopi (puur voor lijstje te maken) en Fidme (voor de klantenkaarten).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

En laat dat stocard gedoe ook full-offline use toe? Dus geen gesync, geen data mining, en manuele export/import?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ik gebruik Loyalty Card Keychain uit F-Droid, FOSS baby!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Net even naar myShopi gekeken voor de loyalty cards en die staan ook offline (het ding komt wel vragen een account aan te maken om ze in de cloud te bewaren maar dat hoeft dus niet). In de backup/restore optie spreekt men echter niet van loyalty cards... voer voor GDPR :lol:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:En laat dat stocard gedoe ook full-offline use toe? Dus geen gesync, geen data mining, en manuele export/import?
Klantenkaarten zijn de facto datamining.
Als je daar een probleem mee hebt, kan je er beter geen gebruik van maken. :wink:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, ik heb idd niet zoveel klantenkaarten.
Kassiers zijn meestal direct bereid om er eentje te geven, maar vanaf ik zeg "jama, ik geef mijne naam niet, het moet anoniem zijn" neemt die bereidheid direct een duik naar beneden.
En valse info geven lukt ook al minder en minder, want tegenwoordig "sturen ze de kaart op naar het adres dat je opgaf".

Ik was voornamelijk naar een wallet aan het zoeken voor boarding passes en dergelijke.
Passandroid voldoet nauwelijks (geen mooi card-view overzicht zoals op iOS, geen mogelijkheid om cards via camera bij te voegen), en de rest vertrouw ik niet omdat ze niet foss zijn en er dus weer aan datamining gedaan wordt naw.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

De net aangehaalde LCK ondersteunt tal van barcodes, waaronder ook QR. Het maakt naar mijn ervaring geen verbinding met het internet, dat zegt toch mijn op iptables gebaseerd firewall log. Misschien is dat iets?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Intussen LCK al gedownload; nu nog testen ;-)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

De app is natuurlijk nogal Spartaans maar wordt momenteel wel actief onderhouden, cf. hun repo op GitHub.

Wat ik persoonlijk leuk vind, is dat de app de screen brightness effe maximaliseert bij het tonen van een barcode, zo moet ik niet zelf de auto screen brightness uitschakelen en de brightness ook niet zelf verhogen naar 100% omdat anders hebben de kassiers te veel moeite hebben om de barcode gescand te krijgen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Stocard gebruiker hier :-D
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef: Kassiers zijn meestal direct bereid om er eentje te geven, maar vanaf ik zeg "jama, ik geef mijne naam niet, het moet anoniem zijn" neemt die bereidheid direct een duik naar beneden.
Ahja uiteraard :-D
ITnetadmin schreef: En valse info geven lukt ook al minder en minder, want tegenwoordig "sturen ze de kaart op naar het adres dat je opgaf".
Oei, dat kost geld! Welke winkelketen maakt wel zoveel winst dat ze dat zo doen? Overal waar ik ga krijg je direct een kaart mee.
ITnetadmin schreef: Ik was voornamelijk naar een wallet aan het zoeken voor boarding passes en dergelijke.
Passandroid voldoet nauwelijks (geen mooi card-view overzicht zoals op iOS, geen mogelijkheid om cards via camera bij te voegen), en de rest vertrouw ik niet omdat ze niet foss zijn en er dus weer aan datamining gedaan wordt naw.
Apple Wallet of airline app.

Voor sommige maatschappijen kan ik zelfs de barcode van de boarding pass op de Apple Watch tonen. Aan de gate even je pols 180 graden draaien en deurtje open (of groen lichtje naargelang).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Geen apple toestel meer, dus ik neem aan dat Apple wallet etc geen optie meer zijn.
Apple heeft leuke toestellen, maar naast het feit dat vele noodzakelijke tools er al jaren niet meer op mogen (lees: actieve wifi scanners etc), zijn ze ook veel te duur geworden.
Mijn 3S destijds was een 500 euro, en toen was de concurrentie klein, dus ik dacht dat die prijs nog wel ging dalen naarmate de technologie volwassen werd.
Mijn 5 werd al een refurb, vanwege de prijsstijgingen en veel te grote schermen van de 6-7 reeks.
Maar tegenwoordig zit je aan 700-1000 euro voor een iphone, en dat vind ik er zwaar over.
Daar heb ik een capabele pc voor.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ps, ik gebruik stocard offline...geen account hier hoor
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Stocard. Works like a charm.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef: Maar tegenwoordig zit je aan 700-1000 euro voor een iphone, en dat vind ik er zwaar over.
Daar heb ik een capabele pc voor.
Een deel van die kostprijs is natuurlijk wel de privacytaks die je als klant zelf moet ophoesten. Een Google-toestel daarentegen wordt gesubsidieerd door de adverteerders. Maar soit, die discussie zal wel meer dan genoeg gevoerd zijn dus we moeten dat niet opnieuw doen, ik wou het enkel aanhalen omdat de thread toch al een aardig privacy-kantje begon te krijgen en dan vond ik de Apple Wallet suggestie de meest geschikte.

Stocard is ook een uitstekende app en zelfs gratis, maar dan rijst wel de vraag hoe ze hun ontwikkelaars betalen en wat precies de rol is daarin van onze gegevens.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

If you're not paying for the product, you are the product.

Dat gezegd zijnde: Stocard :beerchug:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

foto's. :twisted:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef: (...) en dan vond ik de Apple Wallet suggestie de meest geschikte.
Dat is idd een goeie, maar spijtig genoeg geen optie vanwege niet beschikbaar op android.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”