GMAIL app op android

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik heb onlangs een gmail emailadres aangemaakt. Ik had al langer een googleaccount en gebruikte ondermeer google calendar al op de android smartphone.
Op deze smartphone krijg ik gmail niet werkende : hij blijft maar synchroniseren zonder iets van mails te tonen. De google calendar, welke ook in de gmailapp staat werkt overigens wel op diezelfde smartphone.
En Gmail werkt uiteraard ook in de browser op pc en (na veel zoekwerk) eindelijk ook op pc in outlook 2016.
Iemand suggesties (de gmail app werd al vernieuwd) ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ben je zeker dat je de officiele gmail app gebruikt?
Ik heb in die app enkel een link naar de agenda app, maar geen calendar functie.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Hoe kan ik dat zien ?
Ik vermoed overigens van wel, gezien het een motorola moto E is en is dat niet van Google, Motorola ?

Update: In google play zoeken op gmail geeft als resultaat een gmail app met icoon rode M witte achtergrond van Google LLC.
Het is dezelfde van op mijn toestel want de knoppen onderaan zijn "verwijderen" (dus staat al op toestel) en openen.

"1Miljard downloads", miljaar en ik ben weer de enige die er problemen mee heeft :-) :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

smartphone een keer herstarten!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fredo66 schreef:Ik heb onlangs een gmail emailadres aangemaakt. Ik had al langer een googleaccount en gebruikte ondermeer google calendar al op de android smartphone.
Op deze smartphone krijg ik gmail niet werkende : hij blijft maar synchroniseren zonder iets van mails te tonen. De google calendar, welke ook in de gmailapp staat werkt overigens wel op diezelfde smartphone.
Je habt onlangs een nieuw gmail adres aangemaakt, maar je had al een bestaande google account met calendar.
Jouw android smartphone staat dus geregistreerd onder jouw bestaand (oud) google account?
Waarschijnlijk registreert jouw gmail app zich met jouw bestaande google account (vandaar dat je wel de kalender ziet maar geen e-mails)?

In dit geval moet je gewoon een nieuwe account toevoegen in jouw gmail app (je hebt nu namelijk 2 google accounts).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

App start weldegelijk op met mijn nieuw Gmailadres, mijn bestaande googleaccount was een skynetadres.
Als men in de app instellingen gaat kijken zegt de app ook "laatst gesynchroniseerd op" en dan het huidige tijdstip.
Alsof er dus niets aan de hand is.

@Wiet: daar was ik zelf al achter gekomen hoor, maar dat bracht geen oplossing
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Gmail app verwijderen en smartphone opkuisen.
Nadien app weer toevoegen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Gmail is een standaardapp op mijn toestel, die kan je niet (op normale wijze) verwijderen. Er is dus geen button verwijderen. Ik heb de app wel al geupdated naar de laatste versie.
Wat opkuisen betreft: ik heb met ccleaner dat ondertussen gedaan maar ook dat bracht geen oplossing.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”