GPL vraag en hulp via userbase

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb een tijdje terug een linux distro gedownload met een gemodificeerde kernel.

Nu wil de firma die deze distro gemaakt heeft mij deze kernel source niet bezorgen, tenzij ik al mijn gegevens geef.
Dat is al in strijd met de GPL maar soit. Toen ze de distro als een image file beschikbaar stelden op hun webserver, zat er geen source van geen enkele package bij. Pas maanden later hebben ze een written offer op hun website gezet.

Heeft er iemand zin om proxy voor mij te spelen? Ik heb dus enkel een adres nodig naar waar de CD met kernel source wordt naartoe gestuurd, maar liefst is dit uiteraard niet het adres van mijn bedrijf. Ik zal wel een koerier contacteren die de pickup daar regelt.

Ik zou het ook aan familie of vrienden kunnen vragen, maar als ze dan beginnen te googlen ....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

https://www.mailboxde.com/ voor EU adres
https://www.myus.com/ voor US adres
BE pakketten: Een "PUGO" label aanmaken en geven aan de verzender voor aflevering in een bpost punt
BE brieven: De verzender een "postliggend" adres geven.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ze zitten in het buitenland. Ze doen zeer lastig rond de GPL.

Dus is er geen userbaser die wel helpen? Met helpen bedoel ik de CD met de GPL naar een userbase lid sturen die niks te maken heeft met deze distro.
Een postbus adres of direct opsturen naar een dropoff point gaat uiteraard ook hen niet motiveren om op te sturen.

Ze willen per sé weten naar wie ze de CD moeten sturen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik denk dat een potentiële ontvanger graag zeker zal willen zijn dat pakweg de Tsjetsjeense maffia niet volgende week aan de deur staat...

Over welk land van oorsprong hebben we het hier?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het gaat om een bedrijfje wat een linux distro maakt met enkele muziekspelers waar ze 500 $ voor vragen, voorgeïnstalleerd op een SSD.

Ze hebben ook een trial met een timebomb, die ik op een USB stick heb gezet en geroot, 5 min werk. Ik heb hun kernel overgekopieerd naar een andere linux distro, omdat ik enkel interesse had in de kernel die ze aangepast hebben.

Waar ze precies zitten weet ik niet. Maar ze doen er alles aan om hun aanpassingen aan de kernel niet zomaar terug te geven aan de OSS community.

Een van de auteurs van de open source software die ze in hun distro meegenomen hebben is ook al met me aan het mailen, deze man is niet zo happy met al hun omwegen om toch maar niks te moeten teruggeven.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

De maatschappelijke zetel van een bedrijf is normaal gezien publieke info. Als je dat niet binnen de minuut kan vinden maakt het het alleen maar verdachter / riskanter.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”