paar probleempjes met programmas

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hallo ik heb men pc gereset en nu doet hij wat vreemde dingen :) Niets ergs en valt mee te leven.

Eerste probleem, Chrome onthoud mijn geschiedenis etc en opgeslagen wachtwoorden maar niet mijn cookies om ingelogd te blijven.
Weet iemand welke instelling dat is op de nieuwste versie van chrome?

2de probleem. Na herinstalleren achter een ddu en dan nog eens geprobeerd te installeren blijft mijn nvidia driver irritant doen.

Grafische driver installeert hij en werkt ook, nvidia configuratiescherm werkt maar Geforce experience, virtual audio en sommige andere voltooid hij niet.

Laatste probleem
Asus ai suite install.exe wil niet opstarten en van alles al geprobeerd ook opnieuw downloaden helpt niet.

Wat zou ik misdaan hebben?

EDIT 22u37 31/01

Chrome door firefox vervangen en gegevens geimporteerd en zo werkt het dus wel weer.

nvidia werkte niet met recenste driver. Heb dan maar een WQHL driver geinstalleerd en die werkt.

Enigste wat nog niet werkt is de asus ai suite setup opstarten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

vorige week ook na een windows10 update op mn HP desktop ook displaydriver probleem, niet op t lossen, heb het enkel kunnen fixen door een oude xp driver te installeren en deze dan te laten updaten, telkens na een win10 update is het prijs, ook hardwareID's worden veranderd, alhoewel de hardware dezelfde blijft, maar keys voor bepaalde softwares erken dan niet meer... is er dan geen mogelijkheid om die updates totaal niet toe te laten?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik weet het niet. Het is wel erg vervelend. Dat van chrome is wss een foutje die ik niet kan oplossen maar aangezien ik firefox nog had is er dus geen probleem.

die displaydriver bleef maar moeilijk doen dus heb ik ook een oudere driver geinstalleerd en dan werkte alles. Wss kan Nvidia de updates van windows 10 niet volgen en daardoor...

Van die ai suite dat is geen groot probleem imo.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

In plaats van een reset, zou ik een "clean install" suggereren. Zo heb ik al veel problemen opgelost na zogenaamde 'resets'. Windows zoekt zelf naar ontbrekende drivers en installeert ze zelf bij een 'clean install'. Zelden heb ik de laatste tijd - ook op oudere toestellen - moeten naar drivers zoeken. Je moet natuurlijk eerst een aantal stappen doorlopen met het oog op een clean install.

1. Gegevens die je absoluut wenst te behouden, kopiëren naar een extern opslagmedium (bv. externe HD, usb stick) of deze uploaden naar 'de cloud' (bv. OneDrive van Microsoft) tenzij je in de laptop of pc over 2 harde schijven beschikt (indien ze dan op de c: schijf zouden staan, gewoon kopiëren naar de 2° HD is al voldoende).

2. Met de windows media creation tool, krijg je gemakkelijk alle noodzakelijke en de recentste ! installatiebestanden op een usb-stick. Zorg wel voor een usb-stick die geen data bevat want bij het downloaden van de nodige bestanden met eerder vermelde tool, wordt de usb stick of externe hard disk die je gebruikt, altijd geformatteerd !

3. Na stap 2 staan alle noodzakelijke bestand op je usb stick als installatiemedium.

4. Indien de WIN10 activatiecode in uw BIOS zit, is er geen probleem. Windows activeert zich dan automatisch opnieuw. Zoniet, gebruik je de activatiecode van je cd. Uiteraard op voorhand wel je ervan verzekeren dat je over een license key beschikt indien niet in het BIOS van de pc 'ingebakken'.

5. Je moet nu zorgen dat in uw BIOS de usb stick met de installatiebestanden van WINDOWS als eerste opstart mogelijkheid (first boot device) in de rij staat. D.w.z. dat je pc/laptop niet mag starten van de harde schijf want anders wordt de bestaande windows gewoon terug opgestart en ben je natuurlijk nog geen stapje verder.
Je bios kan je bereiken door - zodra je de pc aangezet hebt - een specifieke toets ingedrukt te houden (meestal F2 of del) want éénmaal indrukken tijdens het opstartproces en dan los laten, is niet voldoende. Meer info vind je hierover in de handleiding van je pc/laptop of op het internet.

6. Eens in het BIOS, zoek je naar een tabblad 'boot' of 'boot order' of naar een bios optie waaronder deze aanpassingsmogelijkheid van de boot volgorde zich bevindt en kan je maken dat je usb-stick die in de lijst van beschikbare opstartmedia staat, naar boven verplaatst wordt en als eerste vermeld wordt. (concreet vb. https://www.asus.com/support/FAQ/1008277/. Vergeet niet de wijzigingen in het bios op te slaan ! Meestal heb je de mogelijkheid 'exit en save changes' waardoor bij het verlaten van het bios de aangepaste configuratie bewaard wordt.
Geen nood, nadat windows geïnstalleerd is, wordt in het bios opnieuw de harde schijf als eerste boot device ingesteld.

7. Als je dan de pc opnieuw opstart, moet de installatiewizard voor WIN10 starten en hoef je alleen maar aan te geven, op het moment dat je moet aanduiden waar WIN10 moet geïnstalleerd worden, dat de desbetreffende schijf geformatteerd mag worden. Je kan ook gewoon de partitie 'deleten' en dan de installatie verder zetten.

Op een 15 à 20 minuten max, beschik je dan opnieuw over een volledig schone WIN 10 installatie. Soms moet je enkele keren rebooten vooraleer alle drivers die ontbreken of een update vergen, automatisch geïnstalleerd worden. Indien er ontbreken - makkelijk vast te stellen in apparaatbeheer' - kan je zoeken op de website van de fabrikant van je pc/laptop. Er bestaat ook software om belangrijke drivers onmiddellijk te updaten (vb. Intel driver update utility).

Geef gerust een sein indien nog onduidelijkheden. Er bestaan ook tal van sites waar je meer info vindt.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Geef gerust een sein indien nog onduidelijkheden. Er bestaan ook tal van sites waar je meer info vindt.[/quote]


De oplossing een clean install en dan liefst na elke windows update.
We gaan er echt op vooruit met win 10.

Of zou het de bedoeling zijn verkoop wat aan te zwengelen.
Of elke gebruiker dat allemaal voor elkaar kan krijgen ?
Lijkt me eerder dat M s met een oplossing zou mogen komen.
Gisteren kan update defender niet installeren.
Ja als al geinstalleerd niet moeilijk natuurlijk.
Kwartiertje later foutmelding in windows , windows wordt opnieuw opgestart , het waarom ???????
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Bij het installeren van drivers altijd "Run as Administrator" optie gebruiken (rechtsklikken op installatiebestand om de optie te zien).

Mogelijk moet je eerst nog een moederbord driver installeren vooraleer je die ai suite kan installeren (en misschien ook LAN en audio drivers).

Ik zou net als de vorige posters ook een reinstall aanraden -- tegenwoordig is dat snel gebeurd en zo bouw je ook een idee op van welke gegevens en settings je liever niet kwijt wil want die moet je uiteraard eerst verzamelen, al biedt Windows daar tegenwoordig een uitweg voor door de oude installatie bij te houden in een Windows.old folder (uiteraard mag je dan geen reformat van die harddisk doen).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb een reinstall gedaan maar ook voordien nog eens windows en al de partities waarop windows stond verwijderd.

Dus helemaal clean install werkt nu wel goed :)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Als je met 'ASUS' pc's of laptops werkt is er een programma dat je vindt op hun site en dat is ATK- package genaamd.

Dit lijkt cruciaal te zijn want heel wat asus-software kan je niet of niet goed installeren zonder dit programma. Bv. ik heb een N752VX.
Verlichting toetsenbord werkt niet zonder de ATK-package, je kan ook de meeste andere programma's zoals Asus video Splendid edm. niet goed installeren.

Goed dat de clean install alle leed van de baan geholpen heeft.

Inderdaad na een grote windows update - zoals de fall creators update - best een clean install uitvoeren. Het vergt wel een 2-tal uur vooraleer windows en al je software weer geherinstalleerd is maar je machine draait praktisch als nieuws en het bespaart je achteraf heel wat kopbrekens.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

cptKangaroo schreef:Bij het installeren van drivers altijd "Run as Administrator" optie gebruiken (rechtsklikken op installatiebestand om de optie te zien).

Mogelijk moet je eerst nog een moederbord driver installeren vooraleer je die ai suite kan installeren (en misschien ook LAN en audio drivers).
Dat als admin en ook compatibiliteit ook uitgevoerd maar geen resultaat. Ik zal eens alle elementen installeren.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”