IOS app updates probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb net iets vreemd voor, en ik denk dat het eerder ook al voorgevallen is, maar toen niet verder uitgezocht. Na install van de nieuwe 11.1.2, zie ik in de App Store ineens 11 apps met updates. Nu zie ik daar bvb The Room en The Room 2 tussen met als remark 'fixes for iOS 9'. Ik ga even naar de versie-history kijken en zie daar dus inderdaad dat die apps al 2 jaar niet meer geüpdatet zijn. Ik snap dan niet dat de app store mij vandaag ineens op mijn half jaar oude iPad updates aanbiedt voor deze oude games.
Nu, de 9 andere apps zien er wel beter met updates van enkele dagen geleden. Al moet ik er dus bij vertellen dat die updates er vanmorgen toen ik nog naar Updates ging, er niet tussen stonden.
Maar misschien worden die Updates op een heel specifieke manier gepusht, die ik niet begrijp, en die zou kunnen verklaren waarom apps maar een paar dagen, of zelfs een paar maand (in geval van The Room), later ineens bij Updates verschijnen.

Overigens ook een vervelende IOS 11 bug: in de nieuwe App Store app, krijg ik vaak een notificatie van het aantal updates dat beschikbaar is. Ik ga dan naar de app waar onder Updates inderdaad ook dat aantal staat, maar als ik dan op Updates klik, is er geen enkele update beschikbaar.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Updates van paar dagen oud is normaal - sinds enkele maanden biedt Apple de optie aan om updates in golven uit te rollen en daar wordt gretig gebruik van gemaakt. "Phased releases" heet het.

Notificatie maar geen updates => mss zijn ze in de background al geupdateted?

Dat van die update van jaren geleden kan ik niet verklaren :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:Notificatie maar geen updates => mss zijn ze in de background al geupdateted?
Denk het niet, want dan ettelijke uren later staan er ineens een hoop updates en dat aantal komt dan inderdaad overeen met dat cijfertjes in die rode bol. Overigens staat het bij mij af dat apps vanzelf geüpdatet worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef: Dat van die update van jaren geleden kan ik niet verklaren :-)
Dit issue blijft zich voordoen. Gisteren 2 oude apps, en vandaag alweer een app waarvan de versie-geschiedenis toont dat de laatste update een jaar geleden was.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Tomby schreef:
CCatalyst schreef: Dat van die update van jaren geleden kan ik niet verklaren :-)
Dit issue blijft zich voordoen. Gisteren 2 oude apps, en vandaag alweer een app waarvan de versie-geschiedenis toont dat de laatste update een jaar geleden was.
Ondertussen is geweten waarom die updates verschijnen, voor een stukje toch. Blijkbaar heeft Apple ze opnieuw ondertekend met een nieuw certificaat, en daarom verschijnen ze als update, maar er zijn anders geen wijzigingen tov de versie van een jaar of meer geleden. Wat de reden voor het opnieuw ondertekenen is weet voorlopig enkel Apple. De vervaldatum van het vorige cert lag in 2020.

http://lapcatsoftware.com/articles/myst ... dates.html

Ik moet zeggen dat ik toevallig rond half november alle apps die >1y niet meer geupdateted waren van mijn iOS devices verwijderd had, op enkele die ik nodig heb na. Daarom dat ik eerst die oude updates niet zag, maar een paar dagen geleden heb ik effectief ook ene gekregen voor zo'n oudere app die ik nog behouden had.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Thanks! Had het gisteren inderdaad ook ineens voor op de iPad van mijn vrouw, dus wist dat het zeker geen probleem met mijn eigen iPad was.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”