i.o.s 11

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Gisteren werd i.o.s 11 gelanceerd, ik heb deze op mijn beide iPads (Air en Air 2) en op mijn iPhone SE geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het lichtjes anders oogt.
Onderaan het scherm staan buiten de vaste apps zoals Mail ook 3 apps die men het laatst heeft geopend en de apps die in de Apple Store staan staan niet meer onder elkaar maar in 2 kolommen althans op de iPad, op de iPhone staan ze wel nog onder elkaar.

https://www.apple.com/benl/ios/ios-11/
Laatst gewijzigd door apestaart 20 sep 2017, 10:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb nog geen goesting om te updaten.
Normaal doe ik dat voor alles en overal zo snel mogelijk, maar het wegvallen van support voor 32bit apps is voor mij toch een serieuze domper.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mijn eerste reactie was toch : bah! Precies veranderingen gewoon voor de lol.

Keyboard heeft ineens die speciale tekens ook op de virtuele toetsen staan (zal bij iPhone wel anders zijn, vermoed ik, wegens kleine toetsjes). Ik dacht eerst al: wtf is daar nu het nut van. Maar dan blijk je de speciale tekens te kunnen typen door op die toets naar beneden te swipen, wat wel nice is.

Nieuwe Store ben ik nog geen fan van. Wat is nu ineens het nut van met 2 kolommen te werken voor updates ? Het is niet dat je ineens meer kunt zien, integendeel zelfs want verticaal neemt elke app veel meer plaats in doordat het Icon en Update knop nu boven de tekst staan.

Idem voor de open apps, ik vond die iTunes-like flow view ideaal. Nu staan daar gewoon ineens 2 rijen wat ook het swipen naar boven om te closen heel onnatuurlijk maakt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb gisteren de upgrade gedaan op mijn SE. Op zich vind ik het wel mooier, alleen die gigantische titels in bv berichten storen mij. Ik heb de indruk dat de SE ietsje sneller is geworden (kan ook maar een gevoel zijn).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Nog even wachten met te updaten voor de mensen die een Outlook/Exchange account gebruiken...

If you can‘t send an email with iOS 11 and an Outlook.com or Exchange mail account
You might see an error message that says "Cannot Send Mail. The message was rejected by the server."
If your email account is hosted by Microsoft on Outlook.com or Office 365, or an Exchange Server 2016 running on Windows Server 2016, you might see this error message when you try to send an email with iOS 11: "Cannot Send Mail. The message was rejected by the server."
Apple is working closely with Microsoft to resolve the issue and will release a fix soon in an upcoming software update.

https://support.apple.com/en-us/HT208136
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik gebruik iOS 11 sinds juni en ik kan getuigen dat het snel went.

Het is vooral een iPad update deze keer, in mijn ogen een flinke vooruitgang! Veel nieuwe functionaliteit met de dock, split screen, etc.

https://arstechnica.com/gadgets/2017/09 ... -reviewed/
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Quid pro quo schreef:Nog even wachten met te updaten voor de mensen die een Outlook/Exchange account gebruiken...

If you can‘t send an email with iOS 11 and an Outlook.com or Exchange mail account
You might see an error message that says "Cannot Send Mail. The message was rejected by the server."
If your email account is hosted by Microsoft on Outlook.com or Office 365, or an Exchange Server 2016 running on Windows Server 2016, you might see this error message when you try to send an email with iOS 11: "Cannot Send Mail. The message was rejected by the server."
Apple is working closely with Microsoft to resolve the issue and will release a fix soon in an upcoming software update.

https://support.apple.com/en-us/HT208136
Heb IOS 11 al sinds juli (en de finale versie al ruim een weekje draaien), en ik moet eerlijk zeggen: dat is een fout die ik nog niet tegen gekomen ben.
Mails is 1 van de weinige zaken die van in het begin al werkt en blijft werken hier.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Een aantal dagen werd i.o.s. 11.3 gelanceerd, die update omvat onder andere de status van de batterijen voor iPhones het is te zeggen een graadmeter om te kijken of de batterij nog goed is of die batterij aan het verslijten is.
Het stomste is dat het enkel voor iPhones is en niet voor iPads, alsof die batterij voor iPads niet aan slijtage onderhevig is. :x
Het is toch maar een kleintje om die status in te bouwen in iPads waarom dat dat niet zo is dat versta ik niet zo goed. :bang:
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Het staat aangeduid als een beta dus mijn vermoeden is dat ze het nu snel uitgerold hebben voor iPhone alleen omwille van al de fuzz die was ontstaan dat ze bepaalde iPhones trager hadden gemaakt bij een slechtere batterij. Misschien dat als het geen beta meer is dat het wel op de iPad beschikbaar komt? Pure gok, maar zou dus gewoon afwachten (of dat is tenminste wat ik ga doen).
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

apestaart schreef:Een aantal dagen werd i.o.s. 11.3 gelanceerd, die update omvat onder andere de status van de batterijen voor iPhones het is te zeggen een graadmeter om te kijken of de batterij nog goed is of die batterij aan het verslijten is.
Het stomste is dat het enkel voor iPhones is en niet voor iPads, alsof die batterij voor iPads niet aan slijtage onderhevig is. :x
Het is toch maar een kleintje om die status in te bouwen in iPads waarom dat dat niet zo is dat versta ik niet zo goed. :bang:
An sich mis ik het minder op een iPad. Die blijft soms meer dan een week werken (afhankelijk van intensiteit van gebruik)
Dat is me met en smartphone nog nooit gelukt ;)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Excuseer, maar de onaangename mens in mij is te sterk om er niets van te zeggen ... het is iOS en niet ios, IOS, Ios, I.o.s. of i.o.s.
Net zoals het macOS is, en niet langer OS X of één of andere variatie daarop.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

In het Grieks is het ιΟΣ.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”