PDF afdrukken.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sinds gisteren slaag ik er niet meer in om PDF af te drukken: in Acrobat volgende foutmelding: "Het document kan niet worden afgedrukt. Er zijn geen pagina's voor afdrukken geselecteerd".
Vreemd: printer werkt voor alle andere bestanden normaal.
Ondertussen ondernomen stappen: nagekeken en zonodig updates geïnstalleerd van Windows10, Acrobat, enz., alle drivers bijgewerkt, printer verwijderd (incl. drivers) en opnieuw geïnstalleerd. Acrobat XI Pro & DC verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Aangezien niets hielp uit miserie andere PDF lezer (Foxit) geInstalleerd.
Net zoals in Acrobat geen enkel probleem om PDF bestanden te openen en te bewerken, echter printen lukt niet.
Wanneer PDF bv. in Word wordt geopend is er geen enkel probleem om af te drukken ! ?
Alle andere bestanden; Word, Excel, Publisher, Fotobestanden ... drukken wel normaal af.
Iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Probeer eens met Linux: https://www.pendrivelinux.com/universal ... -as-1-2-3/
(Dit is hier het Non-Windows forum.)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Foxit PDF reader eens proberen?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Even voor de duidelijkheid: Gaat het om een windows probleem, of ben je bezig in linux en met wine oid? (Omdat dit idd het non-windows forumdeel is)


Indien windows, ik zie dat je foxit al geprobeerd hebt, die gebruikt in principe een andere pdf engine, dus lijkt me vreemd dat het daar nog aan zou liggen.

Heb je het steeds met dezelfde pdf, of gaat het om verschillende pdf'en, dit kan namelijk ook veroorzaakt worden door een corrupte pdf - probeer eventueel eens met een andere pdf.
Gaat het daar wel mee, dan evt je probleem pdf eens openen met een pdf editor, en terug opslaan als een nieuw document, en zien wat dan uit de bus (of printer) komt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

KRL100 schreef:Foxit PDF reader eens proberen?
werkte perfect met windows7, met windows10 daarentegen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Installeer je printer nog eens met een andere driver en als je kan dan een postscriptdriver in plaats van een pcl driver. En probeer daar dan eens mee af te drukken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

WINDOWS10. Alle suggesties al uitgeprobeerd. Adobe Acrobat ProXI en DC, Foxit verwijderd evenals printer en met laatste driver/programmaversie uitgeprobeerd. Probleem blijft bestaan: rechtstreeks afdrukken van PDF lukt niet, vanuit word/publisher lukt wel. Heel vervelend... . Al halve dagen verloren naar zoeken van oplossing.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Zijn die pdf-bestanden in kwestie wel afdrukbaar op een andere pc? Je kan namelijk bij het aanmaken van een pdf in Acrobat Pro ingeven dat de gebruiker het document niet mag kunnen afdrukken (in beveiligingsopties).
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

DEWAELE schreef:Sinds gisteren slaag ik er niet meer in om PDF af te drukken: in Acrobat volgende foutmelding: "Het document kan niet worden afgedrukt. Er zijn geen pagina's voor afdrukken geselecteerd".
Deze foutboodschappen opzoeken met Google geeft nochtans genoeg relevante resultaten.

O.a. dit topic: https://forums.adobe.com/thread/1991503
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Genoeg relevante resultaten, dat wel.
Maar relevante oplossingen dat is een héél ander paar mouwen.
De "oplossingen" die Adobe aanlevert zijn er geen.
Wat ook blijkt uit de vele reacties van ontevreden gebruikers indien men de fora er op naleest.

Ik heb hier ook zo enkele toestellen staan.
  • een pdf bestand printen vanuit Adobe Acrobat Reader op een netwerk printer (Samsung CLP-320): noppes
  • hetzelfde pdf bestand via FF printen op dezelfde netwerk printer (Samsung CLP-320): alles OK.
Hang ik die netwerk printer rechtstreeks (USB) aan de PCs in kwestie:
  • dan lukt het printen van datzelfde pdf bestand vanuit Adobe Acrobat Reader plots wél
  • en uiteraard blijft het printen van datzelfde pdf bestand vanuit FF gewoon normaal werken.
En het is niet één pdf bestand waarmee dit het geval is. Dit fenomeen gebeurt met alle pdf bestanden.

Mijn idee is dat er ergens een controle gebeurd door Adobe Acrobat Reader, in combinatie met de meest recente printerdrivers, of dat de betrokken printer wel bedoeld ($$$) is als netwerkprinter.
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Oef, ik ben gelukkig niet alleen met mijn probleem. Eigenaardige is dat PDF printen naar mijn Samsung CLP-320 en C480 niet lukt en van dezelfde computer/laptop naar een HP inkjetprintertje (deskjet) gekocht voor een fluitje van geen cent (nog geen €50) zonder problemen slaagt.

Probleem ligt dus blijkbaar bij uitwisseling van gegevens tussen Acrobat & Samsung.

Nog wat verder zoeken, aangezien geen van beide firma's een werkende oplossing lijken te hebben; hun helpdesk geven suggesties genoeg maar het probleem blijft bestaan. Ze beloofden wel een schriftelijke oplossing na analyse van het probleem.
Update van Acrobat XI naar 11.0.21 (gisteren ontvangen) zou nochtans een oplossing bieden maar bij mij: noppes.

Alle suggesties blijven welkom.

Constant
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Vrij duidelijk dat het een driverissue is specifiek voor die Samsung drivers (dat al geen al te goede naam heeft inzake printers). Het enige dat ik kan van suggestie kan geven is om specifiek in die richting te zoeken op google (maar ik heb weinig hoop), drivers verwijderen/herinstalleren, als dat niet lukt: oudere versies van driver proberen of zelfs generieke drivers (als dat al werkt op Samsung). Als het probleem blijft zou ik zelfs al richting volledige reinstall van OS gaan (niet van image). Dit zijn eigenlijk zaken die zodanig specifiek zijn voor jouw configuratie dat ik dat enkel met remote control of ter plaatse zou kunnen diagnosticeren en oplossen.
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Oplossing gevonden. Is inderdaad probleem met Samsung driver.
Voor wie nog naar een oplossing zoekt: in Windows10:
Ga naar configuratiescherm->Apparaten en Printers->klik met rechtermuisknop op Samsungprinter (standaardprinter)->Eigenschappen van Samsung xxx printer->Geavanceerd->stuurprogramma
Hier Samsung Universal Print Driver (2 of 3) door de oorspronkelijke SAMSUNG ABC-xxx SERIES CLASS DRIVER vervangen. (driver staat vermeld onder keuzescherm).
Probleem ontstond door update van de printerdriver.

Constant
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik stelde dat een week geleden al voor maar je schreef toen dat je dat al gedaan had :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”