Google Chrome onder OS X besturingssysteem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als ik mijn Macbook Air wil afsluiten of herstarten dan ben ik verplicht om Google Chrome eerst af te sluiten want anders wil hij niet herstarten of afsluiten terwijl ik dat met mijn Windows 10 laptop niet moet doen, dat vind ik toch eigenaardig. :bang:
En nog iets, op de activiteitsweergave van mijn Macbook en meer bepaald bij energie wordt aangegeven dat Google Chrome het meeste stroom verbruikt wat bij Safari niet het geval is. :bang:
Ik vraag me af of Google Chrome werkelijk een probleem browser is.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dat Chrome het afsluiten verhindert heb ik zelf nog niet meegemaakt. Ik kan me wel voorstellen dat dit zou kunnen gebeuren wanneer er bijvoorbeeld een pagina moet gesloten worden die eerst een pop up geeft. Mixcloud bv geeft bij het sluiten van een tab een popup met de vraag of je de pagina echt wil verlaten.

Dat Chrome een enorme energie- en ramvreter is kan ik wel beamen. Safari is veruit de efficiënte browser voor macOS en Chrome zit daar ver achter. Ik gebruik macOS nu zo'n vijf jaar en stapte ook als Chromegebruiker over maar de invloed op de batterijduur was/is voor mij echt te groot. Voor gewoon browsen, YouTube, Netflix, ... gebruik ik altijd Safari (ook omwille van de sync met Safari op iOS). De developer tools van Chrome zijn wel beter, dus als ik aan websites aan het sleutelen ben gebruik ik wel Chrome, alsook voor websites die Flash vereisen.
Noot: Safari is onder macOS de enige browser die 1080p doet voor Netflix, de rest is allemaal capped op 720p.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”