BMW, Software, FLAC, ...

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sinds kort heb ik enkele CD's in FLAC geripped en deze geïmporteerd op m'n harddisk van de wagen (BMW 320D F30).

Op zich spelen deze prima van de USB stick (inclusief cover art - al staat daar een folder.jpg op), echter vanaf de harddisk van de wagen krijg ik geen cover art ?

Dan maar even gekeken naar de software van de wagen welke op MN-003.003.001 staat... maar als ik ga kijken naar http://www.bmw.com/update en daar m'n VIN ingeef dan krijg ik een .BIN file waarbij de documentatie spreekt over MN-002.055.071 als meest recente versie ? Toch maar eens geprobeerd deze te importeren in de wagen maar die geeft aan dat de software niet compatible is ?

Iemand hier ervaring mee... speelt er nog iemand FLAC's in z'n BMW ?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik speel geen FLAC's maar ik kan je wel zeggen dat je beter bent om updates te downloaden/vragen bij bimmerboard (bvb) ofzo, want de BMW website staat vol met foute/oude links :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Lunar
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2017, 14:09

Ik herinner me van vroeger dat bmw alles omzette naar een "eigen" formaat zodra de muziek op de interne hdd werd gezet.

Als dat nog steeds zo is, kan dit aan de basis liggen.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:Iemand hier ervaring mee... speelt er nog iemand FLAC's in z'n BMW ?
Vriendin heeft een F21 LCI met hdd en dat ding speelt zowat alles wat je er op af gooit. Grootste deel van de muziek collectie zijn flac bestanden met coverart.

Ook degene waar er oorspronkelijk geen bij zat, heb ik die eenvoudig in de flac container / tags kunnen zetten dmv van mijn muziekspeler (foobar2000). Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad op deze manier.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ik speel al sinds dag 1 FLAC af in m'n F20 LCI. Mijn wagen heeft geen navigatie of ConnectedDrive zaken, enkel Radio Pro + Harman Kardon. Van cover art trek ik me niet zoveel aan, maar FLAC op zich werkt dus.

Wat ik wel gedaan heb na levering 2 jaar geleden, is ook zo'n .bin file update gedaan, maar dan wel op deze website:
http://www.bmw.be/nl/topics/bmw-fascina ... pdate.html

Het is mij ook al opgevallen dat de wagen na een onderhoud in de garage soms ook een update krijgt, alhoewel ze dat meestal niet zeggen of weten bij het overlopen van de werkorder.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”