zeer vervelende eigenschap apple osX

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

waar ik me aan kan ergeren is dat de imac constant aan moet staan (scherm MOET dus aan, mag niet op zwart staan) opdat een proces dat lopende is, tot een goed eind zal gebracht worden
2 voorbeelden
1 je bent bezig met een torrent download, je laat de imac z'n gang gaan tot op bepaald moment valt het scherm op zwart, wel dan valt ook de download weg. Denk je dus ' s de volgende ochtend dat alles binnengehaald is, nee dus.

2 ik zag dat er een nieuwe kaart voor mijn tomtom werd aangeboden. Tomtom via usb aan de imac, update begint (52 min) kom een uur later terug blijkt dat het updateproces was stilgevallen omdat scherm op zwart staan

ik doe dit (scherm op zwart laten gaan) omdat ik dit anders toch maar verspilling vind, maar waarom kan apple dat niet voor elkaar krijgen dat de activiteiten waarmee hij bezig is, dat hij deze laat verder werken

en nee ik heb al met alle instellingen zitten 'spelen' want je zou denken dat de instelling "voorkom dat computer automatisch in sluimerstand wordt geplaatst... "dat dit de oplossing is, helaas is dit niet het geval. Vinkje aan of uit, maakt niet uit, scherm op zwart stopt alle activiteit.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dit is zeker wel mogelijk, ik doe dit zelf ook dagelijks. Je moet in ieder geval in de energie instellingen uitzetten dat hij automatisch op slaapstand gaat, scherm uitschakelen mag normaal niet uitmaken.

Jeugdraad kan ook het scherm blokkeren via de toetsencombinatie ctrl + alt + eject/power. Ook kan je via Keychain Access een menuoptie activeren om dit in de menubalk te krijgen.

Ik heb momenteel mijn Mac niet bij de hand, ik zal morgen een duidelijkere uitleg plaatsen met screenshots hoe je dit exact moet instellen.


Sent from my iPad using Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

zo ziet het er nu uit. ik heb hier al verschillende combinaties uitgeprobeerd. Maar misschien is er nog een ander instellingenscherm of moet je een programma installeren?
Nog een voorbeeld: ik heb dBpoweramp gekocht om onze collectie van cd’s te rippen naar FLAC. Ook hier moet het scherm aan blijven anders stopt het ripproces. Imac werkt met de LAN verbinding

Alvast bedankt
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-05-27 om 08.25.19.png
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”