Paniek: map overschreven met oude mapstructuur (ext3)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb iets betrekkelijk dom gedaan, wou een backup maken van oude server (ext3 /home) met rsync maar bij het begin (verbose) zag ik al dat er veel bestanden en mappen dubbel waren. Proces stop gezet, gaan kijken naar de server structuur. Bleek dat een oude kopie van de home folder ook nog eens ergens als subdirectory in /home zat als 'backup'. Deed dan mv /home/backup/* /home/ met het gedacht dat ik wel vraag zou krijgen bij overschrijven en originele structuur behouden zou blijven, blijkbaar niet dus :-s :-s Is er manier om via journal ofzo die oude /home structuur terug te vinden? Schijf is nu alleszins niet meer gemount en ben dd aan het doen naar backup schijf zodat ik hele structuur dubbel heb. Bedankt voor snel / geruststellend antwoord. Ik weet dat ik met testdisk alle bestanden wel terug kan vinden maar dat is niet echt wat ik zoek natuurlijk...
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Terzijde: ik heb om die reden in .bashrc staan:

alias cp='cp -i'
alias mv='mv -i'
alias rm='rm -i'
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Dat is een goede tip maar helaas nu niet veel aan :-)

Soit ben de originele harde schijf (die ik dus half om zeep heb geholpen) aan het clonen met dd naar de externe harde schijf die ik als backup dacht te gebruiken. Eens dat gedaan is, ga ik de originele terug mounten en zien in hoeverre de gebruikers hun bestanden terug vinden alsook op de externe harde schijf met parted magic (is me aangeraden vanwege ingebouwde extundelete en testdisk) op zoek naar wat verloren ging.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”