OwnCloud alternatief

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste UB'ers,

Kent er iemand een goed alternatief voor OwnCloud? Ik zit namelijk steeds met het probleem dat als ik een bepaald bestand open (ongeacht wat type bestand), de owncloud applicatie op mijn Android phone deze gaat downloaden, en meteen opslaan op de SD kaart. Beetje jammer, want zo geraakt die SD kaart uiteraard wel snel vol...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Gebruik gewoon een alternatieve client ipv die van OwnCloud zelf, zoals Solid Explorer of ES File Explorer.
Nu, ik denk dat uiteindelijk élke applicatie voor élke cloud-dienst zo gaat werken omdat je doel-applicatie niet 'owncloud'-aware is.
Je hebt, in tegenstelling tot jouw pc, immers geen gesynchroniseerde folder waar jouw doel-applicatie het bestand kan oppikken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

meon schreef:Je hebt, in tegenstelling tot jouw pc, immers geen gesynchroniseerde folder waar jouw doel-applicatie het bestand kan oppikken.
Dat is net wat hij niet wil. Het bestand mag blijkbaar niet ergens lokaal gepersisteerd worden, omwille van zorgen over SD storage. Dus hij wil een bestand kunnen openen dat hooguit ergens gecached wordt en automatisch terug opgekuist.
Heeft OwnCloud geen web interface ? Want dan komen foto's en dergelijke gewoon in de cache van je browser en gaan die wel opgekuist worden. Maar ja, het hangt dus ook wel af over welke bestanden we spreken, en ook wat je ermee wil doen (wil je ze bvb gaan bewerken en ze terug opslaan op je OwnCloud) ?
Heeft OwnCloud ook geen instelling van hoeveel lokale storage hij maximaal mag gebruiken ? Vraag me trouwens wel af hoe andere services (Dropbox, OneDrive, etc...) het doen, want daar heb je in principe hetzelfde probleem. Met een OneDrive van 1TB (365 abonnees) kun je in principe ook wel heel snel in de problemen komen met de mobiele apps.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tomby heeft het begrepen :) Als er iemand zo een alternatief kent, super!
Het is niet de bedoeling om alles te gaan bewerken, eerder een beetje te gebruiken zoals Google Drive.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
stijn Terhorst
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2016, 16:12

Beste Krisken,

Wij zien zulke synchronisatie problemen vaker bij OwnCloud. Wij bieden naast OwnCloud ook het product vBoxxCloud aan. Het gaat hier om een zakelijk alternatief voor bijvoorbeeld OwnCloud of Dropbox. Met vBoxxCloud kan je een app installeren op je telefoon en heb je direct toegang tot al je bestanden van je account. De bestanden die daarin staan worden niet opgeslagen op je telefoon of SD kaart, tenzij je dit zelf aangeeft. Een mooie en veilig oplossing met naar onze mening een veel betere synchronisatie. Mocht je geïnteresseerd zijn neem ik kijkje op http://www.vboxxcloud.nl of stuur een mail naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Stijn Terhorst
vBoxx Team
Laatst gewijzigd door stijn Terhorst 02 dec 2016, 16:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoewel ik je reactie waardeer en dit zeker eens ga bekijken, moet ik je er wel op wijzen dat het op dit forum not done is om je eigen producten te promoten vanaf je eerste post.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

En daar maakt u speciaal een account voor aan, welkom.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
stijn Terhorst
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2016, 16:12

Mijn excuses, wij helpen anderen graag uit de brand vandaar :wink: Succes verder!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Goh "not done", niet echt hoor.
Het lijkt mij een gericht en persoonlijk antwoord op je vraag, waar we uiteraard geen problemen mee hebben.
Reclame voor de reclame en niet gebaseerd op een onderwerp, daar hebben we problemen mee.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Ik ben onlangs overgestapt van OwnCloud naar Seafile als thuis-op-een-raspberry-pi-gehoste-cloudservice.

Voordelen boven OwnCloud:
* De sync-snelheid is een pak beter (alhoewel die op LAN gelimiteerd is tot 10MB/s dankzij de 100Mbps-ethernet van de Pi) dan bij OwnCloud.
* De Android-client van Seafile (graties en voor nieks te verkrijgen via F-droid, dus volledig gratis en FOSS) werkt ook leuker: je ziet al je libraries maar je moet niks sowieso downloaden, enkel wat je zelf kiest. Nadeel is echter dat je voor zo ver ik heb getest niét de mogelijkheid hebt om een folder van je foon te syncen met je cloud, enkel om losse bestanden te uploaden met een expliciete actie. Dit moet ik echter nog eens grondiger testen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

krisken schreef:Beste UB'ers,

Kent er iemand een goed alternatief voor OwnCloud? Ik zit namelijk steeds met het probleem dat als ik een bepaald bestand open (ongeacht wat type bestand), de owncloud applicatie op mijn Android phone deze gaat downloaden, en meteen opslaan op de SD kaart. Beetje jammer, want zo geraakt die SD kaart uiteraard wel snel vol...
Gebruik sinds kort Mega. (50gig)
http://www.gratissoftwaresite.nl/
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik doe alles nog steeds met een selfhosted install van syncthing (backup) en nextcloud (cloud access)...

mijn home folder is een mount vanaf mijn lokale server, die lokale server doet via syncthing een backup naar 2 offsite locaties (met versioning),
op 1 van die offsite locaties draai ik een nextcloud instance, en via de mobiele app van nextcloud kan ik dan aan zowel mijn cloud, als aan mijn home folder op mijn lokale server (die binnen nextcloud verbonden is over sshfs).
(ja, i know... beetje over-the-geek setup :p )

wat krisken verder precies zoekt weet ik eigenlijk niet, want is een bestand dat niet lokaal staat openen niet altijd een download? (of dat nu naar /downloads of naar /cache gaat, lokaal komt het toch altijd?)
misschien een owncloud/nextcloud plugin zoeken in je installatie dat lokaal (server-side) filetypes kan verwerken, zodat het op de server geopend zou worden, maar zou het dan niet in de cache terechtkomen?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”