fout in mailbox

helmuteke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 08 Feb 2010
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

fout in mailbox

Berichtdoor helmuteke » 02 Sep 2016, 13:42

Hallo

ik heb een mailbox opgezet bij OVH

ik heb daar al één staan voor een ander domein zonder problemen

doe ik dit voor het domein strandenpolder.be en ik stuur een mail naar vb test@strandenpolder.be dan ontvang ik volgende fout
in Gmail

The error that the other server returned was:
553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA [mail498] (#5.7.1)


wat zou dit kunnen zijn , al een ticket bij ovh maar daar zijn ze niet van de rapste

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 957
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 87 keer
Recent bedankt: 1 keer

Re: fout in mailbox

Berichtdoor CCatalyst » 02 Sep 2016, 13:56

Je hebt de MX records wel correct gezet, maar die domeinnaam is nog niet geconfigureerd op de mailserver van OVH. Ze weten maw niet wat ze met die mail moeten doen of aan welke account die toebehoort.

=> OVH mail configureren voor dat domein.

helmuteke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 08 Feb 2010
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: fout in mailbox

Berichtdoor helmuteke » 02 Sep 2016, 14:13

Hmm ,

alles staat nochtans op , dus effe op reactie van ovh w8ten

helmuteke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 08 Feb 2010
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: fout in mailbox

Berichtdoor helmuteke » 03 Sep 2016, 08:50

Nog geen reactie van OVH

dit sta op hun site

Rappel sur l’authentification
Il est nécessaire que le serveur sortant soit authentifié afin d’envoyer sans erreur vos e-mails.

Vous pourriez sinon rencontrer cette erreur :

1
"553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1)"

Vérifiez que dans votre client de messagerie l’authentification SMTP pour les messages sortants soit activée.
Pour cela, suivez les guides plus haut dans ce guide


dit hou toch geen steek

EDIT : Na telefonisch contact blijkt dat de DNS zone aan hun kant niet klopt : even aangepast en alles werkt


Terug naar “Non-Windows”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast