instellingen Waze

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

Hallo ,

ik gebruik nu een weekje Waze.
Wat ik vervelend vind is dat waze sneller mijn batterij van de telefoon leegzuigt dan dat ik hem kan opladen in de wagen.

Wat is de ideale manier om toch een rit van 8 uur te kunnen overbruggen met waze ??

tnx

helmut
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Een oplader gebruiken die 2A aan stroom oplevert. Dat helpt mij toch om mijn gsm niet te ontladen terwijl ik Waze gebruik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

8u is veeeel te lang, voor eendert welke smartphone, zelfs zonder gebruik van Waze. Inderdaad een lader of powerbank.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Zoals ook een gewone gps stroom nodig heeft, is dat ook zo met een smartphone Waze (of eender welke andere gps app) wordt dus best met een autolader gebruikt. Je gebruikt ook de voornaamste functies samen op je smartphone: scherm (grootste verbruik), dataverbinding en gps.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Inderdaad, koop een 12V aansluiting met USB poorten op voor in de wagen en je bent gezet! Wel opletten dat ze tussen de 1.2A en 2A geven per poort!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ja idd, die goedkope brol levert slechts 1A, niks waard als't een beetje een smartphone is...
freggy
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer

Niet alleen de lader is van belang, ook de kwaliteit van de USB-kabel die je gebruikt. Een dunne, goedkope kabel kan er voor zorgen dat het laden veel trager verloopt dan met een goede kabel.

Reviews van USB-kabels:
https://dodgereviews.tweakblogs.net/blog/cat/3243
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een anker charger met quick charge kopen op amazon voor zo'n 15 €.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Er bestaan gsm's met een 6000mAh batterij. Misschien dat het daarmee net lukt...
Rij je echt 8u aan een stuk?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ben ik de enige met een smartphone die sneller ontlaad dan oplaad in de standaard configuratie? Gelijk welke kabel/lader ik gebruik mijn smartphone neemt maximaal 1 A op denk ik. Gelukkig heb ik een kernel gevonden die wat meer stroom doorlaat al denk ik niet dat dit goed is voor mijn toestel al neem ik het er graag bij als het niet zou kunnen had ik al een nieuwe moeten kopen als hij het morgen begeeft heb ik toch nog enkele weken extra leven eruit gehaald en enkele weken dichter bij de Nexus lauch ;)
Fré61
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2018, 14:33

Heb waze al een paar jaar in gebruik. Zelfs bij ritten van 6 uur is mijn accu al bijna leeg. En dat terwijl hij in de auto aan een 2A lader hangt. In de nieuwe waze-versie kun je het gebruik aanpassen, door bv bij lange ritten het scherm uit te schakelen tot vlak voor de volgende plaats van handeling . Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Bizar, ik heb bij al mijn Android smartphones sinds 2011 onafgebroken met Brodit houders/laders gewerkt, die aangesloten werden op de zekeringskast van de wagen of op de sigarettenaansteker. Mijn telefoon is praktisch altijd volledig opgeladen op het einde van de rit, terwijl Waze en Spotify de hele tijd draaiden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kenw00t schreef:Mijn telefoon is praktisch altijd volledig opgeladen op het einde van de rit, terwijl Waze en Spotify de hele tijd draaiden.
Hier ook. Ik gebruik Waze echt bijna voor elke rit (heeft me al een paar keer een file doen omzeilen waar ik anders zeker niet van geweten zou hebben) en ik denk dat tegelijk mijn GSM zeker minstens 25% per uur bijlaadt ondertussen. Voor zover ik weet is het een 2A lader.

Los daarvan werkt het bumpen van threads van meer dan een jaar terug wel op mijn zenuwen :P.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als je een sigarettenaansteker van 2A hebt, heb je dan wel een goede USB kabel om je smartphone op te laden? Die goedkope waardeloze dingen van bvb Action best links laten liggen!

Mijn oplader in de wagen : https://www.coolblue.be/nl/product/7797 ... a-wit.html
Mijn kabel in de wagen : https://www.coolblue.be/nl/product/6702 ... zwart.html

Hiermee kan ik zowel mijn Huawei P8 als mijn vriendin haar Huawei P7 prima laden terwijl GPS, Bluetooth en WiFi aan staat.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Als je een sigarettenaansteker van 2A hebt, heb je dan wel een goede USB kabel om je smartphone op te laden? Die goedkope waardeloze dingen van bvb Action best links laten liggen!
Dit inderdaad ook. Zo een goedkoop USB meterke doet dan wel de ogen opengaan. Met die goedkope Chinese (of Action) kabeltjes verlies je al snel 20 a 30% stroom.
Ik koop mijn kabeltjes wel nog altijd uit China, maar dan wel kwaliteit zoals bvb Blitzwolf.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blitzwolf kabeltjes
zijn super, de laatste die ik kocht kwamen van bij banggood.com en zaten 3,5maand onderweg
Zelfs de 2m versie (voor buiten de wagen) laad nog snel op
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Ipv dat de gebruiker zou moeten gaan uitkijken naar extra batterij zouden de ontwikkelaars van waze wat beter hun orogramma optimaliseren. Oorzaak is ws dat die app nog vanalles in de achtergrond aan 't doen is dat niets met begeleiding te maken heeft
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bart_Herbots schreef:Ipv dat de gebruiker zou moeten gaan uitkijken naar extra batterij zouden de ontwikkelaars van waze wat beter hun orogramma optimaliseren. Oorzaak is ws dat die app nog vanalles in de achtergrond aan 't doen is dat niets met begeleiding te maken heeft
En waarop baseer je dit ? Eender welke applicatie die non-stop én scherm én GPS en data gebruikt gaat batterij vreten. Trouwens, Waze is voor in de auto, waarom zou je dan een extra batterij moeten hebben ? Je moet gewoon zien dat je telefoon ingeplugd is.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Groot gelijk! Maar t was wel goed voor de verkopers van powerbanks dat pokémon hun app niet geoptimaliseerd was :D

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Ben ook tevreden (eerder occasionele) gebruiker van Waze, al heb ik ook de anekdotische indruk dat het flink meer verbruikt dan Google Maps. Bij mij slaag ik erin mijn batterij niveau gelijk te houden tussen vertrek en aankomst, met opladen.

Heb recent een USB volt/ampère meter gekocht, om het guesswork eruit te halen wat betreft de kwaliteit van de 20 opladers/kabels (sommige heel goedkope) die thuis rondslingeren. Wat wel opvalt is dat sommige kabels het heel slecht doen met één toestel (bvb gsm), en dan toch middelmatig met een ander toestel (bvb powerbank).

Heeft iemand een idee hoeveel Ampère afgeleverd wordt door ingebouwde stekkers van nieuwe wagens, bvb VW?
Paar jaar geleden met een huurauto in VS rondgereden. De USB plug was maar 0.5A, dus toch nog een 12v converter gebruikt.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Mijn tablet laadt gewoon op bij gebruik in de auto met een 2.1A stekker + originele kabel van mijn Galaxy tab (10"). Combinatie USB-stekker/kabel is waarschijnlijk de oorzaak dat het mis loopt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Was bij mij ook een probleem van de lader in de auto. Batterij liep sneller leeg dan dat ze opgeladen kon worden met mijn oude lader. Bij AliExpress dan toch een lader gevonden die zwaar genoeg was. Sindsdien laadt hij wel op terwijl Waze open staat en er muziek op staat via Bluetooth.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

1) Als je 6 tot 8 uur rijdt is er een gans stuk autostrade bij. Dan plaats ik mijn scherm in stand by en laadt hij rustig en snel op intussen. Je hoort nog steeds de meldingen. Als je dan het scherm wil zien: even de vinger op de fingerprint scanner en je ziet wat je moet zien. Nadien kan je met een druk op de knop weer over naar standby.

2) Je hebt ook de optie 'battery saver' in je opties bij Waze, dan dimt hij automatisch je screen naar het minimum op lange stukken. Bij afslagen gaat het scherm opnieuw naar je gevraagde helderheid.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Met mijn nexus 5 had ik dit ook.
Met mijn one plus 3 T stap ik altijd uit met nog 100% op de batterij. Hij laad zelf bij.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

een andere mogelijke oorzaak zou kunnen zijn hitte
Indien de smartphone voor de warmtemond hangt zou het kunnen zijn dat intern de smartphone het als 'te warm' detecteert en dan stopt automatisch het opladen.
Nog gehad met de vorige smartphone tijdens de zomer, toen kreeg ik wel een melding dat het opladen onderbroken was.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja, waze gebruikt uiteraard intensief de gps chip en de 3/4g radio. Die zijn nogal power hungry.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Navigatie is echt een combinatie van alle grootverbruikers op een toestel:
Scherm (overdag hoge brightness)
3D rendering
GPS, wifi en 3/4G-ontvangst
Geluidsoutput
Warme plek (achter een ruit) -> hoger batterijverbruik

Overigens: als je gsm-toestel het ondersteunt kan je ook best een lader kopen met Quickcharge-ondertsteuning, zoals https://www.coolblue.be/nl/product/7549 ... rt-2a.html
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”