QoS en eigen netwerk.

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Tracer07 schreef:3.3mbit is je lijnprofiel ..garanderen doen ze niets.. ( of mss 1mbit nu ) staat zo in de faq


en ik maak op uit prodata zen uitleg dat ze niet gewoon overschakelen naar Colt.. een deel mss wel .. maar ze beheren u wel zelf hun ATM switches ipv deze uit te besteden naar Colt of naar Telenet Solutions
Zeer juist dat was mijn essentie ;-)
elkantara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jan 2006, 22:34

prodata schreef:
Tracer07 schreef:3.3mbit is je lijnprofiel ..garanderen doen ze niets.. ( of mss 1mbit nu ) staat zo in de faq


en ik maak op uit prodata zen uitleg dat ze niet gewoon overschakelen naar Colt.. een deel mss wel .. maar ze beheren u wel zelf hun ATM switches ipv deze uit te besteden naar Colt of naar Telenet Solutions
Zeer juist dat was mijn essentie ;-)
Wat is uw essentie? Wie of wat heeft er voordeel bij? Op welke manier is de klant er beter bij? Wat gaat er hierdoor veranderen?
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

prodata schreef: Voor de mensen die op het oude netwerk zitten (doordat ze later pas gemigreerd worden) blijft de QoS wel actief...
Waarom blijft de QoS dan hier gelden?
Vermits er in deze gevallen nooit sprake was van snelheidsproblemen en er dan wss als laatste gemigreerd wordt kan deze QoS nog een paar maand aan blijven staan?
Lijkt mij een beetje onlogisch.
LORDGREG
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2004, 17:22

Helemaal mee eens.


Heel graag hebben wij onze snelheid gecapped gezien zodat de mensen van ginder boven een 'deftige verbinding' zouden hebben. Maar nu dit opgelost zou moeten zijn, zouden we toch graag van de QoS af zijn? Wij hebben namelijk nooit een probleem gehad met de verbindings qualiteit of de snelheid. :roll:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

LORDGREG schreef:Helemaal mee eens.


Heel graag hebben wij onze snelheid gecapped gezien zodat de mensen van ginder boven een 'deftige verbinding' zouden hebben. Maar nu dit opgelost zou moeten zijn, zouden we toch graag van de QoS af zijn? Wij hebben namelijk nooit een probleem gehad met de verbindings qualiteit of de snelheid. :roll:
Dan kan dat wel bekeken worden ;)
Het idee van QoS is en was om IEDEREEN een verbinding te geven en toch nog alles deftig te kunnen doen (zelfs het leechen op 100Kbps)

Staks is aan thevoke vragen ;)
ik kom er nog op terug :lol:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik wil nu niet moeilijk doen maar als de probleem gebieden overgezet zijn.. Zou ik het ook inderdaad vreemd vinden dat qos nog steeds gangbaar is. Sinds we vroeger eigenlijk in antwerpen nooit snelheids problemen gehad hebben.. sterker nog ik had snelheden van 400kb/s wat er nu verandert is sinds december weet ik ook niet, maar het is niet meer wat het geweest is..

Snelheid is gehalveerd & connectie is instabiel, beter kan ik het niet verwoorden. Tenzij men ondertussen nog steeds klanten heeft aangenomen wat ik unfair vind tov alle klanten die met problemen zaten.. die er dus meer bij krijgen.. aangezien men nu al wist niet te kunnen voldoen, en unfair tov de nieuwe klant aangezien die een service krijgt die onvolledig is..

Ik hoop dat we met het nieuwe netwerk gelijk, die 1mbit upload krijgen die ze misschien gingen toepassen goh dan kan mijn dag niet meer stuk.
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

droom ik nu of is de QoS eweg ? .. speed is boven de 100 .. tegen de 170~200. Geen 300 maja allesinds veel minder vervelend als die 100.

edit: nm. Het was precies tijdelijk :(
LORDGREG
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2004, 17:22

prodata schreef:
Dan kan dat wel bekeken worden ;)
Het idee van QoS is en was om IEDEREEN een verbinding te geven en toch nog alles deftig te kunnen doen (zelfs het leechen op 100Kbps)

Staks is aan thevoke vragen ;)
ik kom er nog op terug :lol:

:roll:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k ben nieuwsgierig hoe ver ze nu eigenlijk gevordert zijn.. of het nu inderdaad dees week gaat zijn..
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

kheb me lang afzijdig gehouden, omdat ik zelf wel kon leven met een STABIELE 110kb/sec, maar atm (al paar uur) is het erbarmelijk en leef ik precies terug in de middeleeuwen en kan ik beter terug menen Tam Tam boven halen.... 5k/sec met een max van 20k/sec is echt wel niet leuk !

Daarmee hoop ik spoedig terug een stabiele connectie te zien, we betalen er tenslotte toch voor en heb alle respect indien jullie er mee bezig zouden zijn , maar dan hadden we dit toch graag in een soort van status page gezien.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zeg wat je wil dit vind ik triest.. en nu valt het nog mee eh meestal is er nog packet loss ook

ping www.google.be
PING www.l.google.com (66.249.93.99): 56 data bytes
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=0 ttl=244 time=305.153 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=1 ttl=244 time=367.994 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=2 ttl=243 time=430.438 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=3 ttl=243 time=541.558 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=4 ttl=243 time=505.132 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=5 ttl=243 time=492.564 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=6 ttl=244 time=191.557 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=7 ttl=244 time=332.915 m

een status pagina van het verloop zou inderdaad geen slecht idee zijn maar langs den andere kant wie gaat zijn eigen dermee bezig houden degene die het netwerk aan het overzetten is .. :twisted: ?? dan duurt het nog langer..
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

En inmiddels is de maand Februari ook weeral bijna voorbij :?
In oktober vertelde ze dat het zeker "gegarandeerd" ging opgelost zijn half december voor de zone 014......Ik wacht nog steeds. :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

ThaMan schreef:En inmiddels is de maand Februari ook weeral bijna voorbij :?
In oktober vertelde ze dat het zeker "gegarandeerd" ging opgelost zijn half december voor de zone 014......Ik wacht nog steeds. :roll:
In welke jaartelling leef jij ? Hier ist nog zeker een week Februari ;)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

En zaterdag is het Carnaval!

(tenminste 1 ding dat zeker is)_
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Limburg schreef:En zaterdag is het Carnaval!

(tenminste 1 ding dat zeker is)_
In Heilig Lille!!!
En ik moet werken... :x
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Lukse schreef:
Limburg schreef:En zaterdag is het Carnaval!
(tenminste 1 ding dat zeker is)_
In Heilig Lille!!!
En ik moet werken... :x
En ik de volgende dagen op zoek naar m'n fiets waarvan ik niet meer weet waar ik hem heb laten staan. :-)

(sorry voor dit off-topic geneuzel, maar ik hoor heel graag On-topic nieuws van Realdsl/Realroot over de status van het nieuwe netwerk!)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

De reden waarom er geen feedback meer volgt is omdat Jonas niet meer op 1e line support zit en dus eigenlijk ook niet meer voor zulke info hoeft te zorgen.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

prodata schreef:De reden waarom er geen feedback meer volgt is omdat Jonas niet meer op 1e line support zit en dus eigenlijk ook niet meer voor zulke info hoeft te zorgen.
Dàt geeft nu nog eens vertrouwen zie! :wink: Vergelijk dat eens met EDPnet die hier regelmatig post...
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik post hier toch ook regelmatig ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

jwouters schreef:ik post hier toch ook regelmatig ;)
BAKKES TRUT
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

De bijdrages worden wel nuttiger en nuttiger :-)
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

jwouters schreef:ik post hier toch ook regelmatig ;)
nog nieuws dan soms over de overzetting?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ThaMan schreef:En inmiddels is de maand Februari ook weeral bijna voorbij :?
In oktober vertelde ze dat het zeker "gegarandeerd" ging opgelost zijn half december voor de zone 014......Ik wacht nog steeds. :roll:
... mogen we dan tegen morgen een statement van RealDSL verwachten dat het er door de onderhandelingen met Telenet Solutions niet meer van zal komen, en dat de QoS nog minstens een half jaar extra zal blijven aanstaan .... ?
Tracer07 schreef:
jwouters schreef:ik post hier toch ook regelmatig ;)
nog nieuws dan soms over de overzetting?
idd, laat dan maar is iets horen :idea:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

hier ook nog altijd qos.. voor de verandering.
LORDGREG
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2004, 17:22

rapweg schreef:hier ook nog altijd qos.. voor de verandering.
:!:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

Morgen is het zover....

Hebben ze hun belofte kunnen houden of niet?!?!?! :eek: :P
Hypoliet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2006, 23:25

En wat is het?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik denk dat EDPnet in augustus er weer een klant bij krijgt... :twisted:
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb net mijn Edpnet Max6 Dyn abonnement aangevraagd :-D
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben net aangesloten bij EDPnet.
Na zolang de 100K amper te halen is het een verademing om met 600K te kunnen werken.
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Na zolang de 100K amper te halen is het een verademing om met 600K te kunnen werken.
Wel oppassen met dat ademen hé of je staat op smallband! :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

flakey schreef:
Na zolang de 100K amper te halen is het een verademing om met 600K te kunnen werken.
Wel oppassen met dat ademen hé of je staat op smallband! :wink:
Waar haal je dergelijke nonsens vandaan... voor de prijs van een Basic abonnement heb je bij EDPnet een deftig abonnement met 88 GB volume (en via nachtsurfen zelfs 176 GB).

Ik weet niet wat jullie slikken van pilletjes, maar het lijkt wel of RealDSL God is voor jullie terwijl de beloftes over het "eigen" netwerk gewoon uitblijven (ze doen zelfs nog niet meer de moeite om nieuwe beloftes te maken nu de oude al 37 keer verlopen zijn).
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

voor de prijs van een Basic abonnement heb je bij EDPnet een deftig abonnement met 88 GB volume (en via nachtsurfen zelfs 176 GB).
Waar haal jij dergelijke nonsens vandaan, op de website staat 20GB of bijbetalen.
Ik weet niet wat jullie slikken van pilletjes
Die pilletjes kan jij wel gebruiken, kalmeerpilletjes. Kan je dat schelden misschien eens achterwege laten.
maar het lijkt wel of RealDSL God is voor jullie
Niks God, gewoon een goeie isp met unlimited trafiek.

ze doen zelfs nog niet meer de moeite om nieuwe beloftes te maken nu de oude al 37 keer verlopen zijn
Hoe kan een belofte nu verlopen waarvoor geen vaste datum is vastgesteld??

Quote van de realdsl support portaal:
Er zal in de nabije toekomst een overschakeling gebeuren naar ons eigen DSL netwerk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

flakey schreef:Waar haal jij dergelijke nonsens vandaan, op de website staat 20GB of bijbetalen.
Vergelijk de prijs van een RealDSL Basic met de prijs van EDPnet, en wat je aan volume kan bijkopen aan extra blokjes voor het verschil. Zo zal je merken dat je voor dezelfde prijs bij EDPnet 88 (176) GB hebt.
flakey schreef:Niks God, gewoon een goeie isp met unlimited trafiek.
Unlimited ja... goed... blijkbaar liggen onze kwaliteitsnormen hemelsbreed uit elkaar.
flakey schreef:Hoe kan een belofte nu verlopen waarvoor geen vaste datum is vastgesteld??
Er is wel degelijk in het verleden een iets preciesere datum gepost op dit forum door RealDSL mensen (allen spoorloos verdwenen blijkbaar... je zou voor minder als je enkel vage beloftes kan maken), en die is al een tijdje voorbij. Misschien dat men bij RealDSL eens een voorbeeldje kan nemen aan de openheid en snelheid waarmee men bij EDPnet de weinige problemen oplost.

Alvast nog veel plezier met je "goeie" provider in de "nabije" toekomst. Geniet er van zolang het nog kan :!:
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Vergelijk de prijs van een RealDSL Basic met de prijs van EDPnet, en wat je aan volume kan bijkopen aan extra blokjes voor het verschil
Heb zelf al ervaring gehad met een isp die beloofde dat je oneindig veel volume kon bijkopen en je raad het: na een paar maanden gelimiteerd op 30GB sand en niets meer bijkopen. Met zo'n foefjes moet je bij mij dus ook niet afkomen. De limiet is 20GB en daarmee basta, vergeet het maar dat je tot 176GB volume kan bijkopen daar geloof ik niets van.
Misschien dat men bij RealDSL eens een voorbeeldje kan nemen aan de openheid en snelheid waarmee men bij EDPnet de weinige problemen oplost.
Daar heb je gelijk in, het begint hoog tijd te worden dat realds eens IETS lost over de aankomende upgrade. Want blijkbaar is deze upgrade voor sommige mensen echt wel nodig.
Alvast nog veel plezier met je "goeie" provider in de "nabije" toekomst.
Bedankt, alleszins de beste 50€/maand die ik ooit heb besteed.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

flakey schreef:Heb zelf al ervaring gehad met een isp die beloofde dat je oneindig veel volume kon bijkopen en je raad het: na een paar maanden gelimiteerd op 30GB sand en niets meer bijkopen. Met zo'n foefjes moet je bij mij dus ook niet afkomen. De limiet is 20GB en daarmee basta, vergeet het maar dat je tot 176GB volume kan bijkopen daar geloof ik niets van.
Ik ben zelf geen EDPnet klant maar volg deze ISP al een tijdje en ik kan enkel concluderen dat hun woord iets waard is wat je van RealDSL niet kan zeggen. Bij EDPnet kan je trouwens standaard je profiel op 100 (200) GB laten zetten... en tot op heden heb ik daar nog nooit een probleem over gelezen. (vergeet ook niet dat zij de ex-A2F gebruikers hebben opgevangen... en wie weet ook de ...)

Het is aan jou om te geloven wat je wil... maar alles wijst erop dat je de verkeerde gelooft. (staar je dus niet blind op je unlimited).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Het vaste IP vind ik bij RealDSL wel een groot pluspunt. Het enige spijtige is dat ze het wat verknoeit hebben met die FUP. Mja misschien dat het netwerk in de toekomst terug beter gaat worden.
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Het enige spijtige is dat ze het wat verknoeit hebben met die FUP
Ja wie is er nu bij realdsl gekomen voor "die FUP"? Het fixed IP dat zal wel de hoofdreden geweest zijn bij de meerderheid van de klanten :roll:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik ben daar om het volledige pakket fup static ip .. optie tot meerder ip's er is geen 1 provider die het voor die prijs kan leveren dat is dé reden ! Nu wil ik niet ambetant doen maar ergens moet je wat opstart problemen verwachten.. hoeveel keer viel belgacom wel niet weg ? De eerste 2 jaar dan nog wel.. , elke provider in opstart fase heeft problemen dat is bijna altijd zo. Bij de één gaat het al wat beter dan bij een ander..

Voor degene die steeds zagen dat fup en unlimited niet kan, wel er bestaat zoiets als het stockholm syndroom.. beter kan ik het niet omschrijven !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Ofloo schreef: wel er bestaat zoiets als het stockholm syndroom.. beter kan ik het niet omschrijven !
/ off topic

het stockholm syndroom komt enkel voor bij zware psychologische trauma's

Dit komt voort uit het overlevings mechanisme.
Zo is het ontkenne van een verkrachting zonder aanwijsbare reden een gevolg van het stockholm syndroom.

even een quote:
Het verschijnsel wordt gezien als een overlevingsstrategie bij een ernstig psycho-trauma. men verkeert in een levensbedreigende situatie waarin ontsnappen niet mogelijk is. De psychische 'omkering'(the bad boys worden ineens aardig) is bedoeld om de situatie aan te kunnen.
of deze als je naar de voorwaarden kijkt:
Voorwaarden voor het optreden van het syndroom:

- Levensbedreigende situatie

- Gevoel niet te kunnen ontsnappen

- Weinig of geen contact met derden

- Agressor laat vriendelijke kant zien.

Maargoed je punt is wel waar !
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”